Lääkärin mielestä luomi näytti normaalilta, mutta...

Anonyymi

Kävin muutama päivä sitten näyttämässä luomea terveyskeskuksessa. Sen verran hankalassa paikassa selässä, etten ole sitä aiemmin tarkkaillut, mutta lähipiiri oli sitä mieltä, että olisi hyvä käydä näyttämässä.

Luomi on kooltaan hieman yli sentin, epätarkkarajainen, keskeltä tumma ja reunoilta vaalea. Vaaleissa osissa on tummia pisteitä. Hoitaja tutki luomea pitkään, ainoat kommentit olivat että "on kyllä aika epätarkkarajainen" ja "hyvä kun tulit". Sen jälkeen menin käytävälle odottamaan, että lääkäri vielä katsoisi luomen. Tämä oli kuitenkin tunnin myöhässä ja kun lopulta pääsin sisälle, lääkäri pikaisesti vilkaisi luomea ja kysyi, onko se kasvanut. Sanoin, että en ole sitä aiemmin seurannut, koska on niin hankalassa paikassa, tiedän vain että se ilmaantui pari vuotta sitten.

Tämän jälkeen lääkäri sanoi luomen näyttävän nyt rauhalliselta ja käski tarkkailla sitä ainakin puoli vuotta ja tulla sitten uudestaan, jos se alkaa kutista, vuotaa verta tai kasvaa. Koepalan ottamisesta hän ei puhunut, enkä siinä tilanteessa älynnyt kysyä, kun myöhemmin vasta näitä netistä tutkailin. Lääkäri vaikutti todella kiireiseltä muutenkin ja jäi sellainen olo että halusi vain minut nopeasti ulos ettei jäisi aikataulusta jälkeen entisestään.

En muuten tätä miettisi, mutta hoitajan suhtautuminen oli täysin erilainen. Mielipiteitä? Kannattaako varata aika yksityiselle lääkärille, jolla on kunnon laitteet, millä tutkia? Vai voiko lääkäri nähdä silmämääräisesti, että kyseessä on ihan tavallinen luomi?

2

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minulle sanottiin että rasvapatti odotetaan että puhkeaa ,ei pujennut ,seuraava sanoi
      Aterooma ja vitut oli melanooma joka oli jo tehnnyt etäpesäkeitä siis laajasti levinnyt melanooma nyt sitten mietin pitäiskö laittaa lääkärien nimiä nettiin jospa auttaisi seuraavia potilaita ,mene ihmeessä poistamaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe