Minut on aikoinaan vihitty avioliittoon vaimoni kanssa luterilaisin menoin. Jos liityn katoliseen kirkkoon mutta vaimoni ei, niin onhan se niin että avioliittomme kuitenkin on kirkon silmissä ihan pätevä avioliitto? Lukemastani olen ymmärtänyt että näin olisi, mutta kenenkään papin kanssa en asiasta vielä ole puhunut. En missään tapauksessa haluaisi erota vaimostani.
Entäpä sitten kun vaimoni kuitenkin käyttää ehkäisykapselia. Enhän minä sitä häneltä voi kieltää saati pois repiä. Kai on kuitenkin niin, että siinäkin tilanteessa sitten vain jatkan sukupuolielämää hänen kanssaan kuten tähän asti. Kuuluuhan se avioliittoon, vaikka vaimoni yrittäisikin minimoida raskauden mahdollisuuden. En itsekään suoranaisesti halua lisää lapsia (meillä on kolme nyt), mutta olisin valmis ottamaan niitä vastaan jos on tullakseen.
Mitä muuta neuvoisitte ottamaan tilanteessani huomioon? Perhesopu on minulle joka tapauksessa kullankallis asia!
Avioliittoni
Anonyymi
1
56
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan peruskatolilaisena sanoisin, että avioliittosi on pätevä Katolisessa kirkossa ja et saa erota vaimostasi.
Navanalusasioista sinun kannattaa kysyä papeilta, jotka ovat asian eksperttejä.
Mutta ottaen huomioon esim. italiaanojen alhaisen syntyvyyden, niin uskon heidän käyttävän ehkäisyä ihan surutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389