jos suomi halutaan pitää "kokonaan" asuttuna ja työpaikkoja muuallakin kuin, Helsinki-Tampere-Turku akselilla niin pitää panostaa moottoriteihin,
Helsinki-Lahti-Jyväskylä-Oulu-Kemi-Tornio
Turku-Tampere-Jyväskylä-Kuopio-Joensuu
Helsinki-Turku-Uusikaupunki-Rauma-Pori-Vaasa-Oulu
Helsinki-Porvoo-Kotka-Hamina-Vaalimaa
Porvoo-Kouvola-Mikkelil-Kuopio
Kouvola-Lappeenranta-Imatra
Tampere-Vaasa
noi nyt aluksi
ei euroakaan tunnin ratoihin
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ratahankkeet ovat ristiriidassa ilmastotavoitteiden kanssa koska kaikki liikkuminen aiheuttaa päästöjä. Hankkeen perusteluissa on sanottu, että sen tarkoitus on lisätä liikennettä kaupunkien välillä ja Jungnerin mielestä on hienoa käydä Helsingistä Turussa lounaalla ihan muuten vaan.
Tosi kestävää kehitystä. Ihmiset muuttaa kaupunkeihin. Pystytkö sen pysäyttämään? Joka vuosi yksin Uudellemaalle menee 10 000 ihmistä muualta Suomesta.
Autoilu on sekä huono, että sikakallis tapa liikkua. Yksi mies istuu kalliin ja saastuttavan möykyn sisällä. Kuluttaa tietä ja on lisäksi vaarallinen.
Oikea tapa tulevaisuuteen on lopettaa turha autoilu. Nuoret sen jo tajuavat, sillä alle puolet ajaa enää ajokrtin.
Ihmisten ja tavaroiden liikkuminen tulee olemaan suurin muuttuja tulevaisuudessa. Auto on myös rasittava sitä kuljettavalle. Kuka hölmö ajaa autolla Oulu-Helsinki välin? Sen ajan voi käyttää järkevämminkin. Minne sen auton voi Helsingissä piilottaa?
Myös kaupungeissa autoilu tulee saada pois ihmisten tieltä!
Sitä odotellessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026973
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s364191- 713229
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271686- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341439
- 1431227