Viggon edeltäjä?

mary

Katsellessani extended editionien extramateriaalia sain sellaisen käsityksen, että Viggo Mortensenia ei ollut alunperin palkattu Aragornin rooliin, vaan siinä oli ensin joku muu, liian nuoreksi osoittautunut näyttelijä.
Kuka tietää, ketä Aragornin rooliin soviteltiin ennen Viggoa? Jäin siihen käsitykseen, että kyseinen näyttelijä kävi jo Uudessa-Seelannissakin, ja laitettiin sitten pellolle. Mahtoi olla melkoinen konflikti tai pettymys kyseiselle näyttelijälle.

7

948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jassi

      Alunperin roolissa oli Stuart Townsend.Palkan kanssa tuli sit jotain häikkää ja Stuart lähti.
      Stuart on Charlize Theronin kihlattu,aika tuntematon,näytellyt useissa b-luokan leffoissa,kuten Kadotettujen kuningatar.

      • elven-fair

      • Ihmetyttö
        elven-fair kirjoitti:

        jos lisätieto kiinnostaa (kuvan kanssa), niin katso täältä: http://www.imdb.com/name/nm0870204/

        Voisin sanoo et Viggo on ainakin pärställään parempi Aragorn kuin tuo Stuart! :)
        Mutta koska en oo nähny kun Stuart näyttelee joten en voi sanoo mitään...:( Mutta se on ainakin totta et Viggo on hyvä näyttelijä ja minun näkemystä Aragornistä hän vastasi hyvin...Niinku kirjojen perusteella.


      • kontu
        Ihmetyttö kirjoitti:

        Voisin sanoo et Viggo on ainakin pärställään parempi Aragorn kuin tuo Stuart! :)
        Mutta koska en oo nähny kun Stuart näyttelee joten en voi sanoo mitään...:( Mutta se on ainakin totta et Viggo on hyvä näyttelijä ja minun näkemystä Aragornistä hän vastasi hyvin...Niinku kirjojen perusteella.

        Minusta tuo näyttää liian Sliipatulta aragoniksi,viggo sopii paremmin samoojaksi,sen näköinen enemmän kuin tuo..Ja vigossa enemmän kuninkaan arvokkuutta kuin tuossa sliipatussa,joka ei näytä olevan kokenut mitään..


      • phoebe
        kontu kirjoitti:

        Minusta tuo näyttää liian Sliipatulta aragoniksi,viggo sopii paremmin samoojaksi,sen näköinen enemmän kuin tuo..Ja vigossa enemmän kuninkaan arvokkuutta kuin tuossa sliipatussa,joka ei näytä olevan kokenut mitään..

        toi oli muutenkin vähän ''ei tunnetumpi''.. ... et mun mielestä tolkienin piirtämiin kuviin yhes kirjas niin, viggo on paljon luonnollisempi.. .. toi ihme stuart(ko) se ei ollu ees hyvän näkönen.. en tiiä millanen siitä olis tullu, mutta se olis pilannu ainakin mun osalta koko trilogian....


    • veera

      No, tällaisen käsityksen mä nyt olen saanut, kun olen lehtiä lueskellut. Eli, ainakin maaanmainiossa Empire-lehdessä oli pätkiä Sean Astinin (Sam) kirjasta, jossa ilmeisesti kerrotaan leffojen tekoprosesseista Seanin vinkkelistä, ja jos nyt ihan oikein käsitin, niin ainaakaan mistään henkilökohtaisista kismoista ei ollut kyse. Jotenkin vain Stuart Townsend ei istunut rooliin ja eristäytyi täten hieman muista. Sean Astin oli sanonut jotenkin sillä tavalla, että miehestä oikein näki, miten tuskastuttavaa se oli, kun se ei päässyt siihen rooliin käsiksi. Ja aivan oikein, kaikkien mielestä se näytti jotenkin väärältä Aragornin puvussa, jopa miehestä itsestään. Joten kaipa se sitten jätti suosiolla homman vanhemmille, onneksi.

      Vaikka toki omasta mielestäni Stuart Townsend on näytellyt aikamoisen hyvin joissakin elokuvissa; ihan hyvä näyttelijä se on. Hilpeä ja ihana elokuva nimeltään Shooting Fish on hyvä esimerkki. Mutta ei se Aragornina olisi toiminut; yksinkertaisesti se oli vaan liian nuori.

    • Nimetön

      Näin olen ymmärtänyt. PJ oivalsi vasta kuvausten alettua, et Aragornin esittäjän tuli olla vanhempi henkilö. ST oli 29 vuotias, joten ei mikään poikanen hänkään, mut kun Aragorn on kuitenkin elämää kokenut hemmo - niin vaihto oli pakko tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      381
      3591
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2529
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      127
      1792
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1137
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      50
      1125
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      162
      1104
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1074
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      908
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      882
    Aihe