masentava kirkko

Anonyymi

Ortodokseille Jumala on etäinen hallitsija. Eräässä vaiheessa kiinnostuin tästä harhaoppisesta kirkosta. Tutkin sitä, mutta onneksi se ei johtanut mihinkään. Ortodoksit ei koskaan missään kutsu Jumalaa isäkseen. Ei ikinä. Heidän Jumalasuhteensa on lähes samanlainen kuin muslimeille. Ortodokseilla ei ole henkiläkohtaista suhdetta Jeesukseen. Jumala on heille etäinen.
Ortodoksisuus on myös hyvin masentava uskonto. Syntiä pidetään esillä valtavissa mittasuhteissa. He ovat körttiläisempiä kuin körttiläiset. Ihminen on ortodoksisen maailmankuvan mukaan maan matonen, joka on täynnä syntiä. Masentava lahko. Ja tottakai synnit voi antaa anteeksi vain kirkko sakramenttiensa kautta. Matrri Lutherin uskonpuhdistus voi puhdistaa myös idän harhaoppisen masentavan kirkon

10

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minusta tuntuu, että sinulta on jäänyt jotain hyvin olennaista kokematta ortodoksisesta kirkosta ja sen tavattoman rikkaasta elämästä.

• Anonyymi

Luterilaisuus on paskaa. Historia on sen osoittanut.

• Anonyymi

Eilen erosi 80 ihmistä.

• Anonyymi

Kävin Valamossa ensi kertaa ortodoksisessa Jumalan palveluksessa.

Uusi kokemus ja ihan hyvä.

Ortodoksisuuteen kannattaa tutustua Valamossakin.Toinen kansankirkoista.

• Anonyymi

Jaaha.
      Aloittajalla on näköjään "tieteelliset perustelut" ja katsoo asiakseen tulla niitä tänne kertomaan. Missähän nämä "tieteellisyydet" ovat luettavissa?
      Tai jos julkaiset nimesi, niin voidaan googlata aloittajan väitteiden todenperäisyys.

Mitä tulee taas osastoon "mielipiteiden vapaus", niin se on sitten jo toinen asia.
      Saat olla rauhassa ihan mitä mieltä tahansa.
      Aloita kuitenkin silloin että "minun mielestäni vaikuttaa siltä että" jne. Laita mielellään myös oma nimesi, niin lukijasta vaikuttaa asiallisemmalta.

• Anonyymi

ei ole tuttua ortodoksiuus - kirkko.

Helluntai-kirkolla. . .on ollut epäsuotuisa vaikutus opetuksineen, sellaista.

• Anonyymi

Kiva kiva kiva. Kiva on Kivan nimi. Kiva on kaikille Kiva. On kivaa kuulua Kivan seuraajiin. Kiva kun olet kiva. Jos et ole kiva niin et pääse mihinkään - paitsi Inariin harjoittamaan kapitalistisia harjoituksia Sortavalan ryyppyreissujen rahoittamiseksi.

• Anonyymi

• Anonyymi

Jumala on niin suuri ettei kannata pyytää liikaa.

• Anonyymi

minä olen se joka minä olen

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      88
      7141
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3791
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3360
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2532
    5. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2262
    6. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      2259
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      122
      2192
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2119
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1868
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      40
      1749
    Aihe