Hyvä on...

Anonyymi

... täytyy hyväksyä tuo Daniel Kolendan parannussaarna, jonka hän piti helluntaikirkollisille. Helluntaikirkko oli itse kutsunut hänet puhumaan. Jumala on puhunut mutta kuuleeko Helluntaikirkko.

Olen nähnyt aikaisemminkin, että Jumala on puhunut seurakunnalle mutta seurakunta ei ole kuullut.

Mutta voiko kuollut kuulla mitään? Ymmärsikö Helluntaikirkko, mitä Daniel Kolenda puhui?

On niin helppoa teeskennellä, että "en minä mitään kuullut" ja "ei se minulle puhunut".

Tässä menee muutama vuosi ja sitten me tiedämme, kuuliko Helluntaikirkko. Entä jos 10% Helluntaikirkosta kuuli ja 90% ei kuullut. En tiedä. Mutta me näemme muutaman vuoden päästä.

68

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eilen en ollut kuulemassa Kolendan puhetta mutta tänä iltana kuulin. Vaatimaton tavallinen mies. Kyllä hän oli saanut puheen Herralta!

    • Anonyymi

      Huojentavaa kuulla, että ulkomaanvieras oli ok.

    • Anonyymi

      Kyllä vaikka ,monet kierot savolaiset yrittävät muuta väittää ,sekä yksi väärän todistuksen antava nettiprofeetta.

    • Anonyymi

      Kolenda vaan on tunnettu torontolaisista nauruherätys yhteyksistään, eipä tarvi kauaa googlailla tämänkään vuoden äärikarismaattisia tapahtumia Amerikassa, niin tämä mies löytyy niistä. Mutta tuskinpa ketään kiinnostaa tutkia, ihmiset ottaa jo vastaan kaiken.

    • Anonyymi

      Daniel Kolenda on viidennen polven helluntaipastoreita.
      Jumalan Sanan palvelijoita suvussa useita aivan Helluntailiikkeen syntymisestä saakka 1900-luvun alussa. Jumala on tuon miehen tehtäväänsä valinnut ja Kolendan puhe oli suora ja hengellisesti hyvin voimakas. Voi sanoa, että Jumala puhui palvelijansa kautta Helluntaikansalle ja kaikille uskoville. Jumala antakoon armon vaeltaa sen mukaisesti, mihin Hän kehoittaa ja tahtoo ohjata.

      • Anonyymi

        "Daniel Kolenda on viidennen polven helluntaipastoreita.
        Jumalan Sanan palvelijoita suvussa useita aivan Helluntailiikkeen syntymisestä saakka 1900-luvun alussa."

        Onko helluntailaisillakin jo "apostolinen suksessio"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Daniel Kolenda on viidennen polven helluntaipastoreita.
        Jumalan Sanan palvelijoita suvussa useita aivan Helluntailiikkeen syntymisestä saakka 1900-luvun alussa."

        Onko helluntailaisillakin jo "apostolinen suksessio"?

        En tiedä mistään "apostolisesta suksessiosta", mutta jos on Jumalan Sanan ja Hengen täyttämiä Sanan palvelijoita sukupolvesta toiseen kertoo se minulle Jumalan armosta siunauksesta ja siitä, että Vanhemmat ovat olleet hyviä esimerkkejä lapsilleen Jeesuksen seuraamisessa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nii-in... ...kyllä minä vaan heti ostaisin käytetyn Dacian tältä mieheltä!


      • Anonyymi

        Jos saksisi hiukan hiuksiaan, niin voisi erehdyttävästi luulla Antti Häkkäseksi.


      • Anonyymi

        Voi kuunnella radiogospelilta kaikki kolme Daniel Kolendan Puhetta. Voi sitten muodostaa oman totuuden mukaisen käsityksen.
        On kysymys todellisesta Jumalan miehestä. Jokainen puhe on suora sanoma yksityiselle uskovaiselle ja myös Suomen kaikille uskovaisille, jotka haluavat Elävän, Todellisen Jeesuksen seurassa kulkea ja elää.


      • Anonyymi

        Olipa kehua. Vuosia sitten kuuntelin yhden kolendan puheen youtubesta. Hänestä oli silloin jotain mainoksia, oliko niin, että mainittiin Reinhard Bonnken manttelinperijäksi. (En pidä Bonnkea luotettavana,huijarina pikemmin).

