Monesti kuulee, että esimerkiksi suomalaisen tulisi olla auttamassa/tukemassa/rahoittamassa muun uskoisten salakuljetuksessa eurooppaan tai auttaa jo täällä olevia muun uskoisia, koska Jeesus sanoi niin.
Tämä on täysi valhe.
Tässä on lähimmäisen määritelmä tällä hetkellä.
"(uskonnollinen) läheinen ihminen, oman kansan jäsen, ystävä".
Epäilemättä ajassa jossa elämme, tämänkin sanan määritelmää tullaan muuttamaan ajettaessa poliittisia tarkoitusperiä.
Jeesus ei kuitenkaan käskenyt eikä kehoittanut yhtäkään ihmistä tuomaan omaan maahansa ensimmäistäkään vieraan uskonnon edustajaa.
Ne maat jotka ovat kristittyjä tulee kristittyinä pitää ja lisäksi Hän antoi lähetyskäskyn MENNÄ ja tehdä niistä ei-lähimmäisistä kristittyjä.
On perin törkeää väittää, että Jeesus haluaisi vieraan uskonnon kristittyyn maahan.
Jumalan siunausta. Lukekaa Raamattua ja ymmärtäkää.
Kuka on lähimmäisesi?
29
82
Vastaukset
- Anonyymi
Kerrotko kuka ei ole lähimmäisesi ja perusteletko miksi joku ei ole lähimmäisesi, ihan niinkun raamatun mukaan siis.
- Anonyymi
Vastaus avauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus avauksessa.
Ei ole.
- Anonyymi
Minä voin vastata vaikka en ole aloittaja.
Suomessa suomalaisen lähimmäinen on naapurin lapset joita hänen kuuluu suojella ulkomaalaisilta raiskaajilta.
Vain satanistit rakastavat enemmän niitä terroristeja ja tuovat ne naapurin lapsia raiskaamaan.
Jeesus sanoi " kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa niin paetkaa toiseen" hän ei sanonut "kun teidän veljiänne vainotaan yhdessä kaupungissa niin hakekaa heidän vainoojansa myös omaan kaupunkiinne". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä voin vastata vaikka en ole aloittaja.
Suomessa suomalaisen lähimmäinen on naapurin lapset joita hänen kuuluu suojella ulkomaalaisilta raiskaajilta.
Vain satanistit rakastavat enemmän niitä terroristeja ja tuovat ne naapurin lapsia raiskaamaan.
Jeesus sanoi " kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa niin paetkaa toiseen" hän ei sanonut "kun teidän veljiänne vainotaan yhdessä kaupungissa niin hakekaa heidän vainoojansa myös omaan kaupunkiinne".Käskikö Jumala rakastamaan ja suojelemaan amalekilaisia ja sodomalaisia?
- Anonyymi
Jos lähimmäinen tarkoittaisi kaikkia maailman ihmisiä, siellä sanottaisiin "kaikkia maailman ihmisiä".
- Anonyymi
"Ne maat jotka ovat kristittyjä tulee kristittyinä pitää ja lisäksi Hän antoi lähetyskäskyn MENNÄ ja tehdä niistä ei-lähimmäisistä kristittyjä.
"
miksi aloittaja ei ole toteuttamassa tätä käskyä?- Anonyymi
Mistä niin päättelet?
Niinpä.... olen samaa asiaa joskus kysellyt, että miksi kristin usko ei ole levinnyt laajammalle.
Kristityiksi itseään kutsuvia on Telluksella alla 30%.
Kuitenkin heillä on ollut aikaa noin 2000 v. tehdä valistustyötä sen oikean uskon laajentamiseksi.
Ovatko menetelmät olleet vääriä tai tuote epäkurnatti?- Anonyymi
epikuros kirjoitti:
Niinpä.... olen samaa asiaa joskus kysellyt, että miksi kristin usko ei ole levinnyt laajammalle.
Kristityiksi itseään kutsuvia on Telluksella alla 30%.
Kuitenkin heillä on ollut aikaa noin 2000 v. tehdä valistustyötä sen oikean uskon laajentamiseksi.
Ovatko menetelmät olleet vääriä tai tuote epäkurnatti?Kristittyjä 33% ja ateisteja 2% vuoden 2014 maailmantilastosta.
Eli todella hyvin on kristinusko levinnyt.
Sivistyssana, jota et osaa kirjoittaa sopii siis ateismiin.
Ateismia ei maailman väestöstä osta, kuin 2% vaikka koko mediakoneisto ja tiedeyhteisö on palkattu ( luit oikein, PALKATTU) levittämään Jumalan kieltämistä.
Kristinusko taas leviää rakkauden tavalla, ei pakolla vaan vapaaehtoisesti ( tiedän, turha alkaa ristiretkisitätätä ne käännytetyt on kauan sitten poistuneet) .
Islamin levityksessä näytetään käyttävän mielestäni huomattavasti räjähtävämpää lähestymistapaa.
Vapaaehtoisuus on kuitenkin oikea tie. Ei pakotettu ole aito.
Sinäkin voit ottaa Jeesuksen Kristuksen vastaan ja saada Iankaikkisen elämän Taivaassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjä 33% ja ateisteja 2% vuoden 2014 maailmantilastosta.
Ateismia ei maailman väestöstä osta, kuin 2% vaikka koko mediakoneisto ja tiedeyhteisö on palkattu ( luit oikein, PALKATTU) levittämään Jumalan kieltämistä.
Kristinusko taas leviää rakkauden tavalla, ei pakolla vaan vapaaehtoisesti ( tiedän, turha alkaa ristiretkisitätätä ne käännytetyt on kauan sitten poistuneet) .
Islamin levityksessä näytetään käyttävän mielestäni huomattavasti räjähtävämpää lähestymistapaa.
Sinäkin voit ottaa Jeesuksen Kristuksen vastaan ja saada Iankaikkisen elämän Taivaassa.Ristiretketkin oli enemmän puolustautumista islamin leviämistä vastaan kuin miekkakäännyttämistä. Ateistit voisivat päivittää yksioikoiset käsityksensä.
https://www.areiopagi.fi/2015/03/mista-ristiretkissa-oli-kyse/
- ei miekalla Anonyymi kirjoitti:
Kristittyjä 33% ja ateisteja 2% vuoden 2014 maailmantilastosta.
Sinäkin voit ottaa Jeesuksen Kristuksen vastaan ja saada Iankaikkisen elämän Taivaassa.>>>Sivistyssana, jota et osaa kirjoittaa sopii siis ateismiin.<<<
Hienoa, että Herra on antanut Sinulle myös hyvän kielitaidon. Ei sana kunantti ole sivistyssana vaan lainasana. Kiitämme.
"uskonnottoman tyyneys:
ei ikuisuutta pelättäväksi". (TS Hanna-Leena Ylinen)- Anonyymi
epikuros kirjoitti:
>>>Sivistyssana, jota et osaa kirjoittaa sopii siis ateismiin.<<<
Hienoa, että Herra on antanut Sinulle myös hyvän kielitaidon. Ei sana kunantti ole sivistyssana vaan lainasana. Kiitämme.
"uskonnottoman tyyneys:
ei ikuisuutta pelättäväksi". (TS Hanna-Leena Ylinen)Kuten jo aiemmin totesin..
- Anonyymi
Olen myös omakohtaisesti kokenut miten ystäväni uskovaiset mieluummin auttavat afrikkalaisia kuin minua.
En siis ole sen enempää lähimmäinen kuin ystäväkään heille.- Anonyymi
millaista apua sinä tarvitset?
- Anonyymi
Ehkä he ajattelevatkin että tehdään Syyriasta kristittymaa siirtämällä kaikki rakkaat ISISläiset eurooppaan.
- Anonyymi
Ylipäätänsä jos ihmiset lähtisivät siitä, että autetaan ensin niitä lähellä olevia ihmisiä niin meillä oli huomattavasti parempi kaikilla.
Tämä pakolaisasia on hoidettu alunalkaen ihan päin prinkkalaa. On selvä, että suomikin on sitoutunut auttamaan ja haluaa auttaa ja niinhän se pitääkin olla, että ihmistä hädässä autetaan. Mielestäni nuo pakolaiset tulisi ottaa noilta leireiltä. Voisi ajatella, että siellä on hädänalaisin ihmisjoukko koska heillä ei ole rahaa matkustaa tuhansia kilometrejä. - Anonyymi
Sanassa mies kysyy, että kuka on hänen lähimmäisensä. Jeesus kertoo hänelle tarinan samarialaisesta, siitä ainoasta, joka pysähtyy auttamaan. Tarina päättyy kysymykseen: kuka heistä oli lähimmäinen. Vastaus: Se, joka osoitti laupeutta.
Kysymys oli siten alunperin väärä. Kyse ei ollut siitä, kuka on minun lähimmäiseni. Kyse oli siitä, kenen lähimmäinen minä olen. Ovatko armo ja rakkaus minussa rajattuja, suunnattuja vain niille, jotka ovat lähellä minua tai läheisiä minulle? Vai ovatko armo ja rakkaus minussa kaikille, jotka apua tarvitsevat?
Sillä mitä ovat armo ja rakkaus muuta kuin se, mitä Jumala on minulle antanut? Eivätkö ne ole Jumalan armo ja rakkaus minussa, minun henkeni ja ruumiini kautta? Kyse ei ole minun laupeudesta, vaan Jumalan. Minulla ei ole koskaan mitään muuta kuin mitä Jumala minulle on suonut. Jumalan armo ja rakkaus eivät ole rajattuja, enkä minä voi niitä itse rajata. - Anonyymi
Ilmankos ns. oikeauskoiset ovat vihaisia ateisteja ja vääräuskoisia kohtaan kun VT:n Jumala käski amalekilaisten lastenkin kallot murskata kallioon.
- Anonyymi
Ainoa vihaaja olet sinä. Kukaan muu ei vihaa.
Ei suomalaisen tarvitse auttaa yhtään ketään. Riittää, kun noudattaa lakia.
Mutta ihmisen tulisi auttaa hädänalaisia ja sietää jopa vihollisiaan.- Anonyymi
Periaatteessa kaikki ovat lähimmäisiämme, aina tarpeen tullen. Kun ihminen on hädässä, häntä tulee auttaa, oli lähellä tai kaukana. Lähetä leipäsi vetten yli, sillä ajan pitkään sinä saat sen jälleen, sanotaan Saarnaaja 11:1.
Mutta auttaminen pitää perustua totuudellisuuteen. Jos ihminen pyytää petollisesti apua eli ei ole hädässä, ei silloin tarvitse auttaa. Esim. salakuljettajat Välimerellä tekevät bisnestä ja edesauttavat ihmiskauppaa itsekkäistä syistä. Tähän osallistuvat syyllistyvät samaan eli Saksan kirkko kannattaa ihmiskauppaa kuten tekee Rinteen hallitus.
https://www.suomenuutiset.fi/tavio-hallituksen-linja-taysin-vastuuton-ihmiset-hukkuvat-valimereen-heita-houkutellaan-lahtemaan-afrikasta-kohti-eurooppaa/
Nykyisenkaltainen turvapaikkakäytäntö pitäisi muuttaa määräaikaiseksi. Kun olot kotimaassa tasoittuu, velvollisuus olisi palata takaisin. Ja kuten täällä on monesti sanottu, pakolaiset pitäisi ottaa leireiltä. Siten estettäisiin vilunkipelleilijät. Onko missään historiassa ollut tällaista hulluutta, että annetaan kenen tahansa tulla vapaasti ilman todisteita henkilöllisyydestä ja aletaan elättää heitä koko elinajan? Muka kristillisestä rakkaudesta? Aina on ihmiset elättäneet itsensä ja perheensä. Mikä perkeleellinen henki on tämän vääristänyt ja muutamien maiden pitäisi elättää loppu maailma? Afrikkakin tulisi paremmin toimeen, kun lopetettaisiin nykyisenkaltainen kehitysapu. Tämän ovat todenneet afrikkalaiset taloustieteilijätkin. Miksi siihen ei mennä, ihmettelen. Meillähän vihervasemmisto on ihan pihalla talouspoliittisista asioista. Heille tärkeämpää on itsensä hyväksi tunteminen holtittomalla rahanjaolla sinne, tänne, tuonne. Vaikka valtion omaisuutta myymällä.
Kristillinen auttaminen lähtee läheltä eli omasta perheestä ja suvusta, sitten oma kansa ja jos mahdollisuuksia on, muu maailma. Ihmishenkiä uhkaavat katastrofit ovat erityistilanteita, joihin avun lähettäminen on tietenkin itsestäänselvää.
Pakolaisuuden syihin pitäisi vaikuttaa lähtömaissa. Väestöräjähdystä ja köyhyyttä ei poisteta tuomalla ihmisiä Eurooppaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e01b1ff0-8dc1-4241-b116-28b7f713616d
- ei miekalla Meillä sanotaan, että suomalaiset ikääntyvät joten tänne täytyy saada paljon ulkomaalaisia tilalle, että voidaan säilyttää hyvinvointivaltio ja sen palvelut.
Oletus on ilmeisesti, että ulkomaalaiset eivät ikäänny, eivätkä tule tarvitsemaan palveluja he vain tekevät ikuisesti työtä, että suomalaiset saavat pitää hyvinvointinsa. Tosiasia on kuitenkin, että kaikki ikääntyvät ja kaikki tarvitsevat palveluja jossain vaiheessa.
"Kuka on lähimmäinen"?
Kirjaimellisesti, lähimmäinen on lähellä oleva, ja muut ovat kaukaisia.
Kaukainen ei ole lähellä. On huijausta sanoa, että kaukainen on lähimmäinen, koska oikeasti hän on kaukana oleva.
Me voimme ajatella kauniisti myös kaukana olevista, ja toivottaa Rauhaa niin läheisille ja kaukaisille.
Jos joku on erimieltä, niin voi miettiä omia tunteitaan. Eikö läheisen kuolema kosketakin enemmän kuin kaukaisen, jota ei tunne.- Anonyymi
Ts. ymmärrät kovin kirjaimellisesti termin "lähimmäinen"?
(kui2) - Anonyymi
ps. On toinenkin sana "läheinen" joka tarkoittaa sitten niitä kaikista läheisimpiä ihmisiä. mielestä noilla kahdella eri termillä on sävyero.
(kui2)
- Anonyymi
Ateistit eikä vääräuskoiset ole lähimmäisiäsi, näin kuuluu fundamentalististen uskovien opinkappale palstalla.
- Anonyymi
Periaattessahan Raamattu kehottaa pitämään lähimmäisenä kaikkia ihmisiä. Vähintäänkin niin, ettei pitäisi ainakaan suoranaisesti vihata ketään. Jokainen aikuinen ihminen ymmärtää sen, ettei kaikkien auttaminen oikeasti onnistu. Ihan vaan senkin takia, että ne auttamismahdollisuudet ovat lähes jokaisen kohdalla rajalliset.
Pieniä asioita voi sensijaan tehdä jokainen ihan lähipiirissä ja se ei välttämättä vaadi rahaa. Antamalla aikaa yksinäiselle ja kuuntelemalla ihmisiä. No noista voi aloittaa.
Sinänsä hassuinta tuossa on se, että jos tekee jotakin tuollaista niin siitä tulee niin hyvä mieli itselleen, että sitä haluaa tehdä vaan lisää. Eli annat hommalle pikkurillin se vie koko käden :D mutta ei pahalla. Aloittaja ei ole ymmärtänyt Jeesuksen uudistamasta "lähimmäinen" käsitteestä mityään.
Vanhassa Testamentissa se tarkoitti vain omaa jengiä mutta Jeesus laajensi sen käsittämään myös vieraat kansat.
Luukas
10:33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
10:34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
10:35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan.'
10:36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604856Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362209Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti581949- 1981928
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1701580Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2951502Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061280- 881199
- 2071182
- 651154