Kun teet hyvää muille, niin rahaa tuppaa tilillesi

Anonyymi

Onko teille tapahtunut koskaan niin, että jos olette joskus auttanut rahallisesti jotain, niin kuukauden tai parin päästä huomaatte, että tilillenne jää normaalia enemmän säästöön kuin ennen?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ei ole. Pikemminkin päinvastoin.

    • Anonyymi

      Olen arvellut sellaista, kun 46 vuotta sitten autoin erästä henkilöä hänen kustannuksissaan, olen vuosikymmenet pysynyt pinnalla (pinnan yläpuolella).

      En varoissa toteuttaakseni kalliita toiveita mutta joskus jotakin tarpeellista olen voinut hankkia.

    • Ainakin olen sen huomannut että kun en nuukaile lähetystyön uhreista, niin on siunaus. Talous on pysynyt tasapainossa.

    • Anonyymi

      Itse huomannut sen, että kun käy töissä niin talous pysyy tasapainossa. Samalla voi avustaa niitä tahoja mitä itse kokee mielekkääksi.

      Peustan kaiken yhteen uhriin. Ristinmiehen uhriin. Siksi en puhu uhrista kun kyse on minun roposista. Ja nekin ovat lopulta kaikki vain lainaa Herralta.

    • Anonyymi

      Hebr.10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit. Hoos.3:4

      • Anonyymi

        "...mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle,"


    • Anonyymi

      Tuskin on siunausta,jos mieli nurjana jelppaa lähimmäistä kun ei viitsi olla auttamatta. Tänään lähden töihin ja sinne on mentävä reilusti kaksi tuntia aikaisemmin kun on vietävä avustettava sovittuun paikkaan. Ylityötunteja ei makseta vaan on otettava jotenkin vapaana. No vapaita en ehdi järjestellä, kun työsopimus loppuu maanantaina. Voin vain lähteä hieman aikaisemmin muutamana iltana, mutta lääkkeiden annon vuoksi se ei käy kuin kvarttitunnin verran. Ei harmita jos aikaa jää jonkin verran tappiokseni. On toimittava lähimmäisen parhaaksi. Kyllä siitä siunaus ja ainakin hyvä mieli tulee. Salopuu

      • Anonyymi

        Voit viedä nurjan mielesi ja muut tunteesi Jeesukselle. Tunnusta, että et haluaisi tai jaksaisi olla aina palvelemassa, mutta päätät tehdä niin, koska se on oikein. Se ei tuo siunausta, että väittää olevansa aina auttavalla mielellä vaikkei olisi.

        On syytä tehdä oikein vaikkei siltä tuntuisi. Usko ei nimittäin ole tunnetta. Jos siis olet uskossa ja palvelet, niin tunnusta epäuskosi ja haluttomuutesi palvelemiseen ja usko ja palvele niistä huolimatta.

        Rehellisyys Herran edessä on uskoa. Kun on Herralle rehellinen ei joudu kantamaan liian suuria kuormia, eikä katkeroidu. Voi olla aidosti sitä mitä on ja tehdä asiat Herralle eikä oman minän hyvyyden pönkittämiseksi.


    • Anonyymi

      Olen tehnyt hemmetisti hyvää muille ihmisille, mutta se tilille lappaava raha on vielä näkemättä.

      • Anonyymi

        Niin täälläkin.Paskaa olen saanut päälleni,ei ole kehuttu,eikä maksettu takaisin luvattuja velkoja.Jumala näköjään valikoi,ketä siunaa,niillä joilla jo on lisää tulee.Olen ollut liian hyväsydämminen,käytetty hyväksi.Nyt siihen tuli loppu!!!!!


    • Anonyymi

      Meidän pappimme täällä Pitäjänmäellä on ollut varsinainen hyväntekijä, koska hänen tililleen tuli satatonnia kuin taivaanlahjana noin vain!!

      • Anonyymi

        Onneksi jäi kiinni siitä. Ensin hääräsi liberaali Heka, sen jälkeen jysähti oikeuden leka!

        Näin on marjat.


    • Anonyymi

      Matt.5:42. Luuk.6:30 Biblia (1776) Vaan anna jokaiselle, joka sinulta anoo, ja siltä, joka sinun omas ottaa, älä jälleen ano. 5Moos.15:7,8. Sananl.3:27. 1Joh.3:17

    • Anonyymi

      Aam.8:5 Biblia Ja te sanotte: koska uusi kuu loppuu, että me saisimme jyviä myydä; ja sabbatti, että me ohria kauppaisimme, ja mitan vähentäisimme, ja vaa'at vääriksi tekisimme. 5Moos.25:13

    • Anonyymi

      haittamaahanmuuttoa en ainakaan auta rahallisesti enkä muutenkaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe