Eksynyt Suomi

Anonyymi

Miten elää maailmassa ja yhteiskunnassa, joka on kokonaan unohtanut Jumalan ja Hänen Pyhän Sanansa? Mistä voimaa ja tahtoa jatkaa? Tiedän, Herralta Jeesukselta... mutta on äärettömän surullista ja inhottavaa, miten seurakuntien/kirkkojen johtotehtävissä olevat ihmiset esiintyvät Jumalan nimissä ja vastustavat Raamatun totuutta ja pitävät sitä pilkkanaan hyväksyen kaikenlaisen synnin ja saastan ja vievät mukanaan lukuisia ja lukuisia ihmisiä kanssaan kauas Totuudesta ja lopulta helvettiin. Miten vähän onkaan heitä, jotka todella seuraavat Jeesusta puhtain sydämin eivätkä omia himoja ja mielihalujaan.

Herra Jeesus Kristus auta meitä! Armahda tätä kansaa, anna sen tulla tuntemaan Totuus. Herra, Sinun Sanasi on Totuus. Tiedät, miten olemme vaeltaneet kauas Sinusta, vedä meitä jälleen takaisin yhteyteesi. Tiedät keinot siihen, tiedät mikä on ikuisuuden näkökulmasta meille parasta, tapahtukoon tahtosi. Pyydän, älä hylkää tätä kansaa. Kurita meitä syntiemme tähden, nöyryytä ylpistyneet sydämemme. Sitten ota meidät armossasi hellään hoitoosi, puhdista kaikesta saastasta, sido haavamme, rakasta sydämemme ehjäksi. Niin että rakastaisimme ja kunnioittaisimme Sinua, koko sydämestämme tahtoisimme palvella Sinua. Opeta meitä elämään, auta meitä olemaan valona ja suolana tässä pimenevässä maailmassa. Auta meitä käyttämään päivämme oikein. Herra, Sinun käteesi jätän koko Suomen kansan, Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.

163

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus ennusti kaiken tämän tulevaksi ja kehotti omiaan nostamaan päänsä koska vapautuksen aika on lähellä 🤓
      Älä siis ole huolissasi kohta tämä loppuu kun Jumalan malja täyttyy.

      • Voitte muuttaa muualle, jos se jotain auttaa.

        Ja sinä se jaksat haaveilla.


      • Anonyymi

        Kristus tuo armon, mutta Jeesus tuomion ja fyysisen ylösnousemuksen maailmanloppuna.

        Jeesus ei tunne sanaa synti - se ei esiinnyt hänen opetuksissaan.

        Jeesuksen taivaallinen Isä ei ole uskovaisten tuntema - Paavalin Jumalaksi mainitsema Aabrahamin Jumala. Jeesus vastusti Mooseksen lakia ja uhrikulttia. Ja tuolle Jumalalle Jeesus Kristuksena oli hyvältä tuoksuva uhrilahja, jonka kuolemaa te julistatte Jumalan kuolemana juomalla hänen vertaan ja syömällä hänen ruumistaan - saatte just sitä mitä olette tilanneetkin.

        Jeesuksen viitoittama tie vie paratiisiin, eikä ilmaisella armolla fyysiseen ylösnousemukseen maailmanlopunpäivänä palvomalla kristuskulttia.


      • Anonyymi

        Muutetaankin Taivaaseen, kun sen aika on... Täällä on turha muuttaa minnekään, koska koko maailma on pahan vallassa ja jokaikinen ihminen on syntinen, joten pahuutta ei pääse pakoon muuta kuin Jeesuksen tykö. Pyhän Hengen kautta saamme voimaa jatkaa kunnes tämä maallinen vaellus päättyy ja synti ja kuolema hävitetään ikuisiksi ajoiksi.


      • Anonyymi

        <<Herra, Sinun käteesi jätän koko Suomen kansan, Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.<<

        Et todellakaan jätä - Kristuksella ja Jumalan kuolemalla ei ole jatkon kanssa mitään tekemistä, vain te tuhoudutte oppeinenne.


      • Anonyymi

        Voi olla, että fyysisesti tuhoudummekin. Raamattu itseasiassa lupaa meille sen, että lopunaikana saatanan riehuessa Jeesuksen omia tapetaan kun he eivät suostu kumartamaan antikristusta, "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Herra, Sinun käteesi jätän koko Suomen kansan, Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen.<<

        Et todellakaan jätä - Kristuksella ja Jumalan kuolemalla ei ole jatkon kanssa mitään tekemistä, vain te tuhoudutte oppeinenne.

        "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää, meitä pidetään teuraslampaina."

        "Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: "Ei ole palvelija herraansa suurempi". Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat..."


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää, meitä pidetään teuraslampaina."

        "Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: "Ei ole palvelija herraansa suurempi". Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat..."

        Onkohan viha molemminpuolista? Itse en varsinaisesti vihaa, mutta otan kantaa vihamielisiin puheisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus tuo armon, mutta Jeesus tuomion ja fyysisen ylösnousemuksen maailmanloppuna.

        Jeesus ei tunne sanaa synti - se ei esiinnyt hänen opetuksissaan.

        Jeesuksen taivaallinen Isä ei ole uskovaisten tuntema - Paavalin Jumalaksi mainitsema Aabrahamin Jumala. Jeesus vastusti Mooseksen lakia ja uhrikulttia. Ja tuolle Jumalalle Jeesus Kristuksena oli hyvältä tuoksuva uhrilahja, jonka kuolemaa te julistatte Jumalan kuolemana juomalla hänen vertaan ja syömällä hänen ruumistaan - saatte just sitä mitä olette tilanneetkin.

        Jeesuksen viitoittama tie vie paratiisiin, eikä ilmaisella armolla fyysiseen ylösnousemukseen maailmanlopunpäivänä palvomalla kristuskulttia.

        Öö... Mitä sä selität? En ymmärrä. T. Jeesuksen Kristuksen oma


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Onkohan viha molemminpuolista? Itse en varsinaisesti vihaa, mutta otan kantaa vihamielisiin puheisiin.

        Vihan ei ainakaan kuuluisi olla molemminpuolista... Jeesus käski rakastaa vihollisiamme ja rukoilla vainoajiemme puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutetaankin Taivaaseen, kun sen aika on... Täällä on turha muuttaa minnekään, koska koko maailma on pahan vallassa ja jokaikinen ihminen on syntinen, joten pahuutta ei pääse pakoon muuta kuin Jeesuksen tykö. Pyhän Hengen kautta saamme voimaa jatkaa kunnes tämä maallinen vaellus päättyy ja synti ja kuolema hävitetään ikuisiksi ajoiksi.

        Mistäs opista sinä ajattelit löytää tuon taivaan - ainakaan kristinuskosta sitä ei löydy. Voit etsiä täältä, ja kerro minullekin, jos sellaisesta löytyy jokin opetus tästä luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta, jossa luvataan vain hautojen aukeaminen ja fyysinen ylösnousemus.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Onkohan viha molemminpuolista? Itse en varsinaisesti vihaa, mutta otan kantaa vihamielisiin puheisiin.

        Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskomut Jumalan ainutsyntyisen Pojan nimeen.

        Ja tämä on tuomio: valo on tullut maailmaan, mutta ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valoa, sillä heidän tekonsa olivat pahoja.

        Sillä jokainen, joka tekee pahaa, vihaa valoa eikä tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.

        Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat Jumalassa tehdyt.

        -Joh. 3:18-21


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että fyysisesti tuhoudummekin. Raamattu itseasiassa lupaa meille sen, että lopunaikana saatanan riehuessa Jeesuksen omia tapetaan kun he eivät suostu kumartamaan antikristusta, "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä."

        Juu, mutta tuo ei koske kristuskultin seuraajia, vaan Jeesuksen seuraajia. Kristuskultti - armo Jumalan kuolemalla - lupaa teille vain tuon fyysisen ylösnousemuksen maailmanlopun päivänä. Sitä ennen Pyhä henki leikkaa sielun irti, oten teillä ei ole tietoisuuttakaan siellä maanalla odottaessanne tuon viimeisen päivän ensin fyysistä ylösnousemusta ja heti perään tuhoutumista - siis jos ette satu pääsemään helvettiin. Tämä siis kristuksen seuraaille. Jeesuksen seuraajat ovat matkalla paratiisiin.


      • Anonyymi

        Juu, ja nimenomaan:

        "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä."

        Onko ihan Paavali lausunut tämän lupauksen? Ja te olette siellä multien alla. Ja tapahtuu fyysinen ylösnousemus viimeisenä päivänä, kun Jeesus herättää teidät kuolleista, ja sitten onkin maailmanloppu ja te tuhoudutte. Teidän opissa ei ole taivasta ollenkaan, eikä edes sielua.


      • Anonyymi

        <<"Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää, meitä pidetään teuraslampaina."<<

        Ja te piditte Jeesusta Kristuksena ja Jumalana teuraslampaana, joten saatte ihan nyt maistaa sitä samaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää, meitä pidetään teuraslampaina."

        "Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: "Ei ole palvelija herraansa suurempi". Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat..."

        <<Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat..."<<

        Koitapa nyt sisäistää tuo Jeesuksen oppi ja kristuskultti, jossa Jeesus kuolee ristillä kidutettuna teidän takianne, kun te haluatte armon ilman tekojen vaivaa ja mennä siitä laveasta portista, kun se toinen oli niin kovin ahdas, joka liittyi vain niihin Jeesuksen opetuksiin ja on tie paratiisiin, eikä sinne maan alle odottamaan sitä fyysistä ylösnousemusta.

        Te valiltsitte tuon perusteettoman armon ja saatte sen mukaisen palkan - se ei kuulunut Jeesuksen opetuksiin ollenkaan, kun se oli tehty vain hänen kuolemastaan, murhasta Paavalin toimesta. Siis kumpikin - oppi ja tappo.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Onkohan viha molemminpuolista? Itse en varsinaisesti vihaa, mutta otan kantaa vihamielisiin puheisiin.

        Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, te rakastaisitte minua, sillä Jumalasta minä olen lähtenyt ja tänne tullut. En minä ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on minut lähettänyt.

        Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuulla minun sanaani.

        Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

        Mutta koska minä puhun totta, te ette usko minua.

        Kuka teistä voi osoittaa minut syylliseksi syntiin? Jos minä puhun totta, miksi ette usko minua?

        Se, joka on Jumalasta, kuulee Jumalan sanat. Te ette kuule, koska ette ole jumalasta".

        -Joh. 8:42-47


      • Anonyymi

        Mutta kun te sanotte, että kun Paavali sanoi, että Jeesus sanoi hänelle, mutta kun se Paavali valehteli. Tuon valheen näki oppien eroista, koska Jeesus ei koskaan ole edes käyttänyt synti-sanaa ja koko Paavalin oppi perustui syntiajatteluun. Ja sen näkee myös kristinuskon opista - ei sitä ole edes salattu. Kristus tuo Jumalan kuolemalla armon, mutta Jeesus tulee tuomitsemaan tekojen mukaan, kun seisoo niiden multien päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, te rakastaisitte minua, sillä Jumalasta minä olen lähtenyt ja tänne tullut. En minä ole tullut omasta aloitteestani, vaan hän on minut lähettänyt.

        Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuulla minun sanaani.

        Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.

        Mutta koska minä puhun totta, te ette usko minua.

        Kuka teistä voi osoittaa minut syylliseksi syntiin? Jos minä puhun totta, miksi ette usko minua?

        Se, joka on Jumalasta, kuulee Jumalan sanat. Te ette kuule, koska ette ole jumalasta".

        -Joh. 8:42-47

        <<Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.<<

        Niin, tässä on nyt sitten se Mooseksen ja Aabrahamin Jumala, kristittyjen Jumala Paavalin opin mukaan, jonka uhrikulttia ja Mooseksen lakia Jeesus vastusti ja syytettiin Jumalan pilkasta sekä päätyi ristille.

        Ja se miten valhe tuossa tuodaan esille, niin juutalaiset sanovat, etteivät he ole koskaan olleet kenenkään orjina, ja koko Mooseksen kirjasarja Raamatussa perustuu tuohon Egyptin orjuudesta vapautumiseen. Tutkijat ovat myös sanoneet, että se on jälkeenpäin tuotettu, eikä sillä ole mitään historiallista perustaa.


      • Anonyymi

        <<Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.<<

        Ja tämä oli siis kohdistettu juutalaisille fariseuksille, ja Paavali nimenomaan oli juutalainen fariseus, ja tässä nyt sitten pitäisi puhua kristittyjen Jumala/Kristus juutalaisista fariseuksista - kertoa millaisia he ovat.

        Kumpaa uskoitte?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, että fyysisesti tuhoudummekin. Raamattu itseasiassa lupaa meille sen, että lopunaikana saatanan riehuessa Jeesuksen omia tapetaan kun he eivät suostu kumartamaan antikristusta, "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä."

        "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä."

        No, nyt ei kyllä voi sitten toivottaa sulle kevyitä multia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs opista sinä ajattelit löytää tuon taivaan - ainakaan kristinuskosta sitä ei löydy. Voit etsiä täältä, ja kerro minullekin, jos sellaisesta löytyy jokin opetus tästä luterilaisuuden tärkeimmästä tunnustuksesta, jossa luvataan vain hautojen aukeaminen ja fyysinen ylösnousemus.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Raamattu kyllä opettaa ihan selkeästi, että on ruumiillinen ylösnousemus ja on taivas... Oletko Jehovan todistaja vai missä yhteisössä tuollaisia valheita opetetaan? Islam?

        Herra Jeesus Kristus, valaise tälle ystävälle, mikä on totuus. Sinun nimesi kunnian tähden. Aamen.

        Joh. 14:1-4
        (Jeesus puhuu opetuslapsilleen)
        "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

        Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."


        Matt.6:9
        Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa!...
        :10
        ...tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.

        Matt.18:10
        Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.

        Room.8:34
        ...Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        Ap.t.1:11
        ...Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän.

        Ilm.4:1-2
        Tämän jälkeen minä näin: taivaassa oli ovi avoinna...

        ...Katso, taivaassa oli valtaistuin ja valtaistuimella istuja.

        19:1
        Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan...

        Ilm. 21:1-5
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

        Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

        Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

        ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

        Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet"

        Maat.24:35-36
        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

        Joh 16:5
        (Jeesus puhuu)
        Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt...

        2.Kor.5:6-8
        Siksi olemme aina turvallisella mielellä ja tiedämme, että niin kauan kuin olemme tässä ruumiissamme, olemme poissa Herran luota.

        Mehän vaellamme uskossa, emme näkemisessä.

        Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiistamme kotiin Herran luo.

        Jes.26:19
        Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, heidän ruumiinsa nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te, jotka tomussa lepäätte!...

        Dan 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta tuo ei koske kristuskultin seuraajia, vaan Jeesuksen seuraajia. Kristuskultti - armo Jumalan kuolemalla - lupaa teille vain tuon fyysisen ylösnousemuksen maailmanlopun päivänä. Sitä ennen Pyhä henki leikkaa sielun irti, oten teillä ei ole tietoisuuttakaan siellä maanalla odottaessanne tuon viimeisen päivän ensin fyysistä ylösnousemusta ja heti perään tuhoutumista - siis jos ette satu pääsemään helvettiin. Tämä siis kristuksen seuraaille. Jeesuksen seuraajat ovat matkalla paratiisiin.

        Jeesus Kristus, elävän Jumalan Poika on ainut tie Isän tykö, mitkään muut Jeesukset ei vie perille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun te sanotte, että kun Paavali sanoi, että Jeesus sanoi hänelle, mutta kun se Paavali valehteli. Tuon valheen näki oppien eroista, koska Jeesus ei koskaan ole edes käyttänyt synti-sanaa ja koko Paavalin oppi perustui syntiajatteluun. Ja sen näkee myös kristinuskon opista - ei sitä ole edes salattu. Kristus tuo Jumalan kuolemalla armon, mutta Jeesus tulee tuomitsemaan tekojen mukaan, kun seisoo niiden multien päällä.

        Joh. 15:22
        (Jeesus puhuu)

        Ellen minä olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä. Mutta nyt he eivät voi mitenkään puolustaa syntiään.

        Joh. 8:34

        Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.


        Raamattu on Jumalan Sanaa meille alusta loppuun. Ja tuohon kuuluu myös Paavalin kirjeet. Hän oli fariseuksena ollessaan Jeesuksen Kristuksen ja evankeliumin vihollinen, mutta Jumalan armosta hän sai kohdata elävän Kristuksen, joka muutti hänen elämänsä. Hän syntyi uudesti ylhäältä, Jumalan Pyhä Henki muutti häneen asumaan. Loppuelämänsä hän palveli Jumalaa Hengen johdattamana totuudessa, ei niinkuin fariseukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ja nimenomaan:

        "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä Hän on seisova multien päällä."

        Onko ihan Paavali lausunut tämän lupauksen? Ja te olette siellä multien alla. Ja tapahtuu fyysinen ylösnousemus viimeisenä päivänä, kun Jeesus herättää teidät kuolleista, ja sitten onkin maailmanloppu ja te tuhoudutte. Teidän opissa ei ole taivasta ollenkaan, eikä edes sielua.

        Ei Paavali vaan Job. Kuka sulle noite valheita on opettanut? Lue Raamattua ja käänny Jeesuksen Kristuksen puoleen, Hän rakastaa sinua ja tahtoo pelastaa sinut. Hän tahtoo tuoda sinut pimeydestä valkeuteen, vapauttaa sinut valheesta totuuden tuntemiseen. Hän on kuollut tähtesi, jotta sinulla olisi mahdollisuus päästä Isän luokse, kun elämäsi tässä ajassa päättyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<"Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää, meitä pidetään teuraslampaina."<<

        Ja te piditte Jeesusta Kristuksena ja Jumalana teuraslampaana, joten saatte ihan nyt maistaa sitä samaa.

        Jeesus Kristus, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin.<3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kyllä opettaa ihan selkeästi, että on ruumiillinen ylösnousemus ja on taivas... Oletko Jehovan todistaja vai missä yhteisössä tuollaisia valheita opetetaan? Islam?

        Herra Jeesus Kristus, valaise tälle ystävälle, mikä on totuus. Sinun nimesi kunnian tähden. Aamen.

        Joh. 14:1-4
        (Jeesus puhuu opetuslapsilleen)
        "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

        Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."


        Matt.6:9
        Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa!...
        :10
        ...tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.

        Matt.18:10
        Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.

        Room.8:34
        ...Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        Ap.t.1:11
        ...Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän.

        Ilm.4:1-2
        Tämän jälkeen minä näin: taivaassa oli ovi avoinna...

        ...Katso, taivaassa oli valtaistuin ja valtaistuimella istuja.

        19:1
        Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan...

        Ilm. 21:1-5
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

        Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

        Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

        ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

        Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet"

        Maat.24:35-36
        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

        Joh 16:5
        (Jeesus puhuu)
        Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt...

        2.Kor.5:6-8
        Siksi olemme aina turvallisella mielellä ja tiedämme, että niin kauan kuin olemme tässä ruumiissamme, olemme poissa Herran luota.

        Mehän vaellamme uskossa, emme näkemisessä.

        Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiistamme kotiin Herran luo.

        Jes.26:19
        Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, heidän ruumiinsa nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te, jotka tomussa lepäätte!...

        Dan 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhuun.

        En minä kiistä, etteikö taivasta ole - paratiisihan voidaan mieltää taivaaksi, mutta kristuskultilla sinne ei olla menossa. Sitä ei kerro Raamattu, vaan uskonnon oppinormisto.

        Osoita nyt minulle se taivas, joka tässä oppinormistossa on - helkkari vieköön, olen tätä nyt pyytänyt varmaan jo sata kertaa uskovaisilla. Älkää inttäkö perusteettomasti vastaan, vaan osoittakaa se tästä opista!

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Jeesuksen seuraaminen ei ole sama asia tämänkään opin mukaan, siis Jeesuksen opetusten kuin on kristuskultti Jumalan kuolemalla ja Jumalan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä, joka on tehty vain Jeesuksen kuolemasta. Älkää nyt olko tyhmiä.


      • Anonyymi

        Niin kuin sanoin, en ole sitoutunut mihinkään oppinormistoihin. Ei aavistustakaan, mitä jossain Ausburgin tunnustuksessa sanotaan, eikä paljon kiinnostakaan. En edes kuulu kirkkoon. Olen sitoutunut Raamattuun ja Jeesukseen Kristukseen, sillä niin kuin Hän itse sanoi, ei ole muita teitä Isän tykö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus Kristus, elävän Jumalan Poika on ainut tie Isän tykö, mitkään muut Jeesukset ei vie perille!

        <<Jeesus Kristus, elävän Jumalan Poika on ainut tie Isän tykö, mitkään muut Jeesukset ei vie perille!<<

        Ja sitten sen kristinuskon oppinormistosta tämä kohta, kiitos! Nimittäin sieltä ei löydy edes tienviittaa Jumalan työkö - vain maan alle.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Paavali itse on sanonut antaneensa tiedoksi niin ehtoollisen asetussanat, ristinkuoleman merkityksen vanhojen kirjoitusten (ihmeidentekijän tappaminen, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo) mukaan kuin myös Pyhä henki termin noin 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja nämä kaikki on RAAMATUSSA sanottu.

        Mutta valitettavasti ja todella Raamatussa tuo teidän uskontonne Jumala (Mooseksen ja Aabrahamin Jumala) määräsi ihmeidentekijän tapettavaksi, koska tämä houkutteli toisen Jumalan luokse, josta ihmeidentekijästä Paavali teki hyvältä tuoksuvan uhrilahjan ja kirkko uhrin Jumalan vihan lepyttämiseksi (lukee siellä Augsburgin tunnustuksessa), jonka Jumalan kuolemaa te palvotte Jumalan verenjuonnilla ja ruuminsyönnillä, niin ette saa kuunapäivänä minua uskomaan, että tuo tie veisikään mihinkään muuhun kuin nyt Augsburgin tunnustuksessa luvattuun paikkaan: maan alle, siis manalaan.

        Ja Paavalin sanojen mukaan Jeesus seisoo vielä multien päälläkin, enkä ihmettele. Ja tulee tuomitsemaan kaikki tekojen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin sanoin, en ole sitoutunut mihinkään oppinormistoihin. Ei aavistustakaan, mitä jossain Ausburgin tunnustuksessa sanotaan, eikä paljon kiinnostakaan. En edes kuulu kirkkoon. Olen sitoutunut Raamattuun ja Jeesukseen Kristukseen, sillä niin kuin Hän itse sanoi, ei ole muita teitä Isän tykö.

        No hyvä, vielä kun tiputat sen Auringonjumalan, Sol Invictuksen ja kreikkalaisen mytologianimen Kristus siitä pois, niin ehkä löytyy se oikea tie ja kun muistat, että Jeesus sanoi, että kellä on korvat, se kuulkoon - käski siis kuunnella opetuksiaan, eikä uskomaan, johonkin persoonaan, jota hänellä ei ole eläessään ollut. Jeesus ei myöskään ole koskaan käyttänyt sanaa synti vaikka sekin sieltä Raamatusta löytyy Jeesuksen suuhun laitettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kyllä opettaa ihan selkeästi, että on ruumiillinen ylösnousemus ja on taivas... Oletko Jehovan todistaja vai missä yhteisössä tuollaisia valheita opetetaan? Islam?

        Herra Jeesus Kristus, valaise tälle ystävälle, mikä on totuus. Sinun nimesi kunnian tähden. Aamen.

        Joh. 14:1-4
        (Jeesus puhuu opetuslapsilleen)
        "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.

        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

        Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

        Ja mihin minä menen — tien sinne te tiedätte."


        Matt.6:9
        Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa!...
        :10
        ...tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa.

        Matt.18:10
        Katsokaa, ettette halveksu yhtäkään näistä pienistä; sillä minä sanon teille, että heidän enkelinsä taivaissa näkevät aina minun Isäni kasvot, joka on taivaissa.

        Room.8:34
        ...Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.

        Ap.t.1:11
        ...Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän.

        Ilm.4:1-2
        Tämän jälkeen minä näin: taivaassa oli ovi avoinna...

        ...Katso, taivaassa oli valtaistuin ja valtaistuimella istuja.

        19:1
        Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan...

        Ilm. 21:1-5
        Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

        Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

        Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

        ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

        Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet"

        Maat.24:35-36
        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.

        Joh 16:5
        (Jeesus puhuu)
        Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt...

        2.Kor.5:6-8
        Siksi olemme aina turvallisella mielellä ja tiedämme, että niin kauan kuin olemme tässä ruumiissamme, olemme poissa Herran luota.

        Mehän vaellamme uskossa, emme näkemisessä.

        Mutta me olemme turvallisella mielellä ja haluaisimme mieluummin muuttaa pois ruumiistamme kotiin Herran luo.

        Jes.26:19
        Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, heidän ruumiinsa nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te, jotka tomussa lepäätte!...

        Dan 12:2
        Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhuun.

        <<Raamattu kyllä opettaa ihan selkeästi, että on ruumiillinen ylösnousemus ja on taivas... Oletko Jehovan todistaja vai missä yhteisössä tuollaisia valheita opetetaan? Islam?<<

        En, kun minä olen se ilmestyskirjan nainen.


      • Anonyymi

        <<Ei Paavali vaan Job. Kuka sulle noite valheita on opettanut? Lue Raamattua ja käänny Jeesuksen Kristuksen puoleen, Hän rakastaa sinua ja tahtoo pelastaa sinut. <<

        Väärin. Minä pelastan nyt Jeesusta.


      • Anonyymi

        Olen ymmälläni opetuksistasi, Raamatun mukaisia ne eivät ole! Kysyn vielä, mihin yhteisöön kuulut, missä tälläistä valhetta opetetaan? Kehotan sinua kaikella rakkaudella tutkimaan Raamattua rukouksen kera pyytäen, että Jumala kirkastaisi totuuden. Toivon sydämestäni, että Jeesus Kristus saisi sinutkin pelastaa. Toivon, että saisit oppia tuntemaan Hänet henkilökohtaisesti.


      • Anonyymi

        Minä vastasin jo edellä. Sinun Raamattusi tullaan polttamaan ennen kuin olet ehtinyt kristuskultillasi ja saatananpalvonnallasi edes itse siitä repimään sivuja vaikka yht äkkiä sattuisitkin heräämään.

        Olen piispa Huovisen kanssa samaa mieltä tuosta Kristus sanasta:

        <<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<

        Lähde: kirkko- ja kaupunkilehti

        Paavin kanssa olen vastaavasti samaa mieltä, kun nyt synti-sana on poistettu, uskomisella ei ole mitään merkitystä, vaan omantunnon mukaan toimiminen ratkaisee - ateistit ja ns. uskovaiset ovat samalla viivalla, hänen mukaan myös hyvät sielut jatkavat matkaa, mutta pahat sielut raukeavat tyhjyyteen.

        Huonompi asia sinun kristuskultillesi, koska siellä ei ole sielua ollenkaan, koska Pyhä henki Paavalin mukaan leikkaa sen irti, siksi on tuo tuhoutuminen maanalla.


      • Anonyymi

        <<Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<

        Tiedätkö sinä mitä tarkoittaa pakanallinen hallitsija?


      • Anonyymi

        Mutta jos nyt haluasit vielä korkeamman auktoriteetin uskonasoissa kehiin kuin paavi on, niin sitten sinun olisi käännyttävä minun esimieheni puoleen, ja se luonnollisesti olisi mahdoton tehtävä.


      • Anonyymi

        Koska esimiehesi on itse perkele? Minun Herrani ja kuninkaani on Kristus Jeesus, elävän Jumalan Poika.

        1.Joh. 2:22
        Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, ja hän kieltää Isän ja Pojan.

        4:1-3
        Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

        Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.

        Yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta. Sellainen on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo nyt on maailmassa.

        1.kor.12:3
        Siksi teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano:"Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä."


      • Anonyymi

        <<Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä."<<

        <<Apt.19:1 Kun Apollos oli Korintossa, tuli Paavali, kuljettuaan läpi ylämaakuntien, Efesoon ja tapasi siellä muutamia opetuslapsia.
        19:2 Ja hän sanoi heille: "Saitteko Pyhän Hengen silloin, kun te tulitte uskoon?" Niin he sanoivat hänelle: "Emme ole edes kuulleet, että Pyhää Henkeä on olemassakaan."
        19:3 Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
        19:4 Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
        19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
        19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        19:7 Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.<<

        Tapahtui vuonna 55.

        Vuonna 1945 löytyi Jeesuksen alkuperäiset sanat ja opetukset, joihin ei ihmisen käsi ollut koskenut 1700 vuoteen. Tässä tutkijoiden arvio verrattuna evankeliumeihin, Raamattuu ja Paavalin tekemään syntioppiin Jeesuksesta Kristuksena sen jälkeen kuin oli suuren juutalaisneuvoston jäsenenä määrännyt Jeesuksen kuolemaan.

        <<Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista puuttuvat myös sellaiset kristinuskon keskeiset opit kuin synti, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana. <<

        Lähde: wikipedia


      • Anonyymi

        Tämä Jeesuksen omien sanojen kokoelma, joka löytyi autiomaan hiekasta kätkettynä sinetöityihin saviruukkuihin oli munkkien piilottama. KIrkko oli vaatinut hävittämään ne ankaran sanktion uhalla 300-luvulla.

        Munkit eivät totelleet, vaan tallettivat ne löydettäviksi myöhemmin, joten Jeesus Kristus ja tuon hävittämisen jälkeen vuonna 325 kolminaisuusopilla Jumalaksi korotettu - kuollut Jumala - on kaiken lisäksi vielä kirkon harhaoppiseksi tuomitsema.

        Kyseessä on Nag Hammadin kirjasto,

        << Nag Hammadin kirjastoksi kutsutaan Egyptistä al-Qasrin kylästä läheltä Nag Hammadia joulukuussa 1945 tehtyä tekstilöytöä. Löydön muodostivat 13 nahkaan käärittyä papyruskirjaa, jotka oli haudattu sinetöidyissä ruukuissa. Löydön tekivät paikalliset maanviljelijät.<<

        Lähde: wikipedia


      • Anonyymi

        Gnostilaista harhaoppia.


      • Anonyymi

        Tässä Paavalin teksti korinttolaiskirjeestä:

        1.kor.12:3

        <<Siksi teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano:"Jeesus on kirottu." Kukaan ei myöskään voi sanoa: "Jeesus on Herra", muuten kuin Pyhässä Hengessä."<<

        Tässä Paavalin tekstiä galatalaiskirjeestä:

        <<Gal.3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<

        Paavali itse sanoo Jeesusta kirotuksi. Paavali siis myöntää itse, ettei ole Jumalan hengessä. Todistettavissa hänen omilla sanoillaan.

        Tässä myös Paavalin puhetta roomalaiskirjeestä:

        <<7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
        7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
        7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
        7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

        Jeesus kuolemalla Kristuksena/Jumalana sai aikaan tämän. Hän on varmasti tosi mielissään. Näitä syntiluurankojahan on kaiveltu nyt jättiäisiä määriä kirkon ja eri uskonnollisten yhteisöjen uumenista - en toista, että mitä kaikkea sieltä on löytynyt, mutta kyllä Pyhä henki on näyttänyt jo voimansa ja - Jeesus sanoisi - puunsa hedeltämät (matt.7).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gnostilaista harhaoppia.

        Valitan, ei ole gnostilaista, vaan Jeesuksen omien sanojen kokoelma, mutta Nag Hammadista löytyi kyllä myös gnostilaisia tekstejä. Tosin nyt on laitettu koko gnostilaistermi vähän jäähylle.


      • Anonyymi

        Kirjoitukset oli merkinnyt ylös Jeesuksen kaksoiveli Tuomas. Nag Hammadista oli löytynyt myös Paavalin kirje, jossa hän puhuu Jeesuksen lapsista - myös Luther on viitannut samaan asiaan - tosin vähän kiertoteitse mainitsemalla eräässä teoksessa, että Jeesu oli sortunut haureuden syntiin jopa kaksi kertaa.


      • Anonyymi

        <<Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista puuttuvat myös sellaiset kristinuskon keskeiset opit kuin synti, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana. <<

        On aika hauskaakin, jos arvioit tätä gnostilaiseksi, mutta oma puhumasi kristuskultti, joka perustuu kreikkalaiseen mytologiaan, ja riitit tulevat 4000 vuoden takaa zarahustralaisuudesta Mihtra-kultin kautta (Mithran syntymäpäivä oli mm. 25.12.), on niin kuin ihan ok juttu.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Onkohan viha molemminpuolista? Itse en varsinaisesti vihaa, mutta otan kantaa vihamielisiin puheisiin.

        Itse otan kantaa valheisiisi.


    • Anonyymi

      Hyvin sujuu elämä ilman ns. jumalan tai muiden mielikuvitusolentojen horinoita.
      Suosittelen kokeilemaan.

      • Anonyymi

        Mitä sinulla on sellaista mikä uskovilta puuttuu?


      • Anonyymi

        Mitä sellaista uskovilla on mitä ei-uskovilta puuttuu?


      • Anonyymi

        Uskovilta ei puutu mitään. Taivaallinen Isämme omistaa kaiken, Hänen lapsinaan perimme sen kaiken. Ei-uskovilla ei ole Taivaallista Isää, he eivät omista mitään. Ja lopulta joutuvat luopumaan siitäkin, minkä Jumala rakkaudessaan on heille antanut, koska hylkäävät Pojan, joka on ainut tie Isän tykö.


      • Ellei Jumala tavoita sinua tämän elämän aikana, ole varma, että Hän tulee vielä sinua vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilta ei puutu mitään. Taivaallinen Isämme omistaa kaiken, Hänen lapsinaan perimme sen kaiken. Ei-uskovilla ei ole Taivaallista Isää, he eivät omista mitään. Ja lopulta joutuvat luopumaan siitäkin, minkä Jumala rakkaudessaan on heille antanut, koska hylkäävät Pojan, joka on ainut tie Isän tykö.

        Mitä sekoilua tuo on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilta ei puutu mitään. Taivaallinen Isämme omistaa kaiken, Hänen lapsinaan perimme sen kaiken. Ei-uskovilla ei ole Taivaallista Isää, he eivät omista mitään. Ja lopulta joutuvat luopumaan siitäkin, minkä Jumala rakkaudessaan on heille antanut, koska hylkäävät Pojan, joka on ainut tie Isän tykö.

        "Uskovilta ei puutu mitään."
        Jopa surua ja inhoa on vaikka muille jakaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskovilta ei puutu mitään. Taivaallinen Isämme omistaa kaiken, Hänen lapsinaan perimme sen kaiken. Ei-uskovilla ei ole Taivaallista Isää, he eivät omista mitään. Ja lopulta joutuvat luopumaan siitäkin, minkä Jumala rakkaudessaan on heille antanut, koska hylkäävät Pojan, joka on ainut tie Isän tykö.

        Teidän kristinuskossanne ei ole edes taivasta ja Paavalin Pyhä henki leikkaa sielunkin irti, ja te oppinne mukaan odotatte fyysistä ylösnousemusta Jeesuksen tullessa maksamaan palkan kullekin tekojen mukaan MAAILMANLOPUN päivänä, jossa sinäkin olet fyysisen ruumiisi kanssa. Arvaapa kuinka käy? Ehkä kannattaa sittenkin toivoa pääsevänsä helvettiin edes?!


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Ellei Jumala tavoita sinua tämän elämän aikana, ole varma, että Hän tulee vielä sinua vastaan.

        Miten Saviseutulainen ajatteli selvitä maailmanlopusta fyysisen ruumiin kanssa, joka kristinuskossa on uskovaisen päätepiste?


      • Anonyymi

        1 kor. 15:51->

        Katso, minä sanon teille salaisuuden; emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

        yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

        Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

        Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskovilta ei puutu mitään."
        Jopa surua ja inhoa on vaikka muille jakaa.

        Kyllä, surua siitä, että ihmiset rakastavat syntiä enemmän kuin Jumalaa ja näin kulkevat kohti kadotusta. Ja inhoa syntiä kohtaan, joka tuhoaa ihmisen lopulta kokonaan. Mutta lohdutus Jeesuksessa on suurempi kuin mikään suru. Ja tieto siitä, että Jeesus on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen vallan auttaa jatkamaan kohti lopullista vaputusta, joka koittaa viimein jokaiselle, joka on ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena pelastajanaan ja saanut siten syntinsä anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teidän kristinuskossanne ei ole edes taivasta ja Paavalin Pyhä henki leikkaa sielunkin irti, ja te oppinne mukaan odotatte fyysistä ylösnousemusta Jeesuksen tullessa maksamaan palkan kullekin tekojen mukaan MAAILMANLOPUN päivänä, jossa sinäkin olet fyysisen ruumiisi kanssa. Arvaapa kuinka käy? Ehkä kannattaa sittenkin toivoa pääsevänsä helvettiin edes?!

        Miten niin ei ole taivasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 kor. 15:51->

        Katso, minä sanon teille salaisuuden; emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

        yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

        Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

        Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

        Valitettavasti fariseus Paavalia, tämä tie opin mukaan johtaa fyysiseen ylösnousemukseen maailmanlopun päivänä, kun Jeesus tulee maksamaan palkan kullekin tekojensa mukaan. Johanneksen evankeliumin 8. luvussa Jeesus kertoo millaisia ovat juutalaiset fariseukset - sait uskoa jompaa kumpaa, sinä valitsit Paavalin. Sorry, sinulle - perusteeton armo Jumalan kuolemalla johti tuhoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei ole taivasta?

        No, kun siinä opissa - kristinuskossa - ei ole ollenkaan taivasta, Eli sillä tavalla.

        Tässä on tuo oppinormisto, että mitä kuulu opettaa tästä uskonnosta. Etsi nyt itse sieltä, että löydätkö jotakin taivaasta tai sielusta tai taivaaseen menosta. Höh.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, surua siitä, että ihmiset rakastavat syntiä enemmän kuin Jumalaa ja näin kulkevat kohti kadotusta. Ja inhoa syntiä kohtaan, joka tuhoaa ihmisen lopulta kokonaan. Mutta lohdutus Jeesuksessa on suurempi kuin mikään suru. Ja tieto siitä, että Jeesus on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen vallan auttaa jatkamaan kohti lopullista vaputusta, joka koittaa viimein jokaiselle, joka on ottanut Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena pelastajanaan ja saanut siten syntinsä anteeksi.

        <<Ja tieto siitä, että Jeesus on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen vallan auttaa jatkamaan kohti lopullista vaputusta<<

        Juu, tuon tiedon antoi fariseus Paavali, ja tarjouksen ilmaisesta armosta Jumalan kuolemalla teki tietysti itse perkele. Mutta hyvin tartuitte ahneuden syöttiin - se toinen tie olisikin ollut paljon kivikkoisempi ja porttikin ahdas, kun olisi pitänyt tehdä muutakin kuin uskoa Jumalan kuolemaan, että saa ilmaisen armon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 kor. 15:51->

        Katso, minä sanon teille salaisuuden; emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

        yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

        Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

        Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

        <<1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. >> Jakeen lisätiedot
        1:11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."<<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kun siinä opissa - kristinuskossa - ei ole ollenkaan taivasta, Eli sillä tavalla.

        Tässä on tuo oppinormisto, että mitä kuulu opettaa tästä uskonnosta. Etsi nyt itse sieltä, että löydätkö jotakin taivaasta tai sielusta tai taivaaseen menosta. Höh.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Henkilökohtaisesti en ole kiinnostunut mistään oppinormistoista. Olen kiinnostunut siitä, mitä Raamattu sanoo. Suosittelen samaa Sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ja tieto siitä, että Jeesus on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen vallan auttaa jatkamaan kohti lopullista vaputusta<<

        Juu, tuon tiedon antoi fariseus Paavali, ja tarjouksen ilmaisesta armosta Jumalan kuolemalla teki tietysti itse perkele. Mutta hyvin tartuitte ahneuden syöttiin - se toinen tie olisikin ollut paljon kivikkoisempi ja porttikin ahdas, kun olisi pitänyt tehdä muutakin kuin uskoa Jumalan kuolemaan, että saa ilmaisen armon.

        Ihminen ei voi omilla teoillaan ansaita pelastusta.

        Ap.t
        16.31
        He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi.

        Joh. 3:16
        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainutsyntyisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä

        Ef.2:8-9
        Armosta te olette pelastettuja uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja-

        ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. >> Jakeen lisätiedot
        1:11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen."<<

        Ei saisi riidellä, koska Jeesuksen Kristuksen seuraajat ovat samalla puolella, eivät toisiaan vastaan. Kaikilla sama päämäärä: kirkastaa Kristusta.


      • Anonyymi

        <<Ihminen ei voi omilla teoillaan ansaita pelastusta.<<

        Pelastuuko ihminen sitten tappamalla Jumalan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Ihminen ei voi omilla teoillaan ansaita pelastusta.<<

        Pelastuuko ihminen sitten tappamalla Jumalan?

        Jos uskot, että Jeesus Kristus ANTOI henkensä sinunkin syntiesi sovitukseksi, pelastut.

        Mark. 16:15-16
        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.

        Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t.16:31
        He vastasivat:"Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

        Joh. 10:17-18
        Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni ottaakseni sen takaisin.

        Kukaan ei sitä minulta ota, vaan minä annan sen itse. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se takaisin. Tämän käskyn minä olen saanut Isältäni.


      • Anonyymi

        Täsmällisesti juuri näin:

        <<Jos uskot, että Jeesus Kristus ANTOI henkensä sinunkin syntiesi sovitukseksi, pelastut.<<

        Ja Kristuksesta tehtiin Jumala kolminaisuusopilla 325. Ja kun Jumala on kuollut - jos uskot todella Jumalan kuolemaan - niin ei ole tuomiotakaan.

        Loogista. Mutta silloin ei ole taivastakaan, kun ei ole Jumalaakaan, kuten ei kristinuskon oppinormistossa olekaan, eikä ole sieluakaan.

        Ja kun käytetään intiaaneilta tuttua vihollisen kuolleena pitämisriittiä - juodaan hänen verta ja syödään hänen ruumista - Paavalin sanoin julistetaan Herran kuolemaa - niin Jumala pysyykin kuolleena.

        Ja juuri tähän täytyisi nyt saada korjaus, että saisimme tämän maailman takaisin paikoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos uskot, että Jeesus Kristus ANTOI henkensä sinunkin syntiesi sovitukseksi, pelastut.

        Mark. 16:15-16
        Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille.

        Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

        Ap.t.16:31
        He vastasivat:"Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."

        Joh. 10:17-18
        Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni ottaakseni sen takaisin.

        Kukaan ei sitä minulta ota, vaan minä annan sen itse. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se takaisin. Tämän käskyn minä olen saanut Isältäni.

        Näistä evankeliumin siteerauksista tämän verran:

        <<Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.

        Esimerkiksi Kuulan mukaan varhaisen kirkon usko Jeesuksen ylösnousemukseen muokkasi merkittävästi suullista perimätietoa. Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]<<

        Tämän vuoksi nuo Nag Hammadin papyruskääröt ovat niin hyvät, koska sieltä pystyy nyt vertaamaan näihin evankeliumeihin Jeesuksen ajattelua - ja voin kertoa, että Raamatun ja Paavalin kannalta ei näytä ollenkaan hyvältä, eikä tietysti kirkonkaan.

        Eikä tietysti kirkon tilanne olekaan hyvä - sehän nyt on nähty.


    • Anonyymi

      Jos ei nappaa nykymeno tämä voisi olla vaihtoehto, johon liittyä

      Suomen evankelisluterilainen lähetyshiippakunta

      https://www.lhpk.fi

    • Anonyymi

      Ihmiset elävät paremmin ja onnellisemmin kuin koskaan. Ihmisillä vain on luontainen virhekuvitelma että ennen oli paremmin.
      Tämä positiivinen kehitys on suoraan verrannollinen maallistumiseen. Kiitämme siitä.

      • Anonyymi

        Mitä nyt lasten sijoitukset kodin ulkopuolelle ovat lisääntyneet 20 vuodessa lähes kymmenkertaiseksi. Puoli miljoonaa suomalaista käyttää masennuslääkkeitä. Lähetteiden määrä psykiatriseen erikoissairaanhoitoon, etenkin nuorten osalta, on kasvanut räjähdysmäisesti.

        Ihmiset ovat kirjaimellisesti ihan sekaisin, koska eivät enää tiedä mikä on oikein ja mikä väärin. Kaikki on suhteellista, sanoo yhteiskunta. Ja kaikki on hyväksyttyä, kunhan se tuntuu itsestä hyvältä "eikä satuta muita". Ihmiset uskovat valheen kuin valheen, kun sitä heille tarpeeksi kauan toitotetaan (esim. sukupuolia on muitakin kuin mies ja nainen). Jos ei pieni valhe mene läpi niin keksitään suuri valhe, niin menee varmasti läpi (esim. ajatus siitä, että Jumalaa ei ole ja ollaan tässä vain sattuman tuotoksena, apinasta seuraavia, sattuman viisaan kehitystyön hedelmiä).

        Elämällä ei muka ole tarkoitusta. Ei ole Rakkautta eikä Totuutta. Vähemmästäkin ihminen sekoaa. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Ihminen, joka ei tunne häntä, ei voi hyvin. Ulkoisesti voi olla yltäkylläistä, mutta sydämessä on pohjaton tyhjyys. Sitä sitten yritetään täyttää työllä, ihmissuhteilla, harrastuksilla, päihteillä, viihteellä ym. Mutta vain Jeesus voi täyttää sen tyhjyyden ja antaa todellisen rauhan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä nyt lasten sijoitukset kodin ulkopuolelle ovat lisääntyneet 20 vuodessa lähes kymmenkertaiseksi. Puoli miljoonaa suomalaista käyttää masennuslääkkeitä. Lähetteiden määrä psykiatriseen erikoissairaanhoitoon, etenkin nuorten osalta, on kasvanut räjähdysmäisesti.

        Ihmiset ovat kirjaimellisesti ihan sekaisin, koska eivät enää tiedä mikä on oikein ja mikä väärin. Kaikki on suhteellista, sanoo yhteiskunta. Ja kaikki on hyväksyttyä, kunhan se tuntuu itsestä hyvältä "eikä satuta muita". Ihmiset uskovat valheen kuin valheen, kun sitä heille tarpeeksi kauan toitotetaan (esim. sukupuolia on muitakin kuin mies ja nainen). Jos ei pieni valhe mene läpi niin keksitään suuri valhe, niin menee varmasti läpi (esim. ajatus siitä, että Jumalaa ei ole ja ollaan tässä vain sattuman tuotoksena, apinasta seuraavia, sattuman viisaan kehitystyön hedelmiä).

        Elämällä ei muka ole tarkoitusta. Ei ole Rakkautta eikä Totuutta. Vähemmästäkin ihminen sekoaa. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Ihminen, joka ei tunne häntä, ei voi hyvin. Ulkoisesti voi olla yltäkylläistä, mutta sydämessä on pohjaton tyhjyys. Sitä sitten yritetään täyttää työllä, ihmissuhteilla, harrastuksilla, päihteillä, viihteellä ym. Mutta vain Jeesus voi täyttää sen tyhjyyden ja antaa todellisen rauhan.

        Toivotko pääseväsi elämään vaikka 1500-luvulla?


      • Anonyymi

        En toivo. Jos minun olisi kuulunut elää silloin, olisin myös elänyt silloin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En toivo. Jos minun olisi kuulunut elää silloin, olisin myös elänyt silloin.

        Mutta 1500- luku olisi sinulle henkinen koti.


    • Anonyymi

      Pitää tältäkin hörhöavaajalta kysyä, että kerro toki se historiallinen valtio jossa sinä olisit halunnut elää ja jossa asiat olisivat olleet paremmin kuin nykyisissä länsimaissa? Tätä olen kysynyt useaan kertaan.

      Yhtäkään kunnon vastausta en ole saanut. Tosin pari on kyllä joutunut myöntämään että tälläistä historiallista valtiota ei löydy. Että nyt on olot paremmin kaikilla ihmisillä täällä lännessä kuin koskaan aikaisemmin.

      • Anonyymi

        Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, sanoo Raamattu. Joten synti vaikuttaa kaikkialla. Syntisessä maailmassa kai olisi ihannetilanne se, että valtion ja yhteisöjen (myös hengellisten yhteisöjen johtajat, kirkko mukaanlukien!), olisivat uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, jotka pyrkivät elämään Jumalan tahdon mukaan, kunnioittaisivat Jumalaa ja Hänen Pyhää Sanaansa. Johtajat esimerkillään ohjaisivat kansaa Jumalan tuntemiseen eikä Hänestä poispäin. Täydellisyyttä on kuitenkin mahdotonta saavuttaa ennen kuin Jeesus palaa takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, sanoo Raamattu. Joten synti vaikuttaa kaikkialla. Syntisessä maailmassa kai olisi ihannetilanne se, että valtion ja yhteisöjen (myös hengellisten yhteisöjen johtajat, kirkko mukaanlukien!), olisivat uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, jotka pyrkivät elämään Jumalan tahdon mukaan, kunnioittaisivat Jumalaa ja Hänen Pyhää Sanaansa. Johtajat esimerkillään ohjaisivat kansaa Jumalan tuntemiseen eikä Hänestä poispäin. Täydellisyyttä on kuitenkin mahdotonta saavuttaa ennen kuin Jeesus palaa takaisin.

        En mä tätä kysynyt vaan sitä että mikä historiallinen valtio olisi sinulle parempi paikka elää kuin nykyiset länsimaat? Koeta nyt vaan vastata tähän. äläkä yritä siirtää taas kerran maalitolppia.
        Saisiko vastauksen siis siihen jota kysytään, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, sanoo Raamattu. Joten synti vaikuttaa kaikkialla. Syntisessä maailmassa kai olisi ihannetilanne se, että valtion ja yhteisöjen (myös hengellisten yhteisöjen johtajat, kirkko mukaanlukien!), olisivat uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, jotka pyrkivät elämään Jumalan tahdon mukaan, kunnioittaisivat Jumalaa ja Hänen Pyhää Sanaansa. Johtajat esimerkillään ohjaisivat kansaa Jumalan tuntemiseen eikä Hänestä poispäin. Täydellisyyttä on kuitenkin mahdotonta saavuttaa ennen kuin Jeesus palaa takaisin.

        <<Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, sanoo Raamattu. <<

        Sanoo Paavali, juutalainen fariseus, joista juutalaisista fariseuksista teidän tapettu ja kidutettu Jumalanne, jonka kuolemaa olette julistaneet Paavalin sanoin syömällä hänen ruumistaan ja juomalla hänen vertaan ja kuvittelemalla saaneenne armon teoista huolimatta, sanoo näin:

        <<Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.<<

        Saitte valita uskotteko Paavalia vai uskotteko Jeesusta. Valitsitte Paavalin, ja se tie vie maanalle odottamaan fyysistä ylösnousemusta ja Jeesuksen tuomiota viimeisenä päivänä ja maailmanlopussa te fyysisinä olentoina tuhoudutte. Tämä on teidän kristuskulttioppinne ihan omista kirjoistanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä tätä kysynyt vaan sitä että mikä historiallinen valtio olisi sinulle parempi paikka elää kuin nykyiset länsimaat? Koeta nyt vaan vastata tähän. äläkä yritä siirtää taas kerran maalitolppia.
        Saisiko vastauksen siis siihen jota kysytään, kiitos.

        Eedenin puutarha, ennen syntiinlankeemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, sanoo Raamattu. <<

        Sanoo Paavali, juutalainen fariseus, joista juutalaisista fariseuksista teidän tapettu ja kidutettu Jumalanne, jonka kuolemaa olette julistaneet Paavalin sanoin syömällä hänen ruumistaan ja juomalla hänen vertaan ja kuvittelemalla saaneenne armon teoista huolimatta, sanoo näin:

        <<Te olette isästä Paholaisesta, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, eikä hän pysy totuudessa, koska hänessä ei ole totuutta. Kun hän valehtelee, hän puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.<<

        Saitte valita uskotteko Paavalia vai uskotteko Jeesusta. Valitsitte Paavalin, ja se tie vie maanalle odottamaan fyysistä ylösnousemusta ja Jeesuksen tuomiota viimeisenä päivänä ja maailmanlopussa te fyysisinä olentoina tuhoudutte. Tämä on teidän kristuskulttioppinne ihan omista kirjoistanne.

        Mikä on oma teoriasi siitä, miten ihminen pelastuu? Kun Raamatun opetus ei kerran kelpaa? Itse en näe Kristuksen ja Paavalin opetuksissa ristiriitaa. Oletko samaa mieltä myös esim. Pietarista ja Johanneksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eedenin puutarha, ennen syntiinlankeemusta.

        Ei ole mitään syntiinlankeemusta. On vain Jumalan sanoma, että miksi hän karkoitti ihmisen paratiisista:

        <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        3:24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.<<

        Missä kohdassa tässä puhutaan synnistä tai syntiinlankeemuksesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on oma teoriasi siitä, miten ihminen pelastuu? Kun Raamatun opetus ei kerran kelpaa? Itse en näe Kristuksen ja Paavalin opetuksissa ristiriitaa. Oletko samaa mieltä myös esim. Pietarista ja Johanneksesta?

        Miltä pitäisi pelastua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään syntiinlankeemusta. On vain Jumalan sanoma, että miksi hän karkoitti ihmisen paratiisista:

        <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
        3:23 Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
        3:24 Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.<<

        Missä kohdassa tässä puhutaan synnistä tai syntiinlankeemuksesta?

        Jumala karkotti ihmisen paratiisista, koska ihminen söi hedelmän puusta, josta Jumala oli kieltänyt. Ihminen kuunteli käärmettä ja toimi Jumalan selvää käskyä vastaan eli TEKI SYNTIÄ. Synti on Jumalan tahdon rikkomista. Jumala ei tahtonut ihmisen pääsevän käsiksi elämän puuhun syntisenä. Hän ei tahtonut ihmisen elävän ikuisesti tässä särkyneessä, turmeltuneessa ja tahraantuneessa tilassa, jonka synti väistämättä aiheuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miltä pitäisi pelastua?

        Jumalan tuomiolta ja iankaikkiselta kadotukselta.

        Room. 3:23
        Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.

        Room. 6:23
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        2.Tess.1:8-9
        Hän rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        He tulevat kärsimään rangaistuksena iankaikkisen kadotuksen, erossa Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala karkotti ihmisen paratiisista, koska ihminen söi hedelmän puusta, josta Jumala oli kieltänyt. Ihminen kuunteli käärmettä ja toimi Jumalan selvää käskyä vastaan eli TEKI SYNTIÄ. Synti on Jumalan tahdon rikkomista. Jumala ei tahtonut ihmisen pääsevän käsiksi elämän puuhun syntisenä. Hän ei tahtonut ihmisen elävän ikuisesti tässä särkyneessä, turmeltuneessa ja tahraantuneessa tilassa, jonka synti väistämättä aiheuttaa.

        Lukeeko siellä luomiskertomuksessa, että Jumala karkoitti ihmisen tottelemattomuuden tai synnintekemisen vuoksi? EI LUE. Jumala sanoo karkoittaneensa ihmisen sen vuoksi, kun ihminen tuli jumalien kaltaiseksi, tietämään hyvän ja pahan, ja Jumala pelkäsi, että ihminen syö vielä elämän puusta.

        MIKSI VALEHTELET?


      • Anonyymi

        Ja hyvän litanian sait jatkoksi Paavalia - ilman muuta, hänhän tämän syntiopin kehittikin. Jeesus ei eläessään ollut puhunut mitään synnistä, eikä se kuulunut hänen opetuksensa ideaan millään tavalla - hänen opetuksensa liittyi tuohon oikeaan luomiskertomuksen tarinaan hyvästä ja pahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla, sanoo Raamattu. Joten synti vaikuttaa kaikkialla. Syntisessä maailmassa kai olisi ihannetilanne se, että valtion ja yhteisöjen (myös hengellisten yhteisöjen johtajat, kirkko mukaanlukien!), olisivat uudestisyntyneitä Jumalan lapsia, jotka pyrkivät elämään Jumalan tahdon mukaan, kunnioittaisivat Jumalaa ja Hänen Pyhää Sanaansa. Johtajat esimerkillään ohjaisivat kansaa Jumalan tuntemiseen eikä Hänestä poispäin. Täydellisyyttä on kuitenkin mahdotonta saavuttaa ennen kuin Jeesus palaa takaisin.

        Puhu vain omasta puolestasi. Olen täysin synnitön sillä synti edellyttää vapaaehtoista alistumista mielikuvitushahmolle ja muinaisille ihmisten käsityksille ja kirjoituksille.
        Eli Vapahtaja Olet Sinä.
        Jumalattoman hyvää juhannusta kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on oma teoriasi siitä, miten ihminen pelastuu? Kun Raamatun opetus ei kerran kelpaa? Itse en näe Kristuksen ja Paavalin opetuksissa ristiriitaa. Oletko samaa mieltä myös esim. Pietarista ja Johanneksesta?

        Ei ihminen mihinkään pelastu. Se on vain kaunis satu epätoivoon ajetuille ihmisille. Kun aika on, ihminen kuolee niin kuin kaikki muutkin organismit. Tämä on se vapahtava sanoma ja kaunista sinänsä. Parempi hyväksyä tämä suosiolla mutta muista elää sitä ennen äläkä tuhlaa aikaasi esim. uskonnollisiin hömpötyksiin. Iankaikkinen elämä jatkuu jälkeläisissämme jos on jatkuakseen, eikä sekään loputtomasti. Viimeistään 3 miljardin vuoden kuluttua tämä auringoksi kutsuttu tähtemme nielaisee maapallon. Ja se on sitten aamen, ei siihen täystuhojumalia tarvita.


      • Anonyymi

        Vallankäyttöönhän tuo Paavalin syntinen syyllistäminen luomiskertomuksen tarinasta on tehtykin.

        Paavalin johtopäätöksellä syntisyydestä ei ole mitään tekemistä tuon uskovaisten palvoman Jumalan sanan (Raamattu) kanssa edes, koska ihminen karkoitetaan tiedon, ymmärryksen vuoksi Paratiisista, ja tämähän on myös helppoa todistaa itse uskovaisten Raamatusta.

        Ja koko Jeesuksen opetusten idea onkin siinä, että on keksittävä, että miksi Jumala pelkäsi ihmisen syövän ikuisen elämän puusta, kun tämä tuli tietämään hyvän ja pahan.

        Tarina on tarkoitettu älylle, eikä auktoriteettiuskolle Jeesuksen opetuksen mukaan.

        Jeesus oli nimenomaan opettaja, mutta koska hän opetti ihmisiä ajattelemaan ja näytti esimerkkiä, ettei kuulu hyväksyä kaikkea mitä auktoriteetit keksivät, niin hän oli uhka vallanpitäjille.

        Niinpä hänestä itsestään tehtiin palvottava uhri jopa Jumala-nimellä, ja hänen omat opetukset vaadittiin hävitettäväksi, jotka sitten löytyivät 1945.


      • Anonyymi

        <<.....Se on vain kaunis satu epätoivoon ajetuille ihmisille...<<

        Tämä on kaukana kauniista ja hyvästä tämä Paavalin tekemä uskonnon satu synnillä, joka ei vastaa edes Jumalan sanoja luomiskertomuksessa.

        Tärkeimmän luteirlaisen uskontunnustuksen ja opetuksen mukaan tiivistettynä:

        Tosi Jumala on UHRI ihmisen muodossa Jumalan vihan sovittamiseksi, jonka ruumista syödään ja verta juodaan, joiden kuvitellaan olevan konkreettisesti ja todellisesti läsnä, kun ne nautitaan.

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Augsburgin_tunnustus

        Tällainen on saatananpalvontariitti okkultisine ihmisyönteineen ja Jumala-uhreineen.


    • Anonyymi

      Työntäyteistä elämää vain viimeiseen hengenvetoon asti, unohtamatta jokapäiväistä leipää.

    • Hyvä aloitus, väistämättä tulee mieleen että onko armon aika nyt loppumassa, silti ei haluaisi nähdä tällaista luopumuksen aikaa, varsinkin lasten puolesta on huoli jotka joutuvat tässä ajassa ja näissä arvoissa kasvamaan.

      • Anonyymi

        Ollaan yleisesti ottaen pahassa tilanteessa, ei vain uskonnon kannalta vaan koko maailman - tätä aikaa sanotaan nyt totuuden jälkeiseksi ajaksi. Vaikea sanoa, että mikä vuosi oli se todellinen totuuden aloittanut vuosi .. pahin oli ehdottomasti vuosi 2011. Ainakin yksi sukupolvi on kuitenkin jo kasvanut aikuiseksi tämän prosessin ohella.

        Mutta jos pinta kiiltää, se ei vielä todista, että kaikki on hyvin, nyt on putsattu ja tehty paljon sellaista, josta suuri yleisö ei tiedä mitään, koska monet asiat ovat olleet niin pahoja, etteivät yhteiskunnan rakenteet olisi kestäneet totuutta.

        Kyllä, armon aika oli jo ohi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan yleisesti ottaen pahassa tilanteessa, ei vain uskonnon kannalta vaan koko maailman - tätä aikaa sanotaan nyt totuuden jälkeiseksi ajaksi. Vaikea sanoa, että mikä vuosi oli se todellinen totuuden aloittanut vuosi .. pahin oli ehdottomasti vuosi 2011. Ainakin yksi sukupolvi on kuitenkin jo kasvanut aikuiseksi tämän prosessin ohella.

        Mutta jos pinta kiiltää, se ei vielä todista, että kaikki on hyvin, nyt on putsattu ja tehty paljon sellaista, josta suuri yleisö ei tiedä mitään, koska monet asiat ovat olleet niin pahoja, etteivät yhteiskunnan rakenteet olisi kestäneet totuutta.

        Kyllä, armon aika oli jo ohi.

        Jos vähääkään tuntee kirkon historiaa, niin huomaa, että lähes aina on käyty tätä keskustelua. Lähes aina on ollut ihmisiä, jotka ovat nähneet, että entiset ajat kirkossakin ovat olleet parempia ja nykyinen huonoa, paatunutta ja moraalitonta. Ei siis mitään uutta auringon alla.


      • Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Jos vähääkään tuntee kirkon historiaa, niin huomaa, että lähes aina on käyty tätä keskustelua. Lähes aina on ollut ihmisiä, jotka ovat nähneet, että entiset ajat kirkossakin ovat olleet parempia ja nykyinen huonoa, paatunutta ja moraalitonta. Ei siis mitään uutta auringon alla.

        Valtiovallan painostuksesta kirkko alkoi myötäilemään maailmaa ja vihkimään eronneita, seurauksena mm. siitä avioliittoon vihkinen on tänä päivänä lähes vitsi ennen kavereilla järjestettäviä ryyppäjäisiä.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Valtiovallan painostuksesta kirkko alkoi myötäilemään maailmaa ja vihkimään eronneita, seurauksena mm. siitä avioliittoon vihkinen on tänä päivänä lähes vitsi ennen kavereilla järjestettäviä ryyppäjäisiä.

        Ja jonain toisena historiallisena ajankohtana jokin muu asia on saanut jotkut ihmiset kokemaan, että juuri se aika on ollut luopumisen, moraalittomuuden ja paatumuksen aikaa. Me ihmiset olemme vain ihmisiä ja kuvittelemme, että juuri meidän aikamme on merkityksellinen.


      • Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Ja jonain toisena historiallisena ajankohtana jokin muu asia on saanut jotkut ihmiset kokemaan, että juuri se aika on ollut luopumisen, moraalittomuuden ja paatumuksen aikaa. Me ihmiset olemme vain ihmisiä ja kuvittelemme, että juuri meidän aikamme on merkityksellinen.

        Paremminkin luopumus on prosessi joka tapahtuu yksi askel kerrallaan, kun yksi askel on hyväksytty tapahtuu seuraava.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Paremminkin luopumus on prosessi joka tapahtuu yksi askel kerrallaan, kun yksi askel on hyväksytty tapahtuu seuraava.

        Voit vain kuvitella, miltä joistakin uskovista tuntui Kustaa Vaasan päätös siitä, että valtiossa siirryttiin Luterilaiseen uskoon. Varsinkin kun vaihtoehtoja ei annettu.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Paremminkin luopumus on prosessi joka tapahtuu yksi askel kerrallaan, kun yksi askel on hyväksytty tapahtuu seuraava.

        Oletatko Sinä Arto tosiaankin, että Suomi vuonna 2019 voisi olla samanlainen kuin vuonna 1951?

        Kykenetkö hahmottamaan sitä, että yhteiskunnallinen muutos väkisinkin vaikuttaa myös arvoihin ja aatteisiin?


      • Siirtolapuutarha kirjoitti:

        Voit vain kuvitella, miltä joistakin uskovista tuntui Kustaa Vaasan päätös siitä, että valtiossa siirryttiin Luterilaiseen uskoon. Varsinkin kun vaihtoehtoja ei annettu.

        Katolilaiset messut pidettiin latinaksi, josta tavallinen kansa ei ymmärtänyt mitään, joten ainakin ymmärrettävyys parani kun kristinuskoa alettiin opettamaan äidinkielellä.


      • No kun Raamattua lukee, niin eipä heidänkään arvoissa kehumista ole.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        No kun Raamattua lukee, niin eipä heidänkään arvoissa kehumista ole.

        Eipä sinunkaan arvoissasi.


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        Valtiovallan painostuksesta kirkko alkoi myötäilemään maailmaa ja vihkimään eronneita, seurauksena mm. siitä avioliittoon vihkinen on tänä päivänä lähes vitsi ennen kavereilla järjestettäviä ryyppäjäisiä.

        <<Kyllä, armon aika oli jo ohi.<<

        Tarkoitti uskovaisia, jotka ovat kuvitelleet, että heidän kuuluu johtaa maailmaa, ja jota he ovat johtaneet nyt siihen pisteeseen 2000 vuotta, että on pakko tehdä jotakin (Rovaniemen yliopiston tutkimus Kahden valtakunnan kansalaiset, seksuaalirikostutkinta Johanna Hurtig).

        <<Valtiovallan painostuksesta kirkko alkoi myötäilemään maailmaa ja vihkimään eronneita, seurauksena mm. siitä avioliittoon vihkinen on tänä päivänä lähes vitsi ennen kavereilla järjestettäviä ryyppäjäisiä.<<

        Lue ilmestyskirjan luku 12 ja katso, että kuka siellä taivaassa on Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjänä.

        Pelikenttä kääntyi jo ja sitä paremmin selviää jatkossa, kun ymmärtää, että mistä tässä on ollut ja on edelleenkin kyse. Teidän perusteetonta armoa Jumalan kuolemalla ei enää ole, ja ainoa vaihtoehto on valita Jeesuksen ohjaama tie paratiisiin, joka edellyttää alhaisten tunteiden voittamista, eikä synnissä rypemistä.

        Sen pahempaa maailmaa ei voida edes kuvitella mikä on ollut uskovaisten johdolla kulissien takana piilossa, ja jos siitä julkisesti puhuttaisiin, kaatuisivat koko Suomen valtion rakenteetkin.


      • Anonyymi

        Hallinto-oikeuden päätöksellä Suomen valtio otti nyt sellaisen aseman Suomessa, jossa nämä piilovaikuttajauskovaisjohtajat tietävät, että mitä tämä jatkossa merkitsee. Ja nämä ovat juuri niitä, jotka käyttävät tavallista kansaa kilpimiehinään toteuttaakseen sitä valtaa, jonka he kuvittelevat omaavansa tai sitten tuo kuvitelmakin on vain muille tarjottu manipulointi Jumalan nimissä kuin Paavali muinoin teki kirotessaan Jumalan ristille, ja tarjoaa sen teille hyvänä asiana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sinunkaan arvoissasi.

        Ai ei vai.

        Mitä vikaa minun arvoissani näet?


    • Anonyymi

      Emme todellakaan jätä rakasta Suomea herran haltuun vaan teemme itse jatkossakin parhaamme että tämä olisi onnellisten ihmisten asuinpaikka. Väliaikaisesti meillä tosin on vasemmisto hallituksessa mutta siitäkin selvitään jälkihoidolla, niin kuin edelliselläkin kerralla.
      Suomalaiset ovat tutkitusti maailman onnellisin kansa. Iso kiitos tästä kuuluu pragmaattiselle uskonnottomalle kansalle ja hallinnolle. Kristittyjä emme tahdo olla eikä muslimeiksi tulla, olkaamme siis ihmisiä.

      • Anonyymi

        Juuri näin - olemme ihan itse vastuussa.

        Mutta se onko meillä oikeisto tai vasemmisto tai keskusta tai sinikukkeriaisenvihreä hallitus ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

        Olemme EU-diktatuurissa Kolmannen tien politiikalla, joka on pakollinen Suomen perustuslainkin mukaan (jossa valta annetaan EU:lle ja EU:n perustuslaki Lissabonin sopimuksella määrää tuon Kolmannen tien politiikan).

        Te ette voi edes kuvitella, että missä tilanteessa olemme tuon Euroopan Unionin suhteen, jonka komission määräykset tulevat suoraan Suomen hallitukselle (syy miksi perussuomalaiset eivät voi olla hallituksessa), joka on - väristä ja puolesta riippumatta - SUOMEN LAIN mukaan velvollinen saattamaan määräykset voimaan hallituksen tekemien pakkolakien (asetukset) avulla ministeriöiden kautta.

        Tämä on isompi kokonaisuus kuin osaatte edes kuvitella.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ettei totuus unohtuisi. Suomi maana ei koskaan ole ollut Kristillinen - uskovista koostuva maa. Suomi on kuulunut ja kuuluu edelleen maailmaan, josta Raamattu puhuu.
      Maailma ja siten Suomikin on pahan vallassa ja on aina ollut. Niin, luterilaisuus ei maasta te Kristittyä maata. Se, miten luterilaisuuden hallinta näivettyy maassamme kirkon kuolemaan liittyen, niin tämä ei totisesti tarkoita Kristillisyyden katoamista maastamme.
      Hallitsemisen pettämisestä on siis kysymys - sen poistuminen jumalattomiin ihmisiin.

      Mutta, maassamme on ollut ja on edelleen JUMALAN seurakunta, joka on eroittautunut maailmasta ja tämä seurakunta koostuu uudestisyntyneistä sisarista ja veljitä.

      m.l

      • Voitko vielä mainita mikä sinun oma taustaryhmäsi on?


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        Voitko vielä mainita mikä sinun oma taustaryhmäsi on?

        Olen täysin puolueeton eli en kuulu mihinkään uskonnoliseen puolueeseen, mitä maassamme on.

        Uudestisyntyneet ihmiset - sisaret ja veljet ovat "taustaryhmäni" / JUMALAN aivoittama seurakunta. . Elän miten apostolit opettivat seurakunnasta

        m.l


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        Voitko vielä mainita mikä sinun oma taustaryhmäsi on?

        Iloitsen suuresti miten JUMALA vaikuttaa ihmisissä tahtomista ja tekemistä ja siten vauvakasteen varaan suunniteltu Luterilaisuus kuolee ja häviää pois ihmisten keskuudesta. Jumalattomien ihmisten alistaminen.

        No, sama kohtalo tapahtuu muidenkin uskonnollisten puolueiden kohdalla. Ihmisvetoinen "seurakunta" tulee kuolemaan ja jäjelle jää apostolinen toiminta. On todellinen kiitoksen aihe.

        m.l


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin puolueeton eli en kuulu mihinkään uskonnoliseen puolueeseen, mitä maassamme on.

        Uudestisyntyneet ihmiset - sisaret ja veljet ovat "taustaryhmäni" / JUMALAN aivoittama seurakunta. . Elän miten apostolit opettivat seurakunnasta

        m.l

        Eli ymmärsinkö oikein et kuulu mihinkään viralliseen kirkkoon, seurakuntaan tai hengelliseen yhteisöön?


      • Anonyymi

        Ihmisten hyvinvointi korreloi käänteisesti uskonnon vaikutukseen.

        Kristillisyys katoaa maailmasta ja muut taikauskot seuraavat perässä. Keksittiinhän islamilaisuus 600 v myöhemmin mutta toivottavasti järkiintyminen niissäkin piireissä tapahtuu nopeammin. Suomi näyttäköön esimerkkiä tässäkin asiassa.


      • Anonyymi

        Matt. 24:35
        (Jeesus sanoi:)

        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 24:35
        (Jeesus sanoi:)

        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

        Museossa varmaan säilyy hepun suuhun asetetut sanat. Varoittavat esimerkit ovat aina säilyttämisen arvoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin puolueeton eli en kuulu mihinkään uskonnoliseen puolueeseen, mitä maassamme on.

        Uudestisyntyneet ihmiset - sisaret ja veljet ovat "taustaryhmäni" / JUMALAN aivoittama seurakunta. . Elän miten apostolit opettivat seurakunnasta

        m.l

        <<Elän miten apostolit opettivat seurakunnasta<<

        Kuuluuko tähän apostoliseen opettajajoukkoosi myös Paavali?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten hyvinvointi korreloi käänteisesti uskonnon vaikutukseen.

        Kristillisyys katoaa maailmasta ja muut taikauskot seuraavat perässä. Keksittiinhän islamilaisuus 600 v myöhemmin mutta toivottavasti järkiintyminen niissäkin piireissä tapahtuu nopeammin. Suomi näyttäköön esimerkkiä tässäkin asiassa.

        <<Keksittiinhän islamilaisuus 600 v myöhemmin mutta toivottavasti järkiintyminen niissäkin piireissä tapahtuu nopeammin.<<

        Islamilaisuutta ei KEKSITTY, vaan se on samaa kuin kristinusko tuohon 600 luvulle ja islamin tärkein profeetta on Jeesus. Muhammedille unet antoi arkkienkeli Gabriel ja Muhammed itse oli kristitty.

        Tässä on vain sellainen kumma juttu, että islaminuskontoon ei kuulu ristiinnaulitseminen - Jeesus ei siis kärsinyt ristin kuolemaa. Ja on kummallista, jos nämä uskonnot ovat olleet liki 700 vuotta sama, ja kristinuskon väitetään perustuneen Jeesuksen ristin kuolemaan jo tuon saman ajan, niin miten tämä on mahdollista?!

        Tosin Lyonin piispa Irenaeus kirjoitti jo toisella vuosisadalla myös, että Jeesus kuoli varsin vanhana - hänellä oli yhteys opettajansa kautta Jeesuksen henkilökohtaisesti tunteneeseen henkilöön.

        On syytä olettaa, että koko ristinkuolematarina on liitetty kristinuskoon paljon myöhemmin kuin oletamme... outo juttu joka tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Museossa varmaan säilyy hepun suuhun asetetut sanat. Varoittavat esimerkit ovat aina säilyttämisen arvoisia.

        Se mitä Raamatussa lukee, ei vielä todista mitään tai ketään kenenkään hepun sanomaksi. Jeesuksen suuhun on laitettu Raamatussa ihan mitä vaan uskonnon nimissä - jopa VT:stä, kun hänestä on haluttu tehdä uskonnon kulttihahmo.

        Ja jos mikä, niin tällainen temppu parhaiten hukkaakin Jeesuksen todellisen viisauden, josta Catherine Alexandrialainen väitteli vuonna 306 keisarin valitsemien valtakuntansa viisaimpien miesten kanssa, jotka menettivät henkensä ja Catherine päänsä (koska hänestä ei saatu muuten henkeä, kun jollakin yliluonnollisella tavalla kaikki millä häntä koitettiin kiduttaa särkyivät, eikä tulikaan tarttunut häneen), ja Jeesus tuomittiin harhaoppiseksi, ja vaadittiin hänen opetukset hävitettäviksi.

        Mikähän viisaus niin kovasti kolahti keisariin, joka vaati tämän jälkeen tehtäväksi kristinuskon kolminaisuusopin ja kuolemansa jälkeen julistettiin vielä Jumalaksi, sekä on kirkon mukaan ensimmäinen kristitty keisari, vaikka palvoi kuolemaansa asti Sol Invictusta, auringonjumalaa.

        Ja merkittävä tieto tästä keisarista on sekin, että miten hän näki punaisen ristin taivaalla Mulviuksen sillan taistelussa ja kuuli äänen sanovan, että tässä merkissä olet voittava.

        Tuo merkki on Pan-eurooppaliikkeen tunnus yhdessä ilmestyskirjan tähtikehän kanssa, joka loi EU:n yksityishenkilöiden toimesta yhdellä maattomalla puolueella, joka otti kaiken vallan ja valtaa edelleen maita.

        Ideologian luoja on kreivi Coudenhove-Kalergi (lue teksti wikipediasta).

        Kaksi valtiota on jälleen tähtäimessä uusina jäseninä EU:iin - me rahoitamme kaikki nuo maiden yhdistämisoperaation - maiden sisälle menee amicuksia, muutosmanagereita ja alkaa valtava prosessi maan muokkaamiseen EU:lle. Näin tehtiin Suomenkin kanssa - rajuimmin keväästä 2011.

        Kyse tietysti on vanhasta Rooman vallanajan taktiikasta yksi yhteen.

        Suomi on 16. tähti tuon maailmanvallottajan kartalla (Portugali oli seuraava).

        Pan-eurooppaliikkeestä tuo tähtikehä sitten siirtyi EU:n lipputunnukseksi.

        Eikö ketään ole koskaan häirinnyt, että miten EU ottaa itselleen tunnuksen, joka ennustaa ilmestyskirjassa maailmanloppua?


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        Eli ymmärsinkö oikein et kuulu mihinkään viralliseen kirkkoon, seurakuntaan tai hengelliseen yhteisöön?

        Niin, apostolit opettivat tarkoin seurakunnasta ja tämän noudattaminen on JUMALAN tahto.
        Kuten tiedämme, niin jokaisen uskonnollisen puolueen perustaja on ihminen - ei Pyhä Henki.

        Miksi kuulua kirkkoihin / puolueisiin, koska ihminen ei silloin peri JUMALAN valtakuntaa kuten Raamattu opettaa.

        Edelleen painotan. Jos löydät Raamatusta - apostolien opettamana joltain paikkakunnalta useamman kuin yhden seurakunnan, niin repullinen euroja odottaa saajaa.

        Vauvana minut oli liitetty kirkkoon ja JUMALAN tehdessä uskon sydämeeni luonnollisesti erosin jumalattomista ihmisistä koostuvasta laitoksesta / kirkosta ja siunauksien kera. Jo kirkon oppi on harhaopetusta puhumattakaan sen toiminta.

        Todelllisesti puolueisiin kuuluminen sokeuttaa ihmisen todellisuuden näkemiseltä - Raamatun valossa. Erikoisesti luterilaisuuteen liittyy, ettei he mahdollistu näkemään elinympäristöämme ja ihmisen kehitystä Raamatun ilmoituksen kautta.
        Raamatussa on erittäin paljon annettavaa ihmiselle, joka avaa arjen asiat ja erikoisesti avaa uudessa valossa ihmisen kehityksen.

        Niin, kuten Raamattu opettaa, niin uskovilla ei ole lupaa tuomita jumalattomia ihmisiä / maailmaa, joiden edustus luterilaisuudessa on lähes kaikki. Erittäin harva luterilainen on kokenut aikuisen oikeesti uudestisyntymisen ja sen vaikutuksen. liittyen juuri vauvakasteen harhaan.

        Rituaalin oppi on, miten vauva kastamisen kautta tehdään JUMALAN lapseuteen. Taas Raamattu opettaa yksiseliteisesti miten kaikkivaltias JUMALA valitsee ihmiset lapseuttamiseena ja erikoisesti oman aivoituksena mukaisesti.

        Ymmärrätkö missä harhassa olet mukana ja siksi mm vanhuksille hoivavelan maksaminen on sinulle vieras käsite kuin myös koko luterilasisille Päivi Räsänen mukaan lukien. Vaikka tämä alue juuri ilmentää kuka on kieltänyt uskon ja on siten uskotontakin ihmistä pahempi. 1 Tim 5

        m.l


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, apostolit opettivat tarkoin seurakunnasta ja tämän noudattaminen on JUMALAN tahto.
        Kuten tiedämme, niin jokaisen uskonnollisen puolueen perustaja on ihminen - ei Pyhä Henki.

        Miksi kuulua kirkkoihin / puolueisiin, koska ihminen ei silloin peri JUMALAN valtakuntaa kuten Raamattu opettaa.

        Edelleen painotan. Jos löydät Raamatusta - apostolien opettamana joltain paikkakunnalta useamman kuin yhden seurakunnan, niin repullinen euroja odottaa saajaa.

        Vauvana minut oli liitetty kirkkoon ja JUMALAN tehdessä uskon sydämeeni luonnollisesti erosin jumalattomista ihmisistä koostuvasta laitoksesta / kirkosta ja siunauksien kera. Jo kirkon oppi on harhaopetusta puhumattakaan sen toiminta.

        Todelllisesti puolueisiin kuuluminen sokeuttaa ihmisen todellisuuden näkemiseltä - Raamatun valossa. Erikoisesti luterilaisuuteen liittyy, ettei he mahdollistu näkemään elinympäristöämme ja ihmisen kehitystä Raamatun ilmoituksen kautta.
        Raamatussa on erittäin paljon annettavaa ihmiselle, joka avaa arjen asiat ja erikoisesti avaa uudessa valossa ihmisen kehityksen.

        Niin, kuten Raamattu opettaa, niin uskovilla ei ole lupaa tuomita jumalattomia ihmisiä / maailmaa, joiden edustus luterilaisuudessa on lähes kaikki. Erittäin harva luterilainen on kokenut aikuisen oikeesti uudestisyntymisen ja sen vaikutuksen. liittyen juuri vauvakasteen harhaan.

        Rituaalin oppi on, miten vauva kastamisen kautta tehdään JUMALAN lapseuteen. Taas Raamattu opettaa yksiseliteisesti miten kaikkivaltias JUMALA valitsee ihmiset lapseuttamiseena ja erikoisesti oman aivoituksena mukaisesti.

        Ymmärrätkö missä harhassa olet mukana ja siksi mm vanhuksille hoivavelan maksaminen on sinulle vieras käsite kuin myös koko luterilasisille Päivi Räsänen mukaan lukien. Vaikka tämä alue juuri ilmentää kuka on kieltänyt uskon ja on siten uskotontakin ihmistä pahempi. 1 Tim 5

        m.l

        Eli lapsena kuuluit kirkkoon, mutta sitten erosit siitä, no kuulutko nyt johonkin viralliseen seurakuntaan/kirkkoon/hengelliseen yhteisöön. Sanoistasi päätelleen et ainakaan Luterilaiseen kirkkoon, tuskin helluntaiseurakuntaankaan näkemyksistäsi päätellen. Paremminkin vaikutat ulkopuoliselta, eli voisi kysyä kuulutko esim. Jehovantodistajiin/mormoneihin /johonkin vast.


        2 kirje Timoteukselle 4:2
        julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen.
        KR92


    • Luonto on kauneimmillaan, kukat kukkii, linnut lauaa, aurinko paistaa, sää helli ihonpintaa ja varpaat kastuu aamukasteessa, siireenien ja ruusujen tuoksu huumaa pään ja ihmiset huutavat Jeesuksen tulemusta ja lipittävät vihan maljaa mielesssään milloin ketäkin kohtaa ja aina tietysti fariseuksia ensimmäisenä.

      Nouskaa ylös haudoistanne, kiittäkää ja kunnioittakaa Luojaa hänen suopeudestaan meitä kohtaa, kun olemme taas saaneet kesän iloksemme ja nautinnoksemme.

      Eläkää ja antakaa muidenkin elää.

    • Mutta entä jos Suomi ei olekkaan sen kummemmin eksynyt, vaan se joka on langennut ja eksynyt on TAIVAS enkeleineen. Entä jos enkelit ovat tehneet taivaassa kapinan ja suuren sodan.
      1970-luvulla oli toki vähän tappomeinikiä kristittyjä kohtaan Suomessa, mutta sen jälkeen asiat ovat olleet paremmin. Vai onko Suomi 2010-luvulla eksynyt jälleen samaan 1970-luvun henkeen?

      • Ideologinen aivopesu on ainakin palannut takaisin 70 luvulta.


        "Nuori tyttäreni kertoi vastenmielisyyttä ja ahdistusta herättäneestä yllätyksestä 5-luokan äidinkielen tunnilla. Oppilaiden piti avata kukin omalla tietokoneellaan äidinkielen tehtävä, joka koostui sarjasta kysymyksiä ja videosta. Videon katselun jälkeen vastattaisiin kysymyksiin.
        Klikkaa kuvaa vieressä, niin näet paremmin --->

        Video alkoi lesbojen suutelukohtauksella:
        Herää kysymys, miten lesbojen suutelukohtaus liittyy äidinkielen opetukseen ja millä tarkoituksella tämmöisiä asioita tarjoillaan äidinkielen opetuksen yhteydessä ?
        Keskustelin kotona tyttäreni kanssa. Hän sanoi, että ei uskaltanut sanoa mitä ajatteli videosta ettei saa huonoa numeroa koulusta, vaan vastasi tehtävissä ”mitä toivottiin”. Hän oli kokenut videon epämiellyttävänä ja ihmetteli, pitäisikö kaikkien käyttäytyä tuolla tavalla kuten koulussa opetetaan myös äidinkielen tunnilla.
        Nämä 5-luokan oppilaat ovat pääosin 11 vuotiaita. Keskustellessani tyttären kanssa hän kertoi, että jo jollain alemmalla luokalla oli näytetty homovideo, jossa kerrottiin kuinka homoja kiusataan ja annettiin homoutta suosiva kuva asiasta, niin kuin kaikkien olisi vaalittava homoutta."

        http://artojaaskelainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/232433-mita-ihmetta-kouluissa-tapahtuu


      • Anonyymi

        <<Mutta entä jos Suomi ei olekkaan sen kummemmin eksynyt, vaan se joka on langennut ja eksynyt on TAIVAS enkeleineen. Entä jos enkelit ovat tehneet taivaassa kapinan ja suuren sodan. <<

        Koko läntinen maailma - Suomi siinä mukana - eksyivät 'väärien enkelten' kelkkaan Jumalan kuolemalla. Vai pitäisikö sanoa väärän profeetan.

        Ja taivaassahan se sota sitten alkaakin tai on parhaillaan käynnissä, kun Lusiferin joukot taistelevat arkkienkeli Mikaelin joukkoja vastaan (ilmestyskirjan 12. luku).

        Mutta tässä on sellainen ongelma, että näillä Lusiferin joukoilla, joilta on viety niin taivas kuin sielukin opistaan, ei ole harmainta hajua tai tajua, että kenen joukoissa he todellisuudessa seisovat palvomalla Jumalan kuolemaan oman armonsa saajina.

        Ja totta se onkin - Jumala vaihdettiin näiden ihmisten armoon, että he pelastuvat tuomiolta teoista huolimatta hyvältä tuoksuvana uhrilahjana opin luoneen Paavalin mukaan. Mutta tietysti voidaan tässä tapauksessa miettiä, että kuka tuo Jumalan valepukuun pukeutunut sielujen vielä oikein on, jos sitä kohti mennään maan alle - manalaan...


      • Anonyymi

        Ja se miten erottaa Lusiferin joukot ja arkkienkeli Mikaelin opin - toinen edustaa okkultista mystiikkaa ja toinen vain mystiikkaa.

        Okkultinen mystiikka (Lusiferin joukot) on välineellisesti, välikappaleen kautta tapahtuvaa yhteyden hakemista johonkin korkeampaan voimaan, kuten ennustaminen korteista, erilaiset yhteyttä hakevat riitit ja vaikkapa ehtoollinen. Se jos mikä on vahva okkultinen riitti.

        Pelkkä mystiikka (arkkienkeli Mikaelin joukot) on sitten vain välitöntä (ilman välikappaletta tapahtuvaa), suoraa henkilökohtaista kokemusta jostakin elämää suuremmasta.

        Tästä voit nyt tarkistaa, että kumpaan joukkoon sinä itse kuulut. Minä veikkaan, että arkkienkeli Mikaelin joukot ovat todella vähissä, mutta hänen väitetään voittavan sodan kuitenkin.

        Tästä kannattaa miettiä, että mitkä paremmat avut on sitten arkkienkeli Mikaelin joukoissa kuin on Lusiferin joukoilla, jos määrä ei korvaa laatua?!


      • Anonyymi

        Kehotan sinua tekemään parannuksen ja uskomaan evankeliumi. Voit toki halutessasi jatkaa tuota valheiden viljelemistä ja Jumalan pilkkaamista vielä hetken, mutta tiedä se, että tulee päivä jolloin sinunkin polvesi notkistuvat Jeesuksen nimeä kunnioittaen ja suusi tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.


      • Anonyymi
        ArtoTTT kirjoitti:

        Ideologinen aivopesu on ainakin palannut takaisin 70 luvulta.


        "Nuori tyttäreni kertoi vastenmielisyyttä ja ahdistusta herättäneestä yllätyksestä 5-luokan äidinkielen tunnilla. Oppilaiden piti avata kukin omalla tietokoneellaan äidinkielen tehtävä, joka koostui sarjasta kysymyksiä ja videosta. Videon katselun jälkeen vastattaisiin kysymyksiin.
        Klikkaa kuvaa vieressä, niin näet paremmin --->

        Video alkoi lesbojen suutelukohtauksella:
        Herää kysymys, miten lesbojen suutelukohtaus liittyy äidinkielen opetukseen ja millä tarkoituksella tämmöisiä asioita tarjoillaan äidinkielen opetuksen yhteydessä ?
        Keskustelin kotona tyttäreni kanssa. Hän sanoi, että ei uskaltanut sanoa mitä ajatteli videosta ettei saa huonoa numeroa koulusta, vaan vastasi tehtävissä ”mitä toivottiin”. Hän oli kokenut videon epämiellyttävänä ja ihmetteli, pitäisikö kaikkien käyttäytyä tuolla tavalla kuten koulussa opetetaan myös äidinkielen tunnilla.
        Nämä 5-luokan oppilaat ovat pääosin 11 vuotiaita. Keskustellessani tyttären kanssa hän kertoi, että jo jollain alemmalla luokalla oli näytetty homovideo, jossa kerrottiin kuinka homoja kiusataan ja annettiin homoutta suosiva kuva asiasta, niin kuin kaikkien olisi vaalittava homoutta."

        http://artojaaskelainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/232433-mita-ihmetta-kouluissa-tapahtuu

        Ei todellaan kuulosta hyvältä, mutta tämä ideologinen aivopesu on rantautunut kenenkään huomaamatta jo muutosmanagerien ja poliittisen aivopesun kautta ajat sitten. Olen ollut hämmästynyt siitä, että miten se voi vain jatkua ja jatkua, eivätkä ihmiset huomaa kuin vasta sitten, kun se osuu jotenkin omaan arvomaailmaan. Menevät tuohon aivopesuun mukaan kyllä varsin innokkaina ilman päätä taikka häntää, jos se ei kolahda vielä suoraan itseen. Tällaisia pieni ideologisia muurahaisia ovat ennen kaikkea ihan tavalliset ihmiset, jotka toimivat kyseenalaistamatta määräyksiä omassa työyhteisössään; hoitajat, lääkärit, terapeutit, opettajat ja vaikkapa työvoimatoimiston (en tiedä tuon paikan uutta nimeä) johtajat
        aktiivimalliasiassa, jota jaksoi ihmetellä: ilmoittivat julkisesti kuinka vaikea sitä on toteuttaa, kun puuttuvat kaikki ohjeet. Ja silti toteuttivat! Järjetöntö! Se oli testi kuuliaisuudesta, kuten on ja oli tupakkalakikin, eikä kukaan huomaa sitäkään - kaikki muuttuu vain ajan kautta juuri siksi normaaliksi. Miten rauhanturvaaminen muuttuikin rauhaan pakottamiseksi ja sodaksi? Entä Libyan humanitäärinen ilmavalvonta? Yhden tiputetun pommin hinta oli 40.000 dollaria. Entä Irak - sinne mentiin pelastamaan kansaa hirmuhallitsijalta, jonka seurauksena kuoli jättimäisesti enemmän kansalaisia, kuin tuo hirmuhallitsija koskaan oli tappanut! Lukekaa wikipediasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehotan sinua tekemään parannuksen ja uskomaan evankeliumi. Voit toki halutessasi jatkaa tuota valheiden viljelemistä ja Jumalan pilkkaamista vielä hetken, mutta tiedä se, että tulee päivä jolloin sinunkin polvesi notkistuvat Jeesuksen nimeä kunnioittaen ja suusi tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Minulla ei ole minkäänlaista epäuskoa evankeliumia kohtaan - mutta se on se on se Jeesuksen evankelium, hänen omat sanansa.

        Paavali kirosi sen evankeliumin vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta, koska hän sanoi synnyttäneensä teidät kiivaillessaan Jumalan kiivaudella sen evankeliumin kautta, jonka on itse antanut teille. Eikä teillä ole muuta isää kuin hän, koska hän asetti yhden miehen eteen puhtaan neitsyen ristiinnaulitessaan maailman itselleen.

        Jos tunnet kerran Ramaatun, tiedät myös, että siellä lukee juuri kuten edellä kirjoitan Paavalin sanoneen, kun kehotat uskomaan siihen evankeliumiin.

        Minuun ei oikein iske tuo Paavalin jatkuva kiroaminen - vielä vähemmän taivaan enkelin - koska siihen tarvitaan saatanaa avuksi, ja pysyn, kiitos, Jeesuksen omissa sanoissa.

        Haluatko, että esittelen jälleen nämä Paavalin sanomat kohdat ihan alkuperäisinä Raamatun kohtina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole minkäänlaista epäuskoa evankeliumia kohtaan - mutta se on se on se Jeesuksen evankelium, hänen omat sanansa.

        Paavali kirosi sen evankeliumin vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta, koska hän sanoi synnyttäneensä teidät kiivaillessaan Jumalan kiivaudella sen evankeliumin kautta, jonka on itse antanut teille. Eikä teillä ole muuta isää kuin hän, koska hän asetti yhden miehen eteen puhtaan neitsyen ristiinnaulitessaan maailman itselleen.

        Jos tunnet kerran Ramaatun, tiedät myös, että siellä lukee juuri kuten edellä kirjoitan Paavalin sanoneen, kun kehotat uskomaan siihen evankeliumiin.

        Minuun ei oikein iske tuo Paavalin jatkuva kiroaminen - vielä vähemmän taivaan enkelin - koska siihen tarvitaan saatanaa avuksi, ja pysyn, kiitos, Jeesuksen omissa sanoissa.

        Haluatko, että esittelen jälleen nämä Paavalin sanomat kohdat ihan alkuperäisinä Raamatun kohtina?

        Paavali kiroaa ja tekee itsestään Jumalan.

        "2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

        Gal. 1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

        Gal. 1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu."

        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

        Mooseksen Jumala - siis teidän uskovaisten Jumala, joka käski myös tappaa esikoiset - käskee tappamaan myös ihmeidentekijän, jonka Paavali sitten toteutti (Paavali ei kertaakaan mainitse Raamatussa Jeesuksen ihmtöitä).


        VT 5Moos ja 13 luku:

        1. "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa
        sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,
        2. ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',
        3. niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.
        4. Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.
        5. Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.

        Mutta ei missään kielletä saatananpalvontaa ja saatanan seuraamista okkultisin verenjuonti- ja ruumiinsyöntiriitein, kun se nyt pidetään vain mielikuvituksen varassa. Toivottavasti.


      • Anonyymi

        Ja laitan sitten muutaman Jeesuksen opetuksen, hänen omasta evankeliumista, joka Paavali edellä kiroaa, ja jonka kirkko vaati hävitettäväksi:

        1. Ja hän sanoi, ”Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa.”

        2. Jeesus sanoi, ”Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

        3. Jeesus sanoi, ”Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.”

        5. Jeesus sanoi, ”Tunne se, mikä on kasvojesi edessä, ja mikä sinulta on salattu, paljastetaan sinulle. Sillä ei ole mitään salattua mikä ei tulisi paljastetuksi.

        6. Hänen opetuslapsensa kysyivät ja sanoivat hänelle, ”Haluatko meidän paastoavan? Kuinka meidän tulisi rukoilla? Pitäisikö meidän avustaa köyhiä? Minkälaista ruokavaliota meidän tulisi noudattaa?”

        Jeesus sanoi, ”Älkää valehdelko, äläkä tee sellaista mitä inhoat, sillä kaikki asiat paljastetaan taivaan edessä. Kaiken jälkeen, ei ole mitään salattua mitä ei paljastettaisi, eikä mitään ole peitetty siten, että se jäisi salatuksi.”

        18. Opetuslapset sanoivat Jeesukselle, ”Kerro meille, millainen loppu meille tulee.” Jeesus sanoi, ”Olette löytäneet alun, ja sitten etsitte loppua? Ymmärtäkää, loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Onnittelut sille, joka seisoo alussa: hän tulee tuntemaan lopun eikä maista kuolemaa.”

        Myös tämä Jeesuksen sanoma on löytyny Nag Hammadista:

        <<Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastetaan teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!<<

        Eikö olekin kamalan vaarallista gnostilaista opetusta, joka oli ihan välttämätöntä hävittää?


      • Anonyymi

        Jeesus ei siis opettanut, että ihminen on kurja, syntinen, saasta ja paska, joka ei voi itsellensä mitään, vaan tarvitaan Jumala kuolemaan, että saa armon. Ja uskosta yksin sekin armo tulee, kuten lukee luterilaisen kirkon sivuilla.

        Jeesus opetti ihmisen omaa vastuuta, näkemään asiat oikeissa mittasuhteissa ja pysymään totuudessa ja toimimaan oikeudenmukaisesti.

        Hän painotti oman itsen tuntemisen tärkeyttä - ihminen joka ei tunne itseään, on köyhä ja elää köyhyydessä.

        Paastoamisesta toisaalla hän sanoi opetuslapsille, että ei se teitä vahingoita, joka menee suusta sisään, vaan se mikä sieltä tulee ulos.

        Mutta Jumalan poikana olemista hän ei opettanut - vielä vähemmän, että olisi ollut itse Jumala - ja piti itseään vain opettajana, ja sitä kautta tiedon tuojana ihmisille pelastukseksi jo eläessään.

        Jeesuksen näkemyksen mukaan - kuten edeltä näkyy - hän piti kaikki ihmisiä Jumalan lapsina, josta ajatuksesta tämä Paavalin väännös Jumalan pojasta on sitten tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehotan sinua tekemään parannuksen ja uskomaan evankeliumi. Voit toki halutessasi jatkaa tuota valheiden viljelemistä ja Jumalan pilkkaamista vielä hetken, mutta tiedä se, että tulee päivä jolloin sinunkin polvesi notkistuvat Jeesuksen nimeä kunnioittaen ja suusi tunnustaa Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Oletko havainnut, että sinulla alkaa kasvamaan jo sarvet päässäsi - kirjoitat minulle joka puhu totta näin:

        <<Kehotan sinua tekemään parannuksen ja uskomaan evankeliumi. Voit toki halutessasi jatkaa tuota VALHEIDEN VILJELEMISTÄ ja JUMALAN PILKKAAMISTA vielä hetken, mutta tiedä se, että tulee päivä jolloin...<<

        Osoittaisitko yhden valheen, jonka olen kirjoittanut? Ja osoitatko kohdan jossa pilkkaan Jumalaa?

        (Alan olla samassa tilanteessa kuin Jeesus aikoinaan, kun vastusti Mooseksen lakia ja uhrikulttia, ja sanoi fariseusten olevan itse isästä perkeleestä, ja miten ne minua varoittikin lähtiessäni...huoh.)


      • Anonyymi

        Tällainenkin ennustus löytyy VT:stä:

        Ensimmäinen kuningastenkirja 13 luku:

        <<2. Ja hän huusi alttaria kohti Herran käskystä ja sanoi: "Alttari, alttari, näin sanoo Herra: Katso, Daavidin suvusta on syntyvä poika, nimeltä Joosia. Hän on teurastava sinun päälläsi uhrikukkulapapit, jotka polttavat uhreja sinun päälläsi, ja sinun päälläsi tullaan polttamaan ihmisten luita."<<


      • Anonyymi

        <<Katolinen kirkko rypee pedofiliaskandaalissa – paavi syyttää Saatanaa ja pyytää arkkienkelin apua

        09.10.2018 klo 10:01

        Paavi Franciscus kehottaa maailman katolilaisia rukoilemaan joka päivä arkkienkeli Mikaelilta apua Saatanaa vastaan.

        ”Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssaan”, kertoo Ilmestyskirjan kahdennentoista kappaleen yhdeksäs jae, kuinka paholainen sai taivaasta kenkää.

        Katolisen kirkon johtajan paavi Franciscuksen mukaan vanha vihtahousu elää ja voi hyvin. Itse asiassa paavin mukaan paholainen on sen verran liekeissä, että on toiminnallaan aiheuttanut katolista kirkkoa riepottelevan hajaantumisen ja lukuisat skandaalit seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

        – Kirkko on pelastettava paholaisen, suuren syyttäjän, hyökkäyksiltä. Samaan aikaan kirkon on enemmän kuin koskaan tiedostettava oma syyllisyytensä, virheensä sekä hyväksikäytöt, joita tehdään ja on tehty, paavi toteaa viestissään Reutersin mukaan syyskuun 29. päivä.

        Paavi on pyytänyt, että katolilaiset ympäri maailmaa rukoilisivat lokakuun ajan joka päivä apua arkkienkeli Mikaelilta. Mikael oli arkkienkeli, joka Ilmestyskirjan mukaan johti taivaan joukot kapinoivia enkeleitä vastaan ja heitti Saatanan kätyreineen ulos paratiisista.<<

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/012bb788-7b13-49fa-9d10-2dd488fbf721


        <<heitti Saatanan kätyreineen ulos paratiisista.<<

        Mielenkiintoinen kohta ei taivas - vaan paratiisi. Minä kun olen miettinyt, että ollaanko siellä päämajassa samaa mieltä tuosta luomiskertomuksen tulkinnasta, jonka olen ottanut esille, ja varmaan juuri sen vuoksi nyt sitten onkin poistettu tuo syntikäsite kokonaan, koska se perustui täysin väärään johtopäätökseen paratiisitarinasta. Hyvä!

        Sodassa paavikin näkee nyt uskonnon taivaan olevan, ja ilmoittautuu Mikaelin joukkoihin - on poistanut syntikäsitteen ja ilmoittanut, että vain omantunnon mukaan toimiminen ratkaisee, pelkällä uskolla ei ole mitään merkitystä, joten samoilla linjoilla ollaan.


      • Anonyymi

        Ja jotta te muutkin pääsette nyt arkienkeli Mikaelin joukkoihin, teidän on myös luovuttava paavin tavoin koko syntikäsitteestä, kuten edellä kirjoitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja laitan sitten muutaman Jeesuksen opetuksen, hänen omasta evankeliumista, joka Paavali edellä kiroaa, ja jonka kirkko vaati hävitettäväksi:

        1. Ja hän sanoi, ”Kuka ikinä löytää näiden sanojen selityksen, hän ei tule maistamaan kuolemaa.”

        2. Jeesus sanoi, ”Ne jotka etsivät, eivät saisi lopettaa etsimistä ennen kuin löytävät. Kun he löytävät, he muuttuvat. Kun he muuttuvat, he tekevät ihmeitä, ja hallitsevat kaiken.”

        3. Jeesus sanoi, ”Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. Kun te tunnette itsenne, te tulette tunnetuiksi, ja ymmärrätte, että olette elävän Jumalan lapsia. Mutta jos te ette tunne itseänne, silloin te elätte köyhyydessä, ja te olette köyhyys.”

        5. Jeesus sanoi, ”Tunne se, mikä on kasvojesi edessä, ja mikä sinulta on salattu, paljastetaan sinulle. Sillä ei ole mitään salattua mikä ei tulisi paljastetuksi.

        6. Hänen opetuslapsensa kysyivät ja sanoivat hänelle, ”Haluatko meidän paastoavan? Kuinka meidän tulisi rukoilla? Pitäisikö meidän avustaa köyhiä? Minkälaista ruokavaliota meidän tulisi noudattaa?”

        Jeesus sanoi, ”Älkää valehdelko, äläkä tee sellaista mitä inhoat, sillä kaikki asiat paljastetaan taivaan edessä. Kaiken jälkeen, ei ole mitään salattua mitä ei paljastettaisi, eikä mitään ole peitetty siten, että se jäisi salatuksi.”

        18. Opetuslapset sanoivat Jeesukselle, ”Kerro meille, millainen loppu meille tulee.” Jeesus sanoi, ”Olette löytäneet alun, ja sitten etsitte loppua? Ymmärtäkää, loppu tulee olemaan siellä missä on alku. Onnittelut sille, joka seisoo alussa: hän tulee tuntemaan lopun eikä maista kuolemaa.”

        Myös tämä Jeesuksen sanoma on löytyny Nag Hammadista:

        <<Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastetaan teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!<<

        Eikö olekin kamalan vaarallista gnostilaista opetusta, joka oli ihan välttämätöntä hävittää?

        Onpa sinulla kummallinen tapa tulkita Raamattua. Paavali ei kiroa Jeesuksen opetuksia suinkaan sanoessaan Gal. 1:8 "Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu." Siinähän sanotaan selvästi, että joka julistaa toisenlaista evankeliumia kuin mitä Paavali julistaa, se olkoon kirottu. Eli sinä julistat nyt ihan omaa gnostilaishenkistä evankeliumia, toista kuin mitä Raamattu.

        Jeesus iitse asetti ehtoollisen: ”Tämä on minun ruumiini” (Matt. 26:26) ja ”sillä tämä on minun vereni, liiton veri”. (Matt. 26:28) Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta. Opetuslapset nurisivat mielessään, että tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla. Jeesus tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi, että loukkaako tämä teitä. Puhe ehtoollisesta näyttää loukkaavan myös sinua.

        – "Tuomaan evankeliumi ei koskaan ole kuulunut Raamattuun. Tuomaan evankeliumi on syntynyt paljon myöhemmin kuin Uudessa testamentissa olevat neljä evankeliumia eikä se ole koskaan ollut osa Uutta testamenttia. Sillä ei alkusanoista huolimatta ole mitään tekemistä apostoli Tuomaan kanssa. Se on syntynyt kauan aikaa hänen kuolemansa jälkeen maantieteellisesti kaukana evankeliumien tapahtumapaikoilta. Sillä ei siis ole suoraa ajallista eikä maantieteellistä yhteyttä neljän evankeliumin syntysijoille. Sama koskee huomiota herättänyttä Juudaksen evankeliumia."

        Lars Aejmelaeus kirjoittaa:
        "Aina aika ajoin ilmesyy kirjoituksia, joissa paljastetaan sensaatiomaisia ”kirkon pimittämiä” tietoja Jeesuksesta, esimerkiksi hänen matkoistaan Intiaan viisautta opiskelemaan. Aineisto tällaisiin ”paljastuksiin” on usein peräisin myöhäisistä, UT:n ulkopuolelle jätetyistä evankeliumeista, joissa usein hurskas, mutta samalla myös valitettavan usein täysin arvostelukyvytön kristillinen mielikuvitus jatkoi Jeesuksen elämän ja opetusten kuvailemista. Nyrkkisääntönä voidaan todellakin todeta, että arvokas perimätieto Jeesuksen elämästä ja opetuksesta rajoittuu UT:n sisällä oleviin, eli kanonisiin evankeliumeihin." –

        http://uskonpuolesta.blogspot.com/2010/08/tuomaan-evankeliumi-mika-se-on.html

        - eksytte ellette tunne kirjoituksia


    • Anonyymi

      Taivastenvaltakunta elää niin, ettei poliisia tarvita herkuttelemaan.

    • Anonyymi

      Ehdotan, että alkaisit noudattaa Jeesuksen neuvoja JA pidä huoli vain omista asioistasi.

    • Anonyymi

      Kiitos! Oikein hyvä aloitus!

    • Anonyymi

      Jos Uuden testamentin kahta "hahmoa" voisi kuvailla oikeustermein, löydän selkeän kahtiajaon heidän rooleissaan: puolustaja ja syyttäjä. Kysymys kuuluu: Keihin viittaan? Minkä raamatunkohtien perusteella suoritan viittaukseni? Toinen kysymys kuuluu: Vaihtavatko kyseiset persoonat roolejaan, vai ovatko heidän roolinsa heidän luonteensa mukaiset?

      Toista kutsutaan Puolustajaksi, toista "veljiemme syyttäjäksi". Lisäksi ensin mainittua kutsutaan Totuuden Hengeksi, jälkimmäistä valehtelijaksi ja valheen isäksi.

      Puolustusasianajaja puhuu siis aina totta, syyttäjä valehtelee aina. Kuinka voi olla näin? Ei kai syyttäjä voi esiintyä ilman syyteaineistoa? Omasta mielestään hän ei varmasti esiinnykään, mutta puolustusasianajaja viittaa jokaisen syytekohdan osalta aina ristiin, jossa ja johon kaikki maailman syytökset ovat jo rauenneet (Kol. 2:13-14). Näin ollen syytteet osoittautuvat aina valheiksi, ja puolustusasianajan puheenvuorot aina totuudeksi.

      Itsensä ja toisten syyllistäminen edellyttää ajatusta, että me elämme todellisuudessa ja todellisuutta, jossa meillä on perusteet ja lupa syyllistää itseämme ja toisia. Näin ei kuitenkaan ole. Kristus leikkasi meidät ristinkuolemallaan ja ristinkuolemassaan ja ylösnousemuksellaan ja ylösnousemuksessaan irti tuomion- ja syyllisyydenalaisesta todellisuudesta: meille ei kerta kaikkiaan ole olemassa enää tuomiota - ei raamattukonservatiiveille sen enempää kuin -liberaaleillekaan. Ja jollei ole olemassa tuomiota, on mieletöntä puhua syyllisistä & syyllisyydestä, koska syyllisyys edellyttää tuomion olemassaolon mahdollisuutta. Ja nimenomaan tuon tuomion olemassaolon mahdollisuuden Kristus teki tyhjäksi ja kuoletti omassa ruumiissaan vapaaehtoisella uhrillaan. Ajatus siitä, että saa elää todellisuudessa, jossa ei ole lainkaan tuomiota, eli absoluuttisen syyttömänä, saattaa tuntua rienaavalta, mutta se tuntuu rienaavalta ainoastaan aivoista, jotka ovat niin perin juurin tottuneet... syyllisyyteen.

      • Anonyymi

        <<Jos Uuden testamentin kahta "hahmoa" voisi kuvailla oikeustermein, löydän selkeän kahtiajaon heidän rooleissaan: puolustaja ja syyttäjä. Kysymys kuuluu: Keihin viittaan? Minkä raamatunkohtien perusteella suoritan viittaukseni? Toinen kysymys kuuluu: Vaihtavatko kyseiset persoonat roolejaan, vai ovatko heidän roolinsa heidän luonteensa mukaiset?<<

        Eihän tätä tarvitse mutkalle vääntää, kun se on ihan selvästi Raamatussa sanottu?!

        <<Ilm.12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
        12:8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
        12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota PEKELEEKSI ja SAATANAKSI kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
        12:10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän JUMALAN VALTAKUNTA ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän VELJIEMME SYYTTÄJÄ, joka yöt ja päivät SYYTTI HEITÄ MEIDÄN JUMALAME EDESSÄ on heitetty ulos.<<


      • Anonyymi

        Löytyykö täältä sellaisia henkilöitä, jotka syyttävät esimerkiksi homoja Jumalan edessä?


      • Anonyymi

        <<Ja nimenomaan tuon tuomion olemassaolon mahdollisuuden Kristus teki tyhjäksi ja kuoletti omassa ruumiissaan vapaaehtoisella uhrillaan.<<

        Tämä vapaaehtoisuus Raamatun mukaan kuulostaa tällaiselta - Jeesusken keskustelukavereina on juutalaiset fariseukset ja suuri juutalaisneuvosto oli se joka tuomitsi Jeesuksen kuolemaan, jossa Paavali oli jäsenenä:

        <<Joh.8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
        8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
        8:39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme." Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
        8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.<<

        Ja sitten he pidättivät Jeesuksen, lukivat tuomion ja Jeesus tapettiin. Ja tuo vapaaehtoisuus on siinäkin mielessä mielenkiintoinen, koska Jeesus kavallettiin - miten vapaaehtoinen kavalletaan?!


    • Joutuiko tämäkin ketju massapostauksen uhriksi, kun ei saada poistatettua niin ...

    • Anonyymi

      Profetia vuodelta 2019: Länsimaissa ihmiset viisastuu ja hylkäävät muinaisuskonnot. Uskomusten ei enää anneta ohjata tai ahdistaa ihmisiä . Yksinkertaisimmatkin tajuaa miten höttöisille tarinoille uskonnot
      on perustettu. Kirkkojen ylläpito museoina tulee kalliiksi ja valtaosa jää rappeutumaan. Uskonnosta kerrotaan koulussa historian huvittavana oikkuna. Luonnon katastrofeja, tauteja ja onnettomuuksia tulee ja menee niin kuin ennenkin. Ja jumala ei ole tästä kaikesta moksiskaan. Ja tämä kaikki on totisesti totisesti tapahtuva.

      • Anonyymi

        Ja samaan aikaan, kun vanhaan kreikkalaiseen mytologiaan perustuva verinen vampyyriuskonto (lainaus teologian tohtori Tarkilta) lakkaa olemasta tai se kielletään kokonaan vaarallisuutensa vuoksi, tulee profeetia Albert Einsteiniltä, joka ilahtuneena unelmansa toteutumisesta painottaa vielä, että uskonto ilman luonnontiedettä on sokea ja luonnontiede ilman uskontoa (filosifa) rampa.

        Samaan aikaan ydinfysiikan tutkimusten edetessä löydetään aukkojen Jumala atominytimestä (mekanismi, jotka ratkaisee jokaisen reaktion lopputuloksen valinnan=syntyy kohtalo) ja Jeesuksen ihmeteot selittävä tieteellinen mekanismi (löytynyt jo), joka johtaa säieteorian jäljille - todetaan, meidän todellisuuden olevan vain jättimäinen ylimaallisen älyn säännöillä johtama tietoisuus, jossa kaikki on yhteydessä kaikkeen.

        Näin uskonto ja tiede lyövät kättä päälle ja totuus selviää koko maailmalle, kun vihdoinkin paavi julkaisee hallussaan olevan Jeesuksen sanojen viisauden, joka vastaakin yksi yhteen tämän päivän tieteen löytämiä faktoja.

        Säieteorian kehittäjä:

        <<Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia ” ja jatkaa "”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".<<

        <<Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä.<<

        Tämä on siis jo nyt toteutunut profeetia.


      • Anonyymi

        Mutta korostan edelleen - tällä ei sitten ole niin mitään tekemistä Paavalin syntioppien ja Mooseksen Jumalan kanssa.


    • Onneksi ihmiset ovat nykyään viisaampia.

      • Anonyymi

        Mihin seksuaalivähemmistöön kuulut?


    • Anonyymi

      Amen

    • Anonyymi

      Minä uskon Kalevalaan. Kalevalawa voi verrata hyvin Raamattuun. Samankaltaisia pikku tarinoita. Entä oliko aikoinaan esim. uskonsodat Raamatun oppien mukaisia?

      • Anonyymi

        Uskot varmaan myös evoluutioteoriaan?


      • Anonyymi

        Koskahan ihmiset oppii, ettei uskolla edetä mihinkään, eikä sen perusteella sanotulla mielipiteellä ole niin mitään arvoa.


      • Anonyymi

        Kalevalan ja Raamatun ainakin yhdistää ihmeteot - Väinämöinenhän osasi laulaa Joukahaisen suohon.


      • Anonyymi

        Ja yhteys uskontoonkin Kalevalasta löytyy: Väinämöistä väitetään Suomen ensimmäiseksi, tiedetyksi pedofiiliksi.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      375
      1900
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      49
      1607
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      208
      1290
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      84
      1066
    5. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      928
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      69
      815
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      48
      762
    8. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      257
      716
    9. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      103
      706
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      46
      650
    Aihe