Pohkeenväistö?miten?

-Jonna-

hoitelen lt-tammaa,joka on 15v ja ex-ravuri...
laukan se nostaa liinassa hyvin...mutta ratsastettaessa kun mennään vasemmalle pohkeenväistöä(eli painetaan oikeella pohkeella) se menee sen TODELLA hyvin,mutta kun yritetään mennä oikeelle pohkeen väistöä(painetaan vasemmalla pohkeella)niin hevonen menee vasemmalle...tämä on itseni mielestä aika outoa?
miten saan hevosen menemään oikeelle?hevonen on helppo c tasoinen...

7

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jensson

      Moi!

      Ilmeisesti hevonen ei oikein ole ymmärtänyt, että pitää myös väistää toiselle puolelle. Koita ensin maasta käsin liinan kanssa väistämistä.Sitten selästä, pidä hyvä tempo yllä, koska hevosen on vaikeampi lähteä väistämään "laahaavasta" temmosta. Sitten kohota vähän vasenta ohjaa ylöspäin (älä kisko),se on kuin tukena hevoselle. Ja johda hieman ja kevyesti oikealla ohjalla sivulle päin, joka on hevoselle merkiksi, että sinne päin on mentävä. Sitten siirrä katseesi ja ylävartalosi oikealle, jolloin käyttöön tulee myös painoavut.
      Helpointa hevoselle on aloittaa muutaman metrin päästä uralta ja väistää se takaisin uralle. Keskikentältä uralle on hevoselle vaikeampaa.

    • Hanne

      Kuten sanoin jo ensimmaisella kaynti kerrallasi, hevosella on lihakset jumissa, ja se oikealle meno on joka asiassa vaikeaa. siihen auttaa vaan taivuttelu ja venyttely. jos sinulla on jtn epaselvaa niin kysy suoraan minulta,jookos? *hymynassu*

    • jake

      mulla itselläni on ex-ravuri ja se tekee juuri noin!! kysyin kaikista mahdollisista paikoista ja kokeilin kaikkea mutta mikään ei ole auttanut!!!
      mut jos sä saat tietoon mailaa mulle!!

      [email protected]

      • Hanne

        tietoa tuskin tuon minun hevosen kohdalla löytyy, joten kiitos lopetetaan tämän eläimen osalta keskustelu. T:se mulkku hevosen omistaja joka ei tahdo elukkansa asioita yleisille keskustelupalstoille!!


    • Molly Weasley

      Miten hevonen vastaa puolipidätteisiin? Reagoiko ollenkaan vai juokseeko vain "alta pois"?
      Pysyykö suorana vasemmalle väistäessä? Onko helppo asettaa kumpaanki suuntaan vai vänkääkö vastaan?

      • Hanne

        melkein mieli kilahtaa!! Hevonen toimii kun on määrätietoinen ratsastaja!sillä on omat metkunsa ja voisin kuvitella että osaan itse keskustelun aloittaneelle antaa parhaat neuvot hevosen omistajana!


    • ratsastaja

      Molly sen sanoi, puolipidätteet.
      Olen nyt vähän vajaan vuoden ratsastellut 9 vuotiasta ex-ravuri suokkitammaa. Aluksi mm. paineli aina lapa edellä ja harrasti tälläistä kaikkea. (Luojan kiitos ollaan edistytty ihan kiitettävästi alkuajoista)
      Tässä nyt kerran koitin ja yllätyin, hevonen väisti. Sama ongelma meillä kuitenkin on, päinvastainen vain. Oikealle väistää kyllä, vasemmalle ei. Pidätteet ei kyllä oikein mene läpi, että se voisi olla osasyynä. Lisäki olen epäillyt sitä, että sen vasen puoli on muutenkin vahvempi.
      Noh, en sitten tiedä. Luin kuitenki muiden antamat vinkit, kiitos niistä juu. Voisipa koittaa soveltaa... Ja toivottavasti se pidätteellekkin herkistyy ajan myötä kunhan ei itse ole kova niiden kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9045
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      130
      2410
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe