Helsingin Bussiliikenne Oy on saanut laitonta tukea kaupungilta

Anonyymi

"EU-komissio päätti: Helsingin paikallisliikenneyhtiön nykyinen omistaja joutuu maksamaan tukia takaisin 54 miljoonaa euroa - Konsernijohtaja: ”Merkitsisi toiminnan loppumista”.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a8fa784c-359f-4f33-bb3b-fa0e0ca7e4d5

Koiviston Auto on jatkanut liiketoimintaa Helsingin Bussiliikenne Oy:n nimellä. Koiviston auto Suomen suurin linja-autoyritys.

Koiviston Auton konsernijohtaja Antti Norrlin kommentoi Iltalehdelle, että päätös tuli yhtiölle yllätyksenä. He eivät ole olleet mukana käsittelyssä, vaan yhtiön entinen omistaja eli Helsingin kaupunki. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun uusi yhtiö sai tietoa siitä, että käsittely kohdistuu heihin.

– Olemme hämmästyneitä asiasta ylipäänsä siitä, että päätös ja summa kohdistuvat meihin. Sehän merkitsisi Helsingin Bussiliikenteen toiminnan loppumista. Se on ainoa, jota voimme kommentoida päätöksestä tässä vaiheessa, Norrlin sanoo.

22

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä on erittäin hieno asia.

      Riistoporvari poistuu Helsingistä ja tilalle tulee yhteiskunnan eli veronmaksajien itse omistama julkinen kulkuvälineyhtiö, joka ei pyri rikastumaan ihmisten työnmatkan tarpeen kustannuksella.

      Yhtiötä tullaan johtamaan parlamentaaristen voimasuhteiden mukaan. Yhtiön kannattavuus taataan vaikeuttamalla yksityisautoilua tarpeen mukaisesti ja vähän enemmänkin.
      Käytettyä kalustoa saadaan edullisesti mm. entisen Neuvostoliiton alueelta, joten bussipulaa ei tule olemaan.

      • Anonyymi

        Sehän tässä ironista onkin, Kovisto osti yhteiskunnan liikennelaitoksen, jolle oli maksettu tukia 54 miljoonaa euroa. Ostoksen jälkeen Koiviston pitäisi maksaa nuo yhteiskunnan liikennelaitoksen tuet takaisin.....

        Ihan varmasti, tuo juttu ei tule toteutumaan.


    • Anonyymi

      Nyt sitten kävelemään.....

      Ei täälläkään kulje bussit.

    • Anonyymi

      Vihreiden sotkuja jälleen ja päätyvät veronmaksajien maksettaviksi.

      • Anonyymi

        Tuota... Vihreät eivät (ainakaan yksinään) päättäneet myynnistä, ja valittaja oli kyllä Nobina, ei vihreät.

        Hakukoneisto


      • Anonyymi

        Vihreät maksavat pian korkeita lippuhintoja. Hahahahahhaha.


    • Anonyymi

      Enpääse toihin jäänkotii. Kuinviimeiset vuodet.
      Tehkää te muut työt.

      Elämäni on lsiffii


      Tukiloinen maalta. Keskp

    • Anonyymi

      Komission päätös oli kuin mafia-organisaation päätös. Mafia vaan päättää ottaa joltain toimijalta rahat pois tyyliin; "me nyt päätettiin ottaa sulta sun rahat pois, vaikka sulla ei oikeasti ole mitään tekemistä asian kanssa". Oikeudenkäytön kanssa päätöksellä ei näytä olevan mitään tekemistä. Tästä EU-päätöksestä on syytä valittaa.

    • Anonyymi

      kaupunki taas suhmuroinu omiaan

    • Anonyymi

      eli uusi yhtiö joutuisi maksamaan edelliselle yhtiölle maksetut miljoonatuet takaisin.käytännössä siis kaupunki on tukenut omaa yhtiötänsä, uudella yhtiölle ei ole maksettu tukia. Kuka tässä enää uskaltaa ostaa sitten yhtiöitä, joille on maksettu aiemmin tukia, jos korvausvastuu on uudelle yhtiöllä.

    • Anonyymi

      miten yleensä yhteen yhtiöön pumpataan 54 milj pelkkää tukea kun hesassa on asukkaitakaan reilu puoli miljoonaa niin nuppia kohden laskettuna paljon vaikka kaikki käyttäisi yhtiön kuljetusta, samalla kun maaseudun kuljetus tujet on suudennuslasin alla aina,

      • Anonyymi

        Juuri siksi että globalistit ei nykyään panosta kansoihin ja valtioihin vaan metropolit ovat heidän rakkaitaan.
        Globalistit illuminaatti ja vapaamuurarit rakentaa metropolien verkostoa joiden "kuninkaiksi" valitaan sisäpiirin pormesterit. Nämä "kuninkaat" tottelevat petoa eli antikristusta eli maailman hallitsijaa. Siksi nämä keskittyvät luomaan lakeja joiden painostuksesta orjat pakotetaan asumaan metropoleihin. Vain siellä ovat palvelut ja edut. Maaseudun vapaita ihmisiä painostetaan paskalakien muodossa terveyspalvelujen karsimisella ja paikallisten koulujen kauppojen lopettamisella.
        Näin metropolien "kuninkaat" saavat kuuliaisia alamaisia ja saavat koko kansan vähitellen tottelemaan saatanaa.


    • Anonyymi

      Vain EU:komissio päätyy tuollaiseen päätöksiin . Onhan jo nähty minkätyylin ihmiset päätyvät meppi henkilöiksi esim, Suomesta . Heiltä ei voitane vaatia kummoisia päätelmiä.

    • Anonyymi

      Tuet pitää periä takaisin laittomien tukipäätösten tekijöiltä siis typeriltä virkamiehiltä, ei niitä pidä langettaa Koiviston Autolle tai maksaa kaupungin kassasta. Minä en käytä julkista liikennettä lainkaan, vaikka olen tukenut sitä koko ikäni veroina. Sakkomaksuihin en enää suostu.

      • Anonyymi

        Tukien takaisin perinnästä tulikin mieleeni että myös terroristeille turhaan ja väärin myönnetyt tuet täytyy periä takaisin. KUten peritään suomalaisilta väärinkäyttäjiltäkin. eikös meidän pitänyt olla yhdenvertaisia?


    • Anonyymi

      Bussilippujen hintaan roima korotus niin vihervasemmisto joutuu maksajaksi.

      • Anonyymi

        Nehän nousivat roimasti metropolissa, kun sisäisen liikenteen lippu poistettiin.

        Suomen pitää siirtyä nettosaajaksi EU:ssa, kun 1995 alkaen olemme olleet nettomaksajia.


      • Anonyymi

        Veronmaksajat maksavat kaiken eivät loisivat vihervassarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nehän nousivat roimasti metropolissa, kun sisäisen liikenteen lippu poistettiin.

        Suomen pitää siirtyä nettosaajaksi EU:ssa, kun 1995 alkaen olemme olleet nettomaksajia.

        Silti roima korotus jotta kulkeminen kannattaa. Näinhän ne vihervassarit ovat aina autoilijoitakin rokottomassa. Lasku menee tällä kertaa hörhöille.


    • Anonyymi

      Kummalta 54 miljoonaa euroa otetaan takaisin: vähäosaiselta eläkeläiseltä vai Koiviston Auton kapitalistiomistajalta?

      Tässä on hyvä esimerkki yhteiskunnallisen joukkoliikenteen aloitukselle.
      Sama toistetaan muidenkin kapitalistien kohdalla ja pääoma on saatu kansan omustukseen (ilman aseellista vallankumousta).

      Onhan irvokasta, että yksityinen joutuisi luopumaan omasta autostaan ja siirtymään kapitalistin omistaman auton käyttäjäksi

    • Anonyymi

      Nämä rahat on helppo hoitaa vähentämällä ulkomaalaisten bussikuskien palkkaa 500e sen verran niillä on liksa noussu lyhyessä ajassa.

      • Anonyymi

        ilmankos palkat nousi pienessä ajassa, suomalaiset kun kuntoituu työssään pelkällä bussi lipulla,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      78
      4399
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      114
      4117
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      167
      3045
    4. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2547
    5. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2397
    6. 142
      2276
    7. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2107
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      55
      2092
    9. Oliko kiihkeä

      ensimmäinen yö?
      Ikävä
      52
      2022
    10. Kummallista

      Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      56
      1762
    Aihe