        Oli kovaa ääntä ja maneereita, vastenmielistä huutoa. Samanlainen kuin muutkin huutajat ja tarinoitten kertojat.


    • Anonyymi

      Kallispalkkainen huutokauppias lauantain puheessa varustettu ainoastaan yhdellä raamatunjakeella Mooseksen kirjasta.

    • Jotenkin Danielista huokui tavanomaisuus. Istui lavalla ja puhui T-paitapäällä. Ei ollut liipattu sir, kauluspaita,- suorahousu geelitukka. Erotti kansallisesta vain se että puhui englantia.

      • Anonyymi

        Puhui vakavaa asiaa farisealaisuudesta seurakunnalle.


    • Onko todella niin että Suomen kristikansassa, tarkoitan niin kansankirkko kuin vapaita suuntia on enää pelissä vain näyttämö ja lavasteet.

    • Anonyymi

      Daniel Kolenda kehoitti tekemään parannusta teennäisestä kristillisyydestä ja turhasta touhuilusta, hän kehoitti seurakuntia ja uskovaisia Jeesus-keskeiseen kristillisyyteen. Näin minä sen käsitin. Jeesus-keskeinen kristillisyys tarkoittaa sitä, että Jeesus otetaan mukaan seurakunnan toimintaan ja häneltä jopa kysytään neuvoja ja apua eri tilanteisiin.

      • Anonyymi

        Neuvoi ettei voida elää menneissä hyvissäkään ajoissa. Jeesus on kohdattava tänään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neuvoi ettei voida elää menneissä hyvissäkään ajoissa. Jeesus on kohdattava tänään!

        Amen!


    • Anonyymi

      Daniel Kolenda Piti tosi hyvät puheet. Koko sydämisestä Jeesuksen seuraamisesta, todellisesta päivittäisestä Jumala-suhteessa. Uskova voi antaa edelleen siitä, mitä hänellä on. Jos ei ole Jumalan Henkeä ja Sanaa sisimmässä, ei voi antaa mitään.

    • Anonyymi

      Eri ihmiset ovat näköjään kiinnittäneet huomiota eri asioihin Kolendan saarnassa, se on hyvä, he täydentävät toisiaan.

      Kolendan saarnan voi varmaankin kuunnella jonkin arkiston kautta.

    • Anonyymi

      Parannussaarnoista ei ole mitään hyötyä, jos ei osaa opettaa sitä, mistä pitää tehdä parannus. Luettelemalla jotain yksittäisiän syntejä esim. hareus ja juopottelu, ei anna oikeaa kuvaa siitä, mistä Jumala edellyttää tehtävän parannuksen. Tämän vuoksi moni saarna jää kesken ja ihmiset pikemminkin eksyvät väärälle tielle, koska oppivat synnistä puutteellisesti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kiitos tuosta linkistä radiogospelin arkistoon.
      Tosi hyvä puhe.
      Haluan alkulähteille, aitoon, voimalliseen Jumalan Hengen vaikutukseen.
      Helluntaiherätyksellä Suomessa on vahvat juuret, voimakas hengellinen perintö. Jumala antakoon armon saada uudelleen elää Hengen voimassa, josta puhuja niin selkeästi ja voimallisesti puhui.

    • Anonyymi

      Miten torontoilmiöön liittyvän Reinhard Bonnken työn jatkajalla voisi olla mitään annettavaa Ssuomelle? Eikös tuo ole jo varoituksen merkki kenen työnjatkajaksi tituleerataan? Kyseiseen ilmiöön kriittisesti alunperinkin suhtautuvalle ei herätä kovin suuria hurraa huutoja tämä-kään puhuja.

      • Anonyymi

        Onkohan Jumalalla enää ollenkaan sellaisia saarnaajia, jotka eivät olisi ryvettyneet menestysteologian tai torontoilmiön kautta. Jumala joutuu käyttämään niitä, joita hänellä on. Jokainen tietysti itse ratkaisee, kuinka suhtautuu mihinkin julistajaan.


      • Anonyymi

        Minusta on kyllä jopa lapsellisia tuollaiset tulitunnelit. Onko siinä jujuna että siunataan toinen toistaan kaikki yhdessä. Joku tsiteerasi jossain Mooseksen kirjan kohtaa ettei saa laittaa tyttäriään kulkemaan tulen läpi. Ei ole kysymys noituudesta eikä taikuudesta ja ei siinä manata pahoja henkiä. En lähtisi moisiin höperyyksiin ja leikkeihin. Jos julistus on evankeliumin ja Sanan mukaista niin en vielä tuollaisen perusteella tuomitsisi harhaoppisksi. Opetusta ja ohjausta tarvittaisiin että lopettaisi moiset touhut. Voi olla että niin on tapahtunutkin. Salopuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Jumalalla enää ollenkaan sellaisia saarnaajia, jotka eivät olisi ryvettyneet menestysteologian tai torontoilmiön kautta. Jumala joutuu käyttämään niitä, joita hänellä on. Jokainen tietysti itse ratkaisee, kuinka suhtautuu mihinkin julistajaan.

        Kyse taitaa olla enemmänkin siitä minkälaisia puhujavieraita vapaat suunnat esimerkiksi helluntaiseurakunnat kutsuvat. Tällä hetkellä kutsuvat mieluiten menestysteologia/torotoilmiö piireistä kansainvälisiä puhuja vieraita Suomeen.

        Kyllä ulkomaillakin on julistajia/saarnaajia jotka ovat raamatun valossa asioita tutkineet ja tulokseen tulleet ettei torontoilmiöön liittyvillä asioilla tai menestystelogialla ja vastaavilla ole mitään raamatullisia perusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse taitaa olla enemmänkin siitä minkälaisia puhujavieraita vapaat suunnat esimerkiksi helluntaiseurakunnat kutsuvat. Tällä hetkellä kutsuvat mieluiten menestysteologia/torotoilmiö piireistä kansainvälisiä puhuja vieraita Suomeen.

        Kyllä ulkomaillakin on julistajia/saarnaajia jotka ovat raamatun valossa asioita tutkineet ja tulokseen tulleet ettei torontoilmiöön liittyvillä asioilla tai menestystelogialla ja vastaavilla ole mitään raamatullisia perusteita.

        On se kummallista miten lyhyt muisti suomen helluntailiikkeellä on. Torontoilmiö jakoi voimakkaasti ihmisiä ja aiheutti riitoja ja hajaannusta. Suuri osa helluntailaisista ei lähtenyt siihen mukaan. Nyt sitten kutsutaan jopa helluntaikonferenssin pääpuhujaksi mies joka viihtyy niissä piireissä ja Bethelin, Heidi Bakerin ym kanssa. Tähän on tultu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan Jumalalla enää ollenkaan sellaisia saarnaajia, jotka eivät olisi ryvettyneet menestysteologian tai torontoilmiön kautta. Jumala joutuu käyttämään niitä, joita hänellä on. Jokainen tietysti itse ratkaisee, kuinka suhtautuu mihinkin julistajaan.

        On toki. He eivät vain ole yleisesti kovin tunnettuja ja jos muutama on, se ei tarkoita suosion nauttimista. Valitettavasti tämänkin palstan otsakkeen piireissä liikkuvat suhtautuvat heihin jo lähtökohtaisesti ylenkatseella.

        Lähetyshiippakunta vietti vkloppuna kesäjuhliaan kotimaisin voimin ilman ainuttakaan huutajaa.
        Kannatta kuunnella lauantain opetus tai sunnuntain saarna. Vaikka vertailun vuoksi DK:aan.

        https://m.youtube.com/watch?v=CkmeGDj9WVw&t=19s

        https://m.youtube.com/watch?v=2bElH6XTXh0


    • Anonyymi

      Daniel Koledan puheet olivat ihan hyviä. Minua hieman häiritsi se, kun hän mainitsi ne esi-isänsä, jotka ovat olleet kaikki saarnaajia ja yksi heistä on jopa rukoillut niin, että Jumala herätti pojan kuolleista. Parempi olisi, jos Jumala olisi herättänyt kuolleita Danielin omissa kokouksissa. Ei siitä kuolleen pojan herättämisestä isosisoisoisoisän rukouksen kautta tule monta bonuspistettä Danielin osalle, jos ne bonuspisteet jaetaan kaikkien tuon isoisoisoisoisän jälkeläisten kesken.

      • Anonyymi

        Se isoisoisoisoisoisä ei kuitenkaan ollut torontolainen eikä menestysteologi.


      • Anonyymi

        Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa. 1 Kor. 4: 21


    • Anonyymi

      Tätä aihetta ei pitäisi unohtaa.

    • Eräällä sivustolla väitetään, että Daniel Kolenda on johdattanut yli 21 miljoonaa ihmistä kohtaamaan Jeesusta kasvokkain. En ota tässä kantaa siihen, voiko Jeesusta kohdata kasvokkain, vaan pohdin huomattavasti maltillisemmin: oliko tuo valtava urakka tehty Danielin itsensä vai Jeesuksen kunniaksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vanha video. Periaatteessa on mahdollista, että hän on tehnyt parannusta asian suhteen. Surullinen asia joka tapauksessa, kertoo siitä, että hänkin joutui torontolaiseen ansaan aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha video. Periaatteessa on mahdollista, että hän on tehnyt parannusta asian suhteen. Surullinen asia joka tapauksessa, kertoo siitä, että hänkin joutui torontolaiseen ansaan aikanaan.

        Jos Daniel Kolenda on julkaissut videon alle kaksi vuotta sitten, niin ei tuo nyt kovin vanha julkaisu ole. Ja kun tietää keiden kanssa Kolenda pyörii, niin ei, Kolenda ei ole tehnyt parannusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Daniel Kolenda on julkaissut videon alle kaksi vuotta sitten, niin ei tuo nyt kovin vanha julkaisu ole. Ja kun tietää keiden kanssa Kolenda pyörii, niin ei, Kolenda ei ole tehnyt parannusta.

        Välttämättä Daniel Kolanda ei ole julkaissut tuota videota. Hän näyttää paljon nuoremmalta siinä videolla kuin nykyään, 20 vuotta nuoremmalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välttämättä Daniel Kolanda ei ole julkaissut tuota videota. Hän näyttää paljon nuoremmalta siinä videolla kuin nykyään, 20 vuotta nuoremmalta.

        Jos Daniel Kolenda julkaisee omilla sivuillaan Facebookissa kyseisen videon ja tämä julkaisu tapahtui vuonna 2017, niin millä perusteella väität, että Daniel Kolenda ei olisi julkaissut videota?
        Miksi et voi myöntää, että Daniel Kolenda kannattaa Kenneth Haginin toimintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Daniel Kolenda julkaisee omilla sivuillaan Facebookissa kyseisen videon ja tämä julkaisu tapahtui vuonna 2017, niin millä perusteella väität, että Daniel Kolenda ei olisi julkaissut videota?
        Miksi et voi myöntää, että Daniel Kolenda kannattaa Kenneth Haginin toimintaa?

        En tajunnut aluksi, että se oli julkaistu Facebookissa, vaan pidin sitä tavallisena youtube videona. Se on järkyttävää, että Kolenda kannattaa Haginia ja järkyttävää on se, että Kolenda on tuollaisen henkivallan vallassa.

        Järkyttävää on myös se, että Suomen Helluntaikirkko on tilannut tuollaisen puhujan. Tuntuu siltä, että turha on enää yrittää puhua näille henkilöille yhtään mitään.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Älkää eksykö. Jos joku amerikkalainen saarnaaja paasaa paljon parannuksesta, mutta ei opeta oikein, mistä tulee tehdä parannus, niin parannussaarna on pelkkää eksytystä. Monet helluntailaiset pastorit puhuvat parannuksen teon tarpeesta, kuten esim. Dr Dawid Owuor, mutta sitten he eksyttävät seurakunnan elämään laittomuudessa, koska eivät opeta synnin määritelmää oikein. Tämä jää heiltä opettamatta:

      Room 3:20 Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

      1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

      Daniel Kolenda edustaa torontolaisuutta. Hän on Kenneth Haiginin seuraaja, kun hän esittää Facebook-sivuillaan videon, jossa ihmiset nauravat hysteerisesti niin, ettei kokouksesta tule yhtään mitään. Kolendan mukaan tämä naureskelu ja riehuminen on ok, mutta se ei ole Jumalasta eikä ok.

      https://www.facebook.com/evangelistkolenda/videos/kenneth-hagin-1996-winter-bible-seminar-rhema-bible-church/10155640272656278/

      Torontolaisuudessa on sellaista kaaosta ja epäjärjestystä seurakunnan kokouksissa, mikä ei ole Jumalasta. Jumala on rauhan, raittiuden ja järjestyksen Jumala. Jumalan seurakunnassa ei ole laittomuutta, riehumista, hillitöntä naurua, kaaosta, epäjärjestystä eikä tietenkään hengellistä humalaa, mitä on harhaoppisessa torontolaisuudessa ja helluntailaisuudessa.

