Helsingin Bussiliikenne Oy on saanut laitonta tukea kaupungilta

Anonyymi

"EU-komissio päätti: Helsingin paikallisliikenneyhtiön nykyinen omistaja joutuu maksamaan tukia takaisin 54 miljoonaa euroa - Konsernijohtaja: ”Merkitsisi toiminnan loppumista”.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a8fa784c-359f-4f33-bb3b-fa0e0ca7e4d5

Koiviston Auto on jatkanut liiketoimintaa Helsingin Bussiliikenne Oy:n nimellä. Koiviston auto Suomen suurin linja-autoyritys.

Koiviston Auton konsernijohtaja Antti Norrlin kommentoi Iltalehdelle, että päätös tuli yhtiölle yllätyksenä. He eivät ole olleet mukana käsittelyssä, vaan yhtiön entinen omistaja eli Helsingin kaupunki. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun uusi yhtiö sai tietoa siitä, että käsittely kohdistuu heihin.

– Olemme hämmästyneitä asiasta ylipäänsä siitä, että päätös ja summa kohdistuvat meihin. Sehän merkitsisi Helsingin Bussiliikenteen toiminnan loppumista. Se on ainoa, jota voimme kommentoida päätöksestä tässä vaiheessa, Norrlin sanoo.

22

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämä on erittäin hieno asia.

Riistoporvari poistuu Helsingistä ja tilalle tulee yhteiskunnan eli veronmaksajien itse omistama julkinen kulkuvälineyhtiö, joka ei pyri rikastumaan ihmisten työnmatkan tarpeen kustannuksella.

Yhtiötä tullaan johtamaan parlamentaaristen voimasuhteiden mukaan. Yhtiön kannattavuus taataan vaikeuttamalla yksityisautoilua tarpeen mukaisesti ja vähän enemmänkin.
      Käytettyä kalustoa saadaan edullisesti mm. entisen Neuvostoliiton alueelta, joten bussipulaa ei tule olemaan.

• Anonyymi

Sehän tässä ironista onkin, Kovisto osti yhteiskunnan liikennelaitoksen, jolle oli maksettu tukia 54 miljoonaa euroa. Ostoksen jälkeen Koiviston pitäisi maksaa nuo yhteiskunnan liikennelaitoksen tuet takaisin.....

Ihan varmasti, tuo juttu ei tule toteutumaan.

• Anonyymi

Nyt sitten kävelemään.....

Ei täälläkään kulje bussit.

• Anonyymi

Vihreiden sotkuja jälleen ja päätyvät veronmaksajien maksettaviksi.

• Anonyymi

Tuota... Vihreät eivät (ainakaan yksinään) päättäneet myynnistä, ja valittaja oli kyllä Nobina, ei vihreät.

Hakukoneisto

• Anonyymi

Vihreät maksavat pian korkeita lippuhintoja. Hahahahahhaha.

• Anonyymi

Enpääse toihin jäänkotii. Kuinviimeiset vuodet.
      Tehkää te muut työt.

Elämäni on lsiffii

Tukiloinen maalta. Keskp

• Anonyymi

Komission päätös oli kuin mafia-organisaation päätös. Mafia vaan päättää ottaa joltain toimijalta rahat pois tyyliin; "me nyt päätettiin ottaa sulta sun rahat pois, vaikka sulla ei oikeasti ole mitään tekemistä asian kanssa". Oikeudenkäytön kanssa päätöksellä ei näytä olevan mitään tekemistä. Tästä EU-päätöksestä on syytä valittaa.

• Anonyymi

kaupunki taas suhmuroinu omiaan

• Anonyymi

eli uusi yhtiö joutuisi maksamaan edelliselle yhtiölle maksetut miljoonatuet takaisin.käytännössä siis kaupunki on tukenut omaa yhtiötänsä, uudella yhtiölle ei ole maksettu tukia. Kuka tässä enää uskaltaa ostaa sitten yhtiöitä, joille on maksettu aiemmin tukia, jos korvausvastuu on uudelle yhtiöllä.

• Anonyymi

miten yleensä yhteen yhtiöön pumpataan 54 milj pelkkää tukea kun hesassa on asukkaitakaan reilu puoli miljoonaa niin nuppia kohden laskettuna paljon vaikka kaikki käyttäisi yhtiön kuljetusta, samalla kun maaseudun kuljetus tujet on suudennuslasin alla aina,

• Anonyymi

Juuri siksi että globalistit ei nykyään panosta kansoihin ja valtioihin vaan metropolit ovat heidän rakkaitaan.
        Globalistit illuminaatti ja vapaamuurarit rakentaa metropolien verkostoa joiden "kuninkaiksi" valitaan sisäpiirin pormesterit. Nämä "kuninkaat" tottelevat petoa eli antikristusta eli maailman hallitsijaa. Siksi nämä keskittyvät luomaan lakeja joiden painostuksesta orjat pakotetaan asumaan metropoleihin. Vain siellä ovat palvelut ja edut. Maaseudun vapaita ihmisiä painostetaan paskalakien muodossa terveyspalvelujen karsimisella ja paikallisten koulujen kauppojen lopettamisella.
        Näin metropolien "kuninkaat" saavat kuuliaisia alamaisia ja saavat koko kansan vähitellen tottelemaan saatanaa.

• Anonyymi

Vain EU:komissio päätyy tuollaiseen päätöksiin . Onhan jo nähty minkätyylin ihmiset päätyvät meppi henkilöiksi esim, Suomesta . Heiltä ei voitane vaatia kummoisia päätelmiä.

• Anonyymi

Tuet pitää periä takaisin laittomien tukipäätösten tekijöiltä siis typeriltä virkamiehiltä, ei niitä pidä langettaa Koiviston Autolle tai maksaa kaupungin kassasta. Minä en käytä julkista liikennettä lainkaan, vaikka olen tukenut sitä koko ikäni veroina. Sakkomaksuihin en enää suostu.

• Anonyymi

Tukien takaisin perinnästä tulikin mieleeni että myös terroristeille turhaan ja väärin myönnetyt tuet täytyy periä takaisin. KUten peritään suomalaisilta väärinkäyttäjiltäkin. eikös meidän pitänyt olla yhdenvertaisia?

• Anonyymi

Bussilippujen hintaan roima korotus niin vihervasemmisto joutuu maksajaksi.

• Anonyymi

Nehän nousivat roimasti metropolissa, kun sisäisen liikenteen lippu poistettiin.

Suomen pitää siirtyä nettosaajaksi EU:ssa, kun 1995 alkaen olemme olleet nettomaksajia.

• Anonyymi

Veronmaksajat maksavat kaiken eivät loisivat vihervassarit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nehän nousivat roimasti metropolissa, kun sisäisen liikenteen lippu poistettiin.

Suomen pitää siirtyä nettosaajaksi EU:ssa, kun 1995 alkaen olemme olleet nettomaksajia.

Silti roima korotus jotta kulkeminen kannattaa. Näinhän ne vihervassarit ovat aina autoilijoitakin rokottomassa. Lasku menee tällä kertaa hörhöille.

• Anonyymi

Kummalta 54 miljoonaa euroa otetaan takaisin: vähäosaiselta eläkeläiseltä vai Koiviston Auton kapitalistiomistajalta?

Tässä on hyvä esimerkki yhteiskunnallisen joukkoliikenteen aloitukselle.
      Sama toistetaan muidenkin kapitalistien kohdalla ja pääoma on saatu kansan omustukseen (ilman aseellista vallankumousta).

Onhan irvokasta, että yksityinen joutuisi luopumaan omasta autostaan ja siirtymään kapitalistin omistaman auton käyttäjäksi

• Anonyymi

Nämä rahat on helppo hoitaa vähentämällä ulkomaalaisten bussikuskien palkkaa 500e sen verran niillä on liksa noussu lyhyessä ajassa.

• Anonyymi

ilmankos palkat nousi pienessä ajassa, suomalaiset kun kuntoituu työssään pelkällä bussi lipulla,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      83
      4535
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4401
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3749
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3473
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2967
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2744
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      15
      2673
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2073
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1738
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      101
      1288
    Aihe