Miksi pitää aina ajaa autonsa kaupan oven eteen.

Anonyymi

Sitä ihmettelen. Eikö tervejalkaiset ja hyväkuntoiset ihmiset viitsi kävellä 40 metrii kaupan pääovelle. Kyllä tervejalkaisten pitäisi antaa tilaa huonokuntoisille autoilijoille joiden todellakin pitää päästä lähelle kaupanovea ja kauppaan.

55

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Monet tervejalkaiset parkkeeraavat esimerkiksi ABC aseman pääoven eteen invapaikalle. Varmaan ajaisivat sisälle asti, jos vain ovista mahtuisi. Invamerkkiä ei näy auton etuikkunassa eikä missään. Tapa on levinnyt myös markettien invapaikoille, kun minkään taho ei valvo invapaikkojen käyttöä.

      • Anonyymi

        Ne on aivoinvalideja koska jalat näyttää toimivan oikein hyvin.


    • Anonyymi

      ABC asemalla olen huomannut, että tankkaajat tankattuaan jättävät autonsa parkkiin jakelumittarin viereen ja menevät maksamaan sekä mahdollisesti myös ostoksille.

      Eräs vanhempi pariskunta jätti viikonloppuna matkailuautonsa mittarille ja meni tankattuaan lounaalle. Auto seisoi siinä useita kymmeniä minuutteja parkissa. Todella välinpitämätöntä touhua.

      Henkilökunta ei uskalla mainita asiasta asiakkaille. Kuten ei myöskään pääoven edessä tupakoinnista. Kaikki eivät näköjään ymmärrä kieltotaulujen merkitystä.

    • Anonyymi

      ABC:n oven eteen jättää autonsa eräs taksikuskina esiintyvä lieksalainen. Hänellä näyttää olevan useita erimerkkisiä autoja. Lienee piirimyyjänä ollessaan rikastunut.

      • Anonyymi

        Ei tuu näkyvyyttää muuten.


    • Anonyymi

      Joskus oikea invaidi joutuu luovuttamaan invapaikan aivoinvaliideille?
      Tokmannin edessä on hyvin suosittua terveiden kuskien jättää autonsa invapaikalle? Mitähän nuo tuumii jos jokupäivä niiden autonrengas tai parikin vajuu tyhjäksi yllättäen?

    • Anonyymi

      12.56 siis meinaat tyhjentää renkaan väärin pysäköidystä autosta, mitä jos sattuu onnettomuus ja sinun on nähty tekevän ilkivaltaa kys. autolle.

      • Anonyymi

        Harvapa tyhjillä renkailla kovin ajelee, ja varsinkaan niin että onnettomuus sattuu, tai sitten on päästään yhtä vajaa kuin rangaskin!


    • Anonyymi

      Invapysäköinnin osalta tieliikennelaki koskee vain yleisiä alueita, kuten katujen varsia. Yksityisillä alueilla, kuten lentokentillä, kauppakeskuksissa, piha-alueilla jne. poliisi ei valvo pysäköintejä, vaan alueiden omistajien sääntöjä ja ohjeita olisi silloin noudatettava. Lieksassa kauppojen pysäköintialueita valvovat kauppiaat itse, mutta sakotusoikeutta heillä ei ole. Tämän tietäen piirimyyjäkin uskaltaa jättää autonsa invapaikoille.

      • Anonyymi

        Ihan ymmärrettävää, ettei poliisi voi tulla kenenkään omistamaan pihaan sakkoja jakelemaan väärin pysäköinnin takia. Luulen, että invapaikkoja on juuri yksityisillä alueilla, kuten suurten markettien pysäköintilueilla, kaikkein eniten.


    • Anonyymi

      kyylääjien LIEKSA jotka kyttää ihmisiä, säälittävää

      • Anonyymi

        Anna vain kyylääjien kyylätä ja parkkeeraa markettien invapaikoille ihan vapaasti. Kukaan ei tule siellä sinua sakottamaan. Kyylääjä saattaa vain pahasti katsoa vieressä, mutta eihän se sinua haittaa.


    • Anonyymi

      Eikö tuo ole aika ilmeistä. Siksi, kun ei siellä kaupalla ole muita kuin MINÄ ITSE. Minä minä ja minun kanssani minä minä. Miksi siinä mitään muuta tarvitsisi ottaa huomioon?

    • Anonyymi

      On kaupan intressissä - että kaikki pääsevät kauppaan !

      - joten jos on tervejalkainen niin silloin ongelma on korvien välissä ?

    • Anonyymi

      Juu. Ihmetyttää tosiaan kun itse joudun autottomana kantamaan ne ostokset pitkän matkan päähän pysäkille ja pysäkiltä kotiin vielä. Kuntoko loppunut autoilijoilla ellei terve ihminen sen vertaa voi autolleen kantaa ja marketeissahan on kärryjäkin niin invalidit ja lapsiperheet saisi lähempää paikan

    • Anonyymi

      parkki"kyttärit vie paljon paikkoja kauppaan tulevilta asiakkailta..tokmanni,cittari,leipomo

    • Sama ongelma täällä myös.

      • Anonyymi

        Parkki kyttärit. Siis mikä into on näillä tietyillä istuu parkissa päivästä toiseen ja eri liikkeiden edessä "päivystää" ja seurata ihmisten kaupassa käyntejä ja sit kertoilla ihmisten kulkemisia. Köyhää on ihmisen elämä,jonkin näköisen rikkauden siitä saavat varmaan. K-market Muskotin edessäkin yks punainen Toyota Corolla kuski,vanhempi mies,,moneen eri otteeseen päivässä (aamusta myöhään iltapäivään saakka,), käy pitämässä "tarkastusta". Tuntuu et kulkipa mihin aikaa päivästä vaan ja usein ohikulkiessa,kaupassa asioidessa ko auto ja auton omistaja ovat parkissa. Samoin päivystää S-marketin edessä. Tiedän ihmisen siks oon asiaan kiinnittäny huomiota. Mulle tietysti on sama mitä tekee mut ihmetyttää vaan tommonen et eikö oo muuta elämää. Ei minulla vaan oo aikaa tuommoseen.


    • Anonyymi

      Haittaako kenties väärin pysäköintiäsi?

      • Anonyymi

        Kulkiessani jalkaisin tai pyöräillen en pysäköi väärin. Mutta silmät on päässä.


    • Anonyymi

      Ihmisillä ja varsinkin eläkeläismiehillä on hyvin erikoisia ajanviettotapoja. Kaikkien tapojen perussyynä on se, että saa olla poissa kotoa ja mahdollisen vaimon näköpiiristä. Monet istuvat päivät pitkät parkkipaikoilla autoissaan, bensa-asemilla, markettien auloissa, kuka missäkin. Leipomokin kuuluu tähän joukkoon. Kyllä nuo paikat kotiolot voittavat. Onhan vielä niitäkin, jotka istuvat päiväkaudet pilkillä tai kesäisin ongella, tai jopa metsällä muka. Todella outoa porukkaa ovat kaikki.

    • Anonyymi

      Melkein yhtä outoja kuin kuntosalilla kävijät ja auringon ottajat uimarannalla, molemmissa hommissa ei ole järjen hiventäkään?
      Kuntosalilla saat paikat kipeäksi ja uimarannalla melanooman!

    • Anonyymi

      Totta kai minä ajan kun siinä on yleensä ainoa vapaa paikka, parkkipaikat täynnä autoja.

      • Anonyymi

        Ei se niin mene. Tieliikennelain mukaan yksityisillä pysäköintialueilla saa pysäköidä ihan miten haluaa, koska virkavalta ei yksityisä alueita valvo.

        Poliisi valvoo vain kaupunkien virallisia pysäköintipaikkoja. Lieksassa ei taida olla montakaan virallista invapaikaa. Markettien ja huoltoasemien inavapaikatkin ovat liikkeiden omistuksessa ja liike voi itse niitä valvoa, jos haluaa, mutta ei voi sakottaa väärin pysäköinnistä.


    • Anonyymi

      Usealla paikkakunnalla olen pannut merkille, että romaaneissa on yllättävän paljon huonojalkaisia ja vielä eri ikäluokissa.

      • Anonyymi

        Jospa auton pitää olla lähellä ovea että saa tavarakuorman kaupasta tullessa äkkiä tyhjentää!


      • Anonyymi

        Onpa outo ajatus: romaanit huonojalkaisia. Mitenkäs on asia novellipuolella?

        Ja samalla toinenkin kysymys: eikö siellä rasistimaailmassa tajuta yhtään hävetä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa outo ajatus: romaanit huonojalkaisia. Mitenkäs on asia novellipuolella?

        Ja samalla toinenkin kysymys: eikö siellä rasistimaailmassa tajuta yhtään hävetä?

        Kuinka kirja voi olla huonojalkainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa outo ajatus: romaanit huonojalkaisia. Mitenkäs on asia novellipuolella?

        Ja samalla toinenkin kysymys: eikö siellä rasistimaailmassa tajuta yhtään hävetä?

        Itse virheettömänä ihmisenä onneksi oikaisit, koska kaikilla ei ymmärrys riittänyt asiaa tajuamaan. Muuten, onko suvakki maailmassa ahdasta?


      • Anonyymi

        Herkkänahkaiset romanit. Kerran satuin paikalle kun romanipariskunta kahautti menopelinsä invapaikalle. Invamerkkiä ei näkynyt tuulilasin takana joten kysäisin, että kumpi heitä on invalidi.
        Ukon tallikka ryhtyi huutamaan ja uhkasi vetää turpiin. Vastasin vain, että millä eväillä? Sanoin hänen olevan huomattavasti minua pienempi ja keiken lisäksi invalidi.
        Poistui kiroillen markettiin.

        Sisällä kaupassa äijä kiljui parin hyllykorttelin päästä, ettei minulla ole mitään oikeutta kysyä mitään. Vastasin vain, että minulla on oikeus kysyä mutta hänellä ei ole velvollisuutta vastata.
        Asia jäi siihen.

        Tämä auto oli sentään invapaikalla mutta nuoremmat romanit ( vai ovatko novelleja) lykkäävät autonsa usein marketin oven edustalle jossa ei oole minkään sortin pysäköintiä.

        Ongelma poistuisi sillä, että käänteisen syrjinnän nimissä romaneille merkittäisi omat paikat ovien edustoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herkkänahkaiset romanit. Kerran satuin paikalle kun romanipariskunta kahautti menopelinsä invapaikalle. Invamerkkiä ei näkynyt tuulilasin takana joten kysäisin, että kumpi heitä on invalidi.
        Ukon tallikka ryhtyi huutamaan ja uhkasi vetää turpiin. Vastasin vain, että millä eväillä? Sanoin hänen olevan huomattavasti minua pienempi ja keiken lisäksi invalidi.
        Poistui kiroillen markettiin.

        Sisällä kaupassa äijä kiljui parin hyllykorttelin päästä, ettei minulla ole mitään oikeutta kysyä mitään. Vastasin vain, että minulla on oikeus kysyä mutta hänellä ei ole velvollisuutta vastata.
        Asia jäi siihen.

        Tämä auto oli sentään invapaikalla mutta nuoremmat romanit ( vai ovatko novelleja) lykkäävät autonsa usein marketin oven edustalle jossa ei oole minkään sortin pysäköintiä.

        Ongelma poistuisi sillä, että käänteisen syrjinnän nimissä romaneille merkittäisi omat paikat ovien edustoille.

        Romaneita ei saa syrjiä, eikä ketään muitakaan. Kyllä valkoihoisetkin ajavat invapaikalle, vaikka ovat tervejalkaisia ja pystyisivät kävelemään kauppaan kauemmaltakin parkkiruudusta. Mutta kun ollaan niin laiskoja, sanoisinko uusavuttomia vaikka on terveet jalat, millä kävellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Romaneita ei saa syrjiä, eikä ketään muitakaan. Kyllä valkoihoisetkin ajavat invapaikalle, vaikka ovat tervejalkaisia ja pystyisivät kävelemään kauppaan kauemmaltakin parkkiruudusta. Mutta kun ollaan niin laiskoja, sanoisinko uusavuttomia vaikka on terveet jalat, millä kävellä.

        90 prosenttia hyväjalkaisista 500 vuotta kotoutuksessa olleista pilaa sen loppujen 10 prosentin maineen


    • Anonyymi

      Eikö Lieksassa ole yhtään terveppäistä ja tervepperäistä ihmistä, Syväjoki....

    • Anonyymi

      Syrjinnän suhteen koko valtakunta, ehkä EU, ja miksei Lieksakin, potee kohta vakavaa ongelmaa. Käsitteeksi on viimeaikoina tullut ns. positiivinen syrjintä. Negatiivinen syrjintä on puolestaan sellaista, jota harrastavat vain ns. populistiset ilmapiirit, puoluerajoista riippumatta. Usein tästä syytetään perussuomalaisia. Ei ole yksin heidän tuntonsa tai mielipiteensä syvissä kansanryhmissä. Kritisointia kaduntallaajilta löytyy yli puoluerajojen.
      Positiivinen ja negatiivinen varaus on magneetissa eri tavoin käyttäytyvää, kuin poliittisessa kanssakäymisessämme. Positiivinen ja negatiivinen syrjintä tiivistyvät yltäkylläiseksi liian korostamiseksi useissa kannanotoissamme lyhytnäköisen, tyhmähkön ja omahyväisen ideologian tavoittelussa samanmerkkisiin leimautuen, vaikka järkevämpää olisi ottaa luontainen tarve ja syy-yhteydet huomioon.
      Se on monesti todettu tälläkin palstalla, saati suuremmin kuunnellessa näitä ”viisaimmista viisaimpia” nykyisiä yhteisen edun valvojiamme, eli Arkadianmäen kermaa. Siellä ne leijaa nyt taas uusia rinteitä ja tulevaisuuttamme hyvin positiiviseksi, syrjinnän kera hienosäätävät, osin vanhan typeryyden pohjalta.

      • Anonyymi

        Kuten sanoit yleensä syrjinnästä syytetään perussuomalaisia. Muta kuitenkin tavalliset kansalaisetkin syyllistyvät syrjintään. Kysymys on kuitenkin erilaisuudesta. oli se sitten mielipide, kansallisuus tai ihonväri. Oikeastaan jos syrjinnästä puhutaan, niin se on sitä, ei hyväksytä erilaisuutta. Jokainen ymmärtää mitä erilaisuus yleisestä mielipiteestä tarkoittaa. Siksi sitä erilaisuutta, oli se sitten mielipide, ihonväri, tai eri kulttuuri kysymuksessä.

        Tulevaisuutta voi rakentaa monella tapaa. Mutta sen rakentaminen ei edisty, jos hyväksytään syrjintä monella tapaa. Syrjintä yleensä ymmäretään, että se kohdistuu vain maahanmuuttajiin kohdistuvaksi ja siitä puhutaan aivan liikaa. Syrjintä on hyvin laaja käsite ja sitä ei aina huomata. Syrjintää tapahtuu myös suomalaisia kohtaan. Vanhusten huonosta hoidosta palvelutaloissa ja hoitopaikoissa.

        Vaikka Arkadiamäen kerma, siis hallitus kansanedustajineen, vaikka kuinka yrittäisivät luoda positiivisen kuvan, ei se onnistu jos se jää vain puheen asteelle vailla tekoja asioiden parantamiseksi.


    • Anonyymi

      Kukkaa ei tarvvii aattoo loppui lopuks. Lieksalaesettii voes opetella kävelemmään. Ovat nii helevetin läskkii porukkoo nykuvään. Musttii ja osa valakossii. On se kummoo, jotta miten ne semmoseks ovat muuttunneet yhenäki.

    • Anonyymi

      kun kaupan sisälle ei voi ajaa, niin kauan kun kaupan edessä on yksikin vappaa paikka( paitsi inva ) niin siihen parkkeeraan kuin ei myöskää kellekään kuulu jos istun autossani jossakin parkissa

    • Anonyymi

      Juuri noin! On hyvä kyylätä parkkipaikoilla tuttavien menemisiä ja tulemisia ja viedä parkkiruutu semmoiselta joka sitä tosissaan tarvitsisi! Kannattaa tulla jo aamupäivällä kytikselle, no tietysti voi välillä pitää pienen ruoka ja kahvitauon, mutta sitten jos mahdollista niin äkkiä takaisin kytikselle iltapäiväksi ettei ne tuttavat nyt ihan ilman valvontaa liikuskele!

    • Anonyymi

      kyllä jos on niin huonojalkainen ettei itse pääse etempää kauppaan kannattaa harkita autoilusta luopumista,eihän ne jalat toimi autossakaan.

    • Anonyymi

      Pakko on auto jättää kaupan eteen ulkopuolelle kun sisään ei mahdu ajamaan. Marketit pitää muuttaa Drive-In Marketeiksi.

    • Anonyymi

      Kaupan asiakkaista viis kunhan kyylääjille parkkipaikkoja riittää!

      • Anonyymi

        Minun tietääkseni parkkipaikoilla ei ole kyylääjiä. Kuski istuu autossa, kun toinen on kaupassa.