      Ap.t 8:9 Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
      10 ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'".
      11 Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.

      Matt 24:24 Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan.

      Ap.t 19: 13 Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa." [Mark. 9:38]
      14 Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa,
      15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?" [Mark. 1:34]
      16 Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.

      Helluntailaisissa seurakunnissa voi olla vääriä profeettoja, jotka tekevät Jeesuksen nimeä väärin käyttäen ihmeitä. He eksyttävät ihmisen tekemään laittomuutta tekemällä väärän opetuksensa tueksi ihmeitä. Kuten Jeesus sanoi, ei kaikki Jeesusta Herraksi kutsuvat pelastu, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä ajamalla jopa riivaajahenkiä pois. Heidän pelastuksensa estää Raamatun lain vastainen opetus, mikä tarkoittaa laittomuutta.

      Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Siispä teatteria oli Kolendan parannussaarna, teatteria ovat kaikki ne 21 miljoonaa pelastettua, Suomen Helluntaikirkkokin on pelkkä teatteri ja Buddha on voittanut heidän sielunsa, Jeesus hävisi. Mitään ei ole enää tehtävissä.

      • Anonyymi

        Jos asiaa tarkastellaan Raamatun käskyjen valossa, niin yksikään perinteistä helluntailaisuutta harrastava Jeesukseen uskova ei pelastu. He eivät pyhitä sapattia, mutta pyhittävät sunnuntain. He eivät ole tehneet muutenkaan parannusta laittomuudesta ja vihaavat lain noudattamista. Vaikka herätyskokouksissa tapahtuu ihmeitä, niin he eivät pelastu, koska heiltä puuttuu parannuken teko laittomuudesta. Sitä ilman ei saa armoa Jeesukselta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Heb 10::28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asiaa tarkastellaan Raamatun käskyjen valossa, niin yksikään perinteistä helluntailaisuutta harrastava Jeesukseen uskova ei pelastu. He eivät pyhitä sapattia, mutta pyhittävät sunnuntain. He eivät ole tehneet muutenkaan parannusta laittomuudesta ja vihaavat lain noudattamista. Vaikka herätyskokouksissa tapahtuu ihmeitä, niin he eivät pelastu, koska heiltä puuttuu parannuken teko laittomuudesta. Sitä ilman ei saa armoa Jeesukselta.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

        Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.

        Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

        Heb 10::28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

        Sinä olet pelkkä toraisti, lakisaarnaaja ja häirikkö tällä sivustolla. Sinä et ole uudestisyntynyt Jumalan lapsi eikä sinun pitäisi tulla tänne esittämään omia ajatuksiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet pelkkä toraisti, lakisaarnaaja ja häirikkö tällä sivustolla. Sinä et ole uudestisyntynyt Jumalan lapsi eikä sinun pitäisi tulla tänne esittämään omia ajatuksiasi.

        Jokaisen tulee uudestisyntyä uskovien upotuskasteesta ja Pyhästä Hengestä.

        Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.

        Joka ei tee parannusta lain rikkomisesta, hän ei ole uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä. Liha ei alistu noudattamaan lakia, mikä on vihollisuutta Kristusta vastaan. Mutta jos kuolettaa lain rikkomisen Pyhän Hengen voimalla, niin saa elää.

        Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.

        Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
        9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
        -----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

        Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Jokainen perinteistä helluntailaisuutta noudattava uskova on lihassa, eikä ole uudestisyntynyt, koska he eivät halua alistua noudattamaan lakia uskossa Jeesuksen Kristukseen.


    • Anonyymi

      Kun nyt on tullut todistetuksi, että Daniel Kolenda on samanlainen Kenneth Haginin opetuslapsi kuin Patrick Tiainen, niin mitä se kertoo helluntaikirkosta ja aloittajan kyvystä erottaa oikea väärästä.

      • Anonyymi

        Ei aloittaja tässä ole mikään suuri roisto. Varsinkaan jos hän ei ole ollut edes mukana siinä kokouksessa. Tietysti hän olisi voinut tehdä taustatyöt huolellisemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloittaja tässä ole mikään suuri roisto. Varsinkaan jos hän ei ole ollut edes mukana siinä kokouksessa. Tietysti hän olisi voinut tehdä taustatyöt huolellisemmin.

        Tai voisiko olla, että Matt. 13:13-15 on todellisuutta tänäänkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai voisiko olla, että Matt. 13:13-15 on todellisuutta tänäänkin?

        Tarkoitatko, että Helluntaikirkko on joutunut vainon kohteeksi Jeesuksen nimen tähden. Ei Helluntaikirkkoa sen tähden vainota, jos nyt vainotaan ollenkaan.


      • Anonyymi

        Nykyajan helluntailaiset eivät taida edes tietää mitä Haginin opit tarkoittavat tai miksi ne ovat harhaoppeja. He ovat lapsesta saakka kuulleet niitä oppeja ja kuvittelevat niitä "Jumalan sanaksi".


    • Anonyymi

      Kolendan puheet osui kyllä muuhunkin helluntailaisuuteen kuin Helluntaikirkkoon. Ja syytä olisi ollut kuunnella ja ottaa onkeesbnsansansa. Toki fariseuksiin ei osu mikään....
      Terveisin: Ei -Helluntaikirkollinen

      • Anonyymi

        Totta turiset. Hengellinen taso on painunut aika alas. Menestysteologia ja muut harhat ovat levinneet laajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset. Hengellinen taso on painunut aika alas. Menestysteologia ja muut harhat ovat levinneet laajalle.

        Helluntaissa ei ole ymmärretty, että vääriin oppeihin liittyy aina myös väärät henkivallat.


    • Anonyymi

      Raamatussa "kuolleista" edesmenneistä. Lukee, jos osaa ulkoa. Lukee siellä. Takuusana, ja varma.

      • Anonyymi

        Mikähän tuon viestin tarkoitus on?


    • Anonyymi

      Oikea Henki ei suostu julistamaan vääriä oppeja eikä väärät henget suostu julistamaan oikeita oppeja. Joskus väärät henget voivat kyllä harhautusmielessä julistaa myös asioita, jotka pitävät paikkansa.

    • Anonyymi

      Tässä yksi esimerkki Kolendan torontolaisuudesta:
      https://lightthefireagain.org/toronto.php

      Siellä taas kokoonnutaan pyytämään, että torontolaisuus saisi uudelleen pyyhkäistä läpi maailman. Kolenda heti ensimmäisenä puhujalistalla.

      • Anonyymi

        Vahvasti myös Betheli edustettuna ja Todd Bentleyn ylistyksenjohtaja Lakelandin ajoilta...


      • Anonyymi

        Patric Tiainen on jälkeenpäin jossain haastattelussa sanonut, että hän harjoitteli pitämään naamansa hymyasennossa koko ajan saarnatessaan. Sama ilmiö näkyy monien muiden uuskarismaattisten saarnaajien naamassa. Se ei ole aitoa hymyä vaan väkisin ylläpidettyä hymyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Patric Tiainen on jälkeenpäin jossain haastattelussa sanonut, että hän harjoitteli pitämään naamansa hymyasennossa koko ajan saarnatessaan. Sama ilmiö näkyy monien muiden uuskarismaattisten saarnaajien naamassa. Se ei ole aitoa hymyä vaan väkisin ylläpidettyä hymyä.

        Olisi ehkä pitänyt käydä teatterikoulu ensin.


    • Anonyymi

      Uuskarismaattisuudesta on syytä tietää, että sen kärki suuntautuu nimenomaan aitoja uskovaisia vastaan. He pyrkivät hävittämään aidot armolahjat ja aidot uskovaiset seurakunnista ja estämään aitojen uskovaisten toiminnan. Uuskarismaattisuus valmistelee Saatanan valtakunnan tulemista, Antikristuksen tulemista.

      • Anonyymi

        Ja helluntaikirkko on puolensa valinnut.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö!


    • Anonyymi

      Daniel Kolendan saarnoja tuli tässä talven aikana ja täytyy kyllä sanoa, että ne olivat pettymys. En havainnut Jumalan Hengen vaikutusta niiden saarnojen aikana.

    • Anonyymi

      Daniel Kolenda pääsee saarnaamaan taas juhannuksena netin kautta. Katsokaa ja kuunnelkaa, mikä mies on tämä Daniel. Paraniko siellä sairaita, pelastuiko ihmisiä vai onko se pelkkää temppuilua.

    • Anonyymi

      Onkohan Helluntaikirkossa enää yhtään uskovaista jäljellä. Väärät profeetat ovat levittäneet pakanallisia henkivaltoja sinne ja vieneet rahat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe