Tere!
Elokuva on amerikkalainen, 80-luvulta ja ideana on Amerikkaan tulleet ihmishahmon ottaneet avaruusoliot. Kyseessä ei ole missään nimessä V-TV-sarja !
Paras tuntomerkki on ihmisten käyttämät erikoissilmälasit, joiden läpi erottuvat alienit ihmisistä ja näillä laseilla erottuu seiniin kirjoitettuja iskulauseita, kuten OBEY (=tottele). Näkymä lasien läpi on aina mustavalkoinen.
Päärooleissa oli kaksi miestä, joista toinen on mustaihoinen.
Pääroolihahmoja häiritsee elokuvan alkupuolella piraatti-tv-lähetykset, missä parrakas mies varoittelee ihmisiä muukalaisuhasta. Myöhemmin pääroolistit liittoutuvat tämän miehen kanssa tai ainakin saavat häneltä lisää tietoja näistä maanvalloittajista.
En muista nähneeni ko. elokuvaa koskaan TV:stä, mutta aivan varmasti se on ollut Suomessa vuokravideona 80-luvun lopulla. Nimittäin katselimme koulussa keväällä usein oppilaiden tuomia elokuvia ja tämä elokuva oli nähdyistä paras. Himpskutin hyvä! Tarinankerronnan tarttuvuudeltaan napa-10.
Mikä 80-luvun elokuva?
5
1046
Vastaukset
- leffan
Leffa on J. Carpenterin 'They live'
Ja tuolta tietoa:
http://www.imdb.com/title/tt0096256/- Empaattinen
Kiitos!
- Empaattinen
Empaattinen kirjoitti:
Kiitos!
Tulee vielä se päivä, kun Hollywood ilmoittaa kuvanneensa uuden version "They Live"-elokuvasta!
Tarina on vain niin katsojansa katseluun nappaava! Alkuperäinen oli tehty pienellä budjetilla kuten Terminator 1 aikoinaan...
Olisiko Tampereen Filmifriikissä "They Live"-DVD hyllyssä??? Muutoin vältän ko. liikettä, kun hinnoittelu heillä on yläkanttiin. Empaattinen kirjoitti:
Tulee vielä se päivä, kun Hollywood ilmoittaa kuvanneensa uuden version "They Live"-elokuvasta!
Tarina on vain niin katsojansa katseluun nappaava! Alkuperäinen oli tehty pienellä budjetilla kuten Terminator 1 aikoinaan...
Olisiko Tampereen Filmifriikissä "They Live"-DVD hyllyssä??? Muutoin vältän ko. liikettä, kun hinnoittelu heillä on yläkanttiin.Eikös sen liikkeen pitänyt vähän niin kuin lopettaa? Ainakin kesällä oli kovat loppuunmyynnit heillä.
- amh
On aivan mahtava elokuva!Huikea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419