Miten olette ilmaiseksi keränneet ruokaa/aiotte kerätä?

Siellä on jo pari kuukautta ollut luonnon aarreaitta tarjoamassa antimiaan.
Voikukkaa lehtineen, poimulehteä, nokkosta, ratamoa...
Terveyspommeja, joita voi myös kuivata talven varalle.
11
Ilmoita

15 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Vähän näyttää siltä, että harva on kiinnostunut luonnon aarreaitan herkuista ja vielä vähemmän keräilemään niitä. Täysin ilmaiseksi esim. marjat eivät lähde metsästä mukaan, vaan täytyy nähdä vaivaa poimiakseen niitä. Mieluummin mennäänTallinnaan ostamaan viinaa ja ei terveellisiä ruokia.

Itse kyllä aion kerätä mustikoita ja puolukoita. Se on elämys silti, että tykkään enemmän toisenlaisesta liikkumisesta, kuten tanssista...
Ilmoita
Minä kerään luonnosta ilmaista antia, kaikki pantilliset pullot ja tölkit kerään, mitä kohdalle osuu. Panteista tulee vuodessa n. 300€ rahaa, sillä summalla ostaa paljon ruokaa.
Kerään myös mustikoita ja puolukoita melkoisen määrän. Kerään toisillekin marjoja ja ollaan lahjoitettu läheiselle koululle ruokailuun mustikoita kymmeniä kiloja.
Kalastan myös aika paljon, helpolla saa ruokaa ja terveellistä vielä kaiken lisäksi.
Nokkosia olen joskus kerännyt ja teen mm. nokkospastaa.
Nyt on tarkoitus tehdä pettuleipää ihan kokeeksi, saan kaataa yhden männyt maanomistajan luvalla siihen tarkoitukseen. Tarkoitus on tehdä juhliin tarjottavaksi pettuleipää erikoisuutena. Muutenhan pettuleivät teko ei kannata, helpommalla leipää saa ilmaiseksi jaettuna erilaisista jakeluista.
Ruokaa saa hyvin luonnosta keräämällä, on hyvää liikuntaa ja rahaakin säästyy melkoisesti.
Ruoka tosin ei kaupastakaan ostamalla maksa mahdottomia, 200€ ostaa yhdelle henkilölle ruokaa vuodeksi, vaikka ei keräisi mitään muualta ilmaiseksi.
Ilmoita
No en kykene sairauteni vuoksi mikä harmittaa suuresti. Harmittaa kun en kykene työhön ja tienaamaan. Sekin harmittaa, että perhe kärsii, ei vain taloudellisesti vaan myös henkisesti sairaudestani johtuen. Koko perheen elämä on vaativampaa.
7 VASTAUSTA:
Eikös perhe voi sitten kerätä luonnosta antimia ruokapöytään, jos sinä et siihen pysty.
Kyllä meillä lapsetkin osaa kerätä marjoja ja muutakin luonnosta syötäväksi.
Anonyymi kirjoitti:
Eikös perhe voi sitten kerätä luonnosta antimia ruokapöytään, jos sinä et siihen pysty.
Minkä ikäisiä lapsenne ovat?
Anonyymi kirjoitti:
Lapset huolehtivat pyykit, tiskit, ruuanlaiton, kodin siivoukset ja pihatyöt. Olen katsonut, että se riittää. Koulutyöskentelyllekkin ja kavereille täytyy myös jäädä aikaa.
Anonyymi kirjoitti:
Lapset huolehtivat pyykit, tiskit, ruuanlaiton, kodin siivoukset ja pihatyöt. Olen katsonut, että se riittää. Koulutyöskentelyllekkin ja kavereille täytyy myös jäädä aikaa.
Taitaisi olla lastensuojelulla aihetta puuttua asiaan, jos tilanne tuossa pisteessä. Ilmiselvästi et pysty huolehtimaan perheestäsi.

nettipoliisiihoitaahomman
Anonyymi kirjoitti:
Taitaisi olla lastensuojelulla aihetta puuttua asiaan, jos tilanne tuossa pisteessä. Ilmiselvästi et pysty huolehtimaan perheestäsi.

nettipoliisiihoitaahomman
Kiitos, ole hyvä vain. Lastensuojelusta käy kerran viikossa 2 tuntia kotonamme työntekijä tekemässä ruuan ja ohjaamassa, tsemppaamassa lapsia kotitöihin kirjoittamani työnjakolistan mukaan. Olen siis tehnyt lapsille työlistan. Tuota tekemääni listaa noudattaa myös lastensuojelun perhetyöntekijä pyrkimyksenään, ettei heidän apuaan tarvittaisi, vaan että pärjäämme oerheenä keskenämme niin että minä ohjaan ja lapset tekevät kotiin liittyvät työt. Näin on palavereissä päätetty. Kyseessä siis minun fyysinen sairaus. Marjastus ja ruuan kerääminen luonnosta ei enään mahdu listaan. Näin olen homman mitoittanut ja piste.

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Niin totuus lipsahti suusta, sitäkö tarkoitit? Äläpä höpötä siellä höpsö. Kukaan ei usko mitä tänne kirjoitetaan, joten antaa olla. Totta veistelin, mutta voit kuvitella aivan mitä haluat ja härnätä tuollain leikilläsi. Kiitos, mutten ole leikkituulella. Aihekkin on vakava. Tylsä palsta näyttää olevan ja ilmeisesti tuollaisia kaltaisillasi leikkijöillä pilattu. Ei irtoa huumoria nyt tämän enempää. Heipat!
Uusi
Anonyymi kirjoitti:
Niin totuus lipsahti suusta, sitäkö tarkoitit? Äläpä höpötä siellä höpsö. Kukaan ei usko mitä tänne kirjoitetaan, joten antaa olla. Totta veistelin, mutta voit kuvitella aivan mitä haluat ja härnätä tuollain leikilläsi. Kiitos, mutten ole leikkituulella. Aihekkin on vakava. Tylsä palsta näyttää olevan ja ilmeisesti tuollaisia kaltaisillasi leikkijöillä pilattu. Ei irtoa huumoria nyt tämän enempää. Heipat!
On täältä varmaan pistetty nettipoliisille moniakin kirjoituksia, mm. sellaisia, missä ihan selkeästi on rahankerjuuta, joko ihan tilinumeroiden kanssa tai jonkun linkin kautta epäsuorasti yritetään kerätä. Sitten on nämä lastensuojelutapaukset, missä useammista kirjoituksista voi päätellä toden olevan kyseessä.
Eihän lapset lähde tietenkään keneltäkään huostaan tai kukaan joudu edunvalvontaan pelkästään näiden kirjoitusten vuoksi, mutta kyllä ammattilaiset sitten omat päätelmät tekevät myös nettikirjoitusten perusteeella, jotka asioita hoitavat ko. henkilöiden osalta.
Olen nyt varsin läheltä seurannut erästä prosessia, missä henkilö joutui edunvalvontaan, siinä juuri yhtenä perusteena oli myös nettikirjoittelu, vaikka lopullinen päätös tuleekin sitten muiden asiantuntijoiden kautta.

Vaan niihin luonnon antimiin... nyt näyttää jo mustikoita löytyvän hyvin metsästä, kun aamupäivällä olin metsässä. Kovin runsaasti ei näkynyt, mutta kyllä sieltä aina omaan talouteen marjat kerää. Huomenissa on jo aamupuuron päälle laittaa itse poimittuja mustikoita!
+Lisää kommentti
Lastensuojelu puuttuu kovalla otteella perheen lastenkasvatuksellisiin metodeihin, jos lapset yksistään huolehtivat pyykit, tiskit, ruuanteon, siivouksen, sekä marjastuksen koulutyön ohella, etenkin kun kyse on nuorista lapsista. Sosiaalipuoli ei katsoisi tuota hyvällä.
1 VASTAUS:
En ihmettelisi, jos sosiaali kyttäisi ja stalkkaisi Suomi 24 sivustoillakin.
+Lisää kommentti
Monet kerää marjoilla ja sienillä pienen omaisuuden vuosittain. Juuri katselin mustikoita metsässä kävellessäni. Me on kerätty vuosittain marjoja, ei vaadi edes kummoista välineistöä, poimurit ja astiat kestää vuosia käytössä, samoin pölynimuriin kytkettävä marjojen puhdistin, n. 20€ ostaa välineistön vuosiksi.
Puolukoita me ei niin itse käytetä, mutta niillä tienaa verottomasti tosi hyvin. Mustikkaa käytetään itse paljon ja poimitaan myyntiinkin.
Tattipakastamo ostaa tatteja Italiaan vientiin, niistä maksetaan hyvin ja tulo on verotonta!
Nokkosia kerätään jonkin verran, ryöpätään ja pakastetaan talven varalle.
1 VASTAUS:
Uusi
Mustikat torilla 50 euroa 5 kg.
+Lisää kommentti
Uusi
Jos painaa 50 kiloa niin kyllä noilla aineksilla Voikukkaa lehtineen, poimulehteä, nokkosta, ratamoa... perunoiden kansa varmasti jonkunlaisen liemikeiton saa aikaiseksi, mutta kun painaa yli 80 kiloa, niin kyllä noilla aineksilla nälkä tulisi.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Miten olette ilmaiseksi keränneet ruokaa/aiotte kerätä?

Siellä on jo pari kuukautta ollut luonnon aarreaitta tarjoamassa antimiaan.
Voikukkaa lehtineen, poimulehteä, nokkosta, ratamoa...
Terveyspommeja, joita voi myös kuivata talven varalle.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta