Mitä mieltä olette? Monet papit, kirkkoherrat, piispatkin ovat antaneet pikkusormensa mammonalle ja lähimmäisenrakkaus häiritsee tuottoja verotuksen ja hyvinvoinnin sekä tulonsiirtojen muodossa näistä porvareista. Onko mammona viimeinen suuri eksytys, johon haksahtaa suurin osa kristityistäkin? Vihreä eksyttäjä $, £, €, ¥ jonka rahasta huor-aava porttotalous ja petotalous Suuri Babylon eksyttää meitä?
Onko paholainen mammonanpalvonnan takana?
78
187
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, koska paholaista ei ole olemassa.
- Anonyymi
"Hymähdys." :)
- Anonyymi
Paholaisenhan kannattaisi nimenomaan pysyä piilossa, eihän se muuten eksytä vaan saa puolelleen vain marginaaliporukat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paholaisenhan kannattaisi nimenomaan pysyä piilossa, eihän se muuten eksytä vaan saa puolelleen vain marginaaliporukat.
Paholaisen paljastuminen paljastaisi myös Jumalan olemassaolon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei paholaisen tarvitse olla piilossa. Jos ajatellaan armeijaa niin sehän on ihan valtion tukemaa satanismia ja valtaosan mielestä on oikein lähteä tappamaan muita ihmisiä kun "omaa" maata puolustetaan sillä tavalla meidät on koulutettu ajattelemaan.
Ainoa mitä paholaisen ja hänen liittolaisensa täytyy tehdä on antaa alkusysäys jonkinlainen syy sotaan. Kaikki sodat ovat lähteneet valheesta ja asioiden vääristelystä liikkeelle.
Työpaikoilla voidaan myös ärsyttää työntekijöitä niin kauan että hermot menee ja väkivalta alkaa. Herrat tekevät kaikenlaisia kiky sopimuksia ym. jotka heikentävät työntekijän oikeuksia ja pistävät rahat omaan taskuun. - Anonyymi
Kyllä paholainen on paljolti mammonan palvonnan takana. se pyrkii vetoamaan ihmisen himoihin ja haluihin yrittäen saada arvosstelukyvyn pettämään siinä, mikä on oikein tai väärin Jumalan tahdon mukaan. Kristinuskoon liittyy Jumalan siunauksien kokeminen ja yhdeksi sellaiseksi se on monille raha. Aloittajan sanoissa on varmaan totuutta.
Rahaan ja tavaraan liittyy aina vaara, että se muuttuu ihmiselle epäjumalaksi. Rahaa voi alkaa langeta himoitsemaan tai se voi synnyttää kateutta. Nämä taas voivat saada ihmisen sortumaan tekoihin, jotka ovat syntiä. Ahneus ja kaikenlainen himoaminen jotakin asiaa kohtaan on jo syntiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä paholainen on paljolti mammonan palvonnan takana. se pyrkii vetoamaan ihmisen himoihin ja haluihin yrittäen saada arvosstelukyvyn pettämään siinä, mikä on oikein tai väärin Jumalan tahdon mukaan. Kristinuskoon liittyy Jumalan siunauksien kokeminen ja yhdeksi sellaiseksi se on monille raha. Aloittajan sanoissa on varmaan totuutta.
Rahaan ja tavaraan liittyy aina vaara, että se muuttuu ihmiselle epäjumalaksi. Rahaa voi alkaa langeta himoitsemaan tai se voi synnyttää kateutta. Nämä taas voivat saada ihmisen sortumaan tekoihin, jotka ovat syntiä. Ahneus ja kaikenlainen himoaminen jotakin asiaa kohtaan on jo syntiä.Kateus köyhien tukia kohtaan on syntistä.
Itse en pidä paholaista henkilöitymänä vaan niitä tahoja jotka salailevat, valehtelevat, vääristelevät ja vaikenevat totuuksista.
Siksi juuri Te, hyvät herrat olette suosikkejani.
Tällaisista asioista ette koskaan kuule YLE:ltä ettekä Hesarista, olkaamme siis iloisia että meille on jätetty edes tällainen pieni henkireikä.- Anonyymi
Kenet Jeesus sitten kohtasi etämaassa 40 päivän matkallaan, itsessään olevan pahanko?
- Anonyymi
On olemassa näyttöä (en tunne asiaa kuin ylimalkaisesti), että noin vuodesta, jona Amerikan Yhdysvallat itsenäistyi 1700-luvulla, on maailman kaikissa ( ???!!! ) merkittävissä sodissa rahoittanut samat tahot molempia sotivia osapuolia. Yksittäiset miljardöörit, yhtiöt, suurvallat ym. vastaavat ovat antaneet rahaa kommunistiseen vallankumoukseen, Natsi-Saksalle, Irak huijattiin (muistaakseni Venäjän rahoituksella avustettiin) hyökkäämään Kuwaitiin "luvaten", ettei Yhdysvallat puuttuisi asiaan. Saddam Hussein myönsi myöhemmin tämän, kun "Aavikkomyrskyn" jälkeen Irak oli raunioina.
Tämän tarkoituksellisen sekasorron takana ovat näennäisesti järkevät ihmiset toimien kuitenkin käsittämättömällä tavalla (mitä etua ihmiselle olisi siitä, että mahdollisimman paljon ihmisiä kuolee sodan molemmilta osapuolilta ???). Asia saa uuden merkityksen, kun tiedetään näiden tahojen yhteydet esim. vapaamuurareiden ylimpien asteiden jäseniin, jotka avoimesti palvovat Lusiferia. Tämä persoonallinen langennut arkkienkeli on kaiken pahuuden takana viimekädessä. Entiset saatananpalvojat ovat kertoneet, miten pahan voimat ovat "karanneet käsistä" tehden järkyttäviä asioita. Näiden demonisten voimien, jotka ovat alaisia Lusiferille, ihminen on täysin voimaton heittopussi ja sätkynukke (etenkin jos on tietoisesti antautunut pahan palvelukseen..mutta monet myös tahtomattaan) ilman Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan/Jumalan sovintoveren Voimaa. Lusifer on voimaton Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren kohdatessaan ja vastaavasti se on kristittyjen voima ja turva ja ainoa tie pelastukseen ja iankaikkiseen elämään.
Rehellisesti sanoen en tiedä (vielä), kuinka paljon illuminaatti- tahoista kerrotut asiat ovat varmuudella tosia, mutta niihin kannattaa jo yhteiskunnallisessa mielessä tutustua itse jokaisen. Jotakin suurta ja pahaa varmuudella on tekeillä liittyen esim. maailmanlaaajuiseen "uuteen maailmanjärjestykseen" (näistä yksi yritys oli esim. "kolmas valtakunta") Evankeliumin ja Raamatun ilmoituksen elävästä yhdestä ainoasta tosi Jumalasta (Israelin sekä kristittyjen) tiedän olevan tosia....valitettavasti myös persoonallisen pahan ilmentymästä, Lusiferista ja hänen "enkeliarmeijastaan" ; valonenkeleitä on tosin enemmän ja heidän takanaan Kaikkivaltias Jumala ja Karitsa, Jeesus Kristus. - Anonyymi
Toisaalta yksi Lusiferin menettelytavoista on tehdä itsensä näkymättömäksi taustavaikuttajaksi, jotta hänen ominaisuutensa valehtelijana ja murhaajana eivät paljastuisi. Vastaavasti joissakin tilanteissa on ollut ilmeisesti hänen etunsa olla näkyvänä ilmentymänä ja sen ovat joutuneet todistamaan monet.
- Anonyymi
>>Itse en pidä paholaista henkilöitymänä vaan niitä tahoja jotka salailevat, valehtelevat, vääristelevät ja vaikenevat totuuksista<<
Satanistitkaan eivät kuulemma usko Saatanaan, eivätkä Jumalaan ja ovat siten ateisteja. He katsovat olevansa omia jumaliaan ja siten vapaita tekemään oman nautintonsa ja omien etujensa takia mitä tahansa. Länsimaisen kristillisyyden - ja oikeastaan pitkälti koko sivistyneen kulttuurinkin - perustana on se ajatus ja uskomus, että sisällämme oleva Jumala on meihin yhteydessä sielumme kautta. Usein tuokin asia ymmärretään kuitenkin väärin, eli kuvitellaan, että sielumme on Jumala. Tuollainen on juuri satanistista ja itsekeskeistä asioiden vääristelyä.
Saatanan palvojat uskovat persoonalliseen Saatanaan ja Jumalaan, mutta he pitävät Saatanaa Jumalanaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa näyttöä (en tunne asiaa kuin ylimalkaisesti), että noin vuodesta, jona Amerikan Yhdysvallat itsenäistyi 1700-luvulla, on maailman kaikissa ( ???!!! ) merkittävissä sodissa rahoittanut samat tahot molempia sotivia osapuolia. Yksittäiset miljardöörit, yhtiöt, suurvallat ym. vastaavat ovat antaneet rahaa kommunistiseen vallankumoukseen, Natsi-Saksalle, Irak huijattiin (muistaakseni Venäjän rahoituksella avustettiin) hyökkäämään Kuwaitiin "luvaten", ettei Yhdysvallat puuttuisi asiaan. Saddam Hussein myönsi myöhemmin tämän, kun "Aavikkomyrskyn" jälkeen Irak oli raunioina.
Tämän tarkoituksellisen sekasorron takana ovat näennäisesti järkevät ihmiset toimien kuitenkin käsittämättömällä tavalla (mitä etua ihmiselle olisi siitä, että mahdollisimman paljon ihmisiä kuolee sodan molemmilta osapuolilta ???). Asia saa uuden merkityksen, kun tiedetään näiden tahojen yhteydet esim. vapaamuurareiden ylimpien asteiden jäseniin, jotka avoimesti palvovat Lusiferia. Tämä persoonallinen langennut arkkienkeli on kaiken pahuuden takana viimekädessä. Entiset saatananpalvojat ovat kertoneet, miten pahan voimat ovat "karanneet käsistä" tehden järkyttäviä asioita. Näiden demonisten voimien, jotka ovat alaisia Lusiferille, ihminen on täysin voimaton heittopussi ja sätkynukke (etenkin jos on tietoisesti antautunut pahan palvelukseen..mutta monet myös tahtomattaan) ilman Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan/Jumalan sovintoveren Voimaa. Lusifer on voimaton Jeesuksen Kristuksen nimen ja veren kohdatessaan ja vastaavasti se on kristittyjen voima ja turva ja ainoa tie pelastukseen ja iankaikkiseen elämään.
Rehellisesti sanoen en tiedä (vielä), kuinka paljon illuminaatti- tahoista kerrotut asiat ovat varmuudella tosia, mutta niihin kannattaa jo yhteiskunnallisessa mielessä tutustua itse jokaisen. Jotakin suurta ja pahaa varmuudella on tekeillä liittyen esim. maailmanlaaajuiseen "uuteen maailmanjärjestykseen" (näistä yksi yritys oli esim. "kolmas valtakunta") Evankeliumin ja Raamatun ilmoituksen elävästä yhdestä ainoasta tosi Jumalasta (Israelin sekä kristittyjen) tiedän olevan tosia....valitettavasti myös persoonallisen pahan ilmentymästä, Lusiferista ja hänen "enkeliarmeijastaan" ; valonenkeleitä on tosin enemmän ja heidän takanaan Kaikkivaltias Jumala ja Karitsa, Jeesus Kristus.Kerrotko että Yhdysvaltain toimien takana olisi saatana demoneineen?
- Anonyymi
Vain idiootit uskovat että sellainen olento kuin paholainen olisi olemassa.
- Anonyymi
Raam 33/38
Sananlaskut 17:28
Hullukin käy viisaasta, jos vaiti on; joka huulensa sulkee, on ymmärtäväinen. - Anonyymi
Paholaista ei ole ilman uskoa Jumalaan, mutta Jumalaan voi uskoa ilman paholaista. Siis ikuinen kakkonen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paholaista ei ole ilman uskoa Jumalaan, mutta Jumalaan voi uskoa ilman paholaista. Siis ikuinen kakkonen,
Jumala ja jumalat ovat kaikki ihmisten luomia mielikuvitusolentoja.
- Anonyymi
...juuri näin se haluaa Sinun uskovankin. hän on Sinun vihollisesi ja haluaa varmuudella tuhota Sinun ja mahdollisimman monen ihmisen elämän.. Valon puolelta löydät Jeesuksen Kristuksen avun ja pelastuksen, minkä Sinä tiedätkin, joten ei sen enempää täällä tänään tästä. Etsivä löytää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...juuri näin se haluaa Sinun uskovankin. hän on Sinun vihollisesi ja haluaa varmuudella tuhota Sinun ja mahdollisimman monen ihmisen elämän.. Valon puolelta löydät Jeesuksen Kristuksen avun ja pelastuksen, minkä Sinä tiedätkin, joten ei sen enempää täällä tänään tästä. Etsivä löytää..
Saatana ei ole tuhonnut yhdenkään ihmisen elämää, sen tekevät ihmiset itse.
Jos osaisit katsoa asioita neutraalisti ja puolueettomasti tulisit itsekin siihen tulokseen että yhdestäkään Jumalasta ei ole yhtäkään ainoaa todistetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaisit katsoa asioita neutraalisti ja puolueettomasti tulisit itsekin siihen tulokseen että yhdestäkään Jumalasta ei ole yhtäkään ainoaa todistetta.Ihmiset ovat usein tietämättään henkiolentojen "juoksupoikia". Tietenkään pahuuden henkiolentoihin vetoamalla ei ihminen voi paeta vastuutaan vääryyksistä, joita on tehnyt kanssaihmisilleen. Nämä voimat harvoin suoraan pakottavat ihmistä mihinkään. Sen sijaan ne voivat vaikuttaa ja synnyttää ihmisten ajatuksiin vaikuttamalla esim. erilaisia elämäntilanteita, "noidankehiä", joissa ihmisen mahdollisuus vaikuttaa asioiden korjaamiseksi ovat lähes olemattomat. Tyypillinen esimerkki voisi olla huumeriippuvuus, vieroitusoireet, varastaminen, kiristäminen, uhkailut, tappaminen ja väkivalta tähän kaikkeen liittyen.
Lähtökohta on jonkun halu rikastua, toinen haluaa aineista sävärit elämäänsä. Eipä paljon muuta tarvitakaan, niin on luotu pohja eri tavoin tässä kuviossa mukana oleville vankila, josta usein ainoa ulospääsy on kuolema. Tämä on miljoonien kärsimystä, josta itse olen saanut maistaa osani.
Minä olen ulospäin puolueellinen, mutta koen olevani totuudellinen enkä ole luonteeltani "laumasielu". En myönnä olevani helposti manipuloitava, vaan minun on itse vakuututtava jonkin asian todenperäiyydestä. Omat kokemukseni Jumalasta eivät salli minun kieltävän Hänen todellista olemassaoloaan. Koen myös Raamatun toimivan käytännössä. Uskon synnyttää Jumala. Tämän olen lukenut Raamatusta ja se on opetettua tietoa, minkä "vain" uskon. Itselläni on mmyös uskoa, jota en osaa selittää mitenkään ja pidän sitä Jumalan ihmeenä. Olen nähnyt, että ihmistä ei saa uskoon vakuuttelemalla, mutta esim. rukouksen jälkeen muutamat sanat Jumalasta ovat saaneet jonkun tulemaan uskonratkaisun paikalle.
