Kirkonkylän Krannilan alueelle tulee kerrostaloja ja pientaloja tosi tiheään, ehkä liiankin tiheään. Mitä kaavoittajat ja päättäjät ajattelevat kun alueelle ei saada kyläläisten hartaasti toivomaa lähikauppaa Lidliä?
Nythän Lidilille sopiva tontti olisi Bowling Hausen tontti .
Kyllä päättäjien on ajateltava myös asukkaiden palveluja.
Nurmijärven Krannilan alue
8
192
Vastaukset
- Anonyymi
Palvelutarjonta koko Nurmijärvellä on heikossa hapessa kauppojen osalta.
Asukkaita on n. 44000, mutta kauppatarjonta vastaa syrjäkylän kauppatarjontaa.
Hyvänä vertailukohtana voi pitää vaikka Vihdin Nummelaa. On Prismaa, Citymarkettia, K-Supermarkettia, K-Markettia, Lidliä, KappaAhlia, Dressmania, Intersportia, Jyskiä, K-Rautaa, S-rautakauppaa, Tokmannia, Kodin tavarataloa, vaatekauppoja, lastenvaatekauppoja, elektroniikkakauppoja ja erikoistavarakauppoja jne.
Mitäpä ovat Nurmijärven kunnan päättäjät saaneet aikaiseksi ripotellessaan kaupat kolmeen keskukseen, jossa kauppapalvelun taso on heikkoakin heikompaa.
Jossain on todella vikaa, jos 14000 asukaan Nummelassa löytyy kauppatarjontaa, mutta mm. Klaukkalasssa kaupat vain näivettyvät ja lopettavat, mm. vaatekauppoja ei ole ollenkaan. (Tarjonta Tokmannin ja Citymarketin tasoista riepua).
Lidl ei tule ikinä pienen asukasmäärän (kirkonkylä 8000 asukasta) keskittymään, kun 8 km päässä on jo ketjun toimiva piste.- Anonyymi
Jos Lidl tulisi kirkonkylään asiakkaita tulisi Nurmijärven muistakin kylistä: Nukarista, Palojoelta, Rajamäeltä ja Perttulasta jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Lidl tulisi kirkonkylään asiakkaita tulisi Nurmijärven muistakin kylistä: Nukarista, Palojoelta, Rajamäeltä ja Perttulasta jne.
Lidlin pääperiaate on ollut, että se omistaa niin tontin kuin mymälärakennuksenkin, jonka ympärillä on runsaasti pysäköintitilaa.
Alkujaan Lidlin strategiana tuntui olevan, ettei se perustanut kauppoja paikkoihin, jossa potentiaalista asiakaskuntaa oli vähemmän kuin 15 000 henkeä.
"Paikallisen asukasmäärän lisäksi liikepaikan kriteereihin vaikuttavat myös paikallinen ja ohikulkeva liikenne sekä sesonkien liikennemäärät, eli ostovoima kaiken kaikkiaan. Näin ollen yksityiskohtaisia rajoja asukasmäärien osalta ei ole."
"Myös muuttoliike ja väestöennusteet on tänä päivänä otettava vakavasti, kun puhutaan miljoonien eurojen liikepaikkainvestoinneista. Vuokrakohteisiinkin kaluste- ja muut investoinnit ovat miljoonaluokkaa, ja takaisinmaksuajat täytyy suhteuttaa väestö- ja ostovoimaennusteisiin."
Lidlin tulo Nurmijärven keskustaan on yhtä "varmaa" kuin Prisman tulo Klaukkalaan. - Anonyymi
Ei saa antaa vääriä tietoja. Kyllä kirkonkylän keskustasta on 17 kilometriä Klaukkalan Lidiin. Autolla siis, ei minulla ole linnun siipiä ja silti matkasta tulisi pidempi.
- Anonyymi
Mikä ihme siinä Lidlissä oikein viehättää? En kaipaa yhtään. Ainoastaan vihannekset ja hedelmät hieman halvempia, muuten hinnoissa ei juuri eroa esim. S-markettiin. Sekin ero katoaa siihen kun suomalaisissa kaupoissa saa 1-5% bonusta ja niissä on jatkuvasti tosi hyviä tarjouksia joita Lidlissä ei ole juuri koskaan. Lidlin valikoima on lisäksi huono, jos on kiinnostunut hyvistä ja laadukkaista suomalaisista tuotteista.
Lidlin ulkomaisia lihoja ja kaloja ei voi ostaa kun niistä löytyy koko ajan salmonellaa ja muuta. Lisäksi kaikki voitot menevät ulkomaille upporikkaalle saksalaiselle herra Schwarzille. Esim. S-kauppa on taas asiakasomistajien kauppa joten voitot palautuvat takaisin asiakkaille.- Anonyymi
Jotain outoa on myös S-marketeissa, koska sen hallintoon tai edustajistoon pyrkivät lähes kaikista puolueista kansanedustajat ja mm. Helsingin kaupungin poliittiset päättäjät. Heillä täytyy olla joitain etuja, joista ei kerrota, muutoin luulisi kansanedustajilla olevan valiokunta ym. työtehtävien riittävän.
- Anonyymi
No näin, mutta laskepa montako tuotetta S-Marketista on oikeasti Suomesta. Kyllä löytyy maitotuotteita Virosta, pakattuja elintarvikkeita (kuivahedelmät, pähkinät ymv.) Latviasta, lihaa Puolasta tai Saksasta jne. Hyvin vähän kotimaisia Rainbow-merkkejä, kaikki ulkomailta juustoja myöten.
Että ei siis sen kummempi kuin Lidlkään.
- Anonyymi
Lidli kirkonkylään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569