Olen Jumalan kiroama

Anonyymi

Kauan sitten tulin uskoon nuorena. 3 - 4 v. oli hienoa aikaa, elin lähellä Jumalaa, Hänen tahtonsa toteuttaminen ja kaiken kunnian ja kiitoksen antaminen Hänelle oli iloni. Sitten ajauduin huonoon seuraan, opettelin tupakoimaan, juopottelemaan, kiroilemaan, harrastamaan irtoseksiä. Saastuin. Myöhemmin olen pyytänyt hyvinkin väkeviltä veljiltä esirukousta, jopa rukoustaistelua puolestani, mutta en ole kyennyt muuttumaan. Elän yhä saastassa. Puolestani rukoillaan useissa porukoissa, mutta ei muutosta. Minulla on nyt kadotusvarmuus. Olen matkalla tulijärveen, koska Jumala on sulkenut korvansa saastaisuuteni tähden. Ja tätä on jatkunut 30 vuotta. Vapahtaja ei vapahda. Toivoa ei ole.

35

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei itse pysty muuttumaan.. mut Jeesuksen seurassa muuttuu, Hän muuttaa. Hakeudu sellaisena kuin olet, Jeesuksen luo. Hän huolehtii lopusta kun pysyt lähellä.

      • Anonyymi

        >>>Hän huolehtii lopusta kun pysyt lähellä. <<<<<<<<<<

        Lähellä olevat jäävät rannalle, laivassa sisällä olevat laiva kuljetttaa mukanaan kun laivassa pysyy.

        Uskonnollisuus "lähelle,lähemmäksi..." ei ole elävää uskoa.Lakiliiton ( vanhan liiton ihminen oli "Lähellä" Jumalaa kun oli Jerusalemin temppelin esipihalla, ja Jumalan läsnäolo oli temppelin kaikkein pyhimmässä jonne vain ylimmäinen pappi sai mennä. Jumala on asettanut evankeliuminn kuulleen ja sen uskoneen Jeesukseen Kristukseen. Ei lähelle vaan "Hänessä" .

        ( 2.Kor.5:1.-6:2.) 2.Kor.5:17."... Siis, jos joku on Kristuksessa,( : SSA ) niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut..."

        Uskova elää joko lihan tai Hengen mukaan. (Uskonnollinen elää lihan mukaan omavanhurskaudessaan.) Hengen mukaan elävä on uskosta vanhurskas , ja elää Jumala yhteydessä. Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. .." ( Uskonut evankeliumin )

        Evankeliumin uskoneella on "Jeesuksen veren kautta pääsy kaikkeinpyhimpään" , eli Jumalan läsnäoloon .Ei lähelle vaan yhteyteen.

        Hepr. 10:19."... Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, 21. ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", 22. niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; 23. pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Hän huolehtii lopusta kun pysyt lähellä. <<<<<<<<<<

        Lähellä olevat jäävät rannalle, laivassa sisällä olevat laiva kuljetttaa mukanaan kun laivassa pysyy.

        Uskonnollisuus "lähelle,lähemmäksi..." ei ole elävää uskoa.Lakiliiton ( vanhan liiton ihminen oli "Lähellä" Jumalaa kun oli Jerusalemin temppelin esipihalla, ja Jumalan läsnäolo oli temppelin kaikkein pyhimmässä jonne vain ylimmäinen pappi sai mennä. Jumala on asettanut evankeliuminn kuulleen ja sen uskoneen Jeesukseen Kristukseen. Ei lähelle vaan "Hänessä" .

        ( 2.Kor.5:1.-6:2.) 2.Kor.5:17."... Siis, jos joku on Kristuksessa,( : SSA ) niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut..."

        Uskova elää joko lihan tai Hengen mukaan. (Uskonnollinen elää lihan mukaan omavanhurskaudessaan.) Hengen mukaan elävä on uskosta vanhurskas , ja elää Jumala yhteydessä. Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. .." ( Uskonut evankeliumin )

        Evankeliumin uskoneella on "Jeesuksen veren kautta pääsy kaikkeinpyhimpään" , eli Jumalan läsnäoloon .Ei lähelle vaan yhteyteen.

        Hepr. 10:19."... Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, 20. jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta, 21. ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", 22. niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; 23. pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;..."

        'Onneni on olla lähellä Jumalaa' Ps.73:28


    • Anonyymi

      Aloittaja, satuitko kaiken muun lisäksi, tietoisesti ja harkiten myös pilkkaamaan Pyhää Henkeä?

      Jokin tuossa kertomuksessasi nyt mättää. Jumala ei hylkää aidosti katuvaa syntistä, joka haluaa antaa kunnian yksin Kristukselle, ei ottaa sitä itselleen.

      Varmasti pyörit ainakin väärässä porukassa. Niiltä veljiltä nyt ainakin puuttuu nk. avaintenvalta, eli eivät itse ole rehellisiä uskovia.

      Nyt ei ole kysymys siitä mitä sinä itse yrität tehdä tai yrität olla tekemättä, vaan siitä, mitä ja mihin sinä uskot, kenen teoissa sinä haluat kulkea: omissasi vai Kristuksen teoissa?

      Tahdotko sinä hylätä kaiken synnin ja saastan, hylkäätkö Saatanan ja kaiken hänen loistonsa, lähtien seuraamaan Jeesusta Kristusta, Jumalan Poikaa, Isä Jumalaa ja Pyhää Henkeä, Hänen, Jumalan tahdossaan?

      Tunnustatko sinä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen Yhdeksi Jumalaksi? Haluatko ottaa Hänet Herraksesi, kulkien Hänessä koko Hänen Tiensä, jota myös Ristintieksi kutsutaan, koko elämäsi, kuolemaasi asti, toi se vastaasi mitä tahansa?
      ~

      • Anonyymi

        Olen aina kunnioittanut Pyhää Henkeä siinä määrin, että olen suurella jumalanpelolla välttänyt Hänen loukkaamistaan ja pilkkaamistaan. Ongelma on siinä, etten osaa tai kykene elämään Hengen johdatuksessa. Minulla ei ole voimaa. On helppo puhua Kristuksen teoissa kulkemisesta, mutta miten se käytännössä tapahtuu? Siis käytännössä. Mihin uskon... Täydellisesti Raamattuun ja kolmeen vanhan kirkon uskontunnustukseen sellaisina kuin ne ovat, mitään lisäämättä tai pois jättämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aina kunnioittanut Pyhää Henkeä siinä määrin, että olen suurella jumalanpelolla välttänyt Hänen loukkaamistaan ja pilkkaamistaan. Ongelma on siinä, etten osaa tai kykene elämään Hengen johdatuksessa. Minulla ei ole voimaa. On helppo puhua Kristuksen teoissa kulkemisesta, mutta miten se käytännössä tapahtuu? Siis käytännössä. Mihin uskon... Täydellisesti Raamattuun ja kolmeen vanhan kirkon uskontunnustukseen sellaisina kuin ne ovat, mitään lisäämättä tai pois jättämättä.

        Käytännössä esim. näin:

        1. Mene polvillesi sänkysi viereen, risti kätesi, sulje silmäsi ja kerro asiasi Isälle Jumalalle.

        2. Kerro Hänelle, että sinusta itsestäsi ei ole yhtään mihinkään. Ei parannukseen, ei synnin lopettamiseen, ei vanhurskauden tekoihin. Olet kaikilta osin kadotettu sielu. "Jumala armahda minua!"

        3. Pyydä Kristus elämääsi. Tunnusta nyt - älä enää itseäsi - vaan HÄNET Herraksesi. Sano: "Jeesus, ole Sinä tästä eteenpäin minun Herrani. Kiitos, että sovitit syntini. Anna minulle uusi, puhdas mieli ja henki. Johda Sinä minua ja vanhurskauta Sinä minua, oman pyhän tahtosi mukaan. Tahdon elää - en omissa turhissa ja likaisissa omavanhurskauden teoissani, vaan - Sinun teoissasi.

        JEESUS, OLE SINÄ MINUN HERRANI! Aamen." 🖐☦🖐

        Kieltäydy joka hetki parantelemasta itse itseäsi. Pidä kämmenet sylissäsi. Älä muka "vanhurskautuaksi" tee hyvää, älä myöskään pahaa. Älä tee kerrassaan mitään. Nyt Jeesus saa mahdollisuutensa. Älä ytitä "auttaa Häntä", Hän ei sinun apuasi tarvitse ja kaikenlainen avuliaisuus tässä asiassa ainoastaan sotkisi Hänen pelastustyötään ja väheksyisi Hänen herruuttaan. Muista, että nyt Hän on sinun Pelastajasi, et sinä. Usko vaan, Hän kyllä pärjää. Hänhän On Jumalan Poika, Itse Isä Jumala.

        Nyt ei kukaan voi sinua tuomita. Älä piittaa tekohurskaiden pilkasta. Asia on sinun ja Jumalan välinen, eikä kuulu esim. "veljille".

        Johan on kumma, jos et jo pian ala vanhurskautua, mutta Jumalan tahdon mukaan, et pintahurskaiden lahkolaisten mukaisesti. Älä välitä pilkasta: "Vai olet sinä nyt oikein Kristuksen Itsensä pelastama? Ja vielä tupakoit?!..." Jätä tuollaiset, Kristuksen oman pelastustyön pilkkaajat.

        Kirjoitan myös omasta kokemuksestani. Minullakin on ollut hurja nuoruus, yritin omaa, toivotonta "parannustani".

        Sitten lopulta, ensimmäistä kertaa alkoholistihuoltolan sängyssä maaten, kattoa tuijotellen - ja pohtien "mikä meni pieleen?" - ymmärsin a) hylätä lahkolaiset ja b) luovuttaa itseni täysin Kristuksen Itsensä pelastettavaksi.

        Ja tässä olen.

        Gal. 2:19-21
        19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ☦

        20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. 💞

        21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut. ☦


    • Jos olisit toivoton tapaus, et enää kaipaisi Jumalan luo.

      • Anonyymi

        Kaipaus voi olla vain vanhoilta vuosilta jäänyttä, opittua tapaa. Kun uudestisyntymisessä omatunto uudistuu, tieto oikeasta ja väärästä, tieto Jumalasta, jää olemaan omaantuntoon, vaikka Pyhä Henki poistuisikin.


    • Anonyymi

      Joo, jos on langennut ja alkanut jo 5 vuotiaana tupakoimaan, niin johan siitä jumalakin suuttuu. Ei ihme, että kirjoittelet. Aivan uskottava tarina.
      Voi, voi. Olisit jättänyt tupakit polttamatta.

      • Nuorena virtsa väännettävä.


      • Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

        Nuorena virtsa väännettävä.

        Tip-tap-tip-tap-tipe-tipe-tip-tap... tip-tip-TAP!


    • Anonyymi

      Jospa tekisit parannuksen ja lähtisit kasteelle.

      • Anonyymi

        Mitä on parannus ja minne pitää lähteä kasteelle?


      • Anonyymi

        Minulle riittää lapsikaste ja uskoon tulo. Kasteessako se ongelma on?


      • Anonyymi

        Tänne on näköjään aivan turha kirjoittaa mitään, kun kaikki ovat "anonyymejä" eikä kukaan osaa erottaa, mikä vastaus on aloittajan tekemä ja mikä jonkun muun. Turhaan tulin.


    • Anonyymi

      samantyyppisesti kävi itselleni. Jossain vaiheessa ns. uudelleen-etsikkoaikani kesti n. vuoden.
      Etsin siis "täysin" yksinäni, kuten, "rukouskävelyä", lähes kaikki hengelliset kirjat, mitä löysin käsiini eläen myös tavallisen arkisesti kävin ehtoollisella, ja RUKOUS hiljakseen.
      Sitten hyvä ystäväni pyysi minua hengelliseen tilaisuuteen, jossa sitten nostin käteni merkiksi Jumalalle (samalla "oma" rukous hiljaisesti).
      Siitä tasan viikon kuluttua, sain kohdata omassa kodissani ARMON, syntien anteeksisaamisen, Pyhän Hengen ja Rauhan (paitsi ILO oli niin suuri, ettei nyt ihan "rauhassa":), Jumalan Armo Jeesuksessa Kristuksessa on suuri : "vaikka teidän syntinne on veriruskeat, tulevat ne villanvalkoisiksi", mikään ei erota meitä Jumalan Rakkaudesta: "niin kaukana kuin Taivas on maasta, niin kauas hän siirtää rikkomuksemme"
      Etsin siis kokonaisen vuoden ! Ja: todella koko sydämestäni (en kertonut asiasta kenellekään, vain Taivas tiesi asiani, etsimiseni)
      "te löydätte hänet, kun te etsitte KAIKESTA sydämestänne", lukee Raamatussa.

      Ei minusta sen jälkeenkään "synnitöntä" tullut, - luen usein psalmia 3: koko luku. . .
      Toivon, että saat USKOA syntisi anteeksi, ne ON JO annettu anteeksi: "kun te käännytte hänen puoleensa".
      "pelastus" ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole kokemus, vaan syvä usko ja RAUHA.
      Elämä täällä "maanpäällä" jatkuu ihan normaali - arkiasioissa, uskossa luottamuksessa, rukous tietenkin.
      Siunausta etsimiseesi !
      "asumuksestaan valtaistuimeltaan, hän katsoo kaikkia maan asukkaita"

    • Anonyymi

      Yleensä kastamattomien uskonnollinen elämä ajautuu karille.

      • Anonyymi

        Eikö uskonnollinen elämä pidäkin ajautua karille, olipa kastettu miten tahansa?

        Ei uskonnollisuus auta. Usko kantaa.


    • Anonyymi

      EI muutakuin rukoilet näin: Jeesus tule sydämeni Herraksi, anna anteeksi syntini, ota elämäni haltuun, kadun syntejäni ja haluan tehdä parannuksen niistä.
      Auta minua Herra, kulkemaan oikeaa polkua, anna minulle voimaa voittaa vihollisen houkutukset, älä saata minua kiusaukseen vaan päästä minut pahasta.

      Sitten vaan upotuskasteelle. Siunausta elämääsi :)

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Sinä olet pelastettu ja sillä siisti. Itse sotkeuduin uskoon tulon jälkeen yli vuosikymmeneksi uudestaan viinan pauloihin ja kaikkeen siihen, mitä siihen sisältyy, ja kuvittelin olevani kadotettu. Se on saatanallinen valhe! Ja sitä ryydittää käsittämättömän huono ja epäselvä opetus seurakunnissa siitä, mitä on evankeliumi. Olen nykyisin irti viinasta (vertaistuen avulla), ollut jo vuosikaudet, mutta en ole niin hullu, että kuvittelisin nyt raittiuteni takia kelpaavani Jumalalle (ja että olisin muka juomiseni takia ollut aikoinaan kelpaamaton Jumalalle). Minun Jumalalle kelpaavuuteni ei perustu raittiuteen tai johonkin muuhun naurettavaan ihmisten palvomaan "parannuksen hedelmään", vaan Jeesuksen täydellisesti Jumalalle kelpaavaan ja Jumalan hyväksymään uhriin. Tuntui miltä tuntui. On turha hakea itselleen tunteistaan vakuutusta pelastusasiassa. Se on yhtä pöljää kuin vaikkapa se, että kysyy tunteiltaan, itsenäistyikö Suomi vuonna 1917. Meidän pelastusasiamme käsiteltiin melkein 2000 vuotta sitten ja SITÄ eivät meidän ailahtelevat tunteemme muuta miksikään.

      • Mutta meneppä kysymään helluntaipaskalahkoilta niin sun pitää olla sellanen ja tällänen ja pää vinossa fanittaa millon israelia ja millon jotakin muuta paskaa.


      • Anonyymi
        KTS kirjoitti:

        Mutta meneppä kysymään helluntaipaskalahkoilta niin sun pitää olla sellanen ja tällänen ja pää vinossa fanittaa millon israelia ja millon jotakin muuta paskaa.

        "Rehellistä ihmistä ei voi huijata."

        Nämä fanittajat ovat olleet huijattavissa, KOSKA he itse eivät halua kulkea suorinta Tietä vaan valitsevat aina myös ne hengelliset sivupolut, jotka tuovat heille jonkin henkilökohtaisen hyödyn.

        Kuten esim: "Kun siunaat Israelia, Jumala maksaa sulle rahassa takaisin." Eihän tuollainen ole aitoa ystävyyttä vaan kaupantekoa juutalaisilla, oikein pahimman päälle antisemitismiä. Tätä olen aina hellareista toistanut.

        Ja tietenkin helluntaiharhan viihdearvo: noituutta ja taikuutta, silmänlumetta, ihmeitä, kultahippuja...

        Ei siis ollenkaan kristinuskoa. Ei sitä uskoa ja Ristintietä, jota Jeesus opetti ja kehoitti seuraamaan:

        Luukas 14:27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.

        1. Kor. 1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

        Muistatko KTS kuinka hellarit Netmissiossa pilkkasivat meidän ristejämme?
        ~


    • Anonyymi

      Jumala ei tee mitään vapauttaakseen sinut synnistä tai pelastaakseen sinut vastoin omaa tahtoasi.

      Veljien rukoukset ovat turhia, jos he vaativat Jumalaa toimimaan vastoin tahtoasi tai muuttamaan Jumalan omaa suunnitelmaa ja valintaa.

      Ajattele asioita siten, että Jumala ei ole valinnut sinua. Olet sen jälkeen vapaa tekemään kaikkea syntiä eikä se ole sinun syysi, että joudut kadotukseen. Jumala ei vain valinnut sinua, joten minkä voit sille asialle tehdä?

      Et mitään.

    • Anonyymi

      joillakin ihmisillä on "riippuvuuksia" enempi kuin toisilla, ei Jumala ketään hylkää jonkun asian heikkouden takia !!!
      Vaan: "viisas ihminen elää viisaasti", - pelkällä "viisaudella" ei kuitenkaan Jumalan Armoa osteta !!

      "hän on heikkojen vapahtaja", - niin lukee Raamatussa !!

    • Anonyymi

      Niin on minutkin kirottu. ``Uskossaolo`` oli vielä paskinta aikaa.

    • Anonyymi

      Aloittajahan on uskossa ja pääsee taivaaseen eikä päädy tulijärveen.
      Pelkää vain päätyvänsä tulijärveen.

    • Anonyymi

      noo, hellarit taitaa "kirota yhden sun toisen". . .jos ei heidän "mittapuuhunsa". . .

    • Anonyymi

      ÄLÄ PIITTAA KAIKEN MAAILMAN KOLMEN TAI VIIDEN TAI KAHDENTOISTA KOHDAN RIITEISTÄ JA NEUVOISTA, HELLUNTAILAISISTA TAI EI-HELLUNTAILAISISTA!
      Kristus on kuollut ja ylösnoussut meidän vuoksemme ja meitä edustaen, ja me kaikki voimme levätä tuossa siunatussa TOSIASIASSA samalla tavoin kuin voimme levätä vaikkapa oman sukunimemme tai kansalaisuuutemme suhteen.
      Juominen ei ole sen kummepi asia kuin tupakointi tai juoruilu tai mikä tahansa muu inhimillinen heikkous. Ei juomisesta tarvitse päästä "irti", jotta on lupa vakuuttaa itselleen tehneensä "aidosti" parannusta.
      Ihmisen on mahdotonta uskoa Jeesuksen Kristuksen ylösnousemukseen ilman Pyhää Henkeä ja Pyhän Hengen on mahdotonta lahjoittaa tuota uskoa puhdistamatta samalla ihmisen sydäntä. Sinä olet sydämeltäsi täysin puhdas, koska uskot Jeesuksen ylösnousemukseen. Tämä on näin, vaikka pääsi tuottaisi millaisia kummallisuuksia ja hirmuisuuksia. Niin se tekee minullakin. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi (ja suun tunnustuksella eli sillä, että muistuttaa vaikkapa ääneen itseään Kristuksen täydellisestä uhrista, TERVEHDYTÄÄN).

      Mutta se vanhurskaus, joka USKOSTA tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.

      Sinun avauksesi on juuri tuollaista taivaisiin kurottautumista ja synnintunnon syövereihin laskeutumista. Mutta koska Kristus kuoli jo ja herätettiin kuolleista jo - sinun Edustajanasi - Hän on jo sovittanut sinut KOKONAAN, koko sinun henkilöhistoriasi.

    • Ei Jumala ole Sinua kironnut.
      Jumala tahtoo antaa Sinulle siunauksen Pojassaan.

      Hän tuli kiroukseksi
      meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" (Gal 3:13)

    • Aloittajalle:

      Tilanteesi ei ole toivoton. Et ole vielä täysin paatunut koska sinulla selvästikin on synnintunto, tiedät tekeväsi väärin ja eläväsi pelastuksen ulkopuolella. Vaikka tämä voi tuntua hieman erikoiselta, itse asiassa minun täytyy nyt kehottaa sinua erääseen asiaan: kiitä Jumalaa tuosta synnintunnosta. Kiitä Häntä siitä, että Jumala on varjellut sinun hengellisiä silmiäsi paatumuksen verholta. Ajattele elämääsi ja sitä kuinka kauan on kulunut, eikö olekin ihme se, ettet ole vielä paatunut? Tahdon rohkaista sinua, jos Jumala on sinua jo näin paljon auttanut, eikö Hän auttaisi loppuun saakka! Kehotan, ota päivä kerrallaan ja aseta tavoite yhdeksi päiväksi kerrallaan: "kävi eilen miten kävi, tämän päivän minä aion elää parannuksessa" ja pyydä siihen yhteen ainoaan päivään kerrallaan voima jatkaa. Kerää myös ympärillesi uskovia ystäviä, joiden luona voit vierailla ja jotka voivat käydä luonasi, koen, että tätä tukea tarvitset, lähimmäisiä ja ystäviä. Kokeile tätä ja näe kuinka Jumala muuttaa elämäsi. Ole siunattu tällä uudella tiellä, toivoo veljesi Herrassa!

    • Jeesus on tie, totuus ja elämä!

      Itse elin totuutta palvoen monta vuosikymmentä ja luin raamattua viisi vuotta putkeen kunnes jostakin menneisyydestä 1700-luvulta tuli papin ääni, joka sanoi: "Täytyyhän ihmisen elääkin". Ja sitten tuli enkelin sana: Eläköön seitsemän vuotta täysillä. Ja niin olen nyt elänyt Seitsemän vuotta melkoisen kovaa kyytiä. En ehkä täysin synnissä johtuen ruumiillisista rajoitteistani, mutta kuitenkin.....

      Henki ja liha taistelevat alati keskenään ja ovat toistensa vihollisia, mutta kun joku valitsee tai saa lahjaksi ELÄMISEN lahjan niin silloin henki ja liha menevät liittoon keskenään ja alkavat vihata sitä joka ELÄÄ täysillä. Elämä on ehkä vainotumpi kuin nuo kaksikaan loppujen lopuksi ovat. Ja elämä saa aikaan paljon hyvää, mutta myöskin pahaa. Jos koet olleesi paha muille ihmisille tai saaneesi aikaan pahaa elämällä täysillä niin yritä toki rukoilla ainakin muutaman kerran parannusta ennen kuin on liian myöhäistä. Rukous on voimallinen lahja ja tuottaa iloa paljon sydämelle.

      Elämä sinänsä ei ole synti, muuta kuin kateellisten lihan ja hengen mielestä. Mutta jos tuottaa pahaa muille ja aikaansaa sen, että muut kärsivät voi olla parempi taipua kääntymykseen ja parannukseen.

    • Anonyymi

      Lopeta uskonnon kanssa pelleily ja hakeudu tervepäiseen seuraan. Liity vaikka paikalliseen maraton-seuraan, niin saat järkevää tekemistä ja unohtuu helvetit ja muut satuilut. Tule pois mielikuvitusleikeistä oikeaan maailmaan valitsemalla seurasi muualta kuin kemiallisista tai henkisistä päihdepiireistä. Ensimmäinen askel pitää kyetä tekemään itse. Sen verran se vaatii voimia ja tahdonlujuutta.

    • Anonyymi

      Ihmissielun pelastuminen

      Se tapahtuu ihmisen sisimmässä uudestisyntymisen eli uskoon tulemisen ihmeenä. Uudestisyntyminen on sitä, että sydämessäsi oleva henki vaihtuu. Sielunvihollisen henki väistyy ja Jumalan elämä alkaa toimia sisimmässäsi Pyhän Hengen kautta! Apt. 26:18. Uudestisyntymässä Jeesus tulee ihmissydämen hallitsijaksi, Herraksi. Hän sovitti syntimme verellään ja sijaisuhrillaan Golgatan ristillä. Ylösnousseen Jeesuksen ulkopuolella ei ole Raamatun tarkoittamaa pysyvää ELÄMÄÄ, iankaikkista Elämää. 1 Joh. 5:11,12. Room. 3:23-25.

      Uskoon tuleminen on siis sitä, että parannukseen, mielenmuutokseen nöyrtyneen ihmisen sisin henki, (persoonallisuuden keskus) herää ja sinne tulee uusi Elämä Pyhän Hengen myötä. ”Sydän kun auki on, sinne Jeesus tekee asunnon!”
      Jeesus sanoo sen näin: ”Joka ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan Valtakuntaa.” Joh. 3:3-5.
      ”Siis jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut.” 2 Kor. 5:17.
      Jeesus on ristillä kärsinyt sinulle kuuluvan rangaistuksen. Hän voi sen perusteella armahtaa sinut. Ota siis vastaan Jeesus ääneen rukoillen, esimerkiksi näin:
      – Jeesus, anna anteeksi syntini. Puhdista sisimpäni kaikesta, mikä ei ole hyvää ja oikeaa. En tahdo enää elää synnissä. Tule Jeesus elämäni Herraksi. Johdata jokainen elämäni hetki tästä eteen päin. Annan elämäni sinulle kokonaan ja ehdoitta. Kiitos Jeesus, että kuulit rukoukseni. Aamen. –
      Rukoile edellinen ääneen ja tosi tarkoituksella.

      Uusi Testamentti esittää seuraavanlaisen pelastuskaavion:
      1. Raamatun opettaman evankeliumin kuuleminen sekä tunnustaminen, että Jeesus on ainoa syntien sovittaja. Tunnustautuminen ristillä ansaittuun pelastukseen johtaa uudestisyntymiseen: ”Olette uudestisyntyneet.. Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.” 1 Piet.1:23; Jaakob 1:18; Room.10:17.
      2. Raamatun opettamalla tavalla Jeesukseen Kristukseen ja Hänen sijaisuhriinsa uskominen ja armotyön vastaan ottaminen. ”Ilman uskoa on mahdoton olla otollinen.” Hebr.11:6; 1 Joh. 5:1; Apt. 16:30-31; Markus 16:16. 2 Kor. 6:1,2.
      3. Parannuksen teko eli täysi suunnanmuutos elämässä. ”Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava..” Luuk24:47; 13:3; Apt. 17:30.
      4. Vesikaste Jeesuksen Nimeen. ”Ottakoon kukin teistä kasteen syntienne anteeksisaamiseksi” Apt. 2:38. 10:48. 22:16. 1 Piet.3:21.
      5. Pyhän Hengen saaminen. ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa.” Room. 8:9; Efes. 1:13; Apt.19:1-6.
      6. Julkinen tunnustus. “Jos sinä suullasi tunnustat Jeesuksen Herraksesi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä p e l a s t u t .” Room.10:9-10; Luuk.11:23; 12:8-9; Matt.6:24.

