Pelkkä veren hokeminen palstalla

Anonyymi

Pelkkä Jeesuksen nimen ja veren hokeminen ei ketään pelasta. Jeesus ei sellaisia hokejia tunne.

"Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä VERI ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa."

Ei-lahkolain

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kas kun olet asian huomannut, mutta et ole huomannut ,että Raamatun ohjeet ovat välttää verta ja lihaa josta ei ole verta laskettu.
      Jeesuksen veren hokeminen on harhaoppi ja pakanuutta aivan kuin Jeesuksen jumaluuskin ja uhrilampaana olo.

      • Anonyymi

        No sinähän elät ihan pimeydessä kuin Bartimeus aikanaan.

        "Ja he tulivat Jerikoon. Ja kun hän vaelsi Jerikosta opetuslastensa ja suuren väkijoukon seuraamana, istui sokea kerjäläinen, Bartimeus, Timeuksen poika, tien vieressä. "
        Jotta ymmärtäisit Jeesuksen sovintokuoleman merkityksen, lue mitä tarkoitti "veriliitto" sen ajan kulttuurissa. Siitä on kysymys Jeesuksen kuolemassa.

        Ei-lahkolain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän elät ihan pimeydessä kuin Bartimeus aikanaan.

        "Ja he tulivat Jerikoon. Ja kun hän vaelsi Jerikosta opetuslastensa ja suuren väkijoukon seuraamana, istui sokea kerjäläinen, Bartimeus, Timeuksen poika, tien vieressä. "
        Jotta ymmärtäisit Jeesuksen sovintokuoleman merkityksen, lue mitä tarkoitti "veriliitto" sen ajan kulttuurissa. Siitä on kysymys Jeesuksen kuolemassa.

        Ei-lahkolain

        Lisään vielä sen verran tuosta "veriliitosta", että hyvä esimerkki siitä on kuningas Davidin ja Joonatanin tekemä veriliitto, jonka merkiksi Daavit antoi Joonatanille sinetti sormuksen. Meille kristityille tuo sinettisormus on Pyhä Henki, joka on sinetti valitun kristityn ja Jumalan välillä. Ei siis mikään "verenvoima", kuten täällä hurmahenget hokevat ja korostavat omia "henkioppaitaan" pimeydestä saatuja.

        Ei-lahkolain


    • Anonyymi

      Asiallinen aloitus aiheesta.

    • Anonyymi

      Roomalaisten mukaan jeesus joutui ristille kansan villitsemisestä, jumalalla ei ollut mitään tekemistä tapahtumaan,
      Aikalaisuskovien manipulointi ristiinnaulitsemisesta, uskomus ilman katetta.

      • Anonyymi

        Se on just näin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on just näin!

        Oletpa sinä tietämätön.


      • Anonyymi

        Ei vallassa pitävät katsoneet suopeasti jeesuksen kansaa villitsemistä, hänestä haluttiin eroon oliko tekaistu syytös tuomita ristille.

        Mistään syntiemme anteeksi annosta ei ollut kyse vaan tapahtuma kulki luonnollista kulkuaan, sen aikasta populismia, manipuloida ihmisiä luulemaan kaikenlaista.
        Koko jeesus tarina olisi voinut jäädä toteutumatta jollei muutamat henkilöt olisi siihen vaikuttaneet, kuten paavali.


    • Anonyymi

      Uskonto on tiettyjen asioiden hokemista, jotta oma toive toteutuisi.
      Mitä sitten pitäisi hokea?

      • Anonyymi

        Onko pakko hokea mitään? Se on kanssaihmisille pitkästyttävää kuultavaa.


    • Jeesuksen tuoma asia on sydämen asia eikä mikään tarinointi/jankkaamis/raamatun kopioimis hässäkkä tänne .
      Sitä eletään todeksi jokaisella hengen vedolla , pyrkien selvästi kohdettaan kohti jokaon Totuus ja Elämä .
      Kermavaahdotettujen uskovien jonninjoutavaa ihmisten itsensä keksimien koukeroiden noudattaminen on lähinnä rajoittavaa ja siitähän Jeesus varoitti.
      Nämä jotkut ovat olevinaan seuraajia raamatunluku piireissään mutta matkalla lahkojensa illakoihin he sulkevat silmänsä lähimmäisiltä.

    • Anonyymi

      Raamattua selannu ja keskustellut uskonnosta kuitenkaan ei ole selvinny todellista totuutta tästä henkimaailmasta, eikä mulle selviä koska vaadin todisteita uskominen mitä se on uskomista johonkin jota uskovat yrittävät kokoajan todistaakseen itselleen...minä uskon.

      Minkälainen olisi tilanne niinsanotulla taivaanportilla, huomaisikin mitään tuonpuoleista ei ole, jeesus tarina, onko jumala olemassa, näihin emme saa fakta tietoa ikinä.

    • Anonyymi

      ei-lahkokain on Teuvo!

      😈TeuvoSuni: En koskaan kirjoita muulla kuin Väestörekisterikeskus merkityillä nimelläni.

      KH pani hänet taannoin tunnustamaan että kirjoittaa, puskista, mutta siihenpä herrojen ystävyys loppuikin

    • Anonyymi

      Teuvo Suni haluaa olla muita parempi, olla se jota pitäisi seurata, kunkku minä minä minä olen Teuvo.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe