Onko täällä vieläkään Kristillisyyteen

Anonyymi

(kaikilta osin Raamatun UT mukainen ja perustuva) HERÄNNEITÄ, viesteistä ei ainakaan ilmene.

Jos kuka alkaa niistä maailmallisen uskonnollisuuden unelmistaan heräämään.

Tässä osoitetta... http://www.suomenkristityt.foorumimme.com jonne voi tulla asiallisesti ja rakentavasti, siitä kaikille hyväksi Krist. PÄÄasiasta, Raamatun UT mukainen ja perustuva Kristillisyys, asioista ja kysymyksistä rakentavasti keskustelemaan. Että mikä vasta sitä, ne Raamatun UT mukaisen Kristillisyyden tunnusmerkit ilmentävää ja täyttävää, Oikeaa Kristillisyyttä olisi, josta kaikki voisivat siksi, kaikilta osin Raamatun UT mukaiseksi tunnistaa.

"hedelmistään kun puun" sellaiseksi, kaikille hyväksi hyvää hedelmää tuottavaksi tunnistaisi.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulostaa mielenkiitoiselta! Mitä uuden testamentin mukainen teistä tarkoittaa? Itselle, kun se on tuomitsemuutta ja lähimmäisen rakkautta

• Anonyymi

Sitä samaa kuin Itse Herran Jeesuksenkin, joka tuomititsi aikansa uskonnolliset, sanoi että olette isästä perkeleestä.

Samoin Hän kirosi / tuomitsi kuihtumaan sellaisen "hedelmäpuun", josta ei löytänyt mitään hedelmää. Vaikka oli se aika jolloin kuului löytää hedelmää!

ym. ym. vastaavaa.

Että; (Herätyys)

• Anonyymi kirjoitti:

Sitä samaa kuin Itse Herran Jeesuksenkin, joka tuomititsi aikansa uskonnolliset, sanoi että olette isästä perkeleestä.

Samoin Hän kirosi / tuomitsi kuihtumaan sellaisen "hedelmäpuun", josta ei löytänyt mitään hedelmää. Vaikka oli se aika jolloin kuului löytää hedelmää!

ym. ym. vastaavaa.

Että; (Herätyys)

Täällä ei ole mitään mielenkiintoa Uuteen Testamenttiin.

Ketään ei ole kiinnostunut.

• Suomen sana Perkele tulee slaavien jumalasta Perun Perkunos.

"Suomalaisten vastaavaa Ukko Ylijumalaa tarkoittanut "Perkele" tulee myös Perkūnasin nimestä. "

https://fi.wikipedia.org/wiki/Perun

• Anonyymi

Jaa-aa? Joskus olen arvellut, että tuo sana Perkele tulisi Ilmestyskirjassa mainitusta paikasta nimeltä Pergamon, missä Saatana asuu ja jossa hänellä on valtaistuimensa. Ilm. 2:13

• Pergamon

"Pergamon (m.kreik. Πέργαμον) oli kreikkalainen kaupunki Myysiassa Vähän-Aasian länsiosassa antiikin aikana. Pergamon oli myös samannimisen lyhytaikaisen (282—133 eaa.) valtakunnan sivistyskeskuksena tunnettu pääkaupunki. Kaupungissa oli suuri kirjasto, joka kilpaili Aleksandrian kirjaston kanssa. Legenda kertoo, että kun Aleksandria kilpailijaa häiritäkseen kielsi papyruksen maastaviennin, kehittivät pergamonilaiset tilalle pergamentin. Pergamonista on jäljellä huomattavia muinaisjäännöksiä, muun muassa Zeuksen alttaristo. "

Kun Pergamonin viimeinen kuningas Attalos III kuoli, hän testamenttasi valtakuntansa Roomalle. Roomalaiset tekivät Pergamonista Asian provinssin.[1]

Pergamonista tuli johtava kulttuurikeskus muun muassa kirjastonsa ansiosta. Siellä sijaitsi alkukristillinen seurakunta jo ensimmäisellä vuosisadalla. Se oli yksi niistä seitsemästä seurakunnasta, joille Ilmestyskirja oli osoitettu. "

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pergamon

• Anonyymi

Nimimerkki 'Outsider *' 31.3.2011 16:09 keskustelussa
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/9763321/missa-saatanan-valtaistuin-on-

Pergamo oli Länsi-Aasian kasvatuskeskus. Plutarkoksen mukaan suuri kreikkalainen runoilia Homeros ja "Historian isä" Herododos kirjoittivat siellä, koska kaupungissa oli 200.000 teosta käsittävä kirjasto. Pergamentti, nahasta valmistettu kirjoitusmateriaali, otettiin täällä käyttöön. Pergamo oli kuninkaallinen kaupunki ja sieltä lähetettiin kuninkaalliset käskykirjeet maakuntaan. Roomalainen miekka oli kaksiteräinen, sen arvovallan, joka rankaisi jokaista, joka uhmasi keisarin sanaa. Kristus puhuu tämän kaupungin kristityille jumalallista arvovaltaa vaativalla sanansa kaksiteräisellä miekalla, joka kuvaa Jumalan sanan sekä pelastavaa että kadottavaa voimaa.

Jeesus sanoo pyhien asuvan siellä "missä Saatanan valtaistuin on" Ilm: 2:13. Pergamo oli pakanallisten Jumalien palvonnan keskus. Siellä oli Asklepioksen, Kreikkalaisen terveyden ja lääketieteen Jumalan, erikoinen Temppeli. sen vertauskuvana oli käärme ja sen temppelissä palvottiin elävää käärmettä. Tätä Jumalaa nimitettiin "suureksi lääkäriksi" ja "vapahtajaksi" Sieltä on periytynyt nykyisin vielä käytännössä oleva käärmeen vertauskuva lääketieteen käytössä. Zeuksen temppeli, joka oli yksi maailman seitsemästä ihmeestä, oli pyhitetty tälle parantamisen Jumalalle. "Käärmekin" voi parantaa sairauksia

Mutta suurimman merkityksen Pergamo saavutti keisarin palvonnan keskuksena. Vähän ennen Kristuksen kuolemaa pystytettiin keisari Augustukselle suuri tepppeli Pergamoon. Keisaria palvottiin siellä "Herranamme ja Jumalanamme". Keisaria kunnioitettiin ensin valtioaatteen vertauskuvana, mutta pian kansa alkoi kuitenkin palvoa keisareita, ja yhä useampia julistettiin Jumaliksi ja pyhiksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Pergamo oli Länsi-Aasian kasvatuskeskus. Plutarkoksen mukaan suuri kreikkalainen runoilia Homeros ja "Historian isä" Herododos kirjoittivat siellä, koska kaupungissa oli 200.000 teosta käsittävä kirjasto. Pergamentti, nahasta valmistettu kirjoitusmateriaali, otettiin täällä käyttöön. Pergamo oli kuninkaallinen kaupunki ja sieltä lähetettiin kuninkaalliset käskykirjeet maakuntaan. Roomalainen miekka oli kaksiteräinen, sen arvovallan, joka rankaisi jokaista, joka uhmasi keisarin sanaa. Kristus puhuu tämän kaupungin kristityille jumalallista arvovaltaa vaativalla sanansa kaksiteräisellä miekalla, joka kuvaa Jumalan sanan sekä pelastavaa että kadottavaa voimaa.

Jeesus sanoo pyhien asuvan siellä "missä Saatanan valtaistuin on" Ilm: 2:13. Pergamo oli pakanallisten Jumalien palvonnan keskus. Siellä oli Asklepioksen, Kreikkalaisen terveyden ja lääketieteen Jumalan, erikoinen Temppeli. sen vertauskuvana oli käärme ja sen temppelissä palvottiin elävää käärmettä. Tätä Jumalaa nimitettiin "suureksi lääkäriksi" ja "vapahtajaksi" Sieltä on periytynyt nykyisin vielä käytännössä oleva käärmeen vertauskuva lääketieteen käytössä. Zeuksen temppeli, joka oli yksi maailman seitsemästä ihmeestä, oli pyhitetty tälle parantamisen Jumalalle. "Käärmekin" voi parantaa sairauksia

Mutta suurimman merkityksen Pergamo saavutti keisarin palvonnan keskuksena. Vähän ennen Kristuksen kuolemaa pystytettiin keisari Augustukselle suuri tepppeli Pergamoon. Keisaria palvottiin siellä "Herranamme ja Jumalanamme". Keisaria kunnioitettiin ensin valtioaatteen vertauskuvana, mutta pian kansa alkoi kuitenkin palvoa keisareita, ja yhä useampia julistettiin Jumaliksi ja pyhiksi.

Houkuttelivatko israelilaisia syömään epäjumalille uhrattua lihaa?
        Ne pergamonilaiset.
        Kenelle muuten Jeesus uhrattiin, ja eikö häntä myös syödä ?

Juutalaiset eivät syö, joten älkää houkutelko.

• Anonyymi
        fari.g kirjoitti:

Houkuttelivatko israelilaisia syömään epäjumalille uhrattua lihaa?
        Ne pergamonilaiset.
        Kenelle muuten Jeesus uhrattiin, ja eikö häntä myös syödä ?

Juutalaiset eivät syö, joten älkää houkutelko.

Varmaan houkuttelivat kumartamaan omia jumaliaan ja keisaria. Kenelle? Jeesus uhrattiin häneen uskovien syntien sovitukseksi kaikkivaltiaan ja vanhurskaan Jumalan uhrialttarilla l. Ariel-Jerusalemissa. Ja se, joka syö hänen ruumiinsa l. uskoo häneen ja juo hänen verensä l. saa Pyhän Hengen, elää ikuisesti.

Ai? Eivätkö juutalaiset tosiaan syö? Onpa outoa! 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: - Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä."
        Jes. 44:6

---

"Pilatus meni takaisin palatsiin, käski tuoda Jeesuksen eteensä ja kysyi häneltä: »Oletko sinä juutalaisten kuningas?»
        Jeesus vastasi: »Itsekö sinä niin ajattelet, vai ovatko muut sanoneet minusta niin?»
        Pilatus sanoi: »Olenko minä mikään juutalainen? Oma kansasi ja ylipapit sinut ovat minulle luovuttaneet. Mitä sinä olet tehnyt?»
        Jeesus vastasi: »Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta. Jos se kuuluisi tähän maailmaan, minun mieheni olisivat taistelleet, etten joutuisi juutalaisten käsiin. Mutta minun kuninkuuteni ei ole peräisin täältä.»
        »Sinä siis kuitenkin olet kuningas?» Pilatus sanoi. Jeesus vastasi: »Itse sinä sanot, että olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten tullut tähän maailmaan, että todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minua.»
        »Mitä on totuus?» kysyi Pilatus."
        Joh. 18:33-38

---

Pilatus sanoi juutalaisille: "Tässä on teidän kuninkaanne." Juutalaiset huusivat: "Pois! Pois! Ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Pitääkö minun ristiinnaulita teidän kuninkaanne?" Mutta ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole muuta kuningasta kuin keisari." Silloin Pilatus heidän vaatimuksestaan luovutti Jeesuksen ristiinnaulittavaksi.
        Joh. 19:14-16

• Ilmestyskirja:

"Pergamonin seurakunnan enkelille kirjoita:

»Näin sanoo hän, jolla on kaksiteräinen, terävä miekka:
      13»Minä tiedän, missä sinä asut: siellä, missä Saatanalla on valtaistuimensa. Silti tunnustat horjumatta minun nimeäni etkä ole kieltänyt uskoasi minuun, et edes silloin, kun uskollinen todistajani Antipas surmattiin teidän luonanne, siellä missä Saatana asuu. 14

Mutta kaikkea en sinussa hyväksy: Luonasi on sellaisia, jotka seuraavat Bileamin oppia, tuon miehen, joka opetti Balakille, miten virittää israelilaisille ansa ja vietellä heidät syömään epäjumalille uhrattua lihaa ja harjoittamaan siveettömyyttä. 15Heitä on sinunkin luonasi, noita jotka seuraavat nikolaiittojen opetusta. 16

Käänny siis! Ellet tee parannusta, minä tulen kohta luoksesi ja käyn heitä vastaan, isken heitä suuni miekalla."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      34
      2735
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2581
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2564
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      96
      2084
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      40
      1951
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      312
      1732
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1526
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1388
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1158
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1113
    Aihe