En ymmärrä miksi ei puhuta mitä hyvää lehmät tekee luonnolle. Joka paikassa puhutaan metaanipieruista yms.
* Missään ei kerrota ötököistä jotka tarvitsevat lehmän lantakasoja pellolla. mm sittisontiaiset.
* Ei kerrota että pääskysiä on sielä missä on lehmätiloja. Tilojen vähentyessä vähenee pääskytkin.
* Lopuksi pahin. Luonnon monimuotoisuus kärsii. Ei vaan laitumien vähetessä vaan suomessa ei ole lehmän lisäksi kovinkaan paljoo muita heinän syöjiä. Heinäpellot on monilajisia peltoja. Mm timotei, monet nadat , raiheinät ja apilat typpivarastoineen yms. Jos ei ole lehmiä, ei ole muuta kun viljapeltoja. ne ovat vaan kauraa. Vaan ohraa. yhden viljelykasvin peltoja. Ne muuten lopettavat yhteyttämisenkin (eli hiilenkäytön) jo elokuun alussa kun kasvusto kellastuu. Heinät käyttää sitä pakkasiin asti. toki vähemmän ilman kylmetessä.
Hevoset ja lampaat syövät heinää myös, mutta siinä ei oo apiloita jotka kuivuu hitaasti.
Erään pohjalaasen emännän mietteitä.
lehmän lihan ja maidon karttamisen haitat luonnolle.
6
52
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ei ole lehmiä ei ole myöskään vihreitä nurmipeltoja. Ei kiuruja, kuoveja, kottaraisia, pääskysiä...
- Anonyymi
Lehmistä ei ole haittaa luonnolle sen enempää,kuin muistakaan eläimistä poislukien Kaupunkilaisihmiset joiden "paskaa" pukataan suoraan vesistöön!
Mutta jospa tuo nautakarjan vihaaminen johtuukin tästä uudesta kultturisesta rikkaudesta, jossa lampaat ovat se ainoa oikea ja hyväksyttävä laji?
Eihän maahan, jossa on suuria sikaloita , sianlihaa kaupoissa ja naudat laitumella tuottamassa maitotaloustuotteita, voi mitenkään kotoutua.
- Anonyymi
onhan lehmien olemassaolo ihan yhtä oikeutettua mitä ihmistenkin,turhaa tänne haittamaahanmuuttoa ottaa mikäli ei kyetä pitämään maatalouttakaan eikä tuotantoeläimiä suomessa.
- Anonyymi
Mitä vähemmän me syömme naudan lihaa , sitä enemmän me syömme tonnikalaa. Sehän häviää meristä seuraavaksi. Vihreet ei ole vielä tajunneet , kuinka hyvä asia on sian ja naudan lihan syönti. Sehän on suuri ekoteko.
- Anonyymi
Ruis on out
Riisi on in
Puolukka on out
Goji marja on in
Lehmän maito on out
Soija maito on in
Silakka on out
Tonnikala on in
Kotimaan matkailu on out
Kaukolomat on in
Peruna on out
Bataatti on in
Hanavesi on out
Kookosvesi on in
Näin me vihreissä ollaan nämä asiat ajateltu
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662631Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181659- 351655
- 591576