Jumalan ulkonäkö

Jos joku ei tiedä Jumalan ulkonäköä, niin Raamattu sen kertoo: sama Raamattu, jonka mukaan kukaan ei ole koskaan nähnyt Jumalaa tai ei voi häntä nähdä kuolematta...

Daniel:
7:9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui. Hänen vaatteensa olivat valkeat kuin lumi ja hänen päänsä hiukset kuin puhdas villa. Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.
7:10 Tulivirta vuoti, se kävi ulos hänestä; tuhannen tuhatta palveli häntä, ja kymmenen tuhatta kertaa kymmenen tuhatta seisoi hänen edessänsä. Oikeus istui tuomiolle, ja kirjat avattiin.

Jumala on siis vanhan miehen näköinen olento, jonka hiukset ovat valkeat kuin puhdas villa ja hänellä on pitkät valkeat vaatteet yllään - kuin lakana olisi vedetty hänen ylitseen tai ympärilleen. Tämä vastaa sitä kuvaa Jumalasta, joka esitetään parodioissa ja fiktiivisissä teoksissa, mutta se on hyvin pitkälle Raamatun mukainen!

2.Mooseksen kirja:
24:9 Ja Mooses ja Aaron, Naadab ja Abihu ynnä seitsemänkymmentä Israelin vanhinta nousivat vuorelle.
24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
24:11 Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin, ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.

Tässä ei nyt suoraan sanota, minkä näköinen tai muotoinen Jumalan hahmo on, mutta oletettavasti kuitenkin ihmisen muotoinen...

Jesaja:
6:1 Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
6:2 Serafit seisoivat hänen ympärillään; kullakin oli kuusi siipeä: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella he peittivät jalkansa, ja kahdella he lensivät.
6:3 Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa."

Jos joku istuu istuimella, niin hän on todennäköisesti ihmisen näköinen ja kaltainen siellä istuessaan. Lopussahan sillä istuimella istuu Herra Jeesus Kristus... (Ilm 3:21; 22:1-5) ja hän on tunnetusti pelkkä ihminen eikä mitään muuta tai sitten hän on satuhahmo niin kuin monet ateistit ajattelevat hänestä. Olipa totuus mikä tahansa, niin Jumalalla näyttäisi olevan muoto ja hänet on nähty, vaikka joidenkin Raamatun kohtien mukaan kukaan ei ole nähnyt Jumalaa eikä häntä voida nähdä.

Olisiko niin, että peiliin katsomalla näkyy joko saatana tai jumala ihan sen mukaan onko katsoja uskovainen kristitty vai ateisti vai joku muu?

27

187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala on pitkäpartainen vanha nainen, hyi helvetti.

• Anonyymi

Eikös jumala ole henki , jonka uskovat vain näkevät. Näppärä väite sinänsä.

• Anonyymi

Raamattu on ristiriitainen yksinkertaisesti siksi, että useat eri näkemyksen ihmiset ovat sitä kirjoittaneet. Kun et itse ole Jumalan kanssa ollut tekemisissä, et ymmärrä mitä näistä seurata ja valitset jonkin lahkon tulkinnan omaksesi.

• Anonyymi

Lisäksi ainakin Mooses on myös nähnyt Jahven. Tai ainakin hänen kämmenensä, joka on ilmeisesti aivan hervoton lapio. Sekä hänen takapuolensa, josta ei sen yksityiskohtaisempaa kuvausta anneta.

EXO 33:20-23
      "Herra sanoi vielä (Moosekselle): Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon. Sitten Herra sanoi: Näetkö tämän paikan vieressäni? Asetu tämän kallion luo. Kun minun kirkkauteni kulkee ohi, minä asetan sinut kallionkoloon ja suojaan sinua kämmenelläni, kunnes olen kulkenut ohi. Sitten otan käteni pois ja saat nähdä minut takaapäin, mutta minun kasvojani ei kukaan saa nähdä."

• Michelangelon Aatamin luominen freskossa Jumala on kuvattu tällaisena vaaleaan pukeutuneena vanhana parrakkaana miehenä. Jumalan taustalla on viitta. Viitan muoto on sama kuin ihmisaivojen läpileikkaus. Tämä on tarkka kuvaus jumalasta. Jumala tulee ihmisen aivoista.

• kekek-kekek

>>Jumala on siis vanhan miehen näköinen olento, jonka hiukset ovat valkeat kuin puhdas villa ja hänellä on pitkät valkeat vaatteet yllään - kuin lakana olisi vedetty hänen ylitseen tai ympärilleen. Tämä vastaa sitä kuvaa Jumalasta, joka esitetään parodioissa ja fiktiivisissä teoksissa, mutta se on hyvin pitkälle Raamatun mukainen!<<

>>Hänen valtaistuimensa oli tulen liekkejä, ja sen pyörät olivat palavaa tulta.<<

Siis vanha kääkkä palavassa autossa.

• Anonyymi

Ei enää ihminen, niin pahoin runneltu ulkomuoto Hänellä oli. Vanhan ja uuden liiton mukaan.

• Anonyymi

PALPATINE

• Anonyymi

Jumala tarkoittaa kirkkautta ja kotia. Ei voida puhua ihmisen mittakaavassa.

• Anonyymi

> Daniel: 7:9 Minun sitä katsellessani valtaistuimet asetettiin, ja Vanhaikäinen istuutui.

Tuossa kyse ei välttämättä ole siitä ainoasta tosi Jumalasta, josta Jeesus puhuu.

"Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus."
      1 Joh. 4:8

"Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
      Joh. 4:24

• "Eikä hän kajonnut kädellänsä israelilaisten valittuihin"

Jumala siis on kädellinen eli hän on kuin onkin ihmisapina. Toisaalta kuulemma Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, joten väkisinkin hän näyttää karvaiselta gorillalta, ehkä King Kongilta.

• Anonyymi

Onko sillä sukupuolielimet, entä peppureikä?
      Tämä poistetaan pian, koska valvoja on jonkinsortin uskovainen!

• Anonyymi

Jumala on kolmiyhteinen:

Isä Jumala - Poika Jumala (Jeesus Kristus) - Pyhä Henki Jumala

Käsittääkö tätä aivoillaan järkeilevä jumalaton. Ei käsitä, ei.

Johanneksen evankeliumi:
      14:8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
      14:9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

• Anonyymi

Eikös uskovalla ole sitten aivotoimintaa? Miten uskova käsittelee tietojaan? vai käsitteleekö ollenkaan?

• Anonyymi

JESAJA 45

5Minä olen Herra, ja ei yksikään muu; paitsi minua ei ole yhtään Jumalaa. Minä varustin sinun, kuin sinä et vielä minua tuntenut,

6Että sekä idästä ja lännestä ymmärrettäisiin, ettei ilman minua mitään ole. Minä olen Herra, ja ei kenkään muu.

7Minä joka teen valkeuden ja luon pimeyden, minä joka annan rauhan ja luon pahan; minä olen Herra, joka kaikki nämät teen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös uskovalla ole sitten aivotoimintaa? Miten uskova käsittelee tietojaan? vai käsitteleekö ollenkaan?

------Eikös uskovalla ole sitten aivotoimintaa?------

On, mutta yksin järjen päätelmillä ei voi ymmärtää hengellisiä asioita.
        Hengelliset asiat on tutkisteltava hengellisesti.
        Toki järjen käyttö on suotavaa, jopa toivottavaa.

1.Korinttolaiskirje:
        2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti. >> Jakeen lisätiedot
        2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.

• Anonyymi

Pitää kyllä olla pirun pahan näkönen otus jos pelkästä näkemisestä henki nuljahtaa. Nykyään voi laittaa vaikka hitsausmaskin päälle ja kattella ilmestystä.

Totta puhuen, eskari-ikäistä ei enää voi narrata tuon tasoisilla jutuilla. " Kyllä se on mutta ei sitä voi sulle näyttää. O'on, ihan varrrmmasti on".
      Tuo vaatii jo uskoa, todellista tahtoa tulla huijatuksi.

• Jumalan nimeksi sopiikin paremmin Rumala. Kyllä hän niin ruma on. Hänen äpäräpoikansa on nimeltään Reesus, johtuen siitä, että hänen äitinsä puolelta isoisän isä oli reesusapina.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Jumalalla on siis hiukset ja monien kuvausten perusteella myös partaa.

Tästä päätellen Jumala on ainakin jonkin verran yli 18-vuotias, ja hänellä on 5-alfa-dihydrotestosteronia kehossaan:

"Parta alkaa kasvaa murrosiässä, kun miessukuhormoni 5-alfa-dihydrotestosteronia (DHT) alkaa syntyä testosteronista parran karvatuppien solujen sisällä. Karvatupet reagoivat hitaasti miessukuhormoneihin, joten parrankasvun täydellinen kehittyminen kestää jonkin aikaa. Miehellä parta on kehittynyt keskimäärin 18–25 vuoden iässä"

• Anonyymi

Ihminen lähtee taivaaseen sieluna, henkiolentona tai kaasuna. Missä muodossa ihminen on taivaassa?

• Anonyymi

Jumala on ihmisen peilikuva, jotenka aina kun tiiraamme itseämme peilistä, näemme Jumalan. Ainoana erona on se, ettei Jumala karjahtele, vaan pysyy hiljaa kosmisen peitteen toisella puolella. Vaikutukset ovat kosmoksessa kuitenkin aivan täydellisiä

• Anonyymi

unohtui kertoa vielä juuri edesmennyt auringonpimennys jonka jälkiaaltona ns. Scumannin resonanssitaajuus ponkaisi laukkaan ja tuntuu nyt jokapuolella maapalloa ihmisissä, jotka ovat erityisherkkiä. Se on meille puhdistumista, vaikka
        olotila on hyvin epävakaa fyysisesti. Kun vaikutus lakkaa, niin olemme paljon enemmän tietoisempia Jumalan läsnäolosta. Tämä on siis värähtelyä nostavaa.
        vaikka tuntuu kuin olisi kuolemassa:
        https://www.disclosurenews.it/en/schumann-resonance-today-update/

• Anonyymi

Simpsonien tekijät ovat siis oikeassa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1861
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1156
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      920
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      815
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      791
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe