Lieksaa ei kannata muuttaa vaikka asuminen on halpaa

Anonyymi

Lieksassa on kauniit maisemat ja asuminen halpaa. työpaikkoja on en muuttaisi Lieksaan ollenkaan. Haittana maahanmuuttajat ja työttömät eivät työllisty joudun verorahoilla rahoittamaan elintasoa Kelan maksamilla sosiaalietuuksilla työttömyysturva,asumistuet, vuokra-asunnoissa asuu päihdeongelmasia . Lieksa on asuttanut useaan paikkaan syrjäytyneet kuntouttavaa työtoimintaa Merilässä. tukipisteellä joka paikkaa Partalanmäellä on vuokra-asuntoja myös Kiltayksikkö kaikki rupusakkia en viitsi katsoa näitä ongelma asukkeja. Uralla eteminen on paljon parempaa kuin Lieksassa. ja väestö rollaattori ikäistä ja vähän lasten vaunuja

12

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kannata Lieksaa muuttaa, se on ihan hyvä tällaisena. Tietysti pieni puute on, kun on niin vähän lastenvaunuja. Niitähän toki voi käydä ostamassa esim. Joensuusta.

• Anonyymi

jos on toinen aviopuolisosta työtön naimisiin en mene avioliittoa ei työttömän kanssa suunnitella molemmilla on oltava työpaikka en elätä työstä saaduilla verorahoilla parempi olla veropakolainen kuin rahoitttaa sosiaaliturvaa Lieksassa on suuret sosiaaliturva menot työttömyysturva, asumistuki ja perustoimeentukimenot harkinnan varainen toimeentulotuki jne. verotulot ovat vähentyneet eipä hyvin pysty katuremotteja uudistamaa esim. Toukolantie on kallisremotti. Rinteen hallitus kasvattaa sosiaaliturva menoja Kelan maksamiin työttömyysturvaa tulossa 20 euron korotus eli työttömät saa makoilla veromaksajien rahoilla

• Anonyymi

Hankala Lieksaa on muuttaa, pitäisi olla tosi iso kärri jolla Lieksan voisi muuttaa toiseen paikkaan!

• Anonyymi

Lieksa palstaa on myös hankala muuttaa. Jos arvelee jonkun kirjoittavan epäselvästi ja lauseenrakenteiden olevan sitä suin tätä, niin hipiäherkät senkin valistuksen poistattavat tai poistavat. Huvittavan toistaitoista on koko kokonaisuus. Asiakirjoittajat ovat vähenemään päin. Heillä sentään on ollut jotain järkeä kirjoituksissaan.

• Anonyymi

Tää lieksa on myytyä aluetta muille ei ole enään suomalaisille tarkoitettua asumisaluettä

• Anonyymi

Kuntouttavassa työtoiminassa olevat työttömät ovat vajaakuntoisia yksikää työnantaja ei Lieksassa palkkaa työsuhteisiin. kaikki työttömät eivät ole vajaakuntoisia pystyisivät vielä töihin vaan ikä on rasitteena Kuntouttavan työtoiminnan leima pilaa työsuhteen saamisen. Lieksan kaupunki maksaa työmarkkinatuki osuudesta sakkoja Kelalle jos ei ole onnistunut kuntouttamaan työtöntöntä. Kustannuksia siirretään luukulta toiselle. kuntouttava työtoiminta maksaa työntekijöitä palkataa kiinteistökulut sähköt, vuokrat jne. näitä ressukoita työllistetään Tukipisteellä. Lieksan työllisyyspalvelut. Kukapa muuttaisi Lieksaa rupusakkien keskelle näitä löytyy joka kunnasta saman tyyppisiä aktivointitoimenpiteitä. pitää asua kauempana työttömistä jotka ovat kuntotuksen tarpeessa

• Anonyymi

Eihän se työnantajan silmissä kyllä kovin motivoitunutta kuvaa anna, jos alla on kuntouttavaa työtoimintaa mutta päällepäin duunarissa ei näytä olevan mitään vikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän se työnantajan silmissä kyllä kovin motivoitunutta kuvaa anna, jos alla on kuntouttavaa työtoimintaa mutta päällepäin duunarissa ei näytä olevan mitään vikaa.

Kaikki sairaudet ei näy ulospäin ainakaan selkeästi. Eräälle ystävälle aina huomautellaan et mikä sinuakin vaivaa,et ole töissä vaikka olet terve.
        Niin mutta kun ei ole,,,inhottavat,rankat sairaudet on muttei ulospäin näy. Ja ei haluta näyttää ulospäin oikeaa minää ja tunteita. Samoin itselleni on monesti huomautettu et mikä se sinullakin nuorella ihmisellä on,,mee vain töihin. Vaikka varsin hyvin tiedetään et olen sairas,sairauksia löytyy jotka pitäävät minut poissa pelistä. Ulospäin usein joudun esittämään muuta mitä sydämmeni,sisimpäni kertoo. Lääkärithän ne sairausloman kirjoittaa, ei asiakas,potilas itse. Lääkäri päättää oletko työkykyinen vai et. Minulle on kirjoitettu niin monta B lausuntoa et olen todellakin poissa työelämästä. Vaikka onkin työhaluja niin voimia,kykyä tehdä töitä ei ole. Älkää esittäkö lääkäriä ja tehkö omia lausuntoja ihmisestä,,kuten sanoin,kaikki sairaudet ei selkeästi näy ulospäin. Loukkaatte ihmistä turhan takia,,,ajatelkaa miltä sairaasta ihmisestä moinen morkkaus tuntuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki sairaudet ei näy ulospäin ainakaan selkeästi. Eräälle ystävälle aina huomautellaan et mikä sinuakin vaivaa,et ole töissä vaikka olet terve.
        Niin mutta kun ei ole,,,inhottavat,rankat sairaudet on muttei ulospäin näy. Ja ei haluta näyttää ulospäin oikeaa minää ja tunteita. Samoin itselleni on monesti huomautettu et mikä se sinullakin nuorella ihmisellä on,,mee vain töihin. Vaikka varsin hyvin tiedetään et olen sairas,sairauksia löytyy jotka pitäävät minut poissa pelistä. Ulospäin usein joudun esittämään muuta mitä sydämmeni,sisimpäni kertoo. Lääkärithän ne sairausloman kirjoittaa, ei asiakas,potilas itse. Lääkäri päättää oletko työkykyinen vai et. Minulle on kirjoitettu niin monta B lausuntoa et olen todellakin poissa työelämästä. Vaikka onkin työhaluja niin voimia,kykyä tehdä töitä ei ole. Älkää esittäkö lääkäriä ja tehkö omia lausuntoja ihmisestä,,kuten sanoin,kaikki sairaudet ei selkeästi näy ulospäin. Loukkaatte ihmistä turhan takia,,,ajatelkaa miltä sairaasta ihmisestä moinen morkkaus tuntuu.

Eiköhän niistä työkyvyttömyyttä aiheuttavista, niin näkyvistä kuin näkymättömistäkin sairauksista kirjoiteta sairaseläkettä ennen kuin kuntouttavaa työtoimintaa. Muutoin olen sitä mieltä, että työ on maailman parasta avohoitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän niistä työkyvyttömyyttä aiheuttavista, niin näkyvistä kuin näkymättömistäkin sairauksista kirjoiteta sairaseläkettä ennen kuin kuntouttavaa työtoimintaa. Muutoin olen sitä mieltä, että työ on maailman parasta avohoitoa.

Hylättynä on tullut työkyvyttömyyseläke hakemukset. Jopa kaksi kertaa. Ja AINA on kirjoitettu kolmelta eri lääkäriltä B lausunnot ja kirjoitettu vielä täysin työkyvyttömäksi joka kerta. Joiltakin lääkäriltä usemapaan otteeseen lausunnot. Tällä hetkellä on taas valitus meneillään.Päättäjät varmaan vaan tuijottavat ikääni eikä todellisia vaikeita sairauksiani. Niitäkin on muutama. Ja nyt olen jopa aktiivimallissa vaikka olen ollut puolitoista vuotta sairauslomalla yhteen menoon. Ei oikein Kelalla ymmärretä tilannettani. Tai ei haluta tajuta.

• Anonyymi

Kuntouttava työtoiminta on häpäisevää sosiaalihuollon palvelun alaista minä oli kuntouttavassa peräti kahdeksan vuotta vaikka työrajoitteinen en ole vaan ikä. Kyllä saa hävetä kaupoissa onko maksusitoumus ruokakauppaa. en saannut koskaa työsuhteista palkkatyötä nämä te-toimiston 70-luvulla kotiapulaisen työt oli ala-arvoista nimittelyä. kuntouttavan työtoiminnan takia olen menettänyt ystävät sukulaiset koska en ole minkää arvoinen ja itsenäinen. siksi en käy kaupoissa kuin harvoin

Moni työtön häväistää

HÄPÄISYN KOHTEEKSI JOUTUNUT

• Uskon Lieksan olevan ihan hyvä paikka asua eläkeläisenäkin, jos on vähänkin kunnossa.
      Pääsee metsiin, Pieliselle, luontopoluille, ja on rauhallista.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3016
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2472
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2441
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2131
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      237
      1679
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1678
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      436
      1596
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1544
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1512
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1319
    Aihe