Miksi avioero ei ole enää synti

Anonyymi

Homous on avioeron kanssa samassa syntilistassa Raamatussa. Homoutta paheksutaan

53 kommenttia

Vastaukset

  • jopa vanhimmistossa on uskovaisena eronneita ja uudelleenavioituneita. onko helluntaissa miehille kaikessa eri säännöt ?

  • Pahempia syntejä on lapsiin sekaantuminen, eläimiin sekaantuminen, paloittelu murhat ym. Silpomiset, raiskaukset. Niitä syntejä on niin paljon ettei tuollaisiin mitättömyyksiin kannata enää mieltään pahottaa kun esim. Puolisostaan eroaminen. Väkisin yhdessäolo vaan kasvattaa syntien määrää. Parempi erota jos ei enää tulla toimeen keskenään.

    • Niin ja se asian ydin, MIKSI EI TULLA TOIMEEN se saa jäädä kokonaan huomiotta, eikö niin !


    • Kaikki synti on yhtä suurta, koska se erottaa ihmisen Jumalasta, mutta kuitenkin voidaan Raamatusta lukea, että toisiin synteihin Jumala suhtautuu ankarammin kuin toisiin.

      Vrt. kun Jumala vihastui ja tuhosi Sodoman ja Gomorran kaupungit homosex.syntien, sekä sen takia etteivät ottaneet köyhää ja orpoa kädestä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kaikki synti on yhtä suurta, koska se erottaa ihmisen Jumalasta, mutta kuitenkin voidaan Raamatusta lukea, että toisiin synteihin Jumala suhtautuu ankarammin kuin toisiin.

      Vrt. kun Jumala vihastui ja tuhosi Sodoman ja Gomorran kaupungit homosex.syntien, sekä sen takia etteivät ottaneet köyhää ja orpoa kädestä.

      Jeesus suhtautui puolison hylkäämiseen erittäin jyrkästi. Ja hylätyn eli erotetun ottaminen puolisoksi on suorastaan huorintekemistä. Miksi ei tätä oteta vakavasti?

      Paavali antoi luvan muuttaa erilleen, jos välit rikkoutuvat niin ettei voida saman katon alla olla, mutta kielsi avioitumasta uudelleen.

      Kyllä puolison hylkääminen ja eron jälkeen toisen kanssa avioituminen on Uudessa Testamentissa tuomittu vähintään yhtä jyrkästi kuin homoseksi. Ei ihme, jos seurakuntien opetusta homoudesta ei oteta vakavasti, kun samalla itse hyväksytään vähintään yhtä paha synti ja sitä myös harjoitetaan.


  • ja lapsiako ei tarvitse ajatella? jos perheen perustaa siinä on pysyttävä. lapsia riepotellaan vuorotellen vanhempien luona, jotka ovat aloittaneet kenties heti uuden yrityksen jonkun toisen kanssa. vieläkö itsekkäämpää elämää voivat aikuiset elää ?? väkivalta on ainoa hy väksyttävä syy eroon.

  • Eikös Mooses kirjoittanut erokirjan, ts. metodille on syy - sydämen kovuus.
    Jos puoliso on kova ja haluaa eron - niin ei pakkoliittoa ole olemassa.
    Uskokin on Jumalaan liittosuhde, eikä sekään ole pakkoliitto.
    Voi lähteä.
    Jos uskovalle puoliso sanoo, että en halua elää sinun kanssasi, niin sitä ei pakoteta ja jos siinä toinen on mennyt uudelle, se liitto on kokonaisuudessa rauennut.
    Eikä sille perustukselle rakenneta enää uutta.
    Siksi, raamattu lisää, että jos senjälkeen eläen, sukupuolinen syy nakertaa mieltä, on otettava vaikka se vaimo ja hänen kanssaan elettävä.
    Eli kirjoitukset on nähtävä kokonaisuutena.

    Mutta, ero, se ei ole Jumalanmieleen, tosin, jos siihen joutuu, tilanne on toinen.

  • Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Mitähän lähimmäisenrakkautta on perheen hajottamisessa, lasten hylkäämisessä ja uuden onnen etsinnässä? Kyllä ihmisen pitää vastata teoistaan ja valinnoistaan, jos saattaa lapsia maailmaan . On ihan htvä, että lapset loppuu Suomesta, kun heidän vanhempansa eivät enää kykene yhteisiä lapsia yhdessä hoitamaan.

    • Etkö ole ymmärtänyt ongelmaa jo Mooseksen ajalta. Vanhaa kauraa.
      Sydämen kovuus, siitähän on kyse ja voihan se olla se toinen, se sydänkovuuttaja. Ei molempia pidä syyttää.


  • Missä sanotaan että joku synti on pahempi kuin toinen? Onko raiskaus pahempi kuinkarkin näpistys....ja millä perusteella?

    • "Onko raiskaus pahempi kuinkarkin näpistys....ja millä perusteella?"

      Maallisen lain mukaan tietenkin on. Mutta synti on paljon monimutkaisempi ja laajempi käsite. Se ei ole yksittäisiä tekoja, vaan myös puheita, ajatuksia ja asenteita. Syntiinlankeemuksen jälkeen synti on ihmisen luontainen taipumus. Ja näin ollen ihminen "ampuu väistämättä ohi" myös yrittäessään noudattaa Jumalan lakia.

      Ratkaisu syntiin, ei ole listojen laatiminen tai eri syntien arvottaminen. Jumala tarjoaa ratkaisuksi syntiongelmaan Jeesuksen sovitustyön kautta tulevaa lahjavanhurskautta..

      Kaverini kirjoitti aikanaan hauskan laulun todistamisesta. Kuinka hiki nousi aina pintaan, kun pastori pyysi häntä todistamaan uskosta. Muilla tuntui olevan aina värikkäämpiä todistuksia entisestä syntielämästä, sillä hän oli itse tullut uskoon jo 7 vuotiaana.

      Laulu loppui näihin sanoihin:
      "Sin is a sin, no matter what shape its in, but some make a better story." (Synti on syntiä, oli se mitä tahansa, mutta joistakin saa värikkäämpiä tarinoita)


  • Kyllä syy huonoon suhteeseen on aina molemmissa, kukaan ei voi yksin riidellä. Eikä Mooses tule kenenkään ihmissuhteita korjaamaan, kyllä se pitää itse tehdä. Jokainen vois erota, jos sille tielle lähdetään , kyllästyminen toiseen on vastuunpakoilua ellei tosiaan ole kysymys väkivallasta tai muusta tuhokäyttäytymisestä.

    • "Kyllä syy huonoon suhteeseen on aina molemmissa, kukaan ei voi yksin riidellä."

      Tietysti. Mutta joskus ihmiset ovat vain niin rikki, ettei heistä ole elämään kenenkään kanssa. Kuvitellaan, että kumppani ja avioliitto on se autuus, joka kaiken pahan olon poistaa. Ja sitten petytään, kun ei se niin menekään. Ei kaikilla ole kykyä analysoida pahan olonsa todellisia syitä.

      Sellaisiakin avioliittoja on, joissa ei riidellä koskaan. Eletään kuvitelmassa että kaikki on hyvin. Mies kantaa naiselle kukkia ja nainen kehuu miestään kaikille, jotka viitsivät kuunnella. Mutta eräänä päivänä mies ilmoittaa, että olen löytänyt toisen, ja muutan pois. Näin kävi taannoin kaverille.


    • Asetut kyllä nyt tuomaroimaan.
      Otetaan esimerkki, jos mittatikkua haluat heiluttaa kapelimestarina ja tuomarina.
      Aviopari, lähdetään siitä. On siis miehestä ja naisesta kyse.
      Toisen suvussa on rasite, olisiko syy esivanhemmissa, koska toisen puolison vanhempi ei pärjää sisarusten kanssa, ei sanota päivää, siis toinen toiselleen.
      Ja vastaavaa oli heidän vanhemmissa. Eli kylvö on jo kolmannessa polvessa.
      Ei tulla toimeen, ei lähimpiinkään, ei isovanhempiin, eikä puolisoonsaakaan ja lopulta puoliso tapaa omansa toisen kainalosta kaupungista.