    • Anonyymi

      Leipomon parkkipaikka on varattu kyylääjille. Ne istuvat autoissaan aamusta iltaan tarkkailemassa Pielisentien kulkijoita.

      • Anonyymi

        Onhan se erikoista ajanvietettä istua autossa ja seurata kulkijoita. Eipäsitä autossa voi muutakaan tehdä kuin kuunnella musiikkia autoradiosta. Ei autossa istumisesta saa mitään hyötyliikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se erikoista ajanvietettä istua autossa ja seurata kulkijoita. Eipäsitä autossa voi muutakaan tehdä kuin kuunnella musiikkia autoradiosta. Ei autossa istumisesta saa mitään hyötyliikuntaa.

        Hyötyliikuntaa ei saa myöskään ABC-asemalla, marketeissa tai leipomossa istumalla. Se on joidenkin kaikkein parasta ajanvetettä kun ei tarvitse kotona kuunnella emännän käskyjä joihinkin askareisiin.


    • Anonyymi

      Jos ei abc:llä saa hyötyliikuntaa niin saako muualla esim. kärenparkissa, pielis apteekin tai cittarin parkissa kyylätessä?

    • Entä jos eivät kyylääkään vaan odottavat vain että vaimo tulee asioilta?

      • Anonyymi

        Entäs kun vaimo kulkeekin keskustassa pyörällä ja kuljettaa ostokset pyörällä kotiin ja mies istuu päivästä toiseen autossaan ja eri parkkipaikoilla. Et silleen.


    • Anonyymi

      Ehkä se on näytettävä mitä santanderin rahoilla saa?

      • Anonyymi

        Mitä niillä sitten voi saada, rahoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä niillä sitten voi saada, rahoilla?

        Rahoilla voi saada joka toinen vuosi uuden punaisen auton, jota pitää parkkipaikoille tulla näyttämään. Pitempiin ajeluihin ei ole varaa.


    • Anonyymi

      Olen havainnut sellaisiakin eläkeläisimiehiä, jotka kuskaavat vaimojansa autoillla vaikkapa Pankakoskelta Sittariin ja istuvat sitten kaupan käytävän kyyläyspenkeillä sen pari tuntisen, joka vaimolta kuluu riepuja lonitessa. Samalla miehen on hyvä näytellä etutaskustaan kalavonkaleiden valokuvia ja rasiassa olevia usitimia, vaikka ne eivät ketään kiinnostaisikaan.

      • Anonyymi

        Miksi eläkeläismiehet eivät mene vaimojensa kanssa kauppaan yhtäaikaa. Typerää on miehen jäädä kesähelteillä kuumaan autoon istumaan. Kauppakeskuksissa on tosi viileetä, osastoilla josta tekee arkisimpia ostoksia, ruokaostoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi eläkeläismiehet eivät mene vaimojensa kanssa kauppaan yhtäaikaa. Typerää on miehen jäädä kesähelteillä kuumaan autoon istumaan. Kauppakeskuksissa on tosi viileetä, osastoilla josta tekee arkisimpia ostoksia, ruokaostoksia.

        Rohkeimmat miehet menevät kyllä kaupan sisälle, esimerkiksi marketeissa käytävän penkeille saakka. Monille miehille kauppa, viinakauppaa lukuun ottamatta, on maanpäällinen helvetti, kuten muuan on itse sanonut.

        Eihän kukaan mies pysty kaupassa olemaan tuntia, kahta, jopa kolmea tuntia yhteen menoon. Kaikki rytkyt ja retongit on vaimon hypisteltävä, vaikka mitään ostoaikomusta hänellä ei edes ole. Seuraile siinä sitten vierellä. Kyllä siinä tuskahiki jo tulee miehelle kuin miehelle viileämmässäkin puodissa.

        Olen päättänyt, että en lähde kauppakeskuksiin sisälle vaimon kanssa suinsurminkaan. Penkillä tai autossa istun mieluummin vaikka kuusi tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi eläkeläismiehet eivät mene vaimojensa kanssa kauppaan yhtäaikaa. Typerää on miehen jäädä kesähelteillä kuumaan autoon istumaan. Kauppakeskuksissa on tosi viileetä, osastoilla josta tekee arkisimpia ostoksia, ruokaostoksia.

        Minun autossa on ilmastointi ja hyvinkin viileää tarvittaessa, joten eiköhän kaupassa liene lämpimämpää! Antaa autom moottorin olla käynnissä niin ei ole kuumuudesta tietoakaan!


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe