Lottovoiton jako

Jos voitan nyt lotossa 10 miljoonaa. Jos ilmoitan veikkaukselle, että voiton saa jakaa suoraan myös minun lapsille ja lasten lapsille (10 kpl.). Onnistuuko tällainen voiton jako ja meneekö siitä vielä vero?
Ilmoita

Verot menee heti kun ylität 5000€ rajan, antaminen tulee kalliimmaksi kuin itse rahojen pitäminen ja joululahjojen ostaminen.
Ilmoita
Onnistuu. Teette porukkasopimuksen ja siihen saa kaavakkeita kioskeista ja varmaan veikkauksen sivuiltakin voi tulostaa. Siihen vaan osallisten nimet ja osuudet niin asia on selvä. Tietysti tarkennetaan henk.tunnuksilla ja tilinumeroilla sitten. Monet isot voitot ovat olleet porukkavoittoja, jotka tehty jälkikäteen. Mm eräs suuri eurojackpot tulee mieleen.
Jos vaikka panos olisi ollut yksi euro, niin sen voi jakaa kymmenen sentin osuuksiin, eli kymmenen porukka jokainen on kymmenen sentin panoksella ja saa kymmenesosan voitosta.
Osuudet voi jakaa toisinkin, eli joku saa enemmän osuuksia.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Lottovoiton jako

Jos voitan nyt lotossa 10 miljoonaa. Jos ilmoitan veikkaukselle, että voiton saa jakaa suoraan myös minun lapsille ja lasten lapsille (10 kpl.). Onnistuuko tällainen voiton jako ja meneekö siitä vielä vero?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta