Eläkkeen kertyminen lyhyistä työsuhteista

Anonyymi

Olisiko palstalla tietämystä siitä miten työeläke on kertynyt 1980- ja 1990-luvulla lyhytaikaisista työsuhteista ? Tarkemmin tällaisessa tilanteessa, kun olen ollut kunnan palveluksessa tehden lyhytaikaisia sijaisuuksia kahden eri hallinnonalan töitä. Lasketaanko kaikki saman kunnan työt yhteen vai ovatko eri hallinnonalan työt tavallaan kuin eri työnantajan töitä ?

6

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksityisellä puolella ei ainakaan tosilyhyistä työsuhteista kertynyt mitään eläkettä, 1990 luvulla.

    • Anonyymi

      Luulen että riippuu työsopimuksesta, taitaa olla että 3kk pituisesta ei vielä kerry lainkaan eläkettä, pitää olla toistaiseksi jatkuva työsuhde tai pidempi kuin 3kk määräaikainen. Näin olen käsittänyt.

    • Anonyymi

      Kuntapuolella kaikki lasketaan yhteen. Katso työeläkeotteesi Kevan sivulta. Sieltä näet.

    • Anonyymi

      Aiheellinen kysymys. 1962 alkaen eläkettä ei kertynyt alle puolen vuoden työsuhteista. Ennen vuotta 1998 lyhyistä pätkistä ei tosiaan kertynyt eläkettä. Edelleenkin on palkkatöitä jotka eivät kerrytä eläkettä esim.ns.palkkiot. Kysykää eläkeyhtiöltä, jos teette lyhyitä työsuhteita, miten on.

    • Anonyymi

      Mulle on yli kk pituisista työsopimuksista tullut eläkettä silloin 70 ja 90 luvulla. Valtion hommissa sain myös lyhyemmistä tehtävistä eläkettä, mutta ne oli kaikki samalle työnantajalle, eli jollain tavalla ketjutettiin. Parhaiten tuo selviää eläkeotteesta. Käy eläkeytiön sivuilla ja hae oma ote. Tai soita sinne ja pyydä kirjallin ote.

    • Anonyymi

      Myllämoinä olen maksanut eläkevakuutuksen lyhyistäkin tyäösuhteista. jopa muutaman päivän kestäneistä

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3188
    2. 121
      1405
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      135
      1253
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1142
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      952
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      814
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      802
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      793
    9. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      785
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    Aihe