      Niin, erokirja siitä tuli, vaikka lapsen takia pyrki pitämään sitä liittoa pystyssä.

      Sinä sitten tuomaroit, että syy on molemmissa.

      Niin, tuon sukurasitteen kertoi minulle, avionrikkojan vanhempi, kertoi sukurasitteesta. Siksi synti vaikuttaa moneen polveen ja se on kirous, jos siitä ei haluta tehdä parannusta. Ja synti rikkoo liitot.

      Tuo ihminen, joka oli toisen kainalossa, hän olisi voinut Jumalan edessä katkaista isäinsä sukupolvi- kirouksen, mutta ei - hän jatkoi kirouksen suosimista ja se teki liittosuhteen mahdottomaksi.

      Synti, mitä siinä suosittiin, teki liiton mahdottomaksi.


  • Ei aviolero ole synti. Jeesus antoi täsmälliset ohjeet avioeroihin ja uudelleen avioitumiseen.

    • Buahhahhaa, jopas vitsin murjaisit!

      Ihan yksiselitteisesti sanoi, että hylkääminen on synti, ja hylätyn kanssa avioituminen on huorintekemistä, mikä tietenkin on synti.


  • Erossa on kysymys hylkäämisestä ja Jumala vihaa hylkäämistä. Ero ei raasta vain puolisoa vaan lapsia, pahimmassa tapauksessa vie heidät syrjäytymiskierteeseen , molempien sukua, ystäviä jopa työtovereita. Ero on suuri stressitekijä lapsille, ja aikuisille kuolemaan verrattava surutyö ja tyhjyys, elämässä epäonnistuminen joka tapauksessa .

    • Väkivaltainen puoliso on paljon suurempi stressitekijä lapsille. Monet lapset joutuvat istumaan aikuisina vuosikausia terapioissa elettyään pelossa ja väisteltyään puukkoja ja puntareita 18 ensimmäistä ikävuottaan.

      Avioero ei ole se varsinainen synti, vaan se on syntien ja usein myös rikkinäisyyden lopputulos. Kukaan ei eroa huvikseen tai kevyesti. Eikä eronneelle tarvitse kertoa, että kyseessä on epäonnistuminen.

      Raamattu ei kuitenkaan kiellä eroamasta, se opettaa, että avioeron jälkeen ei pidä avioitua uudelleen. Jumala on uusien alkujen Jumala. Sellaista epäonnistumista ei ole, josta ei voi nousta ylös, tehdä parannusta ja jatkaa eteenpäin.

      Miika 7:
      8 Älä iloitse viholliseni minulle.
      Vaikka olen langennut, minä nousen vielä,
      vaikka olen keskellä pimeyttä,
      Herra on minun valoni.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Väkivaltainen puoliso on paljon suurempi stressitekijä lapsille. Monet lapset joutuvat istumaan aikuisina vuosikausia terapioissa elettyään pelossa ja väisteltyään puukkoja ja puntareita 18 ensimmäistä ikävuottaan.

      Avioero ei ole se varsinainen synti, vaan se on syntien ja usein myös rikkinäisyyden lopputulos. Kukaan ei eroa huvikseen tai kevyesti. Eikä eronneelle tarvitse kertoa, että kyseessä on epäonnistuminen.

      Raamattu ei kuitenkaan kiellä eroamasta, se opettaa, että avioeron jälkeen ei pidä avioitua uudelleen. Jumala on uusien alkujen Jumala. Sellaista epäonnistumista ei ole, josta ei voi nousta ylös, tehdä parannusta ja jatkaa eteenpäin.

      Miika 7:
      8 Älä iloitse viholliseni minulle.
      Vaikka olen langennut, minä nousen vielä,
      vaikka olen keskellä pimeyttä,
      Herra on minun valoni.

      Joo, itsekin perheväkivaltaa kokeneena tiedän että se on helvettiä, ja silloin pitää vanhempien muuttaa erilleen. Mutta ei erilleen muuttaminen avioliittoa lopeta. Maallinen avioliitto voi loppua, mennään kirjoittamaan eropaperit, mutta Jumalan silmissä pari on edelleen aviopari. Ja avioeron jälkeen ei pidä avioitua uudelleen, juuri niin.

      Mutta nykyään suuri osa avioliitoista johtuu muusta kuin väkivallasta. Kyllästytään toiseen, petytään kun rakkauden ensi hurma on ohi ja kumppani ei tuokaan sitä ikuista onnea vaan onkin aika tavallinen arkinen tapaus. Ehkä ihastutaan johonkuhun toiseen ja kuvitellaan että se olisi oikeampi ja sen kanssa onni löytyisi. Ei jakseta tehdä sitä miten Paavali avioliittoa kuvaa: mies miettii miten olisi vaimolleen mieliksi, ja vaimo miten miehelleen.


  • Se on nähkääs näin että ei nykyään ei oikeastaan uskalla evankelioidakaan koska kun jos sattuu kohdalle joku eronnut niin eihän sille voi syntejä anteeksi julistaa !! Vai miten tämä nyt oikein menee?

    Sillä asialla kun ei ole erotusta missä vaiheessa eroja on tapahtunut, ennen vai jälkeen uskoontulon.

    Menneinä aikoina tämän ongelman lakaisivat pois mielestänsä määrittämällä itse rajan tuohon uskoontulemisenhetkeen. Käsittelivät vain ne tapaukset mitkä ovat jälkeen uskoontulon tapahtuneet. Metsään meni noiden luikureiden yritys livistää vastuusta.

    Mikä nyt neuvoksi kenelle luetaan synnit anteeksi. Neuvoksi ei mitään kuin että jatkakoot matalalla profiililla uskon harjoitusta pilarien takana.

    Kuka saa olla vastuullisissa tehtävissä hegellisissä asioissa:
    Vastuunpaikoilla sopii olla vain yhden vaimon miehet ja yhden miehen vaimot, sekä ne jotka eivät ole olleet kenenkään kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä milloinkaan.

    • "Mikä nyt neuvoksi kenelle luetaan synnit anteeksi. "

      Mitä ihmettä???

      Anteeksiantamus ei ole sen varassa suostuuko joku ihminen lukemaan synnit anteeksi. Jeesukselle voi tunnustaa synnit myös ihan yksin ja luottaa Jumalan sanaan: joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, hän saa armon.

      Ns. "avainten valta" tarkoittaa, että Jumalan seurakunnalla on oikeus julistaa syntien anteeksiantamusta. Mutta ei syntien anteeksisaaminen seurakunnasta riipu. Se on Jumalan ja ihmisen välinen asia. Jo senkin vuoksi, että ihminen näkee ulkokuoren, mutta Herra näkee sydämen.

      Seurakuntavirkojen soveltuvuuskysymystä ei pidä sekoittaa anteeksiantamukseen. Soveltuvuutta pitäisi katsoa vähän laajemmin. Vai onko niin, että ex-murhaaja tai talousrikollinen käy, kunhan ei ole eronnut tai katsonut naista himoiten.


    • Anonyymi kirjoitti:

      "Mikä nyt neuvoksi kenelle luetaan synnit anteeksi. "

      Mitä ihmettä???

      Anteeksiantamus ei ole sen varassa suostuuko joku ihminen lukemaan synnit anteeksi. Jeesukselle voi tunnustaa synnit myös ihan yksin ja luottaa Jumalan sanaan: joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, hän saa armon.

      Ns. "avainten valta" tarkoittaa, että Jumalan seurakunnalla on oikeus julistaa syntien anteeksiantamusta. Mutta ei syntien anteeksisaaminen seurakunnasta riipu. Se on Jumalan ja ihmisen välinen asia. Jo senkin vuoksi, että ihminen näkee ulkokuoren, mutta Herra näkee sydämen.

      Seurakuntavirkojen soveltuvuuskysymystä ei pidä sekoittaa anteeksiantamukseen. Soveltuvuutta pitäisi katsoa vähän laajemmin. Vai onko niin, että ex-murhaaja tai talousrikollinen käy, kunhan ei ole eronnut tai katsonut naista himoiten.

      Edellä tekstin alkuosassa ei olekaan kysymys siitä saako ihminen Jumalalta anteeksiannon uskon kautta, ja etteikö saa.
      Edellä onkin kysymys siitä, miten toimii sielunhoitaja yhteisön normistojen mukaan.
      Sen mukaan toimii yhteisö. Vaikka seurakunnan edustaja julistaa synnit anteeksi, ei asia ole Jumalan edessä ilman muuta sillä selvä.

      Mitä tarkoittaa anteeksi anto, anteeksi saaminen. Todellinen parannuksen teko. Miten yhteisö sen voi todentaa. Useimmiten ei ole ulkoisesti uudet tilanteet korjattavissa.

      Yhteisölläkö ei ole mitään odotuksia eikä se edellytä parannuksen tekevältä korjaavia toimenpiteitä, koska eipä sellainen ole toteutettavissa.
      Tämä tarkoittaa että yhteisön silmissäkö ei ole väliä miten erotaan ja liitytään vaikka ihan toistuvasti, kunhan tekee parannuksen.

      Vai ettäkö tapauskohtaisesti ja ajan kanssa katsotaan, mihin tämä tilanne asettuu. Vähän niin kuin karenssi.

      Edellä ei ole ollut tarkoituskaan esittää tyhjentävää esitystä, kuka ei kelpaa seurakuntavastuisiin. Kuten näkyy siinä oli esitettynä yksi osa-alue.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Edellä tekstin alkuosassa ei olekaan kysymys siitä saako ihminen Jumalalta anteeksiannon uskon kautta, ja etteikö saa.
      Edellä onkin kysymys siitä, miten toimii sielunhoitaja yhteisön normistojen mukaan.
      Sen mukaan toimii yhteisö. Vaikka seurakunnan edustaja julistaa synnit anteeksi, ei asia ole Jumalan edessä ilman muuta sillä selvä.

      Mitä tarkoittaa anteeksi anto, anteeksi saaminen. Todellinen parannuksen teko. Miten yhteisö sen voi todentaa. Useimmiten ei ole ulkoisesti uudet tilanteet korjattavissa.

      Yhteisölläkö ei ole mitään odotuksia eikä se edellytä parannuksen tekevältä korjaavia toimenpiteitä, koska eipä sellainen ole toteutettavissa.
      Tämä tarkoittaa että yhteisön silmissäkö ei ole väliä miten erotaan ja liitytään vaikka ihan toistuvasti, kunhan tekee parannuksen.

      Vai ettäkö tapauskohtaisesti ja ajan kanssa katsotaan, mihin tämä tilanne asettuu. Vähän niin kuin karenssi.

      Edellä ei ole ollut tarkoituskaan esittää tyhjentävää esitystä, kuka ei kelpaa seurakuntavastuisiin. Kuten näkyy siinä oli esitettynä yksi osa-alue.

      "Mitä tarkoittaa anteeksi anto, anteeksi saaminen. Todellinen parannuksen teko. Miten yhteisö sen voi todentaa. Useimmiten ei ole ulkoisesti uudet tilanteet korjattavissa."

      Jos seurakuntavastuusta on kyse, niin tällaiset asiat on koeteltava ajan kanssa.

      Työntekijä pitää uskaltaa myös laittaa syrjään niin kauaksi aikaa, että parannuksen teko todetaan aidoksi. Muualla maailmassa seurakunnilla on näissä asioissa etukäteen sovittu selkeä käytäntö.

      Parannuksenteko on yleensä Jumalan ja ihmisen välinen asia. Mutta näkyvissä seurakuntatehtävissä sen on toki oltava Jumalan, ihmisen ja seurakunnan välinen asia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Edellä tekstin alkuosassa ei olekaan kysymys siitä saako ihminen Jumalalta anteeksiannon uskon kautta, ja etteikö saa.
      Edellä onkin kysymys siitä, miten toimii sielunhoitaja yhteisön normistojen mukaan.
      Sen mukaan toimii yhteisö. Vaikka seurakunnan edustaja julistaa synnit anteeksi, ei asia ole Jumalan edessä ilman muuta sillä selvä.

      Mitä tarkoittaa anteeksi anto, anteeksi saaminen. Todellinen parannuksen teko. Miten yhteisö sen voi todentaa. Useimmiten ei ole ulkoisesti uudet tilanteet korjattavissa.

      Yhteisölläkö ei ole mitään odotuksia eikä se edellytä parannuksen tekevältä korjaavia toimenpiteitä, koska eipä sellainen ole toteutettavissa.
      Tämä tarkoittaa että yhteisön silmissäkö ei ole väliä miten erotaan ja liitytään vaikka ihan toistuvasti, kunhan tekee parannuksen.

      Vai ettäkö tapauskohtaisesti ja ajan kanssa katsotaan, mihin tämä tilanne asettuu. Vähän niin kuin karenssi.

      Edellä ei ole ollut tarkoituskaan esittää tyhjentävää esitystä, kuka ei kelpaa seurakuntavastuisiin. Kuten näkyy siinä oli esitettynä yksi osa-alue.

      "Mitä tarkoittaa anteeksi anto, anteeksi saaminen. Todellinen parannuksen teko. Miten yhteisö sen voi todentaa. Useimmiten ei ole ulkoisesti uudet tilanteet korjattavissa."

      Todellisen parannuksen tehnyt on alkanut uskossa turvata Herraan.
      Hänen perhetilanteensa on siis ehtinyt tulla sellaiseksi, mitä ei ole mahdollistakaan enää muuttaa.
      Hän vaeltaa siinä tilanteessansa seuraten vastaisuudessa Herraa.
      Hän tietää ettei ole hänen ole syytä olla tyrkylläkään vanhimman tehtävään. Ei myöhemminkään.
      Myös toisten, niiden jotka Herraa seuraavat, ei tule eteen tilannetta että tuo veli olisi ehdolla vanhimmaksi, asia ei tule siis käsittelyyn milloinkaan.

      Niinpä tämä kysymys ei ole relevantti todellisessa elämässä ollenkaan.

      Täällä suomi24:llä voidaan toki asiasta keskustella ja sen tila todeta.


  • On tietysti hyvä erota väkivaltamiehestä.. Mutta avioeronneet on samalla syntilistalla homojen KANSSA

    • Taitaa olla niin, että Raamatun mukaan vain homouden harjoittajat Jumala hylkää ja sulkee heidät taivasten valtakunnan ulkopuolelle.


    • "Mutta avioeronneet on samalla syntilistalla homojen KANSSA"

      Koeta nyt tajuta, että Jumalalla ei ole mitään syntilistoja. Kaikki synti on samanarvoista ja erottaa Jumalasta, ellei siitä tehdä parannusta.


  • Jumala ei hylkää ketään, mutta ihminen on myös moraalinen eettinen olento, jonka täytyy kantaa vastuuta omasta elämästään , sehän antaa juuri elämälle tarkoituksen. Armo on kuitenkin joka aamu uusi.

  • Luopumus on Jumalan Sanan ilmoituksesta luopumista.Jumala on ilmoittanut itsensä luomisteoissansa ja Sanansa kautta. Luopumalla Sanasta tapahtuu myös luopumus Jumalasta. Antikristillinen henki vaikutttaa luopumista Sanasta.

  • Vastavuoroisesti aloittajalta kysäisen. Oletko kokenut avioeron ja tästä näkökulmasta ja kokemusperäisesti kysyt asiaa?

    Itse taas ole ollut avioliitossa yli 40-vuotta, mutta tiedän miten avioero haavoittaa ihmistä ja siksi Jeesus opetti tiukat säädökset avioerolle.

    Niin, eikö parempi olisi kysyä. Miksi tänä aikana ihmiset haavoitetaan avioerolla yhä enemmän.
    Tai kerroppa ohjeesi perheelle, joka painii tämän ongelman edessä. Avioliitto on kriisiytynyt.
    m.l

  • Aloituksen ulkopuolelta ohjeeksi: hakemaan apua ammattilaisilta, esim. kirkon Perheasiain neuvontaan, ihmissuhdeongelmat ovat useinmiten huonosta vuorovaikutuksesta johtuvia, on päästävä puhumaan, ilman että syyllisiä etsitään. Avio- ongelmat voivat juontaa myös aivan muusta kuin avioliitosta, asioiden miettimiseen ja ymmärtämiseen tarvitaan ammattiapua. Ei puoskareita, niitäkin on tarjolla.

    • Aivan. Avion ongelmat voivat olla isien- oppihedelmää, tai äitien. Ts. se mallinnus, voi olla väärät rakennuspalikat, jossa on kiro- yllä.
      Mallinnus voi olla sukupolvien rakentamaa vääränrakennuksen tulosta, jossa on huono sisäilma, sekä ulkopuoliset henkilöt.

      Jos niistä ei irtisanouduta, niin uudenliiton rakentaminen on vaikeaa.
      Siksi, joka aikoo avioon, tarkastakoon perustuksiaan, millä seisoo.
      Myös kannattaa liittoon menevä, niin katsoa puolison vanhempia, minkä luontoisia he ovat, sekä minkäluontoisia on iso- vanhemmat.
      Sieltä voi nousta sellaista siementä esiin, että kun se saa kasvun uudessa liitossa, ongelmat on jatkuvaa.

      Eli rakkaus ei voi olla niin sokeaa, etteikö rauhallista tarkastelua kannata tehdä. Ja jos perusta on sukupolvien ajan ok. elämä voi toteutua.

      Jos anoppi on kuin myrskynmerkki allakan reunalla, se siemen ei ole kovin hääppöinen. Justiinan vierellä on hankale elää, koska kaulin voi joutua ulkoilun piiriin.
      Eikä alkoholinen appiukko ole miehenkohdalla kovin rakentava mallinnus, siinäkin voi saada kaljalle haisevan miehen vierelle, jossainvaiheessa elämää. Sellaista mäyräkoiran ulkoiluttajaa ei kannata ottaa vakavasti.


    • Niin, mistä loppujen lopuksi juontunee tämä valtava avioerojen määrä? Ihmisen on erittäin vaikea elää piiiiiiiiiiiitkäkestoisesti liitossa.

      >>Avio- ongelmat voivat juontaa myös aivan muusta kuin avioliitosta, <<

      Totta, Aina lapsuudesta saakka.Monasti toisen puolison itsenistyminen aikuisiällä jo ohjaa parisuhteen ongelmiin. Siis aikuinen ihminen alkaa käyttäyytmään liitossa kuin murrosikäinen ihminen. Pienet asiat johtaa suurempiin jne....
      Niin, onko ihmisen vaikeampi itsenistyä tänä päivänä? Elinympäristömmehän tarjoaa rutkasti mukavuutta / huoletonta lepoa turmeltuneelle mukavuuteen mielistyvälle ihmiselle. Itsekkyys voimistuu ja vastuuottokyky alenee. Tämä aikamme kasvattanee ihmisessä voimakkaimmin nautintoja, mutta ei vastuuta,

      49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.

      Tyytymättömyyden voimistumknen, joka näkyy kaikessa. Lentomatkustamisen räjähtävänä kasvuna. Muoaliman näkeminen jne.... Orjuudesta - kehityksen tuomasta on kysymys. Taidottomuudesta.
      m.l


  • avioerot ei koskaan ole Jumalasta lähtöisin !

    nimim. "rikottu"

  • avioerojen jälkeenkö. . ."alkaa Jumalan siunaukset" ??

  • On sellaisia sukuja joiden kanssa on melkein mahdotonta tulla toimeen ellei alennu samalle kurjalle tasolle, näin se vain on ja se pakka aperiytymään.

    ja juopot ja rellestäjätt on vielä kaiken päälle oma lukunsa, hyio olkoon puistattaa ihan josko joutuisi sellaisene joukkoon sama mistä syystä...hrrrrhh... huh !

  • Olen nähnyt että on ihmisiä joiden lähes koko elämä menee kaiken sen typeryyden puolustamisessa joka on saatu kotoa perinnöksi, eli voiko sitä elämäänsä juuri hullummin kuluttaa huh !

    Joka päivä olisi mahdollisuus korjata kurssia, mutta ei... se vanha on aina parasta laatua ja sen ympärille käperrytään kuin rusina pussissa antamatta millekkään todelliselle valolle tilaa.

  • Eroava joutuu aina helvettiin, eikä pettämistä tai eron ottamista saa koskaan anteeksi. Kaikista suurin synti on jatkaa toisen kumppanin kanssa ja jos seurakunta vielä hyväksyy tälläisen, on myös tuhon oma.

    • Sanoo synnitön, jolla on oikeus kivittää.....................


    • Anonyymi kirjoitti:

      Sanoo synnitön, jolla on oikeus kivittää.....................

      En ole synnitön, mutta kivitän kuitenkin.
      Nautin muiden kärsimyksistä ja toivon pahaa lähimmäksenne.


  • Arkipäiväisiksi muuttuneet epäeettiset ja epäoikeudenmukaiset teot ei mielletä synniksi. Nykyisin avioeron saaminen on helpompaa, kuin taksin tilaaminen Hakaniemen torille.

  • "joka on rikkonut yhtä käskyä, on syypää kaikkiin käskyihin"

    Lukee raamatussa.

    • Joo, jos ei ole totellut vanhempiaan, niin on syyllinen murhaan ja aviorikokseen. Niinpä tietysti. Näin hihhulivajakit Raamattua tulkitsevat, ja ateistit heidän lomassaan. Yhtä hulluja uskovia kaikki tyynni!


  • hellarit ne "jaksaa" pähkäillä: toisten syntejä. niin, kun niillä ei mitään muuta elämässä. . .

    "sitähän se Jeesuskin": "käski kivittää kaikki". . . Niinkö se menee ???

  • helluntaiseurakuntahan julistaa: "kaikki muuttuu uudeksi", - myös puolisot. . .
    (uudet puolisot:)

  • Vaimon saa hylätä, jos hän on tehnyt aviorikoksen. Jos toinen hylkää puolisonsa ilman laillista syytä, niin vääryttä kärsinyt osapuoli ei ole tietenkään syyllinen avioeroon.

    • Joo, mutta hylättyä ei saa ottaa puolisokseen, olkoon kuinka syytön hyvänsä. Tätä rikotaan seurakunnissa yleisesti.


  • helluntai seurakunnissahan niitä uusavioliittoja. . ."kun Jumala puhuu". . .

  • Me aidot uskovaiset emme tunnusta samansukupuolisten liittoja. Joten ihmettelen uutisointia jossa jossain pitäisi tehdä pride-viikon kunniaksi eikö se ole koko pride häpeäksi ja vetää kirousta suomen ylle. Se on ihan sama mitä lakeja säädetään tässä kohtaa raamattu ohittaa maallisen lainsäädännön.

    • Ilmeisesti teille aidoille uskovaisille on kuitenkin ihan okei avioitua eronneiden kanssa, eli huorintekeminen käy kunhan eri sukupuolta olevan kanssa tehdään niin.


  • avioero on yksi raskaimpia kokemuksia elämässä.

  • pride banniin kirkossa. Terveisin Miisa.

  • Room.14:23 Biblia (1776) Mutta joka siitä epäilee ja kuitenkin syö, se on kadotettu; sillä ei hän syönyt uskossa, mutta kaikki, mikä ei uskossa ole, se on synti.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.