      On kuitenkin pidettävä mielessä Ja yhä uudestaan toistaen, että uudestisyntyminen on sisimmässämme tapahtuva Jumalan armoteko. Koko Raamatun ilmoitus tähtää siihen. Mm. pelkkä ulkoisen elämän korjaaminen ja väärien tekojen lopettaminen tai kaste ilman muita pelastuksen elementtejä ei riitä pelastukseksi. Ensin uskoon tuleminen eli uudestisyntyminen, sitten kaste. Ei lastakaan pestä ennen hänen syntymäänsä.

      YHTEENVETO:
      Seitsemän askelta Jumalan tahdon tiellä:

      1. Evankeliumin kuuleminen. Room. 10:17. Mark. 16:15,16.
      2. Usko Jeesuksen sijaisuhriin. Room. 3:25. Hebr. 11:6; Apt.15:9.
      3. Parannus, elämän suursiivous. Apt.11:18.
      4. Pyhän Hengen saaminen. Room.8:9. – Ja pelastuneille kuuluu sitten myös henkikaste. Apt. 19:1-6.
      5. Kaste upottamalla vedessä Jeesuksen nimeen. Apt.22:16.
      6. Suun tunnustus pelastuksen vastaan ottamisesta. Room.10:9-10. Luuk. 12:8,9.
      7. Loppuelämä kaikkineen kuuluu nyt kokonaan Jeesukselle. Enää ei ole omaa aikaa.

      Mitään edellisistä askeleista ei voida erottaa toisistaan. Ne kaikki kuuluvat yhteen ja toistensa tueksi. Ne ovat Jumalan meille valmistamia tekoja. Ef, 2:8-10.
      Nämä kaikki yhdessä ovat tavallaan myös pelastumiskokemus. Askelten välissä saattaa (joillakin) olla pitkiäkin aikoja. Siitä huolimatta näin vastaan otettu pelastumiskokemus on yksi, varma ja lopullisesti pätevä.

      Kaikesta edellä mainitusta alkaa terve kasvu kristittynä.
      Lähetyskäsky ohjaa siihen:
      ”Ja Hän sanoi heille: ´Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen`.” Markus 16:15 – 16.
      ”Opettamalla heitä (uskoon tulleita ja sen jälkeen kastettuja) pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.” Matt. 28:20. Apt. 2:41,42.

      ”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta.” Room.10:17.

    • Anonyymi

      >...pyytänyt hyvinkin väkeviltä veljiltä esirukousta, jopa rukoustaistelua puolestani, mutta en ole kyennyt muuttumaan. Elän yhä saastassa...

      Mutta miksi? Jos haluat luopua noista, miksi yhä pidät kiinni niistä? Jos et halua luopua, miksi olet pyytänyt rukoilua?

    • Anonyymi

      Eipä se halusta olekaan kiinni. Joku riippuvuus voi pitää sinut hallinnassaan, etkä pääse noista tavoista eroon vaikka kuinka yrität. Alkoholi, tupakka, seksi, rahapelit jne.
      Edellinen kirjoittaja on kokematon ja tietämätön näistä asioista. Hän voi olla onnellinen, ettei ole ongelmia eikä riippuvuutta mistään.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe