Hyvä on...

... täytyy hyväksyä tuo Daniel Kolendan parannussaarna, jonka hän piti helluntaikirkollisille. Helluntaikirkko oli itse kutsunut hänet puhumaan. Jumala on puhunut mutta kuuleeko Helluntaikirkko.

Olen nähnyt aikaisemminkin, että Jumala on puhunut seurakunnalle mutta seurakunta ei ole kuullut.

Mutta voiko kuollut kuulla mitään? Ymmärsikö Helluntaikirkko, mitä Daniel Kolenda puhui?

On niin helppoa teeskennellä, että "en minä mitään kuullut" ja "ei se minulle puhunut".

Tässä menee muutama vuosi ja sitten me tiedämme, kuuliko Helluntaikirkko. Entä jos 10% Helluntaikirkosta kuuli ja 90% ei kuullut. En tiedä. Mutta me näemme muutaman vuoden päästä.
1
Ilmoita

31 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Eilen en ollut kuulemassa Kolendan puhetta mutta tänä iltana kuulin. Vaatimaton tavallinen mies. Kyllä hän oli saanut puheen Herralta!
1
Ilmoita
Huojentavaa kuulla, että ulkomaanvieras oli ok.
Ilmoita
Kyllä vaikka ,monet kierot savolaiset yrittävät muuta väittää ,sekä yksi väärän todistuksen antava nettiprofeetta.
Ilmoita
Kolenda vaan on tunnettu torontolaisista nauruherätys yhteyksistään, eipä tarvi kauaa googlailla tämänkään vuoden äärikarismaattisia tapahtumia Amerikassa, niin tämä mies löytyy niistä. Mutta tuskinpa ketään kiinnostaa tutkia, ihmiset ottaa jo vastaan kaiken.
1
Ilmoita
Daniel Kolenda on viidennen polven helluntaipastoreita.
Jumalan Sanan palvelijoita suvussa useita aivan Helluntailiikkeen syntymisestä saakka 1900-luvun alussa. Jumala on tuon miehen tehtäväänsä valinnut ja Kolendan puhe oli suora ja hengellisesti hyvin voimakas. Voi sanoa, että Jumala puhui palvelijansa kautta Helluntaikansalle ja kaikille uskoville. Jumala antakoon armon vaeltaa sen mukaisesti, mihin Hän kehoittaa ja tahtoo ohjata.
2 VASTAUSTA:
"Daniel Kolenda on viidennen polven helluntaipastoreita.
Jumalan Sanan palvelijoita suvussa useita aivan Helluntailiikkeen syntymisestä saakka 1900-luvun alussa."

Onko helluntailaisillakin jo "apostolinen suksessio"?
Anonyymi kirjoitti:
"Daniel Kolenda on viidennen polven helluntaipastoreita.
Jumalan Sanan palvelijoita suvussa useita aivan Helluntailiikkeen syntymisestä saakka 1900-luvun alussa."

