Mitä helluntailaiset ovat mieltä

Anonyymi

..NDE:stä? Tiedättekö siitä yleisesti ottaen mitään? Puhutteko kyseisistä kokemuksista, joita on käsittääkseni ihmisillä hyvin paljon? Tunnetteko ketään, jolla on tällainen kokemus ollut tai onko jollakulla teistä ollut sellainen? Mitä rajan tai tunnelin tuolla puolen mahtaakaan olla..?

11

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni on ollut useita kuolemanrajakokemuksia.
      Useimpien kohdalla en muista nähneeni mitään "tuonpuoleista".
      Siis: en muista, vaikka olisin ehkä nähnytkin.

      Kahden kuolemani kohdalla aavistan nähneeni jotain, etenkin toisen kohdalla, mutta koska niistä on kauan ja ne liittyivät traumaattisiin tapahtumiin, en ole aivan varma. Enkä kyllä muutoinkaan kertoisi, vaikka toisen kohdalla jotain ehkä muistankin.

      Ne eivät olleet mitään "valoa tunnelin päässä", olin vielä nk. kuolinpaikallani.

      Sitten on nk. ruumiista irtautumiset. En tosiaan tajua, mitä tuolloin tapahtui. Tosi outoja kokemuksia.

      Ihmettä on se, että tässä kirjoitan. Tämä on moninkertainen ihme.

      Olen myös nähnyt paljon muiden ihmisten kuolemia, ollut vierellä eli nähnyt - tällä puolen rajaa - kuinka ihminen nk. luonnollisesti kuolee. Itse kuolema on kivuton ja tapahtumana rauhallinen. Viimeinen näky: kuolevan hiukan kysyvä ilme, katse eteenpäin, silmäluomien ja kurkunpään värähtely, sitten... ei mitään.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentistasi. Kysyn tätä, sillä olen lukenut mm. neurokirurgi Alexander Ebenin tarinan, katsonut tubesta useita NDE-kokemuksistaan kertoneiden todistuksia, lukenut jonkin NDE-kokemuksiin keskittyneen sivuston sisältöä ja olen joskus ollut helluntai-karsinassa ja uskonut sellaisia opetuksia, joihin en enää voi uskoa, vaikka usko Jumalaan/johonkin korkeampaan olentoon ei olekaan kadonnut. Jos täällä siis on joku, joka on kokenut tällaisen tai tietää näistä jotain, olisin kiinnostunut kuulemaan. Itselläni oli henkeäni uhanneen tapahtuman seurauksena kuolema melko lähellä- koin kummallista rauhaa hyvin väkivaltaisessa tilanteessa. Jos pahoinpitelijäni olisi jatkanut vielä muutaman sekunnin, en olisi tätä tässä kirjoittelemassa. Kuolema on muutoinkin koskettanut elämääni jo nuoresta esim.lähiomaisen väkivaltaisen kuoleman kautta. Tämä asia siis kiinnostaa todella. Miksiköhän seurakunnissa ei puhuta näistä.. tai sitten en vain ole tavannut oikeita ihmisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Kysyn tätä, sillä olen lukenut mm. neurokirurgi Alexander Ebenin tarinan, katsonut tubesta useita NDE-kokemuksistaan kertoneiden todistuksia, lukenut jonkin NDE-kokemuksiin keskittyneen sivuston sisältöä ja olen joskus ollut helluntai-karsinassa ja uskonut sellaisia opetuksia, joihin en enää voi uskoa, vaikka usko Jumalaan/johonkin korkeampaan olentoon ei olekaan kadonnut. Jos täällä siis on joku, joka on kokenut tällaisen tai tietää näistä jotain, olisin kiinnostunut kuulemaan. Itselläni oli henkeäni uhanneen tapahtuman seurauksena kuolema melko lähellä- koin kummallista rauhaa hyvin väkivaltaisessa tilanteessa. Jos pahoinpitelijäni olisi jatkanut vielä muutaman sekunnin, en olisi tätä tässä kirjoittelemassa. Kuolema on muutoinkin koskettanut elämääni jo nuoresta esim.lähiomaisen väkivaltaisen kuoleman kautta. Tämä asia siis kiinnostaa todella. Miksiköhän seurakunnissa ei puhuta näistä.. tai sitten en vain ole tavannut oikeita ihmisiä?

        Minulla on myös kokemuksia kuinka esim. Jeesus / enkelit ovat tulleet pelastamaan minut todella tiukoista vaaratilanteista.

        Tätä kaikkea olen levottomassa elämässäni kokenut.

        "Kiitos Jumalalle", olisi varsin lievästi sanottu, joten jätän latteudet ääneen lausumatta. Kyllä Hän tietää.

        Kun ihminen kokee kuoleman läheisyyden eli "tietää", että "nyt se tapahtuu", ainakin itse, jo vielä elossa ollen, jo tuossa vaiheessa ikäänkuin "kuolin". Kuoleman rajalla ihminen luopuu elämästä. On uhrille hyvin henkisesti julmaa, kun esim. murhayrityksen, tai jo rajan yli siirtyneenä ja sieltä takaisin hengittämään palannut pahoinpitelyn uhri jääkin eloon. Kerran kuljin kuin zombi monta viikkoa, kokien itseni kuolleeksi, jolla vain ruumis eli. Sitten oli pakko yrittää myös henkisesti palautua elämään, tottua siihen, että "elämä" jatkuukin. Mutta minkälainen "elämä"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on myös kokemuksia kuinka esim. Jeesus / enkelit ovat tulleet pelastamaan minut todella tiukoista vaaratilanteista.

        Tätä kaikkea olen levottomassa elämässäni kokenut.

        "Kiitos Jumalalle", olisi varsin lievästi sanottu, joten jätän latteudet ääneen lausumatta. Kyllä Hän tietää.

        Kun ihminen kokee kuoleman läheisyyden eli "tietää", että "nyt se tapahtuu", ainakin itse, jo vielä elossa ollen, jo tuossa vaiheessa ikäänkuin "kuolin". Kuoleman rajalla ihminen luopuu elämästä. On uhrille hyvin henkisesti julmaa, kun esim. murhayrityksen, tai jo rajan yli siirtyneenä ja sieltä takaisin hengittämään palannut pahoinpitelyn uhri jääkin eloon. Kerran kuljin kuin zombi monta viikkoa, kokien itseni kuolleeksi, jolla vain ruumis eli. Sitten oli pakko yrittää myös henkisesti palautua elämään, tottua siihen, että "elämä" jatkuukin. Mutta minkälainen "elämä"?

        On varmasti ollut hankalaa tulla vielä tähän maailmaan vielä takaisin, kun on kerran jo melkein päässyt lähtemään, mutta tämä on kai jonkinlainen oppimisen polku, jota on kuljettava jonkin tarkoituksen täyttääkseen tai jotain oppiakseen. Pienessä yksilömittakaavassahan elämä saa sen merkityksen, jonka sille hetki hetkeltä annamme ja siitä syntyy ympäröivään maailmaan muihin vaikuttavia tapahtumia, hiukan samaan tapaan, kuin jos Jumala pelaisi biljardia ja me ihmiset olisimme toisiimme törmäileviä palloja kukin omalla reitillään. Kyllä Jumala jokaisen pallon pussiin sitten aikanaan pistää, siihen asti on kai vain yritettävä tehdä niin paljon oikeita ja hyviä valintoja, kuin mahdollista.


    • Anonyymi

      Joh.5:24-25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, saavat elää. Saarn.9:5. Jes.26:14

    • Kyllä niitä kokemuksia, joissa taivasta, paratiisia tai helvettiä on näytetty, on puhuttu useinkin.

      Yleisesti näiden kuolemanrajakokemusten ongelma on se, että ne voivat sisältää Jumalan näyttämien asioiden/näkyjen sijaan myös ihmisen omaa kuvittelua sekä vihollisen sekoitustarkoituksessa näyttämiä näkyjä. Siksi nämä eivät ole luotettavia. Ainoa varma ja luotettava totuus löytyy Jumalan Sanasta, Raamatusta.

      • Anonyymi

        NDE-kokemuksia paljon lukeneena ja sellaisen kokeneiden kertomaa dokumenteista katselleena, ei ole muodostunut käsitystä, että ihmisen omat aivot voisivat tuottaa kyseisen kaltaista kuvittelua tai hallusinointia. Kliinisesti kuollut tai aivokuollut henkilö ei kykene sellaiseen. Tämä on lääketieteessä tutkittua, eikä "kuolleista heräämiselle" tai ihmisten kertomille asioille (esim.keitä huoneessa on ollut hänen kuolleen kehonsa ympärillä, mitä he ovat tehneet, mitä esineitä, mitä aikaa kello seinällä näyttänyt jne) ole löydetty selitystä. Tässä ei ole kyse hallusinaatioista, vaan faktoista, jotka on voitu jälkikäteen tarkistaa. Miten mainitsemasi "vihollinen" on ilmennyt sinun tietämyksesi mukaan NDE-kokemuksen kohdalla? Heidän kertomuksensa toistavat tiettyä kaavaa useimmissa tapauksissa, enkä pidä kertomuksia lainkaan epäuskottavina. Päinvastoin-olen itse ollut lähellä kuolemaa, olin jo lähdössä täältä ja tämän koin hyvin selvästi. Olen tullut tulokseen, että uskonnot tarjoavat vain osatotuuden, ihmiset eivät todellakaan ole mitään pikku-jumalia, jotka täällä tietävät kaiken, eikä täydellistä totuutta tai tietoa ole hallussaan yhdelläkään uskontokunnalla. Lopullinen totuus selvinnee vasta lähdön hetkellä ja joka muuta väittää, todistakoon väitteensä oikeaksi. Kai tiesit, että raamattu on kirjakokoelma, joka pitää sisällään erittäin paljon esimerkiksi naisia alistavia ja halventavia muinaisia patriarkaalisia näkemyksiä, joita ei sellaisinaan missään tapauksessa voi soveltaa nykypäivään? Tämän tiedän omakohtaisesti-olen ollut naimisissa erittäin väkivaltaisen "uskovaisen" miehen kanssa seurauksenanimenomaan raamatun oppien kieroutuneesta soveltamisesta nykypäivään. Se oli myös juurikin hän, jonka tekojen vuoksi olin lähellä kuolemaa. Ehkä minun pitäisi kiittää häntä, että olen vapautunut helluntaiaivopesusta ja "hilluntai" karsinasta ja ryhtynyt etsimään elämälleni todellista tarkoitusta jättäen kys. uskonnon taakseni. Uskoani en jättänyt taakseni kuitenkaan, ilman Jumalaahan ei missään olisi mitään mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        NDE-kokemuksia paljon lukeneena ja sellaisen kokeneiden kertomaa dokumenteista katselleena, ei ole muodostunut käsitystä, että ihmisen omat aivot voisivat tuottaa kyseisen kaltaista kuvittelua tai hallusinointia. Kliinisesti kuollut tai aivokuollut henkilö ei kykene sellaiseen. Tämä on lääketieteessä tutkittua, eikä "kuolleista heräämiselle" tai ihmisten kertomille asioille (esim.keitä huoneessa on ollut hänen kuolleen kehonsa ympärillä, mitä he ovat tehneet, mitä esineitä, mitä aikaa kello seinällä näyttänyt jne) ole löydetty selitystä. Tässä ei ole kyse hallusinaatioista, vaan faktoista, jotka on voitu jälkikäteen tarkistaa. Miten mainitsemasi "vihollinen" on ilmennyt sinun tietämyksesi mukaan NDE-kokemuksen kohdalla? Heidän kertomuksensa toistavat tiettyä kaavaa useimmissa tapauksissa, enkä pidä kertomuksia lainkaan epäuskottavina. Päinvastoin-olen itse ollut lähellä kuolemaa, olin jo lähdössä täältä ja tämän koin hyvin selvästi. Olen tullut tulokseen, että uskonnot tarjoavat vain osatotuuden, ihmiset eivät todellakaan ole mitään pikku-jumalia, jotka täällä tietävät kaiken, eikä täydellistä totuutta tai tietoa ole hallussaan yhdelläkään uskontokunnalla. Lopullinen totuus selvinnee vasta lähdön hetkellä ja joka muuta väittää, todistakoon väitteensä oikeaksi. Kai tiesit, että raamattu on kirjakokoelma, joka pitää sisällään erittäin paljon esimerkiksi naisia alistavia ja halventavia muinaisia patriarkaalisia näkemyksiä, joita ei sellaisinaan missään tapauksessa voi soveltaa nykypäivään? Tämän tiedän omakohtaisesti-olen ollut naimisissa erittäin väkivaltaisen "uskovaisen" miehen kanssa seurauksenanimenomaan raamatun oppien kieroutuneesta soveltamisesta nykypäivään. Se oli myös juurikin hän, jonka tekojen vuoksi olin lähellä kuolemaa. Ehkä minun pitäisi kiittää häntä, että olen vapautunut helluntaiaivopesusta ja "hilluntai" karsinasta ja ryhtynyt etsimään elämälleni todellista tarkoitusta jättäen kys. uskonnon taakseni. Uskoani en jättänyt taakseni kuitenkaan, ilman Jumalaahan ei missään olisi mitään mieltä.

        Totesit näin:
        "eikä täydellistä totuutta tai tietoa ole hallussaan yhdelläkään uskontokunnalla."

        Näin toteava on jo jättänyt uskon taakseen, toteaahan Raamattu, ettei tie Isän luokse käy kenenkään muun kuin Jeesuksen kautta. Jeesus on ainoa Tie, Totuus ja Elämä. Samoin kaikki epäjumalanpalvonta erottaa Raamatun mukaan ihmisen Jumalasta. Pelastusta tai totuutta ei löydy kristinuskon ulkopuolelta. Muuta väittävä on jo hylännyt Raamatun Sanan.

        Mitä patriarkaalisuuteen tulee, on asia oikein ymmärrettynä kaikkien osapuolten etu. Naista ei ole tehty kantamaan miehen kuormaa eikä päin vastoin. "Tasa-arvon" nimissä on tehty paljon vahinkoa mm. naisjohtajuuden kautta, tästä näkyy huonoa jälkeä ympäri maan. Raamatusta ei kuitenkaan löydy tukea väkivallalle, joten missä joku on näin toiminut, se ei ole tapahtunut Raamatun perusteella.


    • Anonyymi

      Ihmeellinen johtopäätös tästä kaikesta: on Jumala mutta kukaan ei sitten tiedä lopulta kuka hän on. Toisaalta on liuta näitä NDE kokemuksia mutta kirjoittajan mukaan kaikki ovat metsässä ja Raamattukin on vsin kirjakokoelma vailla totuutta. Kuulostaa ihan Luciferin, valheen isän jofinkilta, etsi ja etsi, mutta et voi tietää...Kyllä todellinen Jumala pystyy itsensä ja tahtonsa ilmoittamaan ja osoittamaan selkeästi mikä on se tie jota kulkea. Yksikään näistä tässä ketjussa VB äitetyistä asioidta ei pysty kumoamaan mitä Jeesus sanoi itsestään: Minä olen tie,totuus ja elämä! Joten hyvää jatkoa, pimyden ruhtinas boi todellakin eksyttää ja antaa vaikka ruumiistairtautumiskokemuksia ja valoolentoja jne. näitähän tapahtuu okkultistisissa ympyröissä koko ajan.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä rakkauden ja lohdutuksen täyteisestä kirjoituksestasi... Ehkä voit kokea omalla kohdallasi, miten vihollinen sinua kiusaa ja pelottelee, kaikille ei niin käy. Mitä sinä olet mieltä, palavatko vaikkapa lapsena hyväksikäytetyt ihmiset, joista on kokemustensa vuoksi itsestään tullut rikollisia tai hyväksikäyttäjiä helvetin tulessa? Miksi Jeesuksesi ei auttanut heitä, vaikka monet varmasti rukoilivat? Entä riivatut? Miksi Jeesuksesi ei auta heitä, vaikka he saattavat rukoilla vapautusta? Oletko pohtinut Teodikean ongelmaa? Itse en näe mitään syytä uskoa sellaiseen jumaluuteen, joka on niin pieni, ettei kykene häneltä apua tosissaan pyytäviä auttamaan. Voin uskoa Jumalaan, mutta en usko Jeesuksen olevan ainoa tie totuus ja elämä, ellei Hän sitä minulle itse osoita.Totuus selviää rajan tuolla puolen, kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tästä rakkauden ja lohdutuksen täyteisestä kirjoituksestasi... Ehkä voit kokea omalla kohdallasi, miten vihollinen sinua kiusaa ja pelottelee, kaikille ei niin käy. Mitä sinä olet mieltä, palavatko vaikkapa lapsena hyväksikäytetyt ihmiset, joista on kokemustensa vuoksi itsestään tullut rikollisia tai hyväksikäyttäjiä helvetin tulessa? Miksi Jeesuksesi ei auttanut heitä, vaikka monet varmasti rukoilivat? Entä riivatut? Miksi Jeesuksesi ei auta heitä, vaikka he saattavat rukoilla vapautusta? Oletko pohtinut Teodikean ongelmaa? Itse en näe mitään syytä uskoa sellaiseen jumaluuteen, joka on niin pieni, ettei kykene häneltä apua tosissaan pyytäviä auttamaan. Voin uskoa Jumalaan, mutta en usko Jeesuksen olevan ainoa tie totuus ja elämä, ellei Hän sitä minulle itse osoita.Totuus selviää rajan tuolla puolen, kaikille.

        Jeesus nimenomaan auttaa kaikkia kärsiviä. Siksihän Jeesus tuli alas Maan päälle ihmiseksi ja eli läpi koko ihmiselämän. Mieti, Jeesus olisi voinut tulla tänne suoraan aikuiseksi kuninkaaksi. Mutta ei. Hän ei tehnyt niin. Jeesus tuli maan päälle vauvaksi ja eli läpi ihmiselämän vaikeuksien ne kantaen, kuten Raamattu kertoo:

        "Hän oli halveksittu ja ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet. Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän kärsi. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta häntä haavoitettiin meidän rikkomustemme tähden, runneltiin meidän pahojen tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällään, että meillä olisi rauha, ja hänen haavojensa kautta meidät on parannettu."
        Jesaja 53:3‭-‬5 FINRK
        https://bible.com/bible/1745/isa.53.3-5.FINRK

        Jeesus teki tämän myös sinun puolestasi. Siksi kärsiväkin ihminen saa lohdutuksen. "Ylionnellisia ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen". Jeesus kantoi syntimme, elämämme ja kuolemamme. Siksi Hän voi ymmärtää meitä, armahtaa meidät ja parantaa sekä auttaa meitä. Emme voi heittää syytä syntielämästämme toisten niskoille. Mutta tiedätkö mitä? Jeesus otti sen omille harteilleen. Tämä on totta sinunkin kohdallasi. Käänny siis ja tee parannus, tunnusta Jeesus Herraksesi ja luovuta koko elämäsi Herran käsiin. Silloin Hän voi sinua auttaa ja auttaakin. Ja vaikka tiesi tulisi olemaan vaikea, ei se käy mahdottomaksi kun Jeesus on kanssasi ja antaa voiman. Tämä uusi tie on totisesti siunattu, aamen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe