Olisiko hyviä ideoita, mitä työtön matemaatikko ja harrastelijaohjelmoija voisi tehdä saadakseen palkkatyön? Tykkään data-analyysistä, Pythonista, C#:sta ja Javasta. Mulla on läppäri ja Ubuntu 19.04. Yksikseen ei kauhean suurta ole helppo kehittää, mutta ehkä joku tarvitsisi jonkun pienen data-analyysiskriptin tai matemaattisen algoritmin. Matikassa olen ammattilainen, ohjelmoinnissa harrastelija.
Vapaaehtoisprojektien ideoita
9
59
Vastaukset
- Anonyymi
Kokeilepa löytää dataa ilmaston lämpenemisestä ja tee siitä analyysi. Datan saaminen voi toki olla vaikeaa, sillä se tuntuu olevan suuri salaisuus miten lämpötila on oikeasti kehittynyt. Pitää vaan uskoa kun sanotaan, että onhan se lämmennyt, usko nyt kun niin kaikki sanovat.
Veikkaan että tältä osa-alueelta voisi työllistää itsensä. Toki joudut uimaan vastavirtaan, mutta olisit ensimmäinen joka perustaisi väitteensä dataan mutun ja ennusteiden sijaan. Ääntä voi olla vaikea saada kuuluville, mutta jostain netin sopukoista voisi löytyä oikea paikka ja sitä kautta myös työpaikka.- Anonyymi
Aika kovaa matikkaa tuolla ilmastomuutoksen ennustamisessa käytetään. Tuskin harrastelijalla siihen paljoa lisäarvoa on.
Mutta jos töitä haluat, skodaile joku oma (ei copy-paste Googlella) pieni sovellus ja julkaise se GitHubissa tililläsi. Kyllä sillä juniorkoodariksi pääsee jonnekin. - Anonyymi
Tiedän yhden biologin, joka teki väitöskirjan, jossa oli käytett matemaattisia malleja biologiaan. Käytännössä siis tiedän, että parin vuoden työllä lahjakas tuplatutkinnon fyysiikasta ja biologiasta suorittanut voi tehdä väitöskirjan verran uutta tutkimusta.
- Anonyymi
Peli on aina kova juttu ja osoitus näytöstä. Sellainen joka pääsee Steamiin.
- Anonyymi
Miten voi olla työtön matemaatikko? Ovatko kaikki median puheet matemaattisen osaamisen kovasta pulasta bullshittiä? Minkä ikäinen olet ja mitä olet tehnyt tähän asti?
- Anonyymi
Kyllä matikisteja on paljonkin työttömänä, aika paljon hakijoita opettajiksi vaikkapa.
Matemaatikkoja on moneen junaan kuten vaikka koodareita. Koodareitakin on työttöminä edelleen tuhansia. - Anonyymi
Noh sanotaanko näin, että matemaatikkoja jotka osaa koodata niin niistä on kyllä ihan aidosti pulaa. Ehkä absoluuttinen paikkojen määrä ei ole niin iso kuin muilla aloilla, mutta aika vaikeaa hyvän koodaavan algoritmikaverin rekryäminen on.
Ja mitä tulee aiheeseen niin olen itsekin matemaatikko ja olen softa-alalla töissä. Koodasin yliopistoaikana aika paljon tietokonegrafiikkaa ja firmat tykkäsi kyllä siitä, että oli jotain valmista näytettävää. Isomman mittakaavan data-analyysien tekeminen on itsekseen on tosiaan aika töisevää. Miten olisi vaikkapa joku viimeistelty visualisointi? Netistä löytyy esim. sijaintiin sidottuja datasettejä ja näitä voisi visualisoida esim. jollain karttakilkkeellä.
Harrastusprojektit on toki harrastusprojekteja ja niissä aika olennaista on, että se oma mielenkiinto on pohjalla. Onko työn saaminen varmasti tyssännyt "näyttöjen" (elikkäs "projektien") puutteeseen? Pystyyhän yliopistossakin käymään täydennyskoulutuksia. Niiden hyödyllisyydestä en osaa sanoa mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noh sanotaanko näin, että matemaatikkoja jotka osaa koodata niin niistä on kyllä ihan aidosti pulaa. Ehkä absoluuttinen paikkojen määrä ei ole niin iso kuin muilla aloilla, mutta aika vaikeaa hyvän koodaavan algoritmikaverin rekryäminen on.
Ja mitä tulee aiheeseen niin olen itsekin matemaatikko ja olen softa-alalla töissä. Koodasin yliopistoaikana aika paljon tietokonegrafiikkaa ja firmat tykkäsi kyllä siitä, että oli jotain valmista näytettävää. Isomman mittakaavan data-analyysien tekeminen on itsekseen on tosiaan aika töisevää. Miten olisi vaikkapa joku viimeistelty visualisointi? Netistä löytyy esim. sijaintiin sidottuja datasettejä ja näitä voisi visualisoida esim. jollain karttakilkkeellä.
Harrastusprojektit on toki harrastusprojekteja ja niissä aika olennaista on, että se oma mielenkiinto on pohjalla. Onko työn saaminen varmasti tyssännyt "näyttöjen" (elikkäs "projektien") puutteeseen? Pystyyhän yliopistossakin käymään täydennyskoulutuksia. Niiden hyödyllisyydestä en osaa sanoa mitään.Missing the point... moni matemaatikko ei ole kiinnostunut koodaamisesta.
- Anonyymi
Näin on. Niille on onnea ja menestystä akatemian puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877