Viikossa yli 30 000 allekirjoitusta!

Anonyymi

"Kaivoslaki Nyt" - lakialoite kaivoslain muuttamiseksi on kerännyt huiman kannatuksen loppusuoralla ja ylitti vain viikkoa ennen aloitteen aikarajan sulkeutumista vaadittavan 50 000 allekirjoituksen lukumäärän".

https://mvlehti.net/2019/07/15/viikossa-yli-30-000-allekirjoitusta-kansalaisaloite-kaivoslaista-siirtyy-eduskuntaan/

Mikä oudointa, valtamedia ei tehnyt aloitteen hyväksi mitään, niin kuin Norppien.

Vastamedia otti agendakseen tämän kaivoslain ja viikossa tuli yli 20 00 tuhatta ääntä.

10

53

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

sähkö auto buumissa kaivokset vain lisääntyy,

• Anonyymi

CIA-Stubbi kusi moisen alotteen päälle?

• Anonyymi

Kaivoksia tarvitaan, työllistävät paljon alueilla missä eniten tarpeen ja Suomessa valvonta paljon parempaa kuin useimmissa muissa maissa. Pitää vaan ulkomaisten omistajienkin maksaa niistä voitoista veroa.

Mitä järkeä viherpiiperöiden vastustaa akkumineraalien louhintaa, onko parempi että ajetaan polttomoottoreilla tai kaivokset saastuttaa paljon enemmän jossain venäjällä ja Afrikassa. Ostetaan sitten sielltä, tuetaan diktatuureja ja orjatyötä.

• Kaksipiippuinen juttu.

Muualla maailmassa kaivosyhtiöt maksavat sisäänpääsyrahaa, kouluttavat työväen, maksavat siitä, jos vievät malmin jalostamattomana maasta ja maksavat prosentit kaivetun malmin arvosta. Ympäristöhaittojen varalta ne joutuvat tallentamaan takuurahat.

Suomen tilanne on yhtäläinen kuin Kongossa: Suomi kustantaa kaiken ja valtiolle jää ainoastaan työmiesten verot.

Ulkolinja - Napapiirin Kongossa aussityönjohtaja naureskeli, miten voi olla niin tyhmää touhua ja kaivosfirmakin oli vain messinkinen laatta belgialaisen toimistokompleksin seinässä.

• Anonyymi
        persusussu kirjoitti:

Kaksipiippuinen juttu.

Muualla maailmassa kaivosyhtiöt maksavat sisäänpääsyrahaa, kouluttavat työväen, maksavat siitä, jos vievät malmin jalostamattomana maasta ja maksavat prosentit kaivetun malmin arvosta. Ympäristöhaittojen varalta ne joutuvat tallentamaan takuurahat.

Suomen tilanne on yhtäläinen kuin Kongossa: Suomi kustantaa kaiken ja valtiolle jää ainoastaan työmiesten verot.

Ulkolinja - Napapiirin Kongossa aussityönjohtaja naureskeli, miten voi olla niin tyhmää touhua ja kaivosfirmakin oli vain messinkinen laatta belgialaisen toimistokompleksin seinässä.

Siksi ne pitää vaatiakin maksamaan voitoista veroa. Sinänsä pelkkä työllistäminenkin hyödyttää ja muualla välttävät kuluja kun saa laskea myrkyt vapaammin luontoon, eikä tarvitse huolehtia jälkisiivouksesta.

Parasta kun olisi kotimaninen yritys. Pekka Perä teki mahtavan tyän ja kaivos nyt kannattava, jos siinäkin olisi annettu piiperöille periksi, niin eipä olisi tulossa akkutehtaitakaan.

• Anonyymi

Valtamedia kyllä dumpas Norppaa ja verkkokieltoa saimaalle, mutta ei tätä, koska tässä on rahaa pelissä.

• No osuit just asian ytimeen hyvä ! Että silleen.

• No nyt vain kaikki laittamaan toiveta Ylelle. Että silleen.

• Anonyymi

Malmit kannattaa Suomen hyödyntää itse.

Jos ei kannata tehdä sitä itse, niin silloin kannattaa odottaa. Kyllä niitä malmeja tarvitaan tulevaisuudessakin, kuten kaikkea muutakin kansallisomaisuuttamme. Siksi niitä ei saa myydä ulkomaalaisille. Voitontavoittelijat eivät koskaan maksa täyttä hintaa ja kansallisomaisuuden luovutus on maanpetturuutta, sillä Suomi kuuluu Suomen kansalle eikä ole kaupan!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe