Muutama asia

Köörinki

Mää luule, et mun tarttis vähä selosta tätä meijä Neohumanismi, ko siit ni kauhiast puhuta. Toi Ropespiäri on armottoma viksu miäs, mut ko se puhu ni hianoi, et kaik ei iha ain taju, mitä se oikke meina.

Ensimmäine juttu o, et mailma on menos aiva kauhiaks. Tää tapahtu sen takki ko 1300 luvul meijä meemi kivettysivä (emmä ny ruppe selittä mikä se meemi o, mut hiano asia se kumminki o) Oikesta siit saakka olla menty huanompa päi. Se vaa voi näyttä silt, et jotta oltas saatu aikka, mut kyl se kaik on pelkkä harha.

Kuitenki koht alka semmone rytinä, et ei semmost iki enne o nähty. Älkä peljästykö, sil me olla poikatten kans kekattu, kui me siit selvitä. Me tehrä neohumanistine yhteiskunta. Ja se sit selvi kaikest ja säilyttä meijä kultturi. Ja tappa tiätty Elitti ko ne o petturei kaik.

Tää Neohumanistine yhteiskunta o hyvi pal erilaine ko tää nykyne. Se ol pal armottomampi, mut hianompi. Eikä siäl o ketä ulkomaalassi. Mittä pualuei ei tiätenkä ol. - Tai tiätty meijä Neohumanisti ova, mut ei sit mittä muut. Sit siäl o tuamioistuimis pelkki kansalaissi, neki tiätty Neohumanistei, mittä tuamarei ei tarvita ko ne kuitenki olisiva Elitti. Nii ja Elitti o jo tapettuki – armottomast tiätty.

Kaik tuamio ova eriomase kovi. Ja julkissi. Ja hirviä armottomi. Me ko olla ni armotont porukka. Ei ihmise muute usko. Mut täst kaikest hualimat me olla kaik tosi viksui. Toise vaa eivä ossa ymmrtä kui tärkiä tämmöne asia oikke o.

Näi me olla poikatte kans jakopiinilupis funteerattu.

5

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stadilainen

      Kandee snaijaa, et toisen tappaminen väärin. Mä en hiffaa miks turkulaiset on niin ehdottomii.

    • Ei näitä murrejuttuja lue pirukaan.

      • Aurelianus

        ... alkuperäiset tekstit ovat helposti löydettävissä kunhan pomppii Suomen Sisun keskustelupalstalle ja etsii nimellä Robespierre...
        Murrejutut ovat mutebn oma taiteen lajinsa ja hyvä yritys ei takaa onnistumista...


      • Köörinki
        Aurelianus kirjoitti:

        ... alkuperäiset tekstit ovat helposti löydettävissä kunhan pomppii Suomen Sisun keskustelupalstalle ja etsii nimellä Robespierre...
        Murrejutut ovat mutebn oma taiteen lajinsa ja hyvä yritys ei takaa onnistumista...

        Nii, siäl ne ova kaik. Juur niinko hän sano. Siält löytyy kaik häne armottoma ja fiksu ajatukse. Tää mun oli vaa semmone tiivistelmä. Emmää millää tappa yritä olla mestari parempi. Hän on johtaja ja me muu poja vaa novisei. Hän on ni armotonki.

        Köörinki ja muut jakopiinilupi poja


    • Aune Lianus

      Pitääkös sitä olla tuommosen kanssa niin tosissaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe