Yhden vanhan seinäkellon sisältä löyty ohje puhdistus aineen valmistukseen KELLON pesua varten. Yks aine-osa oli saksansuopa, sitä ei paikallinen apteekki tuntenu, tuntisko joku mitä se on ja millä voi korvata?
KELLON PESU
3
214
Vastaukset
Saksansuopa
Kalisaippua. Suopa valmistetaan rasvasta, öljystä tai rasvahaposta, joka saippuoidaan kalilipeällä eli kaliumhydroksidilla. Saksansuopa on pehmeää ja läpikuultavaa hyytelöä, väriltään vihreää tai ruskeaa. Kuvanveistäjät käyttivät saksansuopaa muottien puhdistamiseen. Saksansuopaa on käytetty myös tuhohyönteisten torjunnassa.
lähde: Google
Googlen mukaan saksansuovalla myös puhdistettiin univormuja (nappeja, metallikoristeita?) ja saksansuopaa oli myös eläinlääkärin matkassa (hevosille?).Hyvä, kiitos tiedoista. Millähän sen vois nykyaineissa korvata?
Kävisiköhän esimerkiksi mäntynestesaippua? Ei ole samaa tavaraa, vaikka mäntysaippuaa nimitetään myös mäntysuovaksi. Käyttö on kuitenkin hyvin samantapaista ja aineenakin samanoloista tahmeaa tököttiä, joskin saksansuopa kuulema haisee pahalle.
Kun luin vähän enemmän saksansuovan käyttötarkoituksista valkeni, että saksansuopaa voi käyttää pyykkäämiseen ja että eläinlääkärit käyttivät saksansuopaa ihan saippuana: käsien ja instrumenttien desinfioimiseen kentällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 266871
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04697- 623859
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362833Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452556Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262485- 401823
- 251795
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777