Hei! Pystyykö aurinko paneelilla käyttämään tavallista sähköpatteria?
Aurinko sähköllä lämmitys
16
165
Vastaukset
- Anonyymi
Turha kysymys, tietenkin pystyy kuten myös lämmittämään auton moottorin!
- Anonyymi
Entä minkä kokoinen paneelin pitää olla että se lämmittää kylmään aikaan 20x25m kokoisen aitan?
- Anonyymi
Lämmitys on yleensä jotain välillä 10 - 100 W/neliömetri. 10-20 wattia/neliö tai niillä main oleva lämmitys on ns. mukavuuslämmitys ja 80-90W/neliö ns. normaali lämmitys.
Miten lämpimäksi moisen ladon haluat talvella? 25C? 20C? 15C? Onko tuon aitan seinät jotenkin eristettyjä?
500 neliötä sinulla on sitä pinta-alaa. Nopsasti laskettuna pitää olla ainakin 25kW tehoa. Se voi olla aika paljon aurinkopaneeleilla lämmitettäväksi. - Anonyymi
Haluaisin lämpötilan 20°c. Ja siellä on lisälämmityksenä verkkovirralla lämmityslaite, että se sähköpatteri tulisi pitämään sen lämmön yö aikana. Olen harkinnut myös puu lämmitystä, mutta se ei oikein taida onnistua vanhaan hirsi rakennukseen. On eristetty ja tämän kesän/syksyn aikana eristetään lisää.
Ei pysty. Laske aurinkopanelin keskituotto wateissa, ensiksi sen jälkeen säilöit sen lyijyakkuun, joka vie 30 % tehosta, sitten muunnat sen invertterin tehohäviön jälkeen valovirraksi.
Eli se sähköpatteri lämmittää hyvänä päivänä noin puoli tuntia vuorokaudessa!- Anonyymi
Tyhmää vedätystä mutta varmaan parin hehtaarin kokoinen paneeli riittää
- Anonyymi
Vain dc lämmityksellä onnistuu !
Suora dc lämmitys on aina ilman häviöitä suoraan paneelista eli täysin 100%
Dc lämmitys
http://mwands.com/store/diversion-dump-load-resistors
Dc vesivastukset
http://mwands.com/store/dc-water-heating-elements - Anonyymi
Dc lämmityksellä lämmitetään aamusta iltaan ja lämpö pysyy aamuun asti
Toinen vaihtoehto on lämmittää 230v, laita microinvettereitä ja kytke invertteriltä tuleva 230v lämpöpattereihin .tähän asennukseen ei tartte akkuja ! - Anonyymi
Ei ja kyllä. Jos tietää, mitä tekee, voi tasavirralla lämmittää, jolloin ei tarvitse hankkia invertteriä. Tavalliset sähköpatterit sen enempää elektroniset kuin mekaanisetkaan vaan ei käy, vaan niitä pitää modifioida. Ongelmana on myös se, miten patterin saa käyttämään paneelien maksimitehon auringon säteilyn vaihdellessa. Sarjaankytkettyjen paneelien määrä pitää mitoittaa siten, että pattereille saadaan kaikissa tilanteissa sopiva jännite jotta patterit ei ylikuumene. Kuorman suuruus pitäisi muuttua säteilyn mukaan. Kirjoittelin aiemmin allaolevan sepustuksen:
Minulla on vapaa-ajan asunnon saunaosasto erillisessä rakennuksessa, joka on betonirunkoinen. Se oli aikaisemmin navettana. Laskeskelin, että betonirungon sisäosa pystyy varaamaan parin Teslan akun verran lämpöenergiaa, kun lämpötilaero on 10 astetta. Laitoin katolle 7 kpl 285 W paneeleita. Laitoin peruskuormaksi 400 W ja rinnalle lisäkuorma 1000 W, jota ohjataan säätimen kautta. Poistin kaikki kytkimet ja termostaatit laitteista. 400W patteri muodostuu kahdesta sarjaankytketystä 800W patterista. Se lämmittää pukeutumistiloja. 1000 W muodostuu vanhasta kiukaasta, jossa 2 vastuselementtiä on sarjassa. Kiuas on saunassa lisäkiukaana ja pitää peruslämpöä. Kun laitteet toimivat neljänneksellä nimellistehosta, ei termostaatti ole tarpeen. Saunaosaston lämpiäminen yli tavallisen asumislämpötilan ei haittaa. Säätimen rakensin kätevänä miehenä itse. Täytyy hieman tuntea hakkuritekniikkaa. Säädin tutkiin paneeleilta tulevaa jännitettä, ja lisää kuormaa, kun jännite nousee yli asetusarvon noin 210...220 VDC. Turvakytkimenä on 16 A vahvavirtapistoke. Järjestelmä on ollut kuukauden verran käytössä. - Anonyymi
Jos laitat aurinkopaneelit lämmitettävän rakennuksen katolle, saattaa rakennukseen muutoin tuleva auringon säteilyteho pienetä vaikkapa 20%. Tämä on saman verran kuin paneelit tuottavat energiaa, joten lopputulos on kenties nolla.
- Anonyymi
Joo, ei tule auringosta energiaa marras-joulu-tammi-helmi kuukausina, eli täytyy unohtaa tämä aurinkosähkölämmitys.
- Anonyymi
Mikä on parempi vaihtoehto?
- Anonyymi
Kuten ylempänä kerrotaan "Dc lämmityksellä lämmitetään aamusta iltaan ja lämpö pysyy aamuun asti"
Ilmeisesti myös marras- helmikuussa, muuten tuokin kommentti on typerä! - Anonyymi
Aurinkopanelit tuottavat joka päivä
talviasetus on pystysuora 90as -- 130as
jolloin ei lumi tartu paneliin .
Aurinko trackker auttaa talvella !
http://verkkokauppa.saaristotekniikka.com/product/234/aurinkoseuraaja
Kyllä toimii lämmitys marras-helmikuu ! - Anonyymi
Päivän aurinkopaneeli lämmityksellä ei tartte lämmittää puilla, kun on kylmä kesä suomessa !
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä782287Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1361464- 1331452
- 1521169
- 1081003
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten372921Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683