Jumala on antanut minun kokea hyvyyttään ja johdatustaan sekä joitakin ainakin itselleni suuria ihmeitä. Tietenkin kaikkea tukee, mitä olen nähnyt toisten kokevan (tuntemiani ihmisiä sekä kokemuksistaan kirjoja tehneet, videoilla puhuneita ihmisiä) on vahvistanut uskoani - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset ovat usein tietämättään henkiolentojen "juoksupoikia". Tietenkään pahuuden henkiolentoihin vetoamalla ei ihminen voi paeta vastuutaan vääryyksistä, joita on tehnyt kanssaihmisilleen. Nämä voimat harvoin suoraan pakottavat ihmistä mihinkään. Sen sijaan ne voivat vaikuttaa ja synnyttää ihmisten ajatuksiin vaikuttamalla esim. erilaisia elämäntilanteita, "noidankehiä", joissa ihmisen mahdollisuus vaikuttaa asioiden korjaamiseksi ovat lähes olemattomat. Tyypillinen esimerkki voisi olla huumeriippuvuus, vieroitusoireet, varastaminen, kiristäminen, uhkailut, tappaminen ja väkivalta tähän kaikkeen liittyen.
Lähtökohta on jonkun halu rikastua, toinen haluaa aineista sävärit elämäänsä. Eipä paljon muuta tarvitakaan, niin on luotu pohja eri tavoin tässä kuviossa mukana oleville vankila, josta usein ainoa ulospääsy on kuolema. Tämä on miljoonien kärsimystä, josta itse olen saanut maistaa osani.
Minä olen ulospäin puolueellinen, mutta koen olevani totuudellinen enkä ole luonteeltani "laumasielu". En myönnä olevani helposti manipuloitava, vaan minun on itse vakuututtava jonkin asian todenperäiyydestä. Omat kokemukseni Jumalasta eivät salli minun kieltävän Hänen todellista olemassaoloaan. Koen myös Raamatun toimivan käytännössä. Uskon synnyttää Jumala. Tämän olen lukenut Raamatusta ja se on opetettua tietoa, minkä "vain" uskon. Itselläni on mmyös uskoa, jota en osaa selittää mitenkään ja pidän sitä Jumalan ihmeenä. Olen nähnyt, että ihmistä ei saa uskoon vakuuttelemalla, mutta esim. rukouksen jälkeen muutamat sanat Jumalasta ovat saaneet jonkun tulemaan uskonratkaisun paikalle.
Jumala on antanut minun kokea hyvyyttään ja johdatustaan sekä joitakin ainakin itselleni suuria ihmeitä. Tietenkin kaikkea tukee, mitä olen nähnyt toisten kokevan (tuntemiani ihmisiä sekä kokemuksistaan kirjoja tehneet, videoilla puhuneita ihmisiä) on vahvistanut uskoaniOlen yksinhuoltajaäidin, joka ei ole uskossa, ainoa poika. Suvussani en tiedä muita uskovia kuin mummoni ja kaksi tai kolme lukuisista serkuistani. Minua ei ole kasvatettu uskoon, mutta olen uskonut Jumalaan niin kauan kuin muistan. Nuorena aikuisena jouduin vaikeuksiin ja hain apua pahaan olooni aluksi pienistä määriä alkoholia, mikä huomaamatta lisääntyi. Mukaan tuli lääkärin määräämien "bentsojen" kautta huomaamattani päihteiden sekakäyttö. Päihdeongelmat synnyttivät mielenterveysongelmia ja kaikissa näissä pilasin kymmeniä vuosia elämästäni ja tein myös perheeni elämästä vaikeaa.
Olen Jumalan armosta saanut uudistua uskossani nyt vielä vanhemmalla iällä. Toivon saavani elää sen Jeesuksen armossa ja totuudessa Hänelle/Jumalalleni, Taivaalliselle Isälleni kunniaksi; olenhan tuottanut häpeää Jumalalle nuoruudessani, kun tuttujeni piirissä julkisesti uskovana ollessani lankesin päihteiden käyttäjäksi, mistä seurasi myös tekoja joita en olisi ikinä kuvitellut tekeväni. Jumala on ollut minulle kuitenkin vielä armollinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen yksinhuoltajaäidin, joka ei ole uskossa, ainoa poika. Suvussani en tiedä muita uskovia kuin mummoni ja kaksi tai kolme lukuisista serkuistani. Minua ei ole kasvatettu uskoon, mutta olen uskonut Jumalaan niin kauan kuin muistan. Nuorena aikuisena jouduin vaikeuksiin ja hain apua pahaan olooni aluksi pienistä määriä alkoholia, mikä huomaamatta lisääntyi. Mukaan tuli lääkärin määräämien "bentsojen" kautta huomaamattani päihteiden sekakäyttö. Päihdeongelmat synnyttivät mielenterveysongelmia ja kaikissa näissä pilasin kymmeniä vuosia elämästäni ja tein myös perheeni elämästä vaikeaa.
Olen Jumalan armosta saanut uudistua uskossani nyt vielä vanhemmalla iällä. Toivon saavani elää sen Jeesuksen armossa ja totuudessa Hänelle/Jumalalleni, Taivaalliselle Isälleni kunniaksi; olenhan tuottanut häpeää Jumalalle nuoruudessani, kun tuttujeni piirissä julkisesti uskovana ollessani lankesin päihteiden käyttäjäksi, mistä seurasi myös tekoja joita en olisi ikinä kuvitellut tekeväni. Jumala on ollut minulle kuitenkin vielä armollinen.Jumalasi on selkärangaton sadisti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos osaisit katsoa asioita neutraalisti ja puolueettomasti tulisit itsekin siihen tulokseen että yhdestäkään Jumalasta ei ole yhtäkään ainoaa todistetta.Ihmiset tuhoavat muiden ihmisten elämiä. Lääkärit, opettajat ja psykiatritkin tuhoavat ihmisten elämiä.
Jumala antaa ihmiselle lahjan esim. musiikki. Jumalan luoma ihminen menee kouluun siellä opettajat laittavat tekemään vastenmielisiä asioita kuten laulamista osaamattoman laulamaan ja esiintymistaidottoman ja kammoisen esiintymään. Nämä ovat pakollisia ja esim. tasapuolisesti ei korkeanpaikankammoisia roikoteta katolta.
Seuraavaksi oppilas menee lääkärin juttusille ja kertoo että esiintyminen jännittää. Lääkäri omasta mielestään tietäväisenä tarjoaa beeta salpaajia jotka kuulemma auttavat. Eivät auttaneet. No sitten lääkäri kertoo että kannattaa mennä psykiatrin juttusille ja kuinkas ollakaan hänen hyvä ystävänsä sattuukin olemaan psykiatri. Psykiatri kovalla palkalla määrää ostamaan jotain muuta lääkettä joka varmasti auttaa.
Kupletin juoni on että opettajat ja lääkärit sekä psykiatrit ovat satanistisessa liitossaan keskenään ja palkka on korkea. Jos kaikki olisi vapaaehtoista niin näin ei olisi mutta koska pakotetaan niin silloin on kyse jostain juonesta. Tämä liitto suosii puhujia koska kaikki kovaääniset hallitsevat täällä kaikkea.
Ei varmasti olisi mahdotonta toteuttaa sellainen että yksilöt saisivat omaan tahtiin kehittyä ihmisenä ja puhua sitten kun ovat valmiita. Satanistisen liiton vuoksi näin ei kuitenkaan tehdä ei milloinkaan. Raha houkuttelee ja koukuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalasi on selkärangaton sadisti
Tuo kuvaus sopii täsmälleen itseeni; etenkin siihen, minkälainen olin tai saatoin olla vuosia sitten. Nyt Jumala on muuttamassa minua. Vanha minäni, "lihani", on minussa edelleen, mutta se on Paavalin opetuksen mukaan pidettävä ristiinnaulittuna yhdessä Kristuksen kanssa...kuolleena. Minussa taistelee oma "lihani" ja Jumalan Pyhä Henki ja sen vuoksi elämä on taistelua.
Viettämällä aikaa Jumalan yhteydessä ja Raamattua lukien, rukoillen alkaa Kristus Jeesus vaikuttamaan minussa enemmän ja enemmän. Sen jälkeen on helpompaa vastustaa esim. syntiä ja lihallisia Jumalan tahdon vastaisia mielitekoja.
Jumala rakastaa ihmisiä paljon enemmän kuin kukaan osaa ymmärtääkään. Vastaavasti Jumalan pyhyys tekee Hänestä ankaran ja Jumalan ominaisuuksiin kuuluu vihastuminen. Näistä olevista kuvauksista Raamatussa monet ihmiset päättelevät Jumalan olevan sadisti yms. Tutkimalla tarkemmin huomaa Jumalan menettelyssä johdonmukaisuutta. Jumala on Jumala ja Hän sanoo olevansa oikeudenmukainen ja vanhurskas. Eipä voi väittää vastaan pieni ymmärtämätön ihminen. Hän sanoo myös, että hänellä ei ole turmion ajatukset ihmistä kohtaan; päinvastoin.
Oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta on Jumala sovittanut meidän syntimme. Tätä on ihmisen vaikea järkeillä, mutta se on Jumalan näin suunnittelema ja on nähty toimivan käytännössäkin Raamatun kuvaamalla tavalla (n. 2000 vuotta sitten). - Anonyymi
Paholaisen paljastuminen ajaisi lähes kaikki ihmiset Jumalan suojaan, joten paha ei takuulla paljastaisi itseään, mikäli olisi olemassa henkisenä tai fyysisenä olentona. Jumala taas ei paljastaisi itseään vapaan tahdon takia.
- Anonyymi
Raam 33/38
1. Tim 6:10
Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla. - Anonyymi
amerikan vapauden patsaan aurinko päähine kuvaa aurinkon jumalaa eli mammonaa,
- Anonyymi
Suuri eksytys on monen Pyhää Raamattua kauan tutkineen miehen ja myös kuuluisan avaruusrakettinazin Wernher von Braunin mielestä avaruusolennot.
Nämä toisen ulottuvuuden demonit yrittänevät eksyttää ihmiset poispäin Jumalasta, valehdellen ja ihmetekoja tehden ja kertoen olevansa meidän tekijöitämme.
Heidän jumalansa taas on linnoitusten jumala ( tod perkele).
Nämä avaruusolennot eivät ole mistään avaruudesta vaan toisesta ulottuvuudesta.
Avaruutta niinkuin me sen olemme aivopesussa oppineet, ei ole olemassa.
Täytyy muistaa, että perkele ei lähetä suurta eksytystä vaan Jumala, Pyhän Raamatun mukaan. Jumala lähettää suuren eksytyksen, koska ihmiset eivät halua tuntea totuutta.
Jos tunnet Jumalasi Jeesuksen ja roikut totuudessa ja etsit sitä, ei sinua voi mikään olento eksyttää.
Ei liene sattumaa, että joku vuosi sitten nousi trendaavaksi litteä maa.
Se on näet totuus ympäristöstä, jossa elämme.
Ei ole avaruusolentojakaan, kun ei ole avaruutta.
Usko Jeesukseen Kristukseen ja tutki litteää maata.- Anonyymi
Eli kuuhun meno on näilläkin perusteilla satanistinen huijaus.
- Anonyymi
Älä. Jeesus todellakin on Herra ja roiku hänessä kiinni, mutta ei monen kannata ruveta opettamaan toisia ihmisiä raamatullisista totuuksista, sillä me kaikki hairahdamme monessa, myös kristityt. Näin opettaa raamattu. Jaakobin kirje 3
On ihan mahdollista, että olet hairahtanut tässä litteän maan jutussa. Olen itseasiassa täysin varma, että maa on pallo.
Minä olen varmasti hairahtanut jossain toisessa jutussa jne. Tehkäämme sen tähden parannusta omista synneistämme ja hairahteluistamme ja kiinnittäkäämme katse kokoajan enemmän Kristukseen, joka on kaiken elämän antaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä. Jeesus todellakin on Herra ja roiku hänessä kiinni, mutta ei monen kannata ruveta opettamaan toisia ihmisiä raamatullisista totuuksista, sillä me kaikki hairahdamme monessa, myös kristityt. Näin opettaa raamattu. Jaakobin kirje 3
On ihan mahdollista, että olet hairahtanut tässä litteän maan jutussa. Olen itseasiassa täysin varma, että maa on pallo.
Minä olen varmasti hairahtanut jossain toisessa jutussa jne. Tehkäämme sen tähden parannusta omista synneistämme ja hairahteluistamme ja kiinnittäkäämme katse kokoajan enemmän Kristukseen, joka on kaiken elämän antaja.Itsevarmuutesi pallomuodosta karisee heti, kun uskaltaudut asiaa tutkimaan itse.
Et löydä kaarevuutta.
Kaikki kuvat maapallosta on tehnyt taiteilija.
Iss live on cgi-luuppi.
Tehokkain konsti pitää jokin asia salassa on saattaa se suuren yleisön mielessä naurunalaiseksi. Kun jokin totuus on saatu syötettyä massoille hullutuksena, massat itse pitävät itsensä totuutta tietämättöminä.
Vain harva yksilö on populaatiossa niin rohkea, että uhmaa hulluksi leimaamisen mörköä. Näin toimii sosiaalinen paine. Kukaan ei tietoisesti halua tulla leimatuksi hulluksi.
Nyrkkisääntönä voidaankin pitää, että mitä enemmän jollekin asialle julkisuudessa asetetaan "hullunleimaa", sen varmemmin siinä on perää.
Esimerkkinä chemtrail. Sekin on tosiasia.
On paljon oikeasti pöhköjä "salaliittoteorioita" joita syötetään tietoisuuteen jotta myös todelliset salaliitot voidaan hullunleimalla niputtaa piiloon.
Katsopa yleistä keskustelua. Ihmiset jotka eivät ole alkuunkaan kiinnostuneet tosiasioista, heittelevät silloin tällöin puheessaan seuraavaa: " en voi uskoa, että VIELÄKIN on ihmisiä, jotka uskovat littumaahan". Kyseinen fraasi on aivopesun syöte.
En olisi itsekään litteä maa-aihetta tutkinut, ellen olisi siihen saanut normaaliaistien ulkopuolista kehoitusta. En avaa tätä tässä enempää, mutta, jos olet ja lukija on uskossa, tiedät(te) mistä puhun.
Pois se, että valehtelijoiden isän kanssa olisin missään tekemisissä eli puhun totta.
Tutkikaa. Se kannattaa. Jumalan siunausta, siskot ja veljet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsevarmuutesi pallomuodosta karisee heti, kun uskaltaudut asiaa tutkimaan itse.
Et löydä kaarevuutta.
Iss live on cgi-luuppi.
Tehokkain konsti pitää jokin asia salassa on saattaa se suuren yleisön mielessä naurunalaiseksi. Kun jokin totuus on saatu syötettyä massoille hullutuksena, massat itse pitävät itsensä totuutta tietämättöminä.
Vain harva yksilö on populaatiossa niin rohkea, että uhmaa hulluksi leimaamisen mörköä. Näin toimii sosiaalinen paine. Kukaan ei tietoisesti halua tulla leimatuksi hulluksi.
Nyrkkisääntönä voidaankin pitää, että mitä enemmän jollekin asialle julkisuudessa asetetaan "hullunleimaa", sen varmemmin siinä on perää.
On paljon oikeasti pöhköjä "salaliittoteorioita" joita syötetään tietoisuuteen jotta myös todelliset salaliitot voidaan hullunleimalla niputtaa piiloon.
Katsopa yleistä keskustelua. Ihmiset jotka eivät ole alkuunkaan kiinnostuneet tosiasioista, heittelevät silloin tällöin puheessaan seuraavaa: " en voi uskoa, että VIELÄKIN on ihmisiä, jotka uskovat littumaahan". Kyseinen fraasi on aivopesun syöte.
En olisi itsekään litteä maa-aihetta tutkinut, ellen olisi siihen saanut normaaliaistien ulkopuolista kehoitusta. En avaa tätä tässä enempää, mutta, jos olet ja lukija on uskossa, tiedät(te) mistä puhun.
Pois se, että valehtelijoiden isän kanssa olisin missään tekemisissä eli puhun totta.
Tutkikaa. Se kannattaa. Jumalan siunausta, siskot ja veljet.Olen tutkinut asiaa hyvin paljon. Toistan, erittäin paljon. Maa on selkeästi pallo ja litteän maan tyyppien jutut on keskenään ristiriitaisia. Totuus ei voi olla ristiriitainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tutkinut asiaa hyvin paljon. Toistan, erittäin paljon. Maa on selkeästi pallo ja litteän maan tyyppien jutut on keskenään ristiriitaisia. Totuus ei voi olla ristiriitainen.
Nähdäkseni litteä maa on yksi näistä pöhköistä salaliitoista, joilla teidät saadaan keskittymään turhiin juttuihin. Ymmärrän, että voi olla vaikeaa myöntää olleensa väärässä jossain, mutta se on pakko tehdä, jos haluat kiinnittyä totuuteen. Ei kukaan voi olla kaikessa oikeassa. Maa on pallo, koska Jumala loi maan palloksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nähdäkseni litteä maa on yksi näistä pöhköistä salaliitoista, joilla teidät saadaan keskittymään turhiin juttuihin. Ymmärrän, että voi olla vaikeaa myöntää olleensa väärässä jossain, mutta se on pakko tehdä, jos haluat kiinnittyä totuuteen. Ei kukaan voi olla kaikessa oikeassa. Maa on pallo, koska Jumala loi maan palloksi.
Näytä minulle Pyhästä Raamatusta paikka, jossa kerrotaan maan olevan pallo.
Toivottavasti et tarjoa Jesajasta tai Jobista paikkoja. He näet erottivat pallon ja ympyrän toisistaan.
Raamattu on muuten täysin litteän maan kannalla.
Jos et minua usko, niin lue itse ja ota selvää mitä Raamatun tuntijat, kuten Michael Heiser asiasta sanoo.
Jokainen olemme joskus väärässä, selvä se.
Minäkin olin nähnyt karttapalloja melkein vauvasta asti ja kaikki auktoriteettia nauttivat olivat myös palloon uskovia. Siinä on helppo kasvaa pallouskoiseksi.
Se ei tee siitä silti totta.
Kehoitan tutkimaan asiaa vielä lisää.
Uskotko ennemmin ihmistä, kuin Jumalaa?
Hän sanassaan kertoo, että elämme littumaassa ja vesi on taivaanvahvuuden päällä.
Vielä loppukommenttina. Ainoastaan littumaa saa uskovilta "tuomion", että se veisi aikaa pois ( käytit termiä turha juttu) keskittymisestä Jeesukseen. Et ole ainoa, joka tuohon vetoaa.
Silti kerroit miten olet paljon ja paljon tutkinut kyseistä asiaa ja päätynyt pallouskoon.
Pyhä Raamattu kehoittaa tutkimaan kaikki asiat Berealaisten tyyliin.
En havaitse Berealaista mentaliteettia ellet vielä tiennyt Raamatun olevan sata prosenttisesti litteän maan kannalla.
En halua riitaa veljien ja siskojen välille.
Pysytään Jumalan sanassa ja luetaan sitä joka päivä. Jumalan siunausta sinulle. - Anonyymi
Kovasti Verneri teki töitä rakettien, ja avaruushallinnon eteen ollakseen umpiuskis, jonka pitäisi tietää maan olevan litteä, ja avaruuden huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsevarmuutesi pallomuodosta karisee heti, kun uskaltaudut asiaa tutkimaan itse.
Et löydä kaarevuutta.
Iss live on cgi-luuppi.
Tutkikaa. Se kannattaa. Jumalan siunausta, siskot ja veljet.Jos pallomaa onkin littumaa niin meille valehdellaan kaikesta. Silloin voisi kysyä miksi tarvitaan niin suuri huijaus ja kuka on määrännyt feikkauksen ja miksi? Demonitko ettei 5000 vuotta vanha Raamatun maailma paljastu ja ihmiset sano, se on totta, Jumala on kaiken tämän takana Aamen.
- Anonyymi
Voi, voi, voi surkeus. Olit oikeassa kaikessa muussa kuin tuo litteä maa. Ymmärrätkö, että tämä omituinen uskomus voi viedä monien mielissä sen vähäisenkin uskonkipinän kristittyjen todistuksiin totuudesta, Evankelimista Jeesuksessa Kristuksessa, Raamatun ilmoituksesta?
Ei tosiasia maan pyöreydestä ole millään tavoin ristiriidassa Raamatun kanssa. Maan pyöreyden voi osoittaa monilla epätieteellisilläkin tavoilla puhumattakaan muuten. Ei edes tietoliikenne toimisi ilman "maapallon" ympäri pyöriviä satelliitteja. - Anonyymi
Ja avaruus....tietenkin se on olemassa eikä millään tavoin ristiriidassa Jumalan ilmoituksen kanssa; päinvastoin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytä minulle Pyhästä Raamatusta paikka, jossa kerrotaan maan olevan pallo.
Toivottavasti et tarjoa Jesajasta tai Jobista paikkoja. He näet erottivat pallon ja ympyrän toisistaan.
Raamattu on muuten täysin litteän maan kannalla.
Jos et minua usko, niin lue itse ja ota selvää mitä Raamatun tuntijat, kuten Michael Heiser asiasta sanoo.
Jokainen olemme joskus väärässä, selvä se.
Minäkin olin nähnyt karttapalloja melkein vauvasta asti ja kaikki auktoriteettia nauttivat olivat myös palloon uskovia. Siinä on helppo kasvaa pallouskoiseksi.
Se ei tee siitä silti totta.
Kehoitan tutkimaan asiaa vielä lisää.
Uskotko ennemmin ihmistä, kuin Jumalaa?
Hän sanassaan kertoo, että elämme littumaassa ja vesi on taivaanvahvuuden päällä.
Vielä loppukommenttina. Ainoastaan littumaa saa uskovilta "tuomion", että se veisi aikaa pois ( käytit termiä turha juttu) keskittymisestä Jeesukseen. Et ole ainoa, joka tuohon vetoaa.
Silti kerroit miten olet paljon ja paljon tutkinut kyseistä asiaa ja päätynyt pallouskoon.
Pyhä Raamattu kehoittaa tutkimaan kaikki asiat Berealaisten tyyliin.
En havaitse Berealaista mentaliteettia ellet vielä tiennyt Raamatun olevan sata prosenttisesti litteän maan kannalla.
En halua riitaa veljien ja siskojen välille.
Pysytään Jumalan sanassa ja luetaan sitä joka päivä. Jumalan siunausta sinulle.Arvostan kehoitustasi välttää riitoja veljien ja siskojen välillä, vaikka tuota litteää maata en näe mitään syytä ajaa...se on omitunen (en löydä sanoja)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi, voi, voi surkeus. Olit oikeassa kaikessa muussa kuin tuo litteä maa. Ymmärrätkö, että tämä omituinen uskomus voi viedä monien mielissä sen vähäisenkin uskonkipinän kristittyjen todistuksiin totuudesta, Evankelimista Jeesuksessa Kristuksessa, Raamatun ilmoituksesta?
Ei tosiasia maan pyöreydestä ole millään tavoin ristiriidassa Raamatun kanssa. Maan pyöreyden voi osoittaa monilla epätieteellisilläkin tavoilla puhumattakaan muuten. Ei edes tietoliikenne toimisi ilman "maapallon" ympäri pyöriviä satelliitteja.Suomalaisia kavereita on purjehtinut maailman y m p ä ri . Navigointi ja pääsy seuraavaan satamaan olisi täysin mahdotonta ilman karttoja, jotka perustuvat pyöreään maahan. Myös tähtitaivaan voi havaita ikäänkuin olisi pallon sisällä katson kuvainnollisesti "tähtipallon" kuoren sisäpintaa. Nämä havainnot ovat monien muiden mittausten tavoin aivan simppeleitä tapoja havaita maan pyöreys jo maan kamaralta tai suunnattomilta merien ulapoilta.
Avaruudessa on käyneet ihmiset....haloo: ihmiset! Siellä aluksissaan pyörineet tuntien painovoimalakien toimivan leijuessaan niin aluksissaan ja niiden ulkopuolella. Säähavainnot tehdään maan ympäri pyörivistä satelliiteista. Ei Raamattu ole totuuden kanssa ristiriidassa. Jos sieltä löytyy jotakin totuuden vastaista, se on väärää raamatuntulkintaa.
Ei näitä ole mitään aihetta olettaa "valheiksi". Jos kaikki tiede kyseenalaistetaan, ei voisi ottaa lääkkeitä, mennä lääkäriin yms. Avaruutta on tutkittu ja sinne on lähetetty miljardeja ja miljardeja maksaneilla hankkeilla laitteita ja ihmsiäkin. Näiden ihmisten tekemisiäkö aletaan nyt väittämään valheiksi Raamatun perusteella, mikä on totuuden kirja ja mikä kehoittaa Sinua ja minua kaikkeen totuuteen Jeesuksessa Kristuksessa. Ei ihmisten huijaamisen vuoksi olisi mitään avaruusohjelmia yms. Kyllä ne ovat aivan käytännön sanelemia tekoja.
Kirjoitanko minnäkin nyt joillekin virtuaali-ihmisille?...ei siellä ole todellisia ihmisiä tätä lukemassa..ei voi olla! Jos muuta väitätte, olette harhaoppien valtaamia. - Anonyymi
Jumala on todellinen ja minä vastaan jokaisesta sanomastani tai kirjoittamastani sanasta Hänelle kerran. Ei meitä kehoiteta sulkemaan silmiämme totuudelta, koska se jo Raamatun mukaan tekee ihmisen vapaaksi. Totuutta on myös tehdä havaintoja ja päätelmiä. Täytyy olla ymmärrystä erottaa tieteessä faktat niinkuin kaikessa elämäsä. Silloin, kun tiede lähtee tekemään olettamuksista faktaa, sen voi kyseenalaistaa vaikkapa Raamattuunkin vetoamalla.
Jumala ei paljasta kaikkea Raamatussa. Meidän ei ehkä tule kaikkea edes tietää fysiikasta ym. Raamattu on hengellinen opaskirja, miten elää Jumalan tahdossa ja toisaalta se sisältää kertomuksia, miten Jumala on toiminut aikanaan ja jopa ennustuksia, miten tulevaisuudessa.
Entisaikojen ihmiset olisivat menneet ehkä sekaisin, jos Raamatussa olisi Jumalan ilmoitus, että ihmisiä elää jossa teistä käsin ajateltuna "roikkuvan" maassa pää alaspäin...miksi Jumala kertoisi tällä tavoin? Ehkä ei pitäisi spekuloida tällä tavoin? Mutta Jumala ei (ehkä) halunnut ihmisten tätäkään tietävän?
Otin kantaa tähän asiaan ajattelevana kristittynä. Jumala on antanut ymmärryksen. Meidän täytyy ymmärtää, milloin käytännönasioiden "hengellistäminen" menee metsään ja liiallisuuksiin...varmaan jo Jumalankin mielestä? Ainakin uskon näin. Valehtelu on kielletty; eikö niin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et löydä kaarevuutta.
Iss live on cgi-luuppi.
Tutkikaa. Se kannattaa. Jumalan siunausta, siskot ja veljet.On miljoonia uudestisyntyneitä Jumalan tahdossa eläviä, parannuksen tehneitä uskovia. Monet heistä ovat tänä päivänä vankiloissa pitkiä tuomioita uskon tähden kärsivinä, kidutettuina osa ja hämmästyttävän paljon , enemmän kuin koskaan uskovia kristittyjä tapetaan uskonsa tähden juuri nykyaikana.
Suurin osa heistä, siis aivan valtaosa pitää itsestäänselvänä, että elämme jättimäisellä pallolla avaruudessa, maassa, jonka Jumala on luonut ja "ripustanut" paikalleen. Tämä uskovien kristittyjen joukko on nyt siis huijattu uskomaan "pallo-teoriaan"; niinkö Sinä ajattelet?
Tutkikaa, tutkikaa, kun ei edes paljon tarvitse tutkia, kun kaiken voi havaita monista ilmeisistä asioista; "pallo" tulee vastaan nopeasti ja vaatii suoranaista nerokkuutta keksiä "todisteet" litteästä maasta...tähän uskovathan ovat sanoneet, etteivät ikinä olisi pystyneet ajattelemaan vielä tähän päätelmään tulevansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen tutkinut asiaa hyvin paljon. Toistan, erittäin paljon. Maa on selkeästi pallo ja litteän maan tyyppien jutut on keskenään ristiriitaisia. Totuus ei voi olla ristiriitainen.
Tuolla, nyt juuri tällä hetkellä näkyy kuussa maapallon varjo. Ja tämä tiedettiin etukäteen. Tällaiseen "ennustukseen" olisivat pystyneet satoja vuosia sitten eläneet tähtitieteen uranuurtajat, joissa oli Jumalaan ja Raamattuun uskovia silloisia tiedemiehiä, joista ensimmäisiä silloinen katolinen kirkko ymmärtämättömyyttään ahdisteli.
Uskova kristitty voi ja hänen tuleekin ajatellä myös järjellään. Ei Jumala ole käskenyt laittamaan "aivoja narikkaan", kuten esim. ateistit kiusoittelevat. Totuus ei pala tulessakaan. Uskovien tulee elää totuudessa, missä ymmärrämme myös luonnonlakeja, mutta ymmärrämme myös Jumalan Hengen avulla hengellisiä totuuksia, joita tämän maailman viisaus ei pysty vastaanottamaan. Niistä jotkut vaikuttavat "hullutukselta", kuten Paavali ilmaisee asian. - Anonyymi
Ja nyt "verikuu" on taas normaalina keltaisena juustona paistamassa, kuten tiedettiin, jos sää sallii sen näkyvän...eli maapallon ilmakehän läpi taittuneet punaiset aallnpituudet värjäsivät kuuta.
Ymmärrämmehän mekaniikan lakeja, kuten vaikka polkupyörässä tai valon taittumista fysiikassa tai jo lapsi ymmärtää varjon syntymisen. Tähtitiede tällä tasolla on vielä aivan tällaiselle kouluja käymättömällekin melko helposti ymmärrettävää. Ydinfysiikkaakin ymmärtää jonkin verran, kun ei ole ennakkoasenteita, mutta omalla kohdallani jätän niiden tutkimisen itseäni lahjakkaammille keskittyen siihen, mitä pidän tärkeämpänä...siis uskonasioihin, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla, nyt juuri tällä hetkellä näkyy kuussa maapallon varjo. Ja tämä tiedettiin etukäteen. Tällaiseen "ennustukseen" olisivat pystyneet satoja vuosia sitten eläneet tähtitieteen uranuurtajat, joissa oli Jumalaan ja Raamattuun uskovia silloisia tiedemiehiä, joista ensimmäisiä silloinen katolinen kirkko ymmärtämättömyyttään ahdisteli.
Uskova kristitty voi ja hänen tuleekin ajatellä myös järjellään. Ei Jumala ole käskenyt laittamaan "aivoja narikkaan", kuten esim. ateistit kiusoittelevat. Totuus ei pala tulessakaan. Uskovien tulee elää totuudessa, missä ymmärrämme myös luonnonlakeja, mutta ymmärrämme myös Jumalan Hengen avulla hengellisiä totuuksia, joita tämän maailman viisaus ei pysty vastaanottamaan. Niistä jotkut vaikuttavat "hullutukselta", kuten Paavali ilmaisee asian.Heeh heh heh hee. Maan varjo kuun pinnalla juuri nyt.
Ja puhuit vielä jotain, että pitäisi olla tieteen hermolla.
Jep jep. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heeh heh heh hee. Maan varjo kuun pinnalla juuri nyt.
Ja puhuit vielä jotain, että pitäisi olla tieteen hermolla.
Jep jep.En todellakaan ole mikään "tiedeihminen", vaikka jotakin aivan yksinkertaisia perusasioita olen oppinut vuosien varrella. Sen takia en edes yritä näyttää olevani joku asiantuntija. Olenko antanut väärän kuvan itsestäni? "Maan varjo" tai "juustokuu" olivat tarkoituksellisesti laitettu, että ihan tavallisena peruskoulun suorittaneen ihmisen ymmärrys riittää käsittämään aika paljon asioita. En pystyisi käymään tieteellistä väittelyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En todellakaan ole mikään "tiedeihminen", vaikka jotakin aivan yksinkertaisia perusasioita olen oppinut vuosien varrella. Sen takia en edes yritä näyttää olevani joku asiantuntija. Olenko antanut väärän kuvan itsestäni? "Maan varjo" tai "juustokuu" olivat tarkoituksellisesti laitettu, että ihan tavallisena peruskoulun suorittaneen ihmisen ymmärrys riittää käsittämään aika paljon asioita. En pystyisi käymään tieteellistä väittelyä.
Muuten oon samaa mieltä, mut laitoit varmaan vahingossa maapallon varjo. :) Kuun oma varjohan siellä tietenkin yleensä on, kun aurinko on jommalla kummalla puolella kuuta jättäen toisen puolen varjoon. Kuun- tai auringonpimennys tietenkin voidaan myös ennustaa etukäteen.
Esimerkiksi Kolumbus käytti tuota tietoa hiukan arvelluttavalla tavalla Amerikassa. Hänellä oli mukanaan astronominen kalenteri, johon oli laskettu etukäteen tuleva kuunpimennys:
"Kolumbus sairastui ja espanjalaiset suututtivat saaren alkuasukkaat. Kolumbus pelastautui intiaaneilta 1. maaliskuuta 1504 tapahtuneen kuunpimennyksen avulla, jonka hän tiesi tapahtuvan. Hän lähetti intiaanipäällikölle sanan, että Jumala on päättänyt rangaista heitä, koska he näännyttivät nälkään hänen valittunsa, ja vihansa merkiksi Jumala pimentäisi kuun. Kun kuu pimeni Kolumbuksen ennustamalla hetkellä, kantoivat hätääntyneet intiaanit Kolumbukselle ruokatarvikkeita ja Kolumbus lupasi, että jos he vastakin huolehtisivat haaksirikkoisten muonituksesta, Jumala antaisi kuun paistaa." -Wikipedia
Mielenkiintoinen sivuseikka: Tuo kolumbuksen kuunpimennys tapahtui 29.2.1502 eteläamerikassa klo 21:49. Euroopassa se oli 1.3.1502 Wikipediassa ei mainittu kellonaikaa, mutta pystyin tarkistamaan sen itse käyttämällä tähtitieteellistä Stellarium ohjelmaa, johon on matemaattisesti laskettu tarkasti kuun ja auringon ja maan liikkeet ja voin sen avulla katsoa mitä tapahtuu, tai tapahtui joskus.
Joten tässä on kuva siitä samasta auringonpimennyksestä, jonka kolumbus näki satoja vuosia sitten, tietokonesimuloituna: https://imgur.com/D3Dh2vS
Mut joo, kristityn ei tarvitse lopettaa ajattelemista, vaikka Paavali toisaalta puhuikin järjen päätelmiä vastaan. Sen takia meidän tosin täytyy hyväksyä, että kaikkea ei ehkä saada selville.
Jumalan tiet on kuitenkin lopulta paljon korkeammat kun meidän tiet. Eihän siitä lopulta ole mitään hyötyä, vaikka meillä olisi kaikki maailman tieto mutta ei rakkautta sen käyttämiseen. Se rakkaus onkin tärkein tässä hommassa. Jos me tiedetään tai osataan jotain, niin siunataan toisia sillä tiedolla ja taidolla. Ja vaikka ei tiedettäisikään mitään, niin silti meillä voi olla rakkautta ja voidaan tehdä Jumalan mielen mukaisia, hyviä asioita. :)
- Anonyymi
Ei raamatun tehtävä ole ottaa varsinaisesti kantaa maan muotoon, mutta se ei kylläkään ole litteän maan puolella.
Te olette tehneet räikeitä tulkintavirheitä sekä ympäröivästä maailmasta, että Raamatusta Eric Dubayn ja hänen kaltaistensa esimerkin johdatettavana.
Hän opettaa teitä litteä maa julistuksensa lisäksi kokoajan kauemmas Jeesuksesta näin: https://ericdubay.wordpress.com/2018/07/04/the-bibles-hidden-meanings/
Jos sinä käännyit litteän maan julistajaksi Ericin tekemän 200 todistetta maa ei ole pyörivä pallo tekstin perusteella, niin olet joutunut eksytyksen uhriksi.
Raamatussa puhutaan kyllä maasta monella eri tavalla, mutta maan muoto ei ole Raamatun sanoman ydin. Kaikissa kohdissa missä tuo asia on yhtään millään tavalla käsittelyssä, niin tekstin varsinaisen opetuksen ydin on joku ihan muu asia.
Jos nyt yhden kohdan kuitenkin haluat, joka selkeästi kumoaa teologisen pohjan sellaiselle maalle, mihin ilmeisesti uskot. Eli jossa maa on litteä ja sen ympärillä olisi etelänapa pitkänä jäämuurina, niin se on tämä:
Saarnaajan kirja 1: 5-6
5 Ja aurinko nousee, ja aurinko laskee ja kiiruhtaa sille sijallensa, josta se jälleen nousee.
6 Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa.
Uskomassasi maamallissa aurinko ei nouse, eikä laske, vaan siellä se pysyisi kokoajan samalla etäisyydellä maasta. Toiseksi, uskomassasi maamallissa tuuli ei voi kiertää etelän kautta pohjoiseen, vaan etelään päin kääntyäessään tuuli menisi kokonaan pois maan päältä.
Lisäksi kun puhutaan maan neljästä kulmasta joissain kohdissa, eli neljästä ilmansuunnasta, niin litteässä maassa niissäkään ei ole mitään järkeä.- Anonyymi
"Ei raamatun tehtävä ole ottaa varsinaisesti kantaa maan muotoon, mutta se ei kylläkään ole litteän maan puolella."
Eli väität vastoin parempaa tietoa oman halusi mukaan vastaan.
Raamattu on selkeästi litteän maan kannalla niiltä osin, kuin se maantiedosta puhuu.
Kaikki kansat lähi-idässä olivat Raamatun aikaan litteän maan kannalla.
Islamin uskoiset vielä tänäkin päivänä ihan sivumainintana.
Sinun mielestäsi siis litteän maan kannattaja heprealaiset kirjoittivat pallomaasta Raamattuun. Väkevä on pallomaan aivopesu sinussa, ei voi muuta sanoa.
"Te olette tehneet räikeitä tulkintavirheitä sekä ympäröivästä maailmasta, että Raamatusta Eric Dubayn ja hänen kaltaistensa esimerkin johdatettavana.
Hän opettaa teitä litteä maa julistuksensa lisäksi kokoajan kauemmas Jeesuksesta näin: https://ericdubay.wordpress.com/2018/07/04/the-bibles-hidden-meanings/
Jos sinä käännyit litteän maan julistajaksi Ericin tekemän 200 todistetta maa ei ole pyörivä pallo tekstin perusteella, niin olet joutunut eksytyksen uhriksi."
Ketkä te? Lopeta yleistys.
Itse en kuuntele miestä joka pukeutuu naisten kesämekkoon, eli se siitä Dubaysta.
"Raamatussa puhutaan kyllä maasta monella eri tavalla, mutta maan muoto ei ole Raamatun sanoman ydin."
Mutta silti vastustat litteän maan käsitystä Raamatussa, joka on niin yleinen tieto, että harva tätä enää kiistää. Asiantuntija nyt sattuvat olemaan kanssani samaa mieltä, että Raamattu on litteän maan kirja.
"Kaikissa kohdissa missä tuo asia on yhtään millään tavalla käsittelyssä, niin tekstin varsinaisen opetuksen ydin on joku ihan muu asia."
Mutta silti niin tärkeä, että hyökkäät uskovaa vastaan joka lukee asiat niinkuin ne sanassa sanotaan eikä lähde vääntelemään litteää palloksi.
"Jos nyt yhden kohdan kuitenkin haluat, joka selkeästi kumoaa teologisen pohjan sellaiselle maalle, mihin ilmeisesti uskot. Eli jossa maa on litteä ja sen ympärillä olisi etelänapa pitkänä jäämuurina, niin se on tämä:
5 Ja aurinko nousee, ja aurinko laskee ja kiiruhtaa sille sijallensa, josta se jälleen nousee.
6 Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa."
Ei kumoa mitään vaan vahvistaa.
Aurinko liikkuu. Maa ei liiku. Lukemattomissa kohdissa mainitaan maan liikkumattomuus. Jos et usko Pyhää Raamattua vaan ennemmin uskot ihmistiedemiehiä, niin anna mennä. Joosuan komentamana aurinko seisahtui, ei maa. Jos maapallo äkisti pysähtyisi, se olisi planeetan loppu salaman nopeasti.
Sitten tuulet. Katsopa säämallinnuksia tasoprojektiossa. Siinä se tuuli osaa levyn päällä kiertää ihan hienoa ympyrää kiertämättä kuvitteellista palloa.
Ei Raamattu käsittääkseni kerro etelänapajäävalleista. Ne vedit omasta päästäsi tai muusta lähteestä, ehkäpä jostain hmm katolilaisviritteisestä säkistäsi.
"Uskomassasi maamallissa aurinko ei nouse, eikä laske, vaan siellä se pysyisi kokoajan samalla etäisyydellä maasta."
Havainnoijan perspektiivistä aurinko nousee ylitsesi ja laskee illalla taaksesi, jos teet havainnot samasta pisteestä.
"Toiseksi, uskomassasi maamallissa tuuli ei voi kiertää etelän kautta pohjoiseen, vaan etelään päin kääntyäessään tuuli menisi kokonaan pois maan päältä."
Ei. Vastattu yllä.
"Lisäksi kun puhutaan maan neljästä kulmasta joissain kohdissa, eli neljästä ilmansuunnasta, niin litteässä maassa niissäkään ei ole mitään järkeä."
Nyt selvisi taktiikkasi. Kun näet Raamatun sanan ja pallomaauskosi välisen ristiriidan, käännät sen mielessäsi litteän maan ongelmaksi.
Jos joku voi osoittaa pallosta yhden kulman saatika neljä, on erikoinen vesseli.
Litteässä maassa on juurikin neljä kulmaa. Joka kulmalla on enkeli.
Ilmansuunnat EIVÄT ole kulmia. Sinä uskottelet itellesi niiden olevan ilmansuuntia.
Kerropa missä olen pallon pinnalla, kun kerron olevani idässä?
Hups. Eikö ollutkaan ilmansuunta kyseessä.
Sinun denialismisi on mielestäni vaarallisella tasolla.
Ole varovainen ettet lipsahda väittämään Jumalaa valehtelijaksi.
Eiköhän tämä ollut meidän osalta tässä. Onnea valitsemallasi tiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei raamatun tehtävä ole ottaa varsinaisesti kantaa maan muotoon, mutta se ei kylläkään ole litteän maan puolella."
Raamattu on selkeästi litteän maan kannalla niiltä osin, kuin se maantiedosta puhuu.
Sinun mielestäsi siis litteän maan kannattaja heprealaiset kirjoittivat pallomaasta Raamattuun. Väkevä on pallomaan aivopesu sinussa, ei voi muuta sanoa.
"Te olette tehneet räikeitä tulkintavirheitä sekä ympäröivästä maailmasta, että Raamatusta Eric Dubayn ja hänen kaltaistensa esimerkin johdatettavana.
Jos sinä käännyit litteän maan julistajaksi Ericin tekemän 200 todistetta maa ei ole pyörivä pallo tekstin perusteella, niin olet joutunut eksytyksen uhriksi."
Itse en kuuntele miestä joka pukeutuu naisten kesämekkoon, eli se siitä Dubaysta.
"Raamatussa puhutaan kyllä maasta monella eri tavalla, mutta maan muoto ei ole Raamatun sanoman ydin."
Mutta silti vastustat litteän maan käsitystä Raamatussa, joka on niin yleinen tieto, että harva tätä enää kiistää. Asiantuntija nyt sattuvat olemaan kanssani samaa mieltä, että Raamattu on litteän maan kirja.
"Kaikissa kohdissa missä tuo asia on yhtään millään tavalla käsittelyssä, niin tekstin varsinaisen opetuksen ydin on joku ihan muu asia."
Mutta silti niin tärkeä, että hyökkäät uskovaa vastaan joka lukee asiat niinkuin ne sanassa sanotaan eikä lähde vääntelemään litteää palloksi.
"Jos nyt yhden kohdan kuitenkin haluat, joka selkeästi kumoaa teologisen pohjan sellaiselle maalle, mihin ilmeisesti uskot. Eli jossa maa on litteä ja sen ympärillä olisi etelänapa pitkänä jäämuurina, niin se on tämä:
6 Tuuli menee etelään ja kiertää pohjoiseen, kiertää yhä kiertämistään, ja samalle kierrollensa tuuli palajaa."
Aurinko liikkuu. Maa ei liiku. Lukemattomissa kohdissa mainitaan maan liikkumattomuus. Jos et usko Pyhää Raamattua vaan ennemmin uskot ihmistiedemiehiä, niin anna mennä. Joosuan komentamana aurinko seisahtui, ei maa. Jos maapallo äkisti pysähtyisi, se olisi planeetan loppu salaman nopeasti.
Sitten tuulet. Katsopa säämallinnuksia tasoprojektiossa. Siinä se tuuli osaa levyn päällä kiertää ihan hienoa ympyrää kiertämättä kuvitteellista palloa.
Ei Raamattu käsittääkseni kerro etelänapajäävalleista. Ne vedit omasta päästäsi tai muusta lähteestä, ehkäpä jostain hmm katolilaisviritteisestä säkistäsi.
"Uskomassasi maamallissa aurinko ei nouse, eikä laske, vaan siellä se pysyisi kokoajan samalla etäisyydellä maasta."
Havainnoijan perspektiivistä aurinko nousee ylitsesi ja laskee illalla taaksesi, jos teet havainnot samasta pisteestä.
"Toiseksi, uskomassasi maamallissa tuuli ei voi kiertää etelän kautta pohjoiseen, vaan etelään päin kääntyäessään tuuli menisi kokonaan pois maan päältä."
Ei. Vastattu yllä.
"Lisäksi kun puhutaan maan neljästä kulmasta joissain kohdissa, eli neljästä ilmansuunnasta, niin litteässä maassa niissäkään ei ole mitään järkeä."
Nyt selvisi taktiikkasi. Kun näet Raamatun sanan ja pallomaauskosi välisen ristiriidan, käännät sen mielessäsi litteän maan ongelmaksi.
Jos joku voi osoittaa pallosta yhden kulman saatika neljä, on erikoinen vesseli.
Ilmansuunnat EIVÄT ole kulmia. Sinä uskottelet itellesi niiden olevan ilmansuuntia.
Eiköhän tämä ollut meidän osalta tässä. Onnea valitsemallasi tiellä.Olet kyllä ehkä yksi harhaisimmista ihmisistä joka tänne kirjoittanut, maapallo on faktaa jonka jokainen voi havaita kaikista todisteista.
Sinun palvomasi Jumala on satukirjasikin mukaan lapsellinen ja epälooginen sadisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kyllä ehkä yksi harhaisimmista ihmisistä joka tänne kirjoittanut, maapallo on faktaa jonka jokainen voi havaita kaikista todisteista.
Sinun palvomasi Jumala on satukirjasikin mukaan lapsellinen ja epälooginen sadisti.Jumala on todellinen. Sen ovat havainneet jo miljoonat ihmiset. Myös Raamattu on totta. Me ihmiset olemme kummallisia. Meillä on monimutkaiset Jumalan luomat aivot, mutta niiden tietojenkäsittelytapa on altis virheille. Siksi me olemme esim. monista asioista eri mieltä. Syitä on toki muitakin. Syitä voivat olla pimeyden henkivallat valheineen..Lusifer on valheen isä. Kuitenkin uskovatkin ovat eri mieltä asioista johtuen osin alttiudestamme virheellisiin päätelmiin. Oma kirjoitukseni on oma käsitykseni, minkä olen saanut painavin perustein.
Ajatukseni oli alunperin erottaa Jumalan todellisuus meistä "vajavaisista" (emme tiedä kaikkea ja kaikkien ihmisten ymmärrrys on rajallinen..häiriöille altis). Se, että olemme eri mieltä Jumalasta tai Raamattuun liittyvistä asioista ei sulje sitä tosiasiaa, että Jumala on ja Hänestä on totuudellinen ilmoitus Raamatussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on todellinen. Sen ovat havainneet jo miljoonat ihmiset. Myös Raamattu on totta. Me ihmiset olemme kummallisia. Meillä on monimutkaiset Jumalan luomat aivot, mutta niiden tietojenkäsittelytapa on altis virheille. Siksi me olemme esim. monista asioista eri mieltä. Syitä on toki muitakin. Syitä voivat olla pimeyden henkivallat valheineen..Lusifer on valheen isä. Kuitenkin uskovatkin ovat eri mieltä asioista johtuen osin alttiudestamme virheellisiin päätelmiin. Oma kirjoitukseni on oma käsitykseni, minkä olen saanut painavin perustein.
Ajatukseni oli alunperin erottaa Jumalan todellisuus meistä "vajavaisista" (emme tiedä kaikkea ja kaikkien ihmisten ymmärrrys on rajallinen..häiriöille altis). Se, että olemme eri mieltä Jumalasta tai Raamattuun liittyvistä asioista ei sulje sitä tosiasiaa, että Jumala on ja Hänestä on totuudellinen ilmoitus Raamatussa.Me muutenki tiedämme että esimerkiksi vedenpaisumusta ei ole koskaan tapahtunut tieteellisten todisteiden vuoksi.
Eli raamattu ei ole totta siten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei. Vastattu yllä.
Eiköhän tämä ollut meidän osalta tässä. Onnea valitsemallasi tiellä."Ei Raamattu käsittääkseni kerro etelänapajäävalleista. Ne vedit omasta päästäsi tai muusta lähteestä, ehkäpä jostain hmm katolilaisviritteisestä säkistäsi."
Ihan näistä teidän omista litteän maan linkeistänne tämä löytyi. En usko katolilaisuuteen. Litteän maan uskojilla on netistä heidän keskustelujaan luettuani selvinnyt olevan niin riitoja perusasioista, että on hyvin vaikeaa päätellä mihin niistä lukemattomista mielipiteistä ja opettajista sinä nojaudut, jos et sitä itse kerro.
Eli jos litteällä maalla ei ole reunoja, niin miten se tuuli kiertää etelän kautta pohjoiseen litteässä maassa? Ei voi käsittääkseni kiertää mitenkään, paitsi pyöreässä maassa. Tai aikamoista aivojumppaa saat harrastaa, jos aiot tuohonkin raamatunkohtaan keksiä jonkun tarinan.
"Havainnoijan perspektiivistä aurinko nousee ylitsesi ja laskee illalla taaksesi, jos teet havainnot samasta pisteestä."
Havainnoijan perspektiivissä auringon pitäisi näkyä etääntyvän, jota se ei tee oikeassa maailmassa. https://www.youtube.com/watch?v=DIviCNY3Txw Sen sijaan voidaan sanoa, että aurinko laskee.
Heprealaiset olivat hyvin tietoisia ilmansuunnista ja synagogia ja temppeleitä ja esimerkiksi ilmestysmaja rakennettiin ilmansuuntien mukaan. Voi olla, että heillä oli joku tapa mitata ilmasuunnat esimerkiksi auringon tekemän varjon perusteella, ja siihen ehkä liitty kulmat jotenkin. En tuohon nyt hirveästi puutu, kun en tiedä miten he ilmansuunnat tarkistivat. Tätä arkkitehtuurista tietotaitoa nimittäin ei ole Raamattuun kirjoitettu, sillä Raamatun tarkoitus ei ole opettaa arkkitehtuuria, vaikka esimerkiksi Mooses ja Aabraha, molemmat olivatkin todennäköisesti hyvin oppineita miehiä. Mooses opiskeli Egyptissä ja Abrahan Kaldean Urissa. Tosin Abrahamin ammatista Urissa en tiedä. Mooses kuitenkin sai todennäköisesti parhaan mahdollisen koulutuksen, mitä Egyptissä oli tarjolla. Luultavasti hän jakoi tätä opetusta israelilaisille.
Raamattu puhuu kielellä, jota israelilaiset ymmärsivät. Eli siellä käytetään paljon kuvainnollista ilmaisua jne. Se ei myöskään noudata tätä meidän länsimaalaista kronologista logiikkaa, vaan siellä käytetään ns. blokkilogiikkaa. Esimerkiksi maan piirillä tarkoitetaan käsittääkseni sitä aluetta, mikä on katselijan ympärillä. Koska horisontin taakse ei näe, (ei näe vieläkään, edes p1000 kameralla) niin sitä ei tarvinnut ottaa huomioon.
He eivät koittaneet spekuloida asioilla mitä oli horisonin takana, joten heille "koko maailma" oli se mitä he näkivät sillä hetkellä. Jos jotain on näkymättömissä, niin siihen ei ole syytä reagoida, sillä heidän aikaisessaan elämäntavassa mikään uhka ei pysty tulemaan horisontin takaa yllättäen, vaan esimerkiksi armeijat, tai sanansaattajat ja laivat nähdään tulevan ensin näköpiiriin horisontin takaa ja sitten vasta siihen tarvitsee reagoida jotenkin.
Sana עוֹלָם, O-lam, on käännetty monesti tarkoittamaan sanaa "ikuisuus", tai jopa "maailma", mutta, se voidaan myös tulkita tarkoittavan kaukaista asiaa, tai asioita horisontin takana, kaukaista tulevaisuutta, tai aikaa joka on tuntematon tällä hetkellä. Kirjaimellinen tulkinta sanalle käsittääkseni on "horisontin takana".
Sana "ympyrä" חוג, "hhug" voidaan ymmärtää tällä samalla tavalla. Se on se ympyrä jonka katselija voi nähdä pyöriessään ympäri ja katsellessaan joka suuntaan. Se on se "maailma" joka on konkreettinen katsojalle sillä hetkellä.
Lisäksi sana ארץ, "erets" käännetään usein tarkoittamaan koko maapalloa, mutta muinaisessa hepreassa se voidaan ymmärtävän tarkoittavan myös aluetta. Esim vaikka "Uusimaa" voisi olla "erets". https://biblehub.com/hebrew/strongs_776.htm
Voit tuolla sanakirjalla itse näitä katsoa, jos haluat.
Jos näitä juttuja lähtee tulkitsemaan ja sorvaamaan kovasti tähän meidän länsimaalaiseen logiikkaan ja tulkintatapaan, niin metsään mennään.
Sinun pitää päästää irti ja vapautua noista litteän maan jutuista. Ei maa ole litteä. Sen sijaan pidä kiinni Jeesuksesta, Hänessä sinulla on elämä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei Raamattu käsittääkseni kerro etelänapajäävalleista. Ne vedit omasta päästäsi tai muusta lähteestä, ehkäpä jostain hmm katolilaisviritteisestä säkistäsi."
Ihan näistä teidän omista litteän maan linkeistänne tämä löytyi. En usko katolilaisuuteen. Litteän maan uskojilla on netistä heidän keskustelujaan luettuani selvinnyt olevan niin riitoja perusasioista, että on hyvin vaikeaa päätellä mihin niistä lukemattomista mielipiteistä ja opettajista sinä nojaudut, jos et sitä itse kerro.
Eli jos litteällä maalla ei ole reunoja, niin miten se tuuli kiertää etelän kautta pohjoiseen litteässä maassa? Ei voi käsittääkseni kiertää mitenkään, paitsi pyöreässä maassa. Tai aikamoista aivojumppaa saat harrastaa, jos aiot tuohonkin raamatunkohtaan keksiä jonkun tarinan.
"Havainnoijan perspektiivistä aurinko nousee ylitsesi ja laskee illalla taaksesi, jos teet havainnot samasta pisteestä."
Havainnoijan perspektiivissä auringon pitäisi näkyä etääntyvän, jota se ei tee oikeassa maailmassa. https://www.youtube.com/watch?v=DIviCNY3Txw Sen sijaan voidaan sanoa, että aurinko laskee.
Heprealaiset olivat hyvin tietoisia ilmansuunnista ja synagogia ja temppeleitä ja esimerkiksi ilmestysmaja rakennettiin ilmansuuntien mukaan. Voi olla, että heillä oli joku tapa mitata ilmasuunnat esimerkiksi auringon tekemän varjon perusteella, ja siihen ehkä liitty kulmat jotenkin. En tuohon nyt hirveästi puutu, kun en tiedä miten he ilmansuunnat tarkistivat. Tätä arkkitehtuurista tietotaitoa nimittäin ei ole Raamattuun kirjoitettu, sillä Raamatun tarkoitus ei ole opettaa arkkitehtuuria, vaikka esimerkiksi Mooses ja Aabraha, molemmat olivatkin todennäköisesti hyvin oppineita miehiä. Mooses opiskeli Egyptissä ja Abrahan Kaldean Urissa. Tosin Abrahamin ammatista Urissa en tiedä. Mooses kuitenkin sai todennäköisesti parhaan mahdollisen koulutuksen, mitä Egyptissä oli tarjolla. Luultavasti hän jakoi tätä opetusta israelilaisille.
Raamattu puhuu kielellä, jota israelilaiset ymmärsivät. Eli siellä käytetään paljon kuvainnollista ilmaisua jne. Se ei myöskään noudata tätä meidän länsimaalaista kronologista logiikkaa, vaan siellä käytetään ns. blokkilogiikkaa. Esimerkiksi maan piirillä tarkoitetaan käsittääkseni sitä aluetta, mikä on katselijan ympärillä. Koska horisontin taakse ei näe, (ei näe vieläkään, edes p1000 kameralla) niin sitä ei tarvinnut ottaa huomioon.
He eivät koittaneet spekuloida asioilla mitä oli horisonin takana, joten heille "koko maailma" oli se mitä he näkivät sillä hetkellä. Jos jotain on näkymättömissä, niin siihen ei ole syytä reagoida, sillä heidän aikaisessaan elämäntavassa mikään uhka ei pysty tulemaan horisontin takaa yllättäen, vaan esimerkiksi armeijat, tai sanansaattajat ja laivat nähdään tulevan ensin näköpiiriin horisontin takaa ja sitten vasta siihen tarvitsee reagoida jotenkin.
Sana עוֹלָם, O-lam, on käännetty monesti tarkoittamaan sanaa "ikuisuus", tai jopa "maailma", mutta, se voidaan myös tulkita tarkoittavan kaukaista asiaa, tai asioita horisontin takana, kaukaista tulevaisuutta, tai aikaa joka on tuntematon tällä hetkellä. Kirjaimellinen tulkinta sanalle käsittääkseni on "horisontin takana".
Sana "ympyrä" חוג, "hhug" voidaan ymmärtää tällä samalla tavalla. Se on se ympyrä jonka katselija voi nähdä pyöriessään ympäri ja katsellessaan joka suuntaan. Se on se "maailma" joka on konkreettinen katsojalle sillä hetkellä.
Lisäksi sana ארץ, "erets" käännetään usein tarkoittamaan koko maapalloa, mutta muinaisessa hepreassa se voidaan ymmärtävän tarkoittavan myös aluetta. Esim vaikka "Uusimaa" voisi olla "erets". https://biblehub.com/hebrew/strongs_776.htm
Voit tuolla sanakirjalla itse näitä katsoa, jos haluat.
Jos näitä juttuja lähtee tulkitsemaan ja sorvaamaan kovasti tähän meidän länsimaalaiseen logiikkaan ja tulkintatapaan, niin metsään mennään.
Sinun pitää päästää irti ja vapautua noista litteän maan jutuista. Ei maa ole litteä. Sen sijaan pidä kiinni Jeesuksesta, Hänessä sinulla on elämä.Litteästä maasta keskustelee uskovat ja ateistit.
Samoin uskovat ja ateistit keskustelevat pallomaasta, polkupyöristä, verotuksesta.
Ei ole mitään "teidän" litteän maan keskusteluja. Juuri nyt kuulut porukkaan "te".
Huomaatko?
Kumpi on parempi tila? Olla Jeesuksen Kristuksen uskossa ja uskoa mitä Raamatussa sanotaan vaikka tulisi leimatuksi pöllöpääksi VAI olla Jeesuksen Kristuksen uskossa ja yhteisöpaineen takia kiemurrella ja kieltää Raamatussa kerrottuja asioita?
Kannattaisi muistaa, että Jumala on sanassaan ilmoittanut juuri haluamansa asiat.
Älä kehoita ketään luopumaan Jumalan sanasta.
Älä edes silloin vaikka seitsemän miljardia ihmistä sinulle siitä pikku aplodit antaisikin.
Over and Out. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Litteästä maasta keskustelee uskovat ja ateistit.
Samoin uskovat ja ateistit keskustelevat pallomaasta, polkupyöristä, verotuksesta.
Ei ole mitään "teidän" litteän maan keskusteluja. Juuri nyt kuulut porukkaan "te".
Huomaatko?
Kumpi on parempi tila? Olla Jeesuksen Kristuksen uskossa ja uskoa mitä Raamatussa sanotaan vaikka tulisi leimatuksi pöllöpääksi VAI olla Jeesuksen Kristuksen uskossa ja yhteisöpaineen takia kiemurrella ja kieltää Raamatussa kerrottuja asioita?
Kannattaisi muistaa, että Jumala on sanassaan ilmoittanut juuri haluamansa asiat.
Älä kehoita ketään luopumaan Jumalan sanasta.
Älä edes silloin vaikka seitsemän miljardia ihmistä sinulle siitä pikku aplodit antaisikin.
Over and Out.Minä en kehoita ketään päästämään irti Raamatusta. Litteän maan opeista voit kuitenkin päästää irti, sillä ne on turhia, ne ei vaan ole totta.
Ehdottomasti kannattaa siis pysyä Jumalan sanassa, mutta ei kannata vääristellä sitä omien väärien doktriinien pohjalle, kuten litteään maahan.
Maa ei ole litteä, eikä Raamattu opeta sellaisesta.
Minä en myöskään yritä kiemurrella mitään. Yleisöpaineella ei myöskään ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Tosiasiat pitää vaan myöntää ja minä haluan sitoa elämäni nimenomaan totuuteen. Olen nähnyt monessa tapauksessa mitä kaikkea nuo tuollaiset salaliittohommat yms. voi tehdä ihmiselle. Sellainen ei ole Jumalan työtä.
Hedelmistään puu tunnetaan.
Minä aion elää uskoni todeksi loppuelämäni ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en kehoita ketään päästämään irti Raamatusta. Litteän maan opeista voit kuitenkin päästää irti, sillä ne on turhia, ne ei vaan ole totta.
Ehdottomasti kannattaa siis pysyä Jumalan sanassa, mutta ei kannata vääristellä sitä omien väärien doktriinien pohjalle, kuten litteään maahan.
Maa ei ole litteä, eikä Raamattu opeta sellaisesta.
Minä en myöskään yritä kiemurrella mitään. Yleisöpaineella ei myöskään ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Tosiasiat pitää vaan myöntää ja minä haluan sitoa elämäni nimenomaan totuuteen. Olen nähnyt monessa tapauksessa mitä kaikkea nuo tuollaiset salaliittohommat yms. voi tehdä ihmiselle. Sellainen ei ole Jumalan työtä.
Hedelmistään puu tunnetaan.
Minä aion elää uskoni todeksi loppuelämäni ajan."Litteän maan opeista voit kuitenkin päästää irti, sillä ne on turhia, ne ei vaan ole totta. "
Mistä tämä varmuus vaikka Jumalan sana ja JOKAIKISEN asiaa itse tutkineen omat havainnot kertovat maan olevan litteä?
Vastaan itse. Kognitiivinen dissonanssi on tämän ihmisen tahtoa vahvempi, jolloin kaikkien muiden pitäisi palata aivopesun alle, jotta henkilön kognitiivinen dissonanssi helpottaisi.
"Ehdottomasti kannattaa siis pysyä Jumalan sanassa, mutta ei kannata vääristellä sitä omien väärien doktriinien pohjalle, kuten litteään maahan.
Maa ei ole litteä, eikä Raamattu opeta sellaisesta."
Raamattu on selkeästi litteän maan maantieteen sisältämä kirja.
Voit väittää kaikkia asiantuntijoita vastaan, jos haluat.
Mitä muuta et usko Raamatussa?
Uskotko, että käärme puhui?
Uskotko aasin puhuneen?
Uskotko äänen kuuluneen palavasta pensaasta?
Uskotko neitseestä syntymiseen?
Uskotko, että Joosua pysäytti auringon?
Uskotko Joosuan pysäyttäneen kuun?
Uskotko Mooseksen jakaneen vedet?
Uskotko kaikki ihmeet mitä Raamatussa kerrotaan?
"Minä en myöskään yritä kiemurrella mitään."
Mihin niistä erittäin lukuisista Raamatun kohdista et usko, jossa Jumalan sanassa kerrotaan maan olevan liikkumaton? Vastaa vaan ihan rehellisesti kaikkiin kysymyksiini. Näkevät lukijatkin missä mennään. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen allegoristi jonka olen tavannut.
"Yleisöpaineella ei myöskään ole tämän asian kanssa mitään tekemistä."
Eli olisit avoimesti littumaan kannalla, jos Raamattu mielestäsi olisi littumaasta kertova kirja?
"Tosiasiat pitää vaan myöntää ja minä haluan sitoa elämäni nimenomaan totuuteen. "
Eli, lopetat pallomaa agitoinnin, jos näytän littumaan Raamatusta?
"Olen nähnyt monessa tapauksessa mitä kaikkea nuo tuollaiset salaliittohommat yms. voi tehdä ihmiselle. "
Annapa puolikymmentä erillistä esimerkkiä mihin Raamatun kirjaimellisesti ottaminen johtaa. Itse tiedän satoja ja satoja henkilöitä, jotka ovat tulleet uskoon littumaan ansiosta.
"Sellainen ei ole Jumalan työtä. "
Uskoontulo (Jeesukseen Kristukseen) ei taatusti ole ainakaan perkeleen työtä.
"Hedelmistään puu tunnetaan."
Niinpä. Pallomaa-agitoinnilla on eksytetty lukemattomia pois uskosta ja litteän maan todellisuuteen herääminen tuo ihmisiä Jeesukselle Kristukselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Litteän maan opeista voit kuitenkin päästää irti, sillä ne on turhia, ne ei vaan ole totta. "
Mistä tämä varmuus vaikka Jumalan sana ja JOKAIKISEN asiaa itse tutkineen omat havainnot kertovat maan olevan litteä?
Vastaan itse. Kognitiivinen dissonanssi on tämän ihmisen tahtoa vahvempi, jolloin kaikkien muiden pitäisi palata aivopesun alle, jotta henkilön kognitiivinen dissonanssi helpottaisi.
"Ehdottomasti kannattaa siis pysyä Jumalan sanassa, mutta ei kannata vääristellä sitä omien väärien doktriinien pohjalle, kuten litteään maahan.
Uskotko aasin puhuneen?
Mihin niistä erittäin lukuisista Raamatun kohdista et usko, jossa Jumalan sanassa kerrotaan maan olevan liikkumaton? Vastaa vaan ihan rehellisesti kaikkiin kysymyksiini. Näkevät lukijatkin missä mennään. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen allegoristi jonka olen tavannut.
Eli olisit avoimesti littumaan kannalla, jos Raamattu mielestäsi olisi littumaasta kertova kirja?
"Tosiasiat pitää vaan myöntää ja minä haluan sitoa elämäni nimenomaan totuuteen. "
"Olen nähnyt monessa tapauksessa mitä kaikkea nuo tuollaiset salaliittohommat yms. voi tehdä ihmiselle. "
Annapa puolikymmentä erillistä esimerkkiä mihin Raamatun kirjaimellisesti ottaminen johtaa. Itse tiedän satoja ja satoja henkilöitä, jotka ovat tulleet uskoon littumaan ansiosta.
Niinpä. Pallomaa-agitoinnilla on eksytetty lukemattomia pois uskosta ja litteän maan todellisuuteen herääminen tuo ihmisiä Jeesukselle Kristukselle.Minä olen tutkinut tätä asiaa hyvin paljon ja vastoin sinun väitettäsi olen tullut siihen tulokseen, että maa on pallo. En siis voi olla "jokainen". Korostan, olen tutkinut tätä erittäin paljon. Sen sijaan olen kuullut litteän maan puolestapuhujilta hyvin paljon ristiriitaisia väitteitä. Esimerkiksi sinä mainitsit että maa ei ole tällainen gleasonin kartta.
Jos se ei kerran ole sellainen, niin mikä ihme se sitten on? Oliko Gleasonkin sinun mielestäsi joku NASA:n palkkaama valehtelija? Sitten olen kuullut joidenkin teistä väittävän, että satelliitteja ei ole olemassa. Mutta minäpä olenkin valokuvannut satelliitteja ja tiedän ihan täysin varmasti, että niitä on olemassa.
Te vaan muutatte tarinaanne kokoajan oudommaksi mitä enemmän teidän selityksenne paljastuvat. Ei se ole totuudessa kiinni olemista, se on asioiden vääristelyä.
Kognitiivinen dissonanssi tarkoittaa sisäistä ristiriitaa, eli ihminen esimerkiksi tekee asioita vastoin parempaa tietoaan. En tiedä miksi otit sen nyt tässä esille. Minä tiedän maan olevan pallo, eikä tämä tieto horju.
Miksi tuosta maailman geometriasta on tullut sinulle noin suuri kynnyskymys, että sitä pitää julistaa näin paljon joka foorumilla? Heprean kieli ei ole sama asia kun suomi tai englanti. Se on paljon monimutkaisempi kieli kun joku king jamesin käännös antaa ymmärtää ja paljon sen vivahteita jää välittymättä käännettyyn tekstiin.
Kun rupeat käännöksen perusteella tekemään noin monimutkaisia tulkinnanvaraisia päätöksiä asioista, mitkä nimenomaan liittyy heprean lingvistiikkaan -alat harhailla aika heikoilla jäillä. Pitäisi ehdottomasti olla alkuperäisen heprean asiantuntija, jotta voisit näitä lähteä tutkimaan tarkemmin.
Käännetty teksti, on kun kuuntelisi sinfoniaa huuliharpulla soitettuna. Kyllä, kuulet sen sävelen ja perusasiat tulevat selviksi ja voit löytää uskon ja pelastua käännetyn Raamatun pohjalta, mutta jotain sinfoniasta jää puuttumaan, sillä se kieli ei ole alkuperäinen "soitin" mille kyseinen "kappale" sävellettiin. Sanojen merkitykset on eri. Nyt kun me puhumme tuhansia vuosia vanhasta tekstistä, niin on selvää, että esimerkiksi kielikuvia ei välttämättä ymmärretä enää samalla tavalla. Vaatii paljon vaivannäköä lukijalta, jos hän haluaa perehtyä johonkin yksittäiseen sanaan sen vaatimalla tarkkuudella.
Raamatussa oleva ilosanoma ei kerro litteästä maasta. Raamattu opettaa, että kaikkien ihmisten jotka elävät synnissä -pitää tehdä parannus. Uskokaa evankeliumi ja tehkää parannus. Se on Raamatun ydinsanoma.
Uskon, että käärme puhui Eevalle, mutta en tarkasti tiedä mitä se käytännössä tarkoitti. Puhuiko kaikki käärmeet, vai oliko tämä erityinen käärme, vai oliko se sielunvihollinen käärmeeksi naamioituneena.
Aasitkaan ei voi normaalisti puhua, vaan Jumala antoi kyseiselle aasille kyvyn puhua, jotta se voisi vastata Bileamille.
Jumala puhui Moosekselle pensaasta ja Jeesus syntyi neitsyt Mariasta. Uskon näihin. Jeesus myös nousi kuolleista kolmantena päivänä ja on edelleen elossa. Lopulta hän palaa takaisin.
Joosuan kohdalla en ole varma mitä tapahtui, tällä hetkellä ymmärrän, että aurinko pysähtyi, mutta se voi myös tarkoittaa esimerkiksi auringonpimennystä tms. Eli aurinko ja kuu lopettivat tekemästä sitä mitä ne normaalisti tekevät, eli olisivat lopettaneet loistamisen. Jonkun nettiteskstin mukaan on laskettu, että 30. lokakuuta 1207 eKr tapahtui auringonpimennys ja se olisi ollut lähi-idän alueella näkyvissä selkeästi. En nyt tuohon ota kantaa hirveästi. Jotain siellä tapahtui -ja se oli ihme.
Parempi esimerkki olisi varmaankin Hiskia, joka oli sairasvuoteellaan ja Jesaja palasi kertomaan Hiskialle, että Hiskia ei vielä kuole ja Hiskia sai nähdä merkkinä tästä, että varjo palasi takaisin 10 astetta, tai niinkuin RK käännös sanoo "kymmenen askelmaa". Ajattelisin, että puhutaan luultavasti jostain portaikosta joka näkyi Hiskian huoneeseen ja jota hän mahdollisesti käytti ajan mittaamiseen. Tässä ei tosin sanota, että aurinko olisi palannut takaisin. sanotaan ainoastaan, että varjo palasi. Uskon että tuo tapahtui. En tiedä miten, mutta jotenkin. Se oli ihme.
Uskon loputkin Jumalan tekemät ihmeet Raamatussa.
"Mihin niistä erittäin lukuisista Raamatun kohdista et usko, jossa Jumalan sanassa kerrotaan maan olevan liikkumaton?"
En tiedä mihin kohtiin viittaat tällä, mutta otin pari esimerkkiä:
https://biblehub.com/hebrew/timmot_4131.htm
Kiertoradalla oleminen ei ole mitään horjumista. Maa on tukevasti kiertoradallansa, eikä leiju, tai heilu missä sattuu.
Kuten sanottua. Muinaisheprea on hankala kieli ja asioita voi tulkita väärin. Sen takia mielestäni on vähän överiä Raamatulla lähteä perustelemaan jotain tällaista, varsinkin kun tiedetään, että Raamatussa on paljon kielikuvia. Perustelisit sen mieluummin fysiikalla. Mutta kun fysiikkakaan ei sitä tue.
Miljoonat kristityt ovat eläneet pallolla, tienneet olevansa täällä ja kuolleetkin kristittyinä. Tietous maan muodosta ei heitä ole eksyttänyt mihinkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Litteän maan opeista voit kuitenkin päästää irti, sillä ne on turhia, ne ei vaan ole totta. "
Uskotko aasin puhuneen?
Niinpä. Pallomaa-agitoinnilla on eksytetty lukemattomia pois uskosta ja litteän maan todellisuuteen herääminen tuo ihmisiä Jeesukselle Kristukselle."Olen nähnyt monessa tapauksessa mitä kaikkea nuo tuollaiset salaliittohommat yms. voi tehdä ihmiselle. "
Puhuessani salaliitoista en puhunut Raamatusta. Ymmärsit joko tahallasi tai vahingossa väärin. Jos nämä ihmiset ovat tehneet synneistään parannuksen ja ottaneet vastaan pelastuksen, niin sitten he ovat aidosti tulleet uskoon. Se on hienoa. Toivottavasti tämän littumaan paljastuminen heille lopulta lähiaikoina huijaukseksi ei saa heitä kääntymään uskosta pois.
Minä puhun näistä kaikista käsittämättömistä salaliitoista, kuten kemikaalivanoista (jotka kuulemma liittyvät jotenkin liskoihmissalaliittoon), NASA-sotilaista jotka vahtivat mukamas tekemisiäsi ja etelänapaa yms. asioista, jotka aiheuttaa monille ihmisille ylimääräisiä ja turhia pelkoja. Monet ovat menettäneet mielenterveytensä pelätessään ufoja jne. Litteä maa on vaan yksi asia lisää tuohon listaan, valitettavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuessani salaliitoista en puhunut Raamatusta. Ymmärsit joko tahallasi tai vahingossa väärin. Jos nämä ihmiset ovat tehneet synneistään parannuksen ja ottaneet vastaan pelastuksen, niin sitten he ovat aidosti tulleet uskoon. Se on hienoa. Toivottavasti tämän littumaan paljastuminen heille lopulta lähiaikoina huijaukseksi ei saa heitä kääntymään uskosta pois.
Minä puhun näistä kaikista käsittämättömistä salaliitoista, kuten kemikaalivanoista (jotka kuulemma liittyvät jotenkin liskoihmissalaliittoon), NASA-sotilaista jotka vahtivat mukamas tekemisiäsi ja etelänapaa yms. asioista, jotka aiheuttaa monille ihmisille ylimääräisiä ja turhia pelkoja. Monet ovat menettäneet mielenterveytensä pelätessään ufoja jne. Litteä maa on vaan yksi asia lisää tuohon listaan, valitettavasti.Kun paljastuu, että pallomaa oli maailman suurin huijaus jolla ihmisiltä pyrittiin piilottamaan Jumala ja sinä tiedät olleesi mukana tätä valetta monilla palstoilla levittämässä ja leimaamassa uskovia salaliittohulluiksi, niin mitä teet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskotko aasin puhuneen?
Niinpä. Pallomaa-agitoinnilla on eksytetty lukemattomia pois uskosta ja litteän maan todellisuuteen herääminen tuo ihmisiä Jeesukselle Kristukselle.Uskon mainitsemiisi todella kummallisiin asioihin Raamatussa, vaikka olen kirjoitellut (tulee tunne, että liikaa) järjen käytön ja myös tieteeseen luottamisen puolestakin. Jossakin tulee raja vastaan, milloin tiedettä voi kyseenalaistaa tai on parempi asiosta huonosti perillä olevana olla vaiti. Huomasitko muuten tuon, että kuu ja aurinko pysähtyivät molemmat. Joku "järkeili", että jos maapallo pysähtyisi, niin seuraisi mahdottomia. Eikö Jumalalle ole kaikki mahdollista ja Hän voi pysäyttää sen ilman seurauksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tutkinut tätä asiaa hyvin paljon ja vastoin sinun väitettäsi olen tullut siihen tulokseen, että maa on pallo. En siis voi olla "jokainen". Korostan, olen tutkinut tätä erittäin paljon. Sen sijaan olen kuullut litteän maan puolestapuhujilta hyvin paljon ristiriitaisia väitteitä. Esimerkiksi sinä mainitsit että maa ei ole tällainen gleasonin kartta.
Jos se ei kerran ole sellainen, niin mikä ihme se sitten on? Oliko Gleasonkin sinun mielestäsi joku NASA:n palkkaama valehtelija? Sitten olen kuullut joidenkin teistä väittävän, että satelliitteja ei ole olemassa. Mutta minäpä olenkin valokuvannut satelliitteja ja tiedän ihan täysin varmasti, että niitä on olemassa.
Te vaan muutatte tarinaanne kokoajan oudommaksi mitä enemmän teidän selityksenne paljastuvat. Ei se ole totuudessa kiinni olemista, se on asioiden vääristelyä.
Kognitiivinen dissonanssi tarkoittaa sisäistä ristiriitaa, eli ihminen esimerkiksi tekee asioita vastoin parempaa tietoaan. En tiedä miksi otit sen nyt tässä esille. Minä tiedän maan olevan pallo, eikä tämä tieto horju.
Miksi tuosta maailman geometriasta on tullut sinulle noin suuri kynnyskymys, että sitä pitää julistaa näin paljon joka foorumilla? Heprean kieli ei ole sama asia kun suomi tai englanti. Se on paljon monimutkaisempi kieli kun joku king jamesin käännös antaa ymmärtää ja paljon sen vivahteita jää välittymättä käännettyyn tekstiin.
Kun rupeat käännöksen perusteella tekemään noin monimutkaisia tulkinnanvaraisia päätöksiä asioista, mitkä nimenomaan liittyy heprean lingvistiikkaan -alat harhailla aika heikoilla jäillä. Pitäisi ehdottomasti olla alkuperäisen heprean asiantuntija, jotta voisit näitä lähteä tutkimaan tarkemmin.
Käännetty teksti, on kun kuuntelisi sinfoniaa huuliharpulla soitettuna. Kyllä, kuulet sen sävelen ja perusasiat tulevat selviksi ja voit löytää uskon ja pelastua käännetyn Raamatun pohjalta, mutta jotain sinfoniasta jää puuttumaan, sillä se kieli ei ole alkuperäinen "soitin" mille kyseinen "kappale" sävellettiin. Sanojen merkitykset on eri. Nyt kun me puhumme tuhansia vuosia vanhasta tekstistä, niin on selvää, että esimerkiksi kielikuvia ei välttämättä ymmärretä enää samalla tavalla. Vaatii paljon vaivannäköä lukijalta, jos hän haluaa perehtyä johonkin yksittäiseen sanaan sen vaatimalla tarkkuudella.
Raamatussa oleva ilosanoma ei kerro litteästä maasta. Raamattu opettaa, että kaikkien ihmisten jotka elävät synnissä -pitää tehdä parannus. Uskokaa evankeliumi ja tehkää parannus. Se on Raamatun ydinsanoma.
Uskon, että käärme puhui Eevalle, mutta en tarkasti tiedä mitä se käytännössä tarkoitti. Puhuiko kaikki käärmeet, vai oliko tämä erityinen käärme, vai oliko se sielunvihollinen käärmeeksi naamioituneena.
Aasitkaan ei voi normaalisti puhua, vaan Jumala antoi kyseiselle aasille kyvyn puhua, jotta se voisi vastata Bileamille.
Jumala puhui Moosekselle pensaasta ja Jeesus syntyi neitsyt Mariasta. Uskon näihin. Jeesus myös nousi kuolleista kolmantena päivänä ja on edelleen elossa. Lopulta hän palaa takaisin.
Joosuan kohdalla en ole varma mitä tapahtui, tällä hetkellä ymmärrän, että aurinko pysähtyi, mutta se voi myös tarkoittaa esimerkiksi auringonpimennystä tms. Eli aurinko ja kuu lopettivat tekemästä sitä mitä ne normaalisti tekevät, eli olisivat lopettaneet loistamisen. Jonkun nettiteskstin mukaan on laskettu, että 30. lokakuuta 1207 eKr tapahtui auringonpimennys ja se olisi ollut lähi-idän alueella näkyvissä selkeästi. En nyt tuohon ota kantaa hirveästi. Jotain siellä tapahtui -ja se oli ihme.
Parempi esimerkki olisi varmaankin Hiskia, joka oli sairasvuoteellaan ja Jesaja palasi kertomaan Hiskialle, että Hiskia ei vielä kuole ja Hiskia sai nähdä merkkinä tästä, että varjo palasi takaisin 10 astetta, tai niinkuin RK käännös sanoo "kymmenen askelmaa". Ajattelisin, että puhutaan luultavasti jostain portaikosta joka näkyi Hiskian huoneeseen ja jota hän mahdollisesti käytti ajan mittaamiseen. Tässä ei tosin sanota, että aurinko olisi palannut takaisin. sanotaan ainoastaan, että varjo palasi. Uskon että tuo tapahtui. En tiedä miten, mutta jotenkin. Se oli ihme.
Uskon loputkin Jumalan tekemät ihmeet Raamatussa.
"Mihin niistä erittäin lukuisista Raamatun kohdista et usko, jossa Jumalan sanassa kerrotaan maan olevan liikkumaton?"
En tiedä mihin kohtiin viittaat tällä, mutta otin pari esimerkkiä:
https://biblehub.com/hebrew/timmot_4131.htm
Kiertoradalla oleminen ei ole mitään horjumista. Maa on tukevasti kiertoradallansa, eikä leiju, tai heilu missä sattuu.
Kuten sanottua. Muinaisheprea on hankala kieli ja asioita voi tulkita väärin. Sen takia mielestäni on vähän överiä Raamatulla lähteä perustelemaan jotain tällaista, varsinkin kun tiedetään, että Raamatussa on paljon kielikuvia. Perustelisit sen mieluummin fysiikalla. Mutta kun fysiikkakaan ei sitä tue.
Miljoonat kristityt ovat eläneet pallolla, tienneet olevansa täällä ja kuolleetkin kristittyinä. Tietous maan muodosta ei heitä ole eksyttänyt mihinkään.Nyt tuli tekstiä, johon voin sanoa aameneni.
- Anonyymi
Olen kirjoittanut tänne usean viestin ja ne voi tunnistaa kirjoitustavastani. Toivon, että en ole laittanut pahempia asiavirheitä. Mieltäni kuohuttaa kuitenkin asioiden vääristely. Uskon Raamatun totuuteen ja toivon, ettei kirjoituksistani välity väärää tietoa etenkään hengellisiin totuuksiin liittyen. Olen uskossani vielä melko kokematon huolimatta jo useista kymmenistä ikävuosistani.
- Anonyymi
Korjauksena voisin laittaa, etten niinkään ole kokematon, mitä tulee uskonelämään ja valitettavasti aikanaan myös siinä epäonnistumiseen, mutta raamatuntuntemuksessani on puutteita ehdottomasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskon mainitsemiisi todella kummallisiin asioihin Raamatussa, vaikka olen kirjoitellut (tulee tunne, että liikaa) järjen käytön ja myös tieteeseen luottamisen puolestakin. Jossakin tulee raja vastaan, milloin tiedettä voi kyseenalaistaa tai on parempi asiosta huonosti perillä olevana olla vaiti. Huomasitko muuten tuon, että kuu ja aurinko pysähtyivät molemmat. Joku "järkeili", että jos maapallo pysähtyisi, niin seuraisi mahdottomia. Eikö Jumalalle ole kaikki mahdollista ja Hän voi pysäyttää sen ilman seurauksia?
"Joku "järkeili", että jos maapallo pysähtyisi, niin seuraisi mahdottomia. Eikö Jumalalle ole kaikki mahdollista ja Hän voi pysäyttää sen ilman seurauksia?"
Toki. Silti Raamattu kertoo, että aurinko pysähtyi ja seisoi paikallaan havainnoitsijan perspektiivistä.
Jos siis maa olisi 1600km/h akselinsa ympäri pyörivä pallo, kyseistä Raamatullista ihmettä ei oltaisi nähty ja kirjattu Raamattuun.
Aurinko olisi pysähtynyt Joosuan komennosta mutta vapaamuurarimaapallo olisi jatkanut pyörimistään vesittäen ihmeen ja sen opetuksen.
Joosua ei komentanut maata pysähtymään.
Johtopäätös. Niille jotka uskovat Raamatun olevan Jumalan erehtymätöntä sanaa, kyseinen paikka lyö viimeisen naulan pallomaan arkkuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjauksena voisin laittaa, etten niinkään ole kokematon, mitä tulee uskonelämään ja valitettavasti aikanaan myös siinä epäonnistumiseen, mutta raamatuntuntemuksessani on puutteita ehdottomasti.
Minä olen tämän ketjun lättämaakirjoittajista eniten tähän ketjuun kirjoittanut.
On erittäin positiivinen merkki, että ihminen on huolissaan siitä ettei vain vahingossakaan eksyttäisi ketään omilla näkemyksillään.
Minä koen aivan samoin. Olen esimerkiksi ensimmäisessä viestissäni kertonut ettei avaruusolentoeksytys ole kaikkien näkemys.
Huoli toisten ihmisten loppusijoituspaikasta on eräänlainen merkki uskovaisuudesta. Aina välillä mietityttää ihmisten kohtalot.
Raamatun tutkimisesta ja uskontiellä vaelluksesta tulee ajan oloon tiettyä rohkeutta kertoa omaa näkemystään vahvemmin. Aina pitää kuitenkin muistaa, että ihminen on erehtyväinen, jolloin varmuus jostakin asiasta kertoa tulee Hengestä.
Keskustelupalstojen, varsinkin salaliittopalstan ketjuissa anonyyminä tehdyt kirjoittelut eivät ole uuden doktriinin opettamista uskoville veljille ja siskoille vaan omien ajatusten ja käsitysten koeponnistuskenttä, jossa lukijan vastuulla on koetella asia Raamatullisesti, Berealaisella pieteetillä.
On eri asia puhua seurakunnan edessä opettajana ja keskustella netissä anonyyminä.
Minä uskon tähän ketjuun kirjoittamiini asioihin 100 %:sesti.
Otan Raamatun kirjoitukset kirjaimellisesti, mitään lisäämättä tai niistä poistamatta ja tiedän, että olen marginaalivähemmistöä kannassani, mutten silti välttämättä väärässä.
Toki tiedän, että Raamattu käyttää lukuisia erilaisia metaforia, sananlaskuja jopa runollista ilmaisua mutta aina kun sanassa näin tehdään, se on asiayhteydessä kerrottu. Ellei asiayhteys kerro kyseessä olevan "kuin kanaemo" niin kyseessä on kirjaimellinen teksti. Olen lukenut sanaa muutaman kymmenen vuotta ja koko ajan kallistun enemmän kohti kirjaimellista tulkintaa.
Raamatun ajattomuus ei lopeta koskaan hämmästyttämästä.
Se todella on Pyhä Raamattu ja sanan mukaisesti toimii kaikissa ajoissa.
Mikä itseäni harmittaa keskustelussa vaikkapa litteästä maasta allegorisesti Raamatusta ajattelevien uskovien kanssa, on se, että liiallinen allegorisointi on helppo tie miellyttää maailmalla kulloinkin vallitsevaa käsitystä ihan mistä aiheesta tahansa.
Raamattu ( kunhan et liian uutta viritysversiota hanki) on ainut kirjallinen turvamme dis-informaatiota vastaan. Et kertakaikkiaan voi eksyä pois Jeesuksen Kristuksen uskosta, jos pitäydyt kirjaimellisessa tulkintatavassa. Sillä poistetaan jopa oma sisäinen virhetulkinta asioista.
Ei minua liikuta pätkääkään se, että sosiaalinen paine estää puhumasta Raamatun litteän maan maantieteestä. Ei se minua estä. Se estää niitä, jotka haluavat olla ihmisten silmissä "uskottavia kristittyjä", jotka haluavat nauttia tämän maailman arvostuksesta tavallisina kristittyinä, ilman kuumuutta tai kylmyyttä.
Sosiaalinen paine olla hyväksytty täysivaltainen ja muiden silmissä täysijärkinen tyyppi, on otettu nykyisin vaiennusaseeksi uskovaisia vastaan.
Ateisti saattaa sivulauseessa sanoa:"on se ihan järkevä, uskovaiseksi."
Ei Jeesus eikä Hänen sanansa kaipaa tämän maailman hyväksyntää.
Jos näet Raamatun olevan litteän maan kirja, niin onneksi olkoon.
Ei tämän maailman suosiota kannata tavoitella. Ei kummene yhtään vaikka esittää olevansa pallopää jotta säilyttäisi tiedeismin silmissä uskottavuutensa.
Tiedeismi ( eri asia kuin tiede) pitää sinua joka tapauksessa höpsönä, koska uskot puhuviin eläimiin, enkeleihin, palavaan puhuvaan pensaaseen, vesien jakaantumiseen ihmisen komennolla, vetten päällä kävelyyn jne. Jos haluaa tämän maailman silmissä lisää uskottavuutta, pitää alkaa kieltämään nuokin asiat ( ÄLÄ NIIN TEE).
Litteän maan todellisuus on siksi kyllästetty Jumalan vihollisten toimesta hullun leimalla, että se saa kovankin uskovan vaikenemaan asiasta uskottavuuden menettämisen alitajuisessa pelossa. Ainoastaan hardcore tyypit tohtivat ottaa tämän maailman jumalan asettaman hullun leiman.
Sanokaa vaan hulluksi ihan vapaasti. Jos sanassa pysyminen on hulluutta, olen mielelläni tämän maailman silmissä hullu.
Pyhän Raamatun inspiroija pitää minua tässä asiassa uskollisena ja se on enemmän kuin tarpeeksi.
Käydään keskusteluja toista arvostaen ja veljellisesti rakastaen.
Jumalan siunausta, kaikille lukijoille, jotka totuuteen pyrkivät.
Shalom.
- Anonyymi
Jos maa on pyöreä pallo niin mitä tarkoittaa että aurinko nousee sijaltansa ja laskee sijallensa? Ei pyöreässä pallossa ole auringolla sijaa mihin laskea vaan se on jossain suunnassa aina näkyvillä.
- Anonyymi
Auringon sija on meidän näkökulmasta toisella puolella maapalloa, horisontin takana. Tässä puhutaan visuaalisella kielellä. Se näyttää laskevan horisontin taakse, joten Raamatussa sanotaan, että se laskee sijalleen.
Jumala ei koita sotkea Israelin kansaa, tai meitä, millään liian monimutkaisilla selittelyillä jostain astronomiasta, vaan hän puhuu heille yksinkertaisella tavalla, jonka jokainen voi ymmärtää.
Kirjan tarkoitus on, että sen lukija etsii ja löytää itselleen henkilökohtaisen suhteen Jumalan itsensä kanssa. Siihen ei tarvita syvällistä tietoutta mistään taivaankappaleiden liikeradoista. - Anonyymi
Eikös se mene niin että jos Maa on litteä Aurinko ei laske tai nouse mihinkään. Sitähän te lätät kerrotte; Aurinko kiertää lätyn päällä VAKIOKORKEUDELLA.
Miten se voi siis laskeutua tai nousta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se mene niin että jos Maa on litteä Aurinko ei laske tai nouse mihinkään. Sitähän te lätät kerrotte; Aurinko kiertää lätyn päällä VAKIOKORKEUDELLA.
Miten se voi siis laskeutua tai nousta?Ei se pyöreässä pallossakaan voi laskea ja nousta. Aurinko laskee sijallensa sija on peti. Onko raamatun sana tarkoitettu vain israelilaisille tai jollekin tietylle ryhmälle tietyssä kohtaa "pallolla"?
- Anonyymi
Täällä on nyt niin monta kirjoittajaa, että sekoaa kuka vastaa ja kenelle.
Teen muutamia tarkennuksia.
Raamattu on selkeästi litteän maan kirja.
Eenokin kirjassa ( johon Raamatussakin viitataan), kerrotaan hyvin tarkasti taivaankappaleiden liikkeet aina ajallaan.
Eenokin kirjassa Eenok vietiin kierrokselle katsomaan miten maailmamme ja systeemit toimii. Tottakai Jumalalla on halu, että uskovat tietävät, miten systeemi toimii. Siksi ne on meille kerrottu. Tieto estää eksymisen eksytyksessä.
On vääryys toistella mantraa ettei Jumala halunnut sekoittaa poloisten paimentolaisten päätä liialla tiedolla.
Jumalan sana on kaikille kansoille, kaikkina ajankohtina toimivaa, ajatonta Jumalan sanaa.
Joka muuta väitttää, väittelee Jumalaa vastaan.
Sitten tiede. KUKAAN EI OLE väittänyt etteikö tiede tuottaisi oikeaa tietoa ja hyötyä.
Tieteessä on kuitenkin yksi haara, jonka HUIPPUPAIKAT on täytetty saatanisteilla.
Se on avaruustutkimus. Astronautit ovat vapaamuurareita.
Avaruusporukan yksi ja ainoa tehtävä on tehdä sinusta, rakas lukija, täysin mitätön prikku täysin mitättömällä kivellä väistelemässä avaruuskiviä. Millään mitä teet ei ole seuraamuksia, koska olet sattumusten summa. Tämä on heidän pyrkimyksensä ja valitettavasti suurin osa teistä uskoo maan pyörivän ja kiertävän aurinkoa jne huimilla nopeuksilla vaikka Jumala ilmoittaa Pyhässä Raamatussa lukuisia kertoja ettei maa liiku vaan aurinko liikkuu meidän yllä.
Maailma jossa elämme, on ainutlaatuinen suojattu alue.
Muistakaa, että Raamattu varoittaa myös tieteestä. Kyllä Jumala tiesi heti, että tulee suuri huijauksen aika, jolloin meille valehdellaan meidän olevan mitättömiä pölyhiukkasia linnunradan laidalla, viimeisellä raidalla.
Jumala on mailmanloppuun asti luvannut säilyttää meille Ison Kirjan, jota Berealaisella intohimolla tutkien, et koskaan ole eksytettävissä.
Et eksy vaikka vihollisellasi olisi 60 miljoonan dollarin päiväbudjetti käytettävissään sinun eksytykseesi ( ihan sama kuinka suuri budjetti).
Onko niin vaikea käsittää, että valheen saamisessa ihmisten mielissä totuudeksi, puhutaan 90 prosenttia totta ja kymmenen valetta? Ei läheskään kaikki avaruusalallakaan ole valetta. Nytkin piti maan ilmakehä tiedejulkaisussa venyttää yltämään kuun ulkopuolelle, kun riittävästi oppositio on tuonut esille avaruushallinnon syöttämiä valheita. Ja näinhän se on. Kuu tietysti on ilmakehässämme, kun on saman taivaanvahvuuden alla jne.
Satelliitit. Tottakai on satelliitteja. Olen nähnyt niiden käyttöönottoja.
Muistakaa nyt, että avaruusagitaattorien tehtävänä on muodostaa sinulle maailmankuva ilman Jumalaa. Muussa he voivat olla ihan rehellisiä toimissaan.
Äärettömyys on vaikea käsittää. Avaruus on melkein yhtä vaikea käsittää. Se miten sinä käsität sanan avaruus, tulee aivopesun tuloksena aivoihisi.
Se miten aivopesijä käsittää avaruuden, on ihan eri.
Ne jotka tietävät totuuden avaruudesta eivät vain kerro sitä sinulle.
Korostan vielä. Pyrkimykseni ei ole aiheuttaa eripuraa Jeesukseen Kristukseen uskovien välille vaan varustaa teidät kestämään viimeinen eksytys.
Itse uskon sen olevan juurikin avaruusolentoagenda, jossa alienit ( demonit) eksyttävät jo avaruushaaveissa elävät ihmiset, kertomalla olevansa meidän luojarotumme. Ellei tämä ole SE eksytys, niin ainakin osa sitä.
Kuten ketjusta näkee kommenttini saavat kivasti ateistien ja uneliaiden uskovien negatiivista yhteishuomiota. Jotkut osaavat siitäkin vetää johtopäätöksiä.
Eipä muuta. Älä anna itseäsi eksyttää vaikka puhujalla olisi auktoriteetin valkea labratakki tai jos kaulassa liperit.
Molemmista Pyhä Raamattu varoittaa.
Jumalan siunausta. Tapaamme viimeistään Kuninkaan valtakunnassa.
Maranatha Jeesus Kristus. 👍- Anonyymi
Huomaa että kärsit mielenterveysongelmista ja olet vainoharhainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Huomaa että kärsit mielenterveysongelmista ja olet vainoharhainen" Huomaa että olet korkeassa asemassa etkä tee ruumiillista työtä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Globalistien rakkikoira tekee synkeää trollaustaan.
- Anonyymi
"Nikolaus Kopernikuksen aurinkokeskistä mallia pidettiin kerettiläisenä, sillä se oli vastoin silloisia Raamatun tulkintoja.
De revolutionibus orbium coelestium (Kopernikuksen kuolinvuonna 1543).
Julkaistiin vasta miehen kuoleman jälkeen. Sattuneesta syystä."
Harppi ja suorakulma-kerhoon kuuluva Niko ei uskaltanut julkistaa eksytystään aiemmin. Ajat muuttuvat. Nyt edellä mainitun kerhon hapatus opetetaan päiväkodeissa, kouluissa ja yliopistoissa. Lähes jokainen on aivopesty uskomaan tuo vale. Uskossaan tai rankingissaan vahvimmat jopa väittävät ettei Raamattu edes olisi litteän maan kannalla vaikka jokainen voi itse sen tarkistaa lukemalla Raamatun ja/tai lukemalla historiaa. Heliosentrismin puskeminen harppi ja suorakulma-kerhon toimesta valtavirtaan sai kirkon sotajalalle, koska ajatus sotii Raamatun ilmoitusta vastaan. Tämä kova mittelö on dokumentoitu kattavasti historian lehdille.
Pallomaa-agentit, jotka tieten tai tietämättään toimivat vapaamuurari salaliiton apupoikina, sotivat Jumalan sanaa vastaan. - Anonyymi
Litteän maan teoreetikot, jotka ummistavat silmänsä ihmiskunnan historian kaikilta havainnoilta, myös niiltä, joiden varassa koko ihmiskunnan infrastruktuuri pyörii, ovat todella suurissa vaikeuksissa laatiessaan maastaan luotettavaa karttaa. Siinä esimerkiksi Australia on noin 4000 kilometriä itä-länsisuunnassa ja Venäjä on noin 9000 kilometriä itä-länsisuunnassa olisivat ne silloin suunnilleen yhtä suuria. Kaikki eteläiset alueet olisivat luonnottoman laajoja ja totuudenvastaisia.
Kaikki lähtee enemmän tai vähemmän tarkoitushakuisistakin salaliittoteorioista.
Nyt syntyneissä keskusteluissa niputetaan kaikki teoriat yhteen ja tehdään johtopäätökset niinkuin ne olisivat kaikki samasta lähteestä. Tosiasiassa niistä osa on enemmän tai vähemmän tosia ja jotkut tarkoituksellisesti valheellisia. Nyt tämä hämmennys saa ihmiset riitelemään kiivaasti eri keskusteluissa. Uskovien tulee varoa, koska nyt syntynyt tilanne luo uuden aiheen uskonkiistoille.- Anonyymi
"Litteän maan teoreetikot, jotka ummistavat silmänsä ihmiskunnan historian kaikilta havainnoilta, myös niiltä, joiden varassa koko ihmiskunnan infrastruktuuri pyörii, "
Tämä on tarkoituksellinen valhe.
"ovat todella suurissa vaikeuksissa laatiessaan maastaan luotettavaa karttaa. Siinä esimerkiksi Australia on noin 4000 kilometriä itä-länsisuunnassa ja Venäjä on noin 9000 kilometriä itä-länsisuunnassa olisivat ne silloin suunnilleen yhtä suuria. Kaikki eteläiset alueet olisivat luonnottoman laajoja ja totuudenvastaisia.
Kaikki lähtee enemmän tai vähemmän tarkoitushakuisistakin salaliittoteorioista."
Pallomaateoreetikoiden idolina voitaneen pitää hietikolla aurinkoa pälyillyttä absinttiharhaelämää elänyttä Erastotenestä (sic).
Tämän looshin kantaisän aivopäräyksestä on kulunut 2260 vuotta.
Jumalan olemassaoloa piilottelevan ilkeän ismin kannattajilla on ollut käytössään kaikki maailman resurssit, yli kaksi tuhatta vuotta ja siltikään ei ole pallopäät saaneet tehtyä toimivaa karttaa kuvitteellisesta pallostaan.
Tarvitaan erantokorjauksia, vaeltelevia napoja, alueita jossa kompassi pyörii härän pyllyä, bermudan kolmiota ja sen vastakkaisveljeä.
Etäisyydet ns eteläisellä pallonpuoliskolla ovat aivan pielessä. Karttoja seuraamalla harhaudut päivässä kymmeniä merimaileja kurssista, puhumattakaan siitä, että uljas satelliittipaikannus ei toimikaan etelän selkosilla.
Lättämaalaisilla on totaalinen mediapimento, ei minkäänlaisia resursseja ja sitten joku kehtaa vedota toimivan kartan puuttumiseen. Nolo tyyppi.
" Nyt tämä hämmennys saa ihmiset riitelemään kiivaasti eri keskusteluissa."
Oletko nähnyt tässä ketjussa kovinkin repivää keskustelua?
"Uskovien tulee varoa, koska nyt syntynyt tilanne luo uuden aiheen uskonkiistoille."
Uskovien tulee todellakin varoa gatekeeper-kirjoittelijoita.
Sen verran pitäisi tietää uskonasioista, kun toimii gatekeeperinä, että uskovat eivät pidä maan muotoa pelastuskysymyksenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Litteän maan teoreetikot, jotka ummistavat silmänsä ihmiskunnan historian kaikilta havainnoilta, myös niiltä, joiden varassa koko ihmiskunnan infrastruktuuri pyörii, "
Tämä on tarkoituksellinen valhe.
"ovat todella suurissa vaikeuksissa laatiessaan maastaan luotettavaa karttaa. Siinä esimerkiksi Australia on noin 4000 kilometriä itä-länsisuunnassa ja Venäjä on noin 9000 kilometriä itä-länsisuunnassa olisivat ne silloin suunnilleen yhtä suuria. Kaikki eteläiset alueet olisivat luonnottoman laajoja ja totuudenvastaisia.
Kaikki lähtee enemmän tai vähemmän tarkoitushakuisistakin salaliittoteorioista."
Pallomaateoreetikoiden idolina voitaneen pitää hietikolla aurinkoa pälyillyttä absinttiharhaelämää elänyttä Erastotenestä (sic).
Tämän looshin kantaisän aivopäräyksestä on kulunut 2260 vuotta.
Jumalan olemassaoloa piilottelevan ilkeän ismin kannattajilla on ollut käytössään kaikki maailman resurssit, yli kaksi tuhatta vuotta ja siltikään ei ole pallopäät saaneet tehtyä toimivaa karttaa kuvitteellisesta pallostaan.
Tarvitaan erantokorjauksia, vaeltelevia napoja, alueita jossa kompassi pyörii härän pyllyä, bermudan kolmiota ja sen vastakkaisveljeä.
Etäisyydet ns eteläisellä pallonpuoliskolla ovat aivan pielessä. Karttoja seuraamalla harhaudut päivässä kymmeniä merimaileja kurssista, puhumattakaan siitä, että uljas satelliittipaikannus ei toimikaan etelän selkosilla.
Lättämaalaisilla on totaalinen mediapimento, ei minkäänlaisia resursseja ja sitten joku kehtaa vedota toimivan kartan puuttumiseen. Nolo tyyppi.
" Nyt tämä hämmennys saa ihmiset riitelemään kiivaasti eri keskusteluissa."
Oletko nähnyt tässä ketjussa kovinkin repivää keskustelua?
"Uskovien tulee varoa, koska nyt syntynyt tilanne luo uuden aiheen uskonkiistoille."
Uskovien tulee todellakin varoa gatekeeper-kirjoittelijoita.
Sen verran pitäisi tietää uskonasioista, kun toimii gatekeeperinä, että uskovat eivät pidä maan muotoa pelastuskysymyksenä."...eivät pidä maan muotoa pelastuskysymyksenä." Toivon tosiaan, ettei sitä pidetä pelastuskysymyksenä, eikä se sellaiseksi muodostuisi...pelkään, siis pelkään aivan älyttömästi, että nyt kun on salaliittoteorioita paljastettu, niin on syötetty tarkoituksellisesti valhetta repimään uskovia riitelemään (ehkä ei tässä keskustelussa ole repivää keskustelua ja hyvä niin, mutta mitä tästä kehittyy?). Minä todella toivon, että uskovat rakastavat toisiaan ja myös totuutta. Tieteen kautta meille syötetään valhetta, joka tekee ihmisten mielissä Jumalan tarpeettomaksi, mutta tämä maan muotoa koskeva asia...pelkäänpä sen olevan tahallaan laitettu uskovien riideltäväksi ja toisaalta tekemään heidän uskostaan epäuskottavan tämän valheen (?) kautta. Tutkikaa ja pohtikaa jokainen, mikä tässä asiassa on totuus, koska Jumala on valhetta vastaan.
Tällaisen löysin tuolta, jossa on samanlaista pelkoa, jota on itsellänikin. "Litteän maan psykologinen operaatio on todellinen salaliitto"
www.heinola.org/~patato/makow237.html
meniköhän oikein? Toivon rauhaa ja veljeyttä uskovien välille, vaikka olisimme eri mieltä tässä asiassa.
- Anonyymi
Mammonan epäjumalan palvominen on aikamme suurin uskonto ja Suuri Babylon on järjestelmä, epäarvoistava kapitaali-imperiumi, jossa huorataan monin tavoin rahasta ja rahan takia "Baabelin portto". Tämä petotalous jättää heikot vahvojen petojen armoille, siis täysin antikristillinen järjestelmä. Ilman pedon merkkiä £, $, €, ¥, ₿.. et osta, myy tai vaihda. Sen pauloissa ovat ruhtinaat, köyhät ja rikkaat, jopa kristityt kirkkoherrat, piispat, papit se viettelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.3272636Veriteko Kajaanissa.
Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.281851Anna vihje jonka vain te tiedätte
Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e1271626Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano511417- 68949
Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat
Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko159933Mitä sanoisit jos uskaltaisin
Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha69904- 62833
- 55830
Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!
Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,14799