Nuorena ei ollut murheita

Anonyymi

Silloin oli ystäviä, oli optimismia, oli tulevaisuudenuskoa. Murheet alkoivat vasta myöhemmin. Mitä enemmän ikää tulee sitä synkemmäksi tämä elämä muuttuu. Alat lopullisesti olla kasvokkain sen tosiasian kanssa, etteivät ne haaveet toteudu, mistä silloin nuorena haaveilit. Ei sinusta tule rikasta eikä onnellista. Et löydä sopivaa kumppania, etkä koskaan voita lottovoittoa. Huomaat vain että kaikki se työ, mitä olet tehnyt haaveidesi eteen on ollut ihan turhaa.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoin, olen 55-vuotias, elämä mennyt vaan ollessa enkä mitään ole saanut aikaiseksi.

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi pitäisi niin kovasti "saavuttaa" ja haalia asioita. Kun ne kuitenkin kuolemassa kaikki menettää.. Kukaan ei voi sinua jättää, kun sinulla ei ole ketään. Vaimosi ei voi kuolla kun ei ole vaimoa jne jne..


      • Anonyymi

        Itse olen kyllä kovasti kokoajan tehnyt töitä haaveideni toteutumisen eteen mutta hidasta on. En halua lopullisesti sanoa että tämä oli tässä, sillä vielä on toivoa. Ei tämä elämä kyllä mitään helppoa ole. Täytyy olla hieman masokisti että jaksaa ottaa vastaan ne pettymykset, mitä elämä tuo. Harvaan asiaan täällä lopujen lopuksi pystyy kovinkaan paljon vaikuttamaan. Helppo se on niiden puhua, jotka ovat syntyneet hopealusikka suussa ja ovat rikkaita. Valitettavasti raha, status ja materia määrittää liian paljon asioita tässä elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä miksi pitäisi niin kovasti "saavuttaa" ja haalia asioita. Kun ne kuitenkin kuolemassa kaikki menettää.. Kukaan ei voi sinua jättää, kun sinulla ei ole ketään. Vaimosi ei voi kuolla kun ei ole vaimoa jne jne..

        Ei se elämä ole kovin kivaa siloinkaan jos jää aina kakkoseksi vaikka miten yrittää.


    • Anonyymi

      Miksi täältä on poistettu kaikki vastaukset? Ihan älyvapaa koko tämä suomi24.☹️

    • Rikkaaksi voi tulla älykkyydellä..
      Rikastuminen on kuin shakin peluuta. Älykäs ihminen keksii keinon tehdä rahaa..
      Toisaalta sama pätee naisasioissakin.. Jos ihminen haluaa jotain, niin älykäs ihminen keksii keinon saavuttaa haluamansa.

      • Anonyymi

        Helppo sanoa mutta vaikea toteuttaa, olin minäkin erittäin älykäs ja fiksu ideoideni kanssa kun olin vielä 15-vuotias.


    • Anonyymi

      Itse keskityn tekemään koko ajan kaikkea muuta kuin haaveiden edistämistä. Se käy ikään kuin itsestään. Tiedättekö?

      Tavallaan allekirjoitan tuon, että haaveitaan voi pitkälle toteuttaa, ja niillä voi olla taipumuksena toteutuakin. Älykkyydestä siinä ei kylläkään ole kysymys lähinnä. Ja yksinkertaista tai helppoahan se ei ole.

      Raha yms. mammona ei ole koskaan merkinnyt elämässäni mitään. Tai tietysti perustarpeiden tyydyttyminen on joku elinehto. Mutta siihen se sitten jääkin. Raha on yhdentekevää. Ei edes väline juuri mihinkään.

    • Anonyymi

      Minä olen lopettanut haaveilemisen menen vaan päivän kerrallaan ja katson mitä eteen tulee. Ei ainakaan pety.

      • Anonyymi

        Mutta voiko silloin olla kokonaisesti, täydesti oma itsensä? Mitä mieltä olet? Tai miten olet tuon ratkaissut? Ehkä haaveilet, toivot kuitenkin, vaikka elätkin hetkessä? Ehkä sellainen on viisasta - en tiedä...


    • Anonyymi

      Mitä vanhemmaksi tulee niin huomaa että tarvitsisi paljon taitoja vaikka mihin.

      Se tiedetty tietämättömyyden yö, pimeässä saa sitten suunnistaa kohti tiedon valoa.

      Onneksi on tullut opiskeltua, mutta monet asiat silti kiinnostaa.Mikä kiinnostaa niin siitä vaan uutta oppimaan.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe