Ilpoisten piiri Turussa

Anonyymi

Turussa Martinkirkossa on jo vuosia kokoontunut ns. Ilpoisten piiri. Kaikki alkoi Tuula Ekbomin toiminnasta, ja hän on koko ajan ollut johtohahmona. Nyt Tuula on kuollut (Ilpoisten piirin sivujen mukaan 8.6.). Mitä luulette, miten piirin käy? Muuttuuko toiminta johonkin suuntaan? Myös tv7 on ollut heillä kanavana, mutta viime aikoina ohjelmissa ovat enemmän taitaneet esiintyä muut kuin Tuula.

Oletteko itse käyneet noissa kokoontumisissa, millaisia kokemuksia on?

3

819

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole käynyt koskaan Ilpoisten piirissä, mutta TV7 kautta seurannut joitakin esirukousohjelmia. Kerttu Puran kokouksessa kävin muistaakseni noin 15 vuotta sitten Itä-Suomessa jossain Pyhäselän Nivassa olleessa koti/telttakokouksessa. Sain puolisoltani kesäkuun alussa Tuula Ekbomin kirjan lainaksi Jumalan Kutsu ja siellä oli välissä rukousliina. Eli liina oli siellä kirjan kaupanpäällisenä kai, ei varmaan myyntivalttina. No, oikea jalka oli kipeä ja laitoin rukousliinan jalan päälle. Lämpöaalto meni jalassa ja se kipu hävisi. Mutta muuten en parantunut muista sairauksistani. Rukousliina näytti likaiselta ja pesin sen vedellä ja pesupulverilla. Siitä lähti harmaa vesi, kuin sairaus olisi mennyt jalasta siihen liinaan ja nyt viemäristä alas. Tuli mieleen erään folkloristin kirja, jossa kuvaillaan kansanparantajan keinoa siirtää voimaa liinan avulla, esim. parantavaa voimaa. Jospa kokemani olikin muusta kuin Herrasta vaan liittyi maailman alkeisvoimiin? Tuulan poismeno oli järkytys, kun kirja itsessään oli ihan mielenkiintoista luettavaa ja uskoa kehittävää. Viime yönä heräsin siihen, että meidän tulisi lukea Jeesuksen kertomus kylväjästä ja eräät siemenet putosivat tien oheen ja kuinka kävikään? Paholainen tuli nokkimaan uskonsiemenet pois (Mark. 4: 15) Uskomme ei saa olla henkilösidonnaista vaan ankkuroituna Jumalan Sanaan, Jeesukseen. Voikaa siunatusti!

• Anonyymi

Olen käynyt joitakin kertoja vuosien 2001/2002 paikkeilla. Ei mitään pahaa sanottavaa, josko en kovin ihmeellistä hyvääkään kokenut. Mut rauhallinen olo toiminnan suhteen. Ei mitään kiihkoilua tai ääri-ilmiöitä ja tunnelma helppo.

• Anonyymi

Myöskin Lassi Erpiö kuollut. Näin kirjoitus Luterilaisella palstalla. Rauha hänelle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      67
      1421
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      92
      1057
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      947
    4. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      28
      891
    5. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      884
    6. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      30
      883
    7. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      52
      794
    8. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      201
      782
    9. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      128
      758
    10. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      27
      724
    11. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      717
    12. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      172
      669
    13. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      644
    14. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      45
      633
    15. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      595
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      85
      558
    17. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      530
    18. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      188
      523
    19. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      497
    20. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      497
    Aihe