Kanojen totuus

Älkää syöttäkö ruista kanoille ja muille linnuille. Smith opetti väärin siinäKIN asiassa.

6

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä ole kapinallinen. Jos profeetta sanoo rukiin sopivan linnuille, se sopii linnuille. On täysin lintujen oma vika, jos ne siitä sairastuvat. Mikä ihminen on arvostelemaan Kristusta ja sitä, miten Hän johtaa kirkkoaan ja ohjeistaa mormoneja ruokkimaan siipikarjansa?

    • Anonyymi

      Oliko intiaaneilla kanoja niinä aikoina, kun mormonien kansa rantautui merimatkansa jälkeen Amerikan rantaan?
      Hevosia ei ainakaan ollut, joten mormonit varmaan uittivat heppansa meren yli.

      • Tärkein siipikarjaeläin oli kalkkuna.

        Mormonin kirjan tulokkaat eivät kiinnitä huomiota uuteen ympäristöönsä. Mormonin kirjassa on hevosia, joita Amerikan mantereella ei ollut. Valtaviin biisonilaumoihin tulijat eivät kiinnittäneet huomiota. Marsut, papukaijat ja jopa 1.5 kilometriä leveät muuttokyyhkyparvet eivät kiinnittäneet lainkaan saapujien huomiota.

        Mormonin kirjasta puuttuvat maissi, kvinoa, mukulapapu, tomaatti, peruna jne.


      • hopealanka kirjoitti:

        Tärkein siipikarjaeläin oli kalkkuna.

        Mormonin kirjan tulokkaat eivät kiinnitä huomiota uuteen ympäristöönsä. Mormonin kirjassa on hevosia, joita Amerikan mantereella ei ollut. Valtaviin biisonilaumoihin tulijat eivät kiinnittäneet huomiota. Marsut, papukaijat ja jopa 1.5 kilometriä leveät muuttokyyhkyparvet eivät kiinnittäneet lainkaan saapujien huomiota.

        Mormonin kirjasta puuttuvat maissi, kvinoa, mukulapapu, tomaatti, peruna jne.

        Minusta oli jo lapsena omituista, että toiselta mantereelta saapuneet eivät olleet uteliaita uuden ympäristönsä suhteen. Luulisi jokaisen 'turistin' huomaavan paikalliset erikoisuudet, kokeilevan uusia ruokalajeja, ihmettelevän tapoja ja kieltä. Mitään tällaista Mormonin kirjassa ei ole.

        Sen sijaan siellä mainitaan paljon sellaista, jota Amerikan mantereella ei tuohon aikaan ollut. Mikään ihmispopulaatio ei edes pahimmassa rappiotilassaan päästä katoamaan viljakasvejaan tai anna karjansa kuolla sukupuuttoon.

        Mormonin kirjan anakronismeja on ansiokkaasti koottu tähän blogikirjoitukseen:

        http://exmormoni.blogspot.com/2017/03/


      • Anonyymi
        hopealanka kirjoitti:

        Minusta oli jo lapsena omituista, että toiselta mantereelta saapuneet eivät olleet uteliaita uuden ympäristönsä suhteen. Luulisi jokaisen 'turistin' huomaavan paikalliset erikoisuudet, kokeilevan uusia ruokalajeja, ihmettelevän tapoja ja kieltä. Mitään tällaista Mormonin kirjassa ei ole.

        Sen sijaan siellä mainitaan paljon sellaista, jota Amerikan mantereella ei tuohon aikaan ollut. Mikään ihmispopulaatio ei edes pahimmassa rappiotilassaan päästä katoamaan viljakasvejaan tai anna karjansa kuolla sukupuuttoon.

        Mormonin kirjan anakronismeja on ansiokkaasti koottu tähän blogikirjoitukseen:

        http://exmormoni.blogspot.com/2017/03/

        Minua nuorena ihmetytti että M......n kirjassa mainittiin elefantit. Sitten hieman myöhemmin toki silmät aukenivat monelle muullekin ongelmalle tuossa kirjassa.

        M......n kirja on kirjoitettu ikäänkuin Lehi seurueineen olisi mennyt muka asumattomalle mantereelle.

        samar1n


    • Anonyymi

      Mormonin kirja ei sisällä oikeaa historiaa koska se on Joseph Smithin osaksi keksimää ja osaksi muilta fantasiakirjailijoilta lainaamaa satua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe