Jos peruskoulun päättötodistus on erityiskoulusta/-luokalta, niin voiko silloin jatkaa täysin samoihin paikkoihin kuin normaalikoulun käyneetkin vai ovatko mahdollisuudet rajallisempia? Voiko erkkaluokalta jatkaa esim. lukioon tai amiksen kaikille linjoille? Aspergereillahan ei välttämättä ole oppimisessa minkäänlaisia vaikeuksia, joten erkkaluokka ei silloin ole välttämättä heille paras mahdollinen paikka. Toisaalta, mikäli assilla on esim. ylivilkkautta, tunnesäätelyvaikeuksia tai Tourette-piirteitä, voi olla, että normaaliluokalla opiskelu käy aika vaikeaksi.
Erityisluokka ja jatko-opintomahdollisuudet?
Anonyymi
2
191
Vastaukset
- Anonyymi
Onneksi on olemassa erityisammattiopistoja, Aitoon koulutuskeskus, Ammattiopisto Live, Ammattiopisto Luovi, Ammattiopisto Spesia ja Kiipulan ammattiopisto.
- Anonyymi
Tiedän useampiakin, jotka ovat jatkaneet erityisluokalta normaaliamikseen. Yhtään lukioon jatkanutta en kyllä tiedä. Käsittääkseni yleensä suositellaan siirtymistä normaaliluokkaan viimeistään yläkoulun aikana, jos lukio on tavoitteena, jotta oppilaalla olisi paremmat valmiudet hoitaa asiansa lukiossa ja tottua olemaan isommassa ja hälyisemmässä ryhmässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1656074- 1471684
- 1131478
- 511240
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️43849Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28824Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu91785Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5749- 41709
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan218692