Onko helluntailaisillakin jo "apostolinen suksessio"?
En tiedä mistään "apostolisesta suksessiosta", mutta jos on Jumalan Sanan ja Hengen täyttämiä Sanan palvelijoita sukupolvesta toiseen kertoo se minulle Jumalan armosta siunauksesta ja siitä, että Vanhemmat ovat olleet hyviä esimerkkejä lapsilleen Jeesuksen seuraamisessa.
+Lisää kommentti
3 VASTAUSTA:
Nii-in... ...kyllä minä vaan heti ostaisin käytetyn Dacian tältä mieheltä!
Jos saksisi hiukan hiuksiaan, niin voisi erehdyttävästi luulla Antti Häkkäseksi.
Voi kuunnella radiogospelilta kaikki kolme Daniel Kolendan Puhetta. Voi sitten muodostaa oman totuuden mukaisen käsityksen.
On kysymys todellisesta Jumalan miehestä. Jokainen puhe on suora sanoma yksityiselle uskovaiselle ja myös Suomen kaikille uskovaisille, jotka haluavat Elävän, Todellisen Jeesuksen seurassa kulkea ja elää.
+Lisää kommentti
Kallispalkkainen huutokauppias lauantain puheessa varustettu ainoastaan yhdellä raamatunjakeella Mooseksen kirjasta.
Ilmoita
Jotenkin Danielista huokui tavanomaisuus. Istui lavalla ja puhui T-paitapäällä. Ei ollut liipattu sir, kauluspaita,- suorahousu geelitukka. Erotti kansallisesta vain se että puhui englantia.
1 VASTAUS:
Puhui vakavaa asiaa farisealaisuudesta seurakunnalle.
+Lisää kommentti
Onko todella niin että Suomen kristikansassa, tarkoitan niin kansankirkko kuin vapaita suuntia on enää pelissä vain näyttämö ja lavasteet.
Ilmoita
Daniel Kolenda kehoitti tekemään parannusta teennäisestä kristillisyydestä ja turhasta touhuilusta, hän kehoitti seurakuntia ja uskovaisia Jeesus-keskeiseen kristillisyyteen. Näin minä sen käsitin. Jeesus-keskeinen kristillisyys tarkoittaa sitä, että Jeesus otetaan mukaan seurakunnan toimintaan ja häneltä jopa kysytään neuvoja ja apua eri tilanteisiin.
2 VASTAUSTA:
Neuvoi ettei voida elää menneissä hyvissäkään ajoissa. Jeesus on kohdattava tänään!
Anonyymi kirjoitti:
Neuvoi ettei voida elää menneissä hyvissäkään ajoissa. Jeesus on kohdattava tänään!
Amen!
+Lisää kommentti
Daniel Kolenda Piti tosi hyvät puheet. Koko sydämisestä Jeesuksen seuraamisesta, todellisesta päivittäisestä Jumala-suhteessa. Uskova voi antaa edelleen siitä, mitä hänellä on. Jos ei ole Jumalan Henkeä ja Sanaa sisimmässä, ei voi antaa mitään.
1
Ilmoita
Eri ihmiset ovat näköjään kiinnittäneet huomiota eri asioihin Kolendan saarnassa, se on hyvä, he täydentävät toisiaan.

Kolendan saarnan voi varmaankin kuunnella jonkin arkiston kautta.
Ilmoita
Parannussaarnoista ei ole mitään hyötyä, jos ei osaa opettaa sitä, mistä pitää tehdä parannus. Luettelemalla jotain yksittäisiän syntejä esim. hareus ja juopottelu, ei anna oikeaa kuvaa siitä, mistä Jumala edellyttää tehtävän parannuksen. Tämän vuoksi moni saarna jää kesken ja ihmiset pikemminkin eksyvät väärälle tielle, koska oppivat synnistä puutteellisesti.
Ilmoita
Kiitos tuosta linkistä radiogospelin arkistoon.
Tosi hyvä puhe.
Haluan alkulähteille, aitoon, voimalliseen Jumalan Hengen vaikutukseen.
Helluntaiherätyksellä Suomessa on vahvat juuret, voimakas hengellinen perintö. Jumala antakoon armon saada uudelleen elää Hengen voimassa, josta puhuja niin selkeästi ja voimallisesti puhui.
Ilmoita
Miten torontoilmiöön liittyvän Reinhard Bonnken työn jatkajalla voisi olla mitään annettavaa Ssuomelle? Eikös tuo ole jo varoituksen merkki kenen työnjatkajaksi tituleerataan? Kyseiseen ilmiöön kriittisesti alunperinkin suhtautuvalle ei herätä kovin suuria hurraa huutoja tämä-kään puhuja.
4 VASTAUSTA:
Onkohan Jumalalla enää ollenkaan sellaisia saarnaajia, jotka eivät olisi ryvettyneet menestysteologian tai torontoilmiön kautta. Jumala joutuu käyttämään niitä, joita hänellä on. Jokainen tietysti itse ratkaisee, kuinka suhtautuu mihinkin julistajaan.
Minusta on kyllä jopa lapsellisia tuollaiset tulitunnelit. Onko siinä jujuna että siunataan toinen toistaan kaikki yhdessä. Joku tsiteerasi jossain Mooseksen kirjan kohtaa ettei saa laittaa tyttäriään kulkemaan tulen läpi. Ei ole kysymys noituudesta eikä taikuudesta ja ei siinä manata pahoja henkiä. En lähtisi moisiin höperyyksiin ja leikkeihin. Jos julistus on evankeliumin ja Sanan mukaista niin en vielä tuollaisen perusteella tuomitsisi harhaoppisksi. Opetusta ja ohjausta tarvittaisiin että lopettaisi moiset touhut. Voi olla että niin on tapahtunutkin. Salopuu
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan Jumalalla enää ollenkaan sellaisia saarnaajia, jotka eivät olisi ryvettyneet menestysteologian tai torontoilmiön kautta. Jumala joutuu käyttämään niitä, joita hänellä on. Jokainen tietysti itse ratkaisee, kuinka suhtautuu mihinkin julistajaan.
Kyse taitaa olla enemmänkin siitä minkälaisia puhujavieraita vapaat suunnat esimerkiksi helluntaiseurakunnat kutsuvat. Tällä hetkellä kutsuvat mieluiten menestysteologia/torotoilmiö piireistä kansainvälisiä puhuja vieraita Suomeen.

Kyllä ulkomaillakin on julistajia/saarnaajia jotka ovat raamatun valossa asioita tutkineet ja tulokseen tulleet ettei torontoilmiöön liittyvillä asioilla tai menestystelogialla ja vastaavilla ole mitään raamatullisia perusteita.
Anonyymi kirjoitti:
Kyse taitaa olla enemmänkin siitä minkälaisia puhujavieraita vapaat suunnat esimerkiksi helluntaiseurakunnat kutsuvat. Tällä hetkellä kutsuvat mieluiten menestysteologia/torotoilmiö piireistä kansainvälisiä puhuja vieraita Suomeen.

Kyllä ulkomaillakin on julistajia/saarnaajia jotka ovat raamatun valossa asioita tutkineet ja tulokseen tulleet ettei torontoilmiöön liittyvillä asioilla tai menestystelogialla ja vastaavilla ole mitään raamatullisia perusteita.
On se kummallista miten lyhyt muisti suomen helluntailiikkeellä on. Torontoilmiö jakoi voimakkaasti ihmisiä ja aiheutti riitoja ja hajaannusta. Suuri osa helluntailaisista ei lähtenyt siihen mukaan. Nyt sitten kutsutaan jopa helluntaikonferenssin pääpuhujaksi mies joka viihtyy niissä piireissä ja Bethelin, Heidi Bakerin ym kanssa. Tähän on tultu.
+Lisää kommentti
Daniel Koledan puheet olivat ihan hyviä. Minua hieman häiritsi se, kun hän mainitsi ne esi-isänsä, jotka ovat olleet kaikki saarnaajia ja yksi heistä on jopa rukoillut niin, että Jumala herätti pojan kuolleista. Parempi olisi, jos Jumala olisi herättänyt kuolleita Danielin omissa kokouksissa. Ei siitä kuolleen pojan herättämisestä isosisoisoisoisän rukouksen kautta tule monta bonuspistettä Danielin osalle, jos ne bonuspisteet jaetaan kaikkien tuon isoisoisoisoisän jälkeläisten kesken.
2 VASTAUSTA:
Se isoisoisoisoisoisä ei kuitenkaan ollut torontolainen eikä menestysteologi.
Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa. 1 Kor. 4: 21
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hyvä on...

... täytyy hyväksyä tuo Daniel Kolendan parannussaarna, jonka hän piti helluntaikirkollisille. Helluntaikirkko oli itse kutsunut hänet puhumaan. Jumala on puhunut mutta kuuleeko Helluntaikirkko.

Olen nähnyt aikaisemminkin, että Jumala on puhunut seurakunnalle mutta seurakunta ei ole kuullut.

Mutta voiko kuollut kuulla mitään? Ymmärsikö Helluntaikirkko, mitä Daniel Kolenda puhui?

On niin helppoa teeskennellä, että "en minä mitään kuullut" ja "ei se minulle puhunut".

Tässä menee muutama vuosi ja sitten me tiedämme, kuuliko Helluntaikirkko. Entä jos 10% Helluntaikirkosta kuuli ja 90% ei kuullut. En tiedä. Mutta me näemme muutaman vuoden päästä.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta