Millä tasolla arvelette että yhteiskuntamme olisi tällä hetkellä jos sen kehitys olisi ollut kreationistisen tieteen varassa?
Yhteiskunnan kehitys kreationismin alla
Anonyymi
855
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Uusi kunnanjohtajaJokos tekoäly on kertonut, kenestä paras uusi kunnanjohtaja? Ketä persut vastustaa?
Vastaukset 8
Vanhimmat
Ne "kreationistit", jotka ovat oikeasti tehneet tiedettä, ovat arvostaneet havainnot kirkon oppien edelle. Kopernikus, Galilei ja Kepler uskoivat Jumalan luoneen maailman, mutta eivät kirkon opetusta siitä, että Aurinko kiertää maata.
Suuri fyysikko ja matemaatikko Newton, oli "kreationistinen" tutkija, mutta täysin tinkimätön tieteen suhteen ja uskovanakin areiolainen kerettiläinen.
Darwinia voidaan pitää ainakin alun perin kreationistina. Mutta kun todisteet osoittivat kiistatta evoluution tapahtuneen, hän piti kiinni todisteista.
Vastaus kysymykseen kreationistisen tieteen mahdollisesta kehityspotentiaalista ratkeaa yhteen seikkaan. Pitääkö tutkija tieteellisen metodin tuottamaa tulosta oikeana, vai pitääkö hänen punnita tulokset sen mukaan, sopivatko ne Raamatun kirjaimelliseen ilmoitukseen.
Jälkimäisessä tapauksessa useiden tieteenalojen tutkimus olisi pysähtynyt ja kaikkien luonnontieteen alojen tutkimus olisi selvästi vaikeutunut.
Jos taas kreationisti osaa pitää tutkimuksen ja uskonnon tiekasti erillään, hän kykenee tieteelliseen työhön. Sellaisia kreationisteja ei vaan taida nykyään juurikaan olla.
Suuri fyysikko laskeskeli myös omasta mielestään suurella varmuudella maailmanlopun päivämäärää ja kultaakin pyrki valmistamaan.
Keplerkin laati astrologisia ennusteita, mutta Keplerin neliölaki on silti voimassa.
Einstein oli viimeinen yksittäinen ihminen, joka on luonut kattavan fysiikan perusteorian. Hän erehtyi kuitenkin kvanttifysiikan suhteen rankasti.
Hoyle selvitti tähtien nukleosynteesin ja paljon muuta, mutta hänen pysyvän tilan teoriansa oli ahteerista.
Tieteessä ihmiset muistetaan yleensä onnistumisistaan. Ei taida montakaan tutkijaa löytyä, joka ei olisi joskus ollut väärässä. Newtonin ja Keplerin aikana enemmän, nykyään ehkä vähän vähemmän väärässä.
Hyvällä tasolla koska kreationistinen tiede on oikeaa todellisuuteen pohjautuvaa tiedettä, kun taas evoluutioteoria on valehtelevaa pseudotiedettä.
Kerrohan, missä tiedejulkaisuissa käsitellään kreationistista tiedettä.
No minä kerron. Ei missään. Sellaista tiedettä ei ole. Jo termi kreationistinen tiede on oksymoroni. Tieteen tekeminen kreationistisista lähtökohdista on mahdotonta.
Olisimmekohan jossakin Afganistanin ja Pakistanin hyvässä seurassa?
Itse asiassa Pakistanissakin tehdään ihan kelvollista tutkimusta. Pakistanilainen Abdus Salam on saanut fysiikan Nobelin. Suomeen ei ole vielä tullut ainuttakaan.
Toisaalta Pakistanin väkiluku on noin 35 kertaa Suomea suurempi. Suomi on niin pieni ja syrjäinen, että kreationistisen "tieteen" armoille jääneinä olisimme vasta siirtymässä 1900-luvulle (jos olisimme itsenäisyyttäkään vielä saaneet).