Hyviä sielunhoitajia ?

Anonyymi

Tietääkö joku jotain hyvää sielunhoitajaa? Joka ei kuuluisi hirveesti karismaattisiin piireihin??

Elämässäni on liian moni asia pielessä ja pitäis päästä uskossa eteenpäin enkä pysty mitään yksin, mulla ei ole ketään joka pystyy/haluaa auttaa.. ja oon nyt tullu tulokseen että sielunhoitaja ois hyvä... jos se tosin ei maksa ainakaan paljoa koska ei ole varaa sitten sellaiseenkaan, jos paljon maksaa..

Kertokaa jos tiedätte .

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö kotikuntasi seurakunnissa ole sielunhoitopalvelua? Kannattaa kysellä muilta uskovilta. Ja eihän sielumhoito tokikaan maksullista ole.

      • Näin se on. Suosittelen kysymään paikkakuntasi paikallisseurakunnista.


    • Anonyymi

      Täällä ei ainakaan sielut tule hoidettua ateistien, adventistien, homojen, jehovalaisten yms. keskellä.

    • Anonyymi

      Hanki itsellesi Lutherin hartauskirja "Manna". "Mannaa Jumalan lapsille".

      https://sacrum.fi/mannaa-jumalan-lapsille

      Tämä hoiti sieluani ja henkeäni, myös ruumistani, erottuani jo melko nuorena, fyysisesti, henkisesti ja hengellisesti loppuunrääkättynä, helluntai-karismaattisista piireistä ja nyt sitten itse, omasta valinnastani, liityttyäni (tuolloin vielä) kristilliseen ev.lut.kirkkoon.

      Tuota kirkkoa itseään en enää suosittele, sillä se ei ole pitänyt kiinni opista ja Jumalan sanasta, mutta uskonpuhdistaja Martti Luther itse oli syvästi hengellinen, Kristus-keskeinen sananopettaja. Hän ei puheissaan säästänyt keitään, etenkin uskontojen kautta Kristus-vastaisia vihollisia.

      On myös muita, vanhojen luterilaisten rovastien päivittäisiä raamatuntekstejä, hartauskirjoja, joita on suositeltu, esim. C.O. Rosenius: "Elämän leipää".

      https://sacrum.fi/joulukirjat/hiljentyminen-hengellinen-kirjallisuus/hartauskirjat/elaman-leipaa

      Itselleni "Manna" on rakkain. Selkeää ja jämerää tekstiä.

      Siunausta: 🖐🖐
      Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen Nimeen. Aamen. 🙏

      Älä välitä: helluntailaiset anabaptistit tulevat nyt saatanan kaikella voimalla hyökkäämään tätä kirjoitustani vastaan. S24 luterilaisuus-palstalla saat (jos ei nyt paljon sielläkään, mutta) ainakin enemmän apua tähän ongelmaan.

      Kuulen jo siipien suhinan...

      • Miksi et voinut tarjota apua pyytävälle ihmiselle vastaukseksi vain sitä suosittelemaasi kirjaa, vaan jälleen kerran täytyi paasata tätä iänikuista muiden seurakuntien mustamaalausta mitä törkeimmin sanankääntein?


    • Anonyymi

      Kaikille kuuluu nyt snaoma Apt. 10:48.

    • Anonyymi

      Sieulunhoitajan valinnassa on tärkeintä se, että sinä itse luotat vanhempaan uskovaan, joka on ymmärtäväinen ja halukas sinua auttamaan.

      Siis se on aivan sama, kuin jos menisit johonkin maalliseen terapiaan, siinäkin luottamus ja kyky sitä kautta avoimuuteen on se ydin.

      Mutta sen sielunhoitajan tulee siis olla itse läpikäynyt asiat ja oppinut asiat ns. "kantapään kautta", kyetäkseen sinua auttamaan.

      Muuten ei riitä empatia ja kyky auttaa puuttuu.

      Mutta tuollaisia ymmärtäväisiä eli Hengellisesti aikuisia uskovia on nykyään hyvin harvassa, itsekin olen saanut mennä "umpihankeen" ilman ihmisten apua, mutta Herra on minua sitten auttanut ja Hänen kanssaan olen saanut asioitani käsitellä ja vapautua monista sidonnaisuuksistani ja eheytyä haavaisuuksistani, jotka siis aiheuttavat juuri tuollaisia "oireita", joita kirjoituksessasi kuvasit !

      Mutta usko tämä nyt todella:

      Sinä et ole huono uskova, etkä epäkelpo, olet vain rikkinäinen ja tarvitse eheytystä ja vapautusta sitä kautta ja sen avulla.

      Minun ohjeeni on sinulle nyt se, että turvaa Herraan ja Hänen apuunsa, ainakaan minä itse en saanut apua uskovien veljieni/sisarteni kautta, vaan sain sen suoraan Herralta.

      Pyydä siis nyt sitä, että Herra johdattaa sinua kaikessa, ano sitä kestäväisenä joka päivä, jotta saisit avun jokaiselle päivällesi, niin kuin tarvitsetkin.

      Ja kun lankeat, niin nouse heti ylös, äläkä jää saastaan pyörimään, Herran armo riittää sinullekin, tunnusta lankemisesi Herralle ja ano Hänen apuaan pystyssä pysymiseen !

      Herra sinua auttakoon ja runsaasti siunatkoon !

    • Anonyymi

      "Hyvä sielunhoitaja" ja "hyvä terapeutti" ovat myös henkilökemiakysymyksiä. Auttajat saattavat olla hyvinkin kyvykkäitä, mutta luottamuksellisen suhteen luominen ei silti vain onnistu.

      Em. vuoksi on vaikea sanoa kuka kenellekin on hyvä. Mutta kotipaikkakunnan seurakunnista kannattaa aloittaa. Eikä tietenkään kannata hakea karismaatikoista, jos sellaisia kertakaikkiaan vierastaa.

      Hyvä sielunhoitaja on rinnallakulkija. Hän kuuntelee ja auttaa ihmistä löytämään omat ratkaisunsa eikä tyrkytä omiaan.

    • Anonyymi

      Sielunhoitoterapeuttiopiskelijat tarjoavat ilmaista palvelua. Ainakin Onewayllä olen nähnyt mainoksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe