lehmän lihan ja maidon karttamisen haitat luonnolle.

Anonyymi

En ymmärrä miksi ei puhuta mitä hyvää lehmät tekee luonnolle. Joka paikassa puhutaan metaanipieruista yms.
* Missään ei kerrota ötököistä jotka tarvitsevat lehmän lantakasoja pellolla. mm sittisontiaiset.
* Ei kerrota että pääskysiä on sielä missä on lehmätiloja. Tilojen vähentyessä vähenee pääskytkin.
* Lopuksi pahin. Luonnon monimuotoisuus kärsii. Ei vaan laitumien vähetessä vaan suomessa ei ole lehmän lisäksi kovinkaan paljoo muita heinän syöjiä. Heinäpellot on monilajisia peltoja. Mm timotei, monet nadat , raiheinät ja apilat typpivarastoineen yms. Jos ei ole lehmiä, ei ole muuta kun viljapeltoja. ne ovat vaan kauraa. Vaan ohraa. yhden viljelykasvin peltoja. Ne muuten lopettavat yhteyttämisenkin (eli hiilenkäytön) jo elokuun alussa kun kasvusto kellastuu. Heinät käyttää sitä pakkasiin asti. toki vähemmän ilman kylmetessä.
Hevoset ja lampaat syövät heinää myös, mutta siinä ei oo apiloita jotka kuivuu hitaasti.
Erään pohjalaasen emännän mietteitä.

6

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos ei ole lehmiä ei ole myöskään vihreitä nurmipeltoja. Ei kiuruja, kuoveja, kottaraisia, pääskysiä...

• Anonyymi

Lehmistä ei ole haittaa luonnolle sen enempää,kuin muistakaan eläimistä poislukien Kaupunkilaisihmiset joiden "paskaa" pukataan suoraan vesistöön!

• Mutta jospa tuo nautakarjan vihaaminen johtuukin tästä uudesta kultturisesta rikkaudesta, jossa lampaat ovat se ainoa oikea ja hyväksyttävä laji?

Eihän maahan, jossa on suuria sikaloita , sianlihaa kaupoissa ja naudat laitumella tuottamassa maitotaloustuotteita, voi mitenkään kotoutua.

• Anonyymi

onhan lehmien olemassaolo ihan yhtä oikeutettua mitä ihmistenkin,turhaa tänne haittamaahanmuuttoa ottaa mikäli ei kyetä pitämään maatalouttakaan eikä tuotantoeläimiä suomessa.

• Anonyymi

Mitä vähemmän me syömme naudan lihaa , sitä enemmän me syömme tonnikalaa. Sehän häviää meristä seuraavaksi. Vihreet ei ole vielä tajunneet , kuinka hyvä asia on sian ja naudan lihan syönti. Sehän on suuri ekoteko.

• Anonyymi

Ruis on out
      Riisi on in
      Puolukka on out
      Goji marja on in
      Lehmän maito on out
      Soija maito on in
      Silakka on out
      Tonnikala on in
      Kotimaan matkailu on out
      Kaukolomat on in
      Peruna on out
      Bataatti on in
      Hanavesi on out
      Kookosvesi on in
      Näin me vihreissä ollaan nämä asiat ajateltu

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59