Turmion iljetys

Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!
Seura kunaasa on sillä noina päivinä tulee olemaan ahdinko, jollaista ei ole ollut luomakunnan alusta, Jumalan luomistyöstä tähän päivään asti, eikä tule olemaan. Mark.13:19 jatkuu Dan12:1

20

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Daniel: 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael,
      se suuri enkeliruhtinas,
      joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.
      Ja se on oleva ahdistuksen aika,
      jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka,
      kuin kansoja on ollut,
      hamaan siihen aikaan asti.
      Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi,
      kaikki,
      jotka kirjaan kirjoitetut ovat.

      Tarkoittanee sitä että antikristus julistaa Jerusalemiin rakennettavaan Jumalan Temppelissä olevansa jumala ja vasta sen jälkeen israel huomaa erehtyneensä.
      Sillä hehän tekevät väärän rauhan seitemäksi vuodeksi.

    • Niin siinä kävi iljetys tuli temppeliin uhratti sikoja joka israelille saastainen eläin.

      • Anonyymi

        Noinhan se keikkalainen Antiookkosepifaanes teki hän meni ja uhrasi sian Jerusalemin tenppelissä. Saastuttaen temppelin.

        Ja silloin alkoi makkabealaisten kapina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se keikkalainen Antiookkosepifaanes teki hän meni ja uhrasi sian Jerusalemin tenppelissä. Saastuttaen temppelin.

        Ja silloin alkoi makkabealaisten kapina.

        Mihin päättyi makkabealisten kapina?


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Mihin päättyi makkabealisten kapina?

        Makkaealaiskapinassa Juutalaiset saivat jälleen lyhyt aikaisen itsenäisyyden.
        Mutta jos Jeesus olisi syntynyt Juutalais valtiossa,
        Raamatun ennustukset eivät olisi toteutuneet, sillä Juutalaiset eivät olisi Jeesusta ritiinnaulinneet Ja tämä ennustus ei olisi toteutunut: Kirkko Raamattu 1 Mooses 3:14
        Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle [saatanalle]:
        "Koska tämän teit,
        kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten
        ja kaikkien metsän eläinten joukossa.
        Vatsallasi sinun pitää käymän
        ja tomua syömän koko elinaikasi.

        Ja minä panen vainon sinun
        ja vaimon välille
        ja sinun siemenesi
        ja hänen siemenensä välille;
        se on polkeva rikki sinun pääsi,
        ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

        KR 1933/-38
        Joh. 6:27 Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38) Matt. 3:17 Ja katso,
        taivaista kuului ääni,
        joka sanoi:
        "Tämä on minun rakas Poikani,
        johon minä olen mielistynyt."

        Matt. 17:5 Hänen vielä puhuessaan,
        katso,
        heidät varjosi valoisa pilvi;
        ja katso,
        pilvestä kuului ääni,
        joka sanoi:
        "Tämä on minun rakas Poikani,
        johon minä olen mielistynyt;
        kuulkaa häntä."

        Joh. 1:32 Ja Johannes todisti sanoen:
        "Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen,
        ja se jäi hänen päällensä.
        Ja minä en tuntenut häntä;
        mutta hän,
        joka lähetti minut vedellä kastamaan,
        sanoi minulle:
        'Se,
        jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan
        ja jäävän,
        hän on se,
        joka kastaa Pyhällä Hengellä.'

        Joh. 5:36-37
        Mutta minulla on todistus,
        joka on suurempi kuin Johanneksen;
        sillä ne teot,
        jotka Isä on antanut minun täytettävikseni,
        ne teot,
        jotka minä teen,
        todistavat minusta,
        että Isä on minut lähettänyt.
        Ja Isä,
        joka on minut lähettänyt,
        hän on todistanut minusta.
        Te ette ole koskaan kuulleet hänen ääntänsä ettekä nähneet hänen muotoansa,

        Joh. 8:18 Minä olen se, joka todistan itsestäni, ja minusta todistaa myös Isä, joka on minut lähettänyt."

        2Piet. 1:17 Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt."

        Biblia (1776) Joh. 6:27 Älkäät tehkö sitä ruokaa,
        joka on katoovainen,
        vaan sitä ruokaa,
        joka pysyy ijankaikkiseen elämään,
        jonka Ihmisen Poika teille antava on;
        sillä Isä Jumala on sen vahvistanut.


      • Jeesus syntyi juudean daavidin kaupungin beethemissä,juuta laiset odotivat messiasta joka vapautasi hedät rooman vallan alta.
        Mutta kun Jeesus olikin Nasarettilainen he eivät hyväksyneen,hallitsijakseen hän oli heille kansan villitsiä,joka piti raivata pois.


    • Anonyymi

      Niin kirkot kuin moskeijat voisi hyötykäyttää vaikka sikalana.

      • Anonyymi

        Noin kommunistit toimivat neuvostoliitossa. Ortodoksi kirkkoja muutettiin hevostalleiksi, käymälöiksi. elokuvateattereiksi. Muutamia maintaseni.

        Muslimit ottaneet katetrtaaleja ja muuttnnet ne islamin propaganda palvelukseen,
        ja päinvastoin.

        Mutta kaikki tulee muuttumaan Kun Jeesus Kristus astuu jälleen näyttämölle Kunnian Kuninkaana ja Herrojen Herrana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin kommunistit toimivat neuvostoliitossa. Ortodoksi kirkkoja muutettiin hevostalleiksi, käymälöiksi. elokuvateattereiksi. Muutamia maintaseni.

        Muslimit ottaneet katetrtaaleja ja muuttnnet ne islamin propaganda palvelukseen,
        ja päinvastoin.

        Mutta kaikki tulee muuttumaan Kun Jeesus Kristus astuu jälleen näyttämölle Kunnian Kuninkaana ja Herrojen Herrana.

        Siinä on se ero, että me ateistit voimme jyrätä kirkkonne maan tasalle.
        Jeesuksesi ei voi sille mitään, koska hän on kuollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on se ero, että me ateistit voimme jyrätä kirkkonne maan tasalle.
        Jeesuksesi ei voi sille mitään, koska hän on kuollut.

        Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari*, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Matt16:18. Sitä kirkkoa ei saa maantasalle,mikään mahti.


    • Anonyymi

      Eikö ruumisarkku piispan jyrähdys sitten ollutkin "Turmion iljetys" kun hän puolusti priden yhteistyö kumppanuutta ja sanoi että Raamattu ei ole herra.
      KR 1933/-38
      Tuom. 20:13 Luovuttakaa nyt ne Gibean kelvottomat miehet, surmataksemme heidät ja poistaaksemme pahan Israelista." Mutta benjaminilaiset eivät tahtoneet kuulla veljiänsä, israelilaisia.

      Hoos. 9:9 He ovat syvälle vajonneet turmiontekoon niinkuin Gibean päivinä. Hän muistaa heidän rikoksensa, rankaisee heidän syntinsä.

      Hoos. 10:9 Gibean päivistä asti sinä olet syntiä tehnyt, Israel. Sinne he ovat asettuneet. Eikö saavuttaisi heitä Gibeassa sota, sota vääryyden miehiä vastaan?

      Biblia (1776)
      Tuom. 20:13 Antakaat siis nyt ne ilkiät miehet Gibeasta, meidän tappaaksemme ja ottaaksemme pahuutta Israelista pois. Mutta BenJaminin lapset ei tahtoneet kuulla veljeinsä Israelin lasten ääntä.

      1.Korinttolaiskirje:
      5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä. >> Jakeen lisätiedot
      1.Timoteuksen kirje:
      1:20 Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

    • Anonyymi

      Danielin tekstillä ei ole mitään tekemistä makkabilaisajan kanssa. Se on väärä teoria, johon melkein kaikki uskovat, koska saatana on sokaissut teidän sydämennen totuudelta.

      Turmion iljetys = epäjumalanpalvonta = katolisen kirkon oppi.

      • Anonyymi

        "Danielin tekstillä ei ole mitään tekemistä makkabilaisajan kanssa" eihän tuossa tekstissä niin väitetty.
        Siinä todettiin vain, ettei Jeesus voinut syntyä itsenäiseen Juutalais valtioon, jos Jeesus olisi siellä syntynyt niin kirjoitukset eivät olisi toteutuneet ja me eläisimme ilman toivoa.
        Sillä kirjoitettu on KR 1933/-38 Gal. 3:13-14
        "Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        1 Mooses 3:14
        Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle [saatanalle]:
        "Koska tämän teit,
        kirottu ole sinä kaikkien karjaeläinten
        ja kaikkien metsän eläinten joukossa.
        Vatsallasi sinun pitää käymän
        ja tomua syömän koko elinaikasi.

        Ja minä panen vainon sinun
        ja vaimon välille
        ja sinun siemenesi
        ja hänen siemenensä välille;
        se on polkeva rikki sinun pääsi,
        ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."

        Esivalta aina tulee Jumalalta ja Jeesuksen aikoihin siellä oli Roomalainen hallinto ja heillä oli käytössä ristiinnaulitseminen.
        Ja Jumala siis antoi juutalaiset Roomalaisen vallan alle juuri sen vuoksi koska "Jumalan Karitsa pois ottaa maailman synnin" ja juuri noinhan Jeesus lupasikin tehdä.
        "se on polkeva rikki sinun pääsi,
        ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän."


    • Anonyymi

      Ilm. 22:14 -15 Autuaat ne,
      jotka pesevät vaatteensa,
      että heillä olisi valta syödä elämän puusta
      ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
      Ulkopuolella ovat koirat
      ja velhot
      ja huorintekijät
      ja murhaajat
      ja epäjumalanpalvelijat
      ja kaikki,
      jotka valhetta rakastavat
      ja tekevät.

      • Anonyymi

        Taidatte syödä yhteiskunnan kassasta ja niillä rahoilla sitten lisäännytte.
        Voisitteko jeesustella joskus ihan omilla rahoillanne.


      • Anonyymi

        Minulla ei rahat menekään viinaan ja huvituksiin. Sen vuoksi uskon Jeesukseen, koska sain kaikki syntini anteeksi kun otin Jeesuksen Herrakseni ja vapauduin kiroilusta, kortin peluusta, iskelmämusiikin sanoistakin vapauduin. Siksi kehun aina Jeesusta.
        Ansaitsin leipäni maanviljelijänä sitten eri rakennus firmoissa tavallisena duunarina. Olin myös Leningradin Astoria hotelin työmaalla oikomassa seiniä.
        Ja nyt lähes 80-kymppisenä tietenkin eläkkeellä.

        KR 1933/-38 Ap.t. 2:47
        kiittäen Jumalaa
        ja ollen kaiken kansan suosiossa.
        Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä,
        jotka saivat pelastuksen.

        Ap.t. 11:21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa,
        ja suuri oli se joukko,
        joka uskoi
        ja kääntyi Herran puoleen.

        Ap.t. 11:24 Sillä hän oli hyvä mies
        ja täynnä Pyhää Henkeä
        ja uskoa.
        Ja Herralle lisääntyi paljon kansaa.

        Biblia (1776)
        Ap.t. 2:47 Ja kiittäin Jumalaa olivat kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi joka päivä autuaaksi tulevaisia seurakunnalle.


    • Anonyymi

      Mitä jos se turmion ilmestys tarkoittaa symbolisesti ihmisen omaa, lihallista toimintaa ja luottamista siihen, mikä ei kanna hedelmää?

      Mitä jos kyse onkin Jeesuksen antaman käskyn "rakasta" vastustamisesta? Kuinka se tapahtuisi? Sanassa sanotaan "joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa". Jeesus on itse täydellisyys, ja olemalla Hänessä olemme yhtä täydellisen rakkauden kanss a. Tämä tarkoittaa, että rakkaus itse pääsee kauttamme rakentamaan, kun Totuus, Jeesus Kristus on ottanut Jumalan lapsessa muotonsa ja todistaa hänen kauttaan itse itsestään. Pelko ei voi todistaa Jumalasta, sillä Jumalassa ei ole pelkoa.

      Mitä jos "turmion ilmestys" ja "pedon merkki"-kin ovat ihmisessä tapahtuva luottamus/ suuntautuminen, siihen mikä on valheen ja pimeyden alla, Totuuden ja valon sijasta. Rakkudessa ei ole pelkoa, joten voidaan sanoa, että ne ovat toistensa vastakohdat. Pelossa ei siis myöskään ole rakkautta. Kun varjelemme sydämemme ja vietämme aikaa Jumalan kanssa, Hän itse vahvistaa sydäntä mä ja saamme levätä Hänen suojassaan. Näin myös rohkaistumme vastustamaan pahaa, joka henkivalloissa pyrkii laittamaan toimintaamme epäilystä ja eripuraa. Kun siis rakastamme, voitamme pahan (eli pelon) hyvällä.

      Elämme lopun aikoja, jolloin laittomuuden lisääntyessä monien rakkaus viilenee. On siis tärkeää viettää aikaa rukouksessa etsien, kolkuttaen ja anoen Herralta Pyhän Hengen täyteyttä ja viisautta; Jumalan voimaa, sillä Jumala ei anna lapsilleen pelon Henkeä, vaan voiman, rakkauden ja raittiuden Hengen. Hän on hyvä Jumala, joka täyttää kaikki tarpeemme, kun vain luotamme ja turvaamme Häneen.

      "Tulee yö, jolloin kukaan ei voi tehdä työtä." Näen kyseisen asian myös niin, että tulee niin suuri valon ja pimeyden välinen erottelu, että valo ei enää tule operoimaan pimeyden keskellä. Jeesus mainitsee myös sanassaan, että jos rakastamme vain heitä, jotka meitä rakastavat, minkä palkan me siitä saamme. Siksi profeetat ovat vieneet korjaavaa viestiä heille, jotka eivät heidän välittömästään viestistä ole pitäneet, ja siksi evankelista julistavat rauhan evankeliumia rakkaudessa heille, jotka eivät vielä ole Jumalan rakkaudesta kuulleet. Jokaisen parannuksen tehneen tähden taivaissa on juhlat, eiväthän terveet tarvitse parantajaa.

      Jotta olemme viisaiden, emmekä tyhmien neitsyiden kaltaisia, ja saamme lampun lisäksi öljyä, meidän tulee olla uskossa eläviä, ei kuolleita. Vielä on aikaa rakastaa, eli kantaa toistemme kuormia, jotta Jeesus pääsee rakentamaan rakkauttaan meihin. Kun kylvämme rakkautta, niitämme rakkautta, ja se on puhtaasti Jumalan työ, kun olemme alttiina vaeltamaan Pyhässä Hengessä. Näin pimeys, turhuus, valheet a pelko ei ole osallisena toiminnassamme, vaan saamme puhdistus ja olla vapaina pelosta, jolloin täydellinen rakkaus on vaikuttanut Kristuksen kokonaisen pukeutumisen yllemme.

      • Anonyymi

        Pahoittelen kirjoitusvirheitä, joista ainakin osa tuli automaattikorjauksen takia.

        "Yli kaiken varjeltavan varjelkaa sydämenne, sillä sieltä on elämä lähtevä". Kun sydän on täynnä Jumalan vuodattamaa rakkautta, silloin siellä ei ole pelkoa. Tällöin myös suu puhuu sitä, mikä on Herran mielen mukaista, koska rakastava sydän on Jumalan mielen mukainen. Näin saamme valaista ympäristömme ja olla maan suolaa, vastustaa pahaa ja toivottaa tervetulleeksi Jumalan valtakuntaa maan päälle, kuten on taivaissa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahoittelen kirjoitusvirheitä, joista ainakin osa tuli automaattikorjauksen takia.

        "Yli kaiken varjeltavan varjelkaa sydämenne, sillä sieltä on elämä lähtevä". Kun sydän on täynnä Jumalan vuodattamaa rakkautta, silloin siellä ei ole pelkoa. Tällöin myös suu puhuu sitä, mikä on Herran mielen mukaista, koska rakastava sydän on Jumalan mielen mukainen. Näin saamme valaista ympäristömme ja olla maan suolaa, vastustaa pahaa ja toivottaa tervetulleeksi Jumalan valtakuntaa maan päälle, kuten on taivaissa. :)

        Eli voisiko ajatella, että turmion ilmestys asettuu monien sydämeen, ja jos sydämeen asettuu hallitsijaksi pelko, pääsee turmio ilmestymään. Kun rakkaus ohjaa sydäntä, tapahtuu Jumalan valtakunnan ilmestyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli voisiko ajatella, että turmion ilmestys asettuu monien sydämeen, ja jos sydämeen asettuu hallitsijaksi pelko, pääsee turmio ilmestymään. Kun rakkaus ohjaa sydäntä, tapahtuu Jumalan valtakunnan ilmestyminen.

        KR 1933/-38, Jes. 1:26-28
        Ja minä palautan sinun tuomarisi muinaiselleen
        ja sinun neuvonantajasi sellaisiksi,
        kuin alkuaan olivat.
        Sitten sinua kutsutaan "vanhurskauden linnaksi",
        "uskolliseksi kaupungiksi."
        Siion lunastetaan oikeudella
        ja sen kääntyneet vanhurskaudella.
        Mutta luopiot
        ja syntiset saavat kaikki turmion,
        ja ne,
        jotka hylkäävät Herran,
        hukkuvat.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1819
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      82
      1606
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe