Alkoholistin päiväkirja

Aloitan tämän päiväkirjan kesken juopottelun.

Olen juonut reilut kaksi vuorokautta putkeen.

Aion juoda myös tänään. Olen itse asiassa jo aloittanut.

Miksi juon?

Pidän alkoholin tuomasta hyvästä olosta.

Pakenen totuutta.

Se tuntuu hyvältä.

Olen helluntailainen uskova.

31

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitä jos laitat sen korkin nyt kiinni. :)

      Se ei tuo loppuviimein hyvää oloa, vaikka se hetkellisesti siltä tuntuisikin. Jossain vaiheessa huomaat, että haluat siitä irti ja nyt olisi hyvä hetki irroittaa riippuvuudesta ote.

      Riippuvuudella aina pyrkii tuomaan jotain hyvää oloa, jota hakee, mutta se ei tuo sitä, mitä kaipaa, se on huono korvike sille kaikelle, mitä elämäänsä haluaisi.

    • Anonyymi

      Millaisia asioita pakenet?

    • Anonyymi

      Juominen loppuu juomalla. Kokemusta on. T. ex-helluntailainen uskova, lunastettu niin märkänä kuin kuivanakin

    • Anonyymi

      Joskus juominen loppuu ja alkaa ikuinen humala.

    • Anonyymi

      Juo, hyvä mies, juo. Entisenä alkoholistina en yritä pelastaa sinua, alkamalla anelemaan, että lopeta, lopeta!

      Juo niin kauan kuin itse haluat. Se on sinun valintasi, ei muiden. Miksi sinä sitä muille julistat?

      Julistat, koska kaipaat huomiota. Haluat kiusata uskovia, hallita vilpittömiä ihmisiä. Nauraa, kun saat muutamat polvilleen rukoilemaan puolestasi.

      Minä en sinun puolestasi rukoile. Minulle on yhdentekevää kuinka sinun käy. Maailmassa on myös heitä, jotka todella tarvitsevat apua ongelmissaan. He eivät ole kaltaisiasi sirkuspellejä, vaan todellisessa hädässä olevia, kärsiviä ihmisiä.

      Senkun pidät juopon päiväkirjaasi, pelle 🤡, mutta pian aloittamasi säälittävä itkusi ei herätä mitään myötätuntoa ainakaan minun puolellani.

      Et ole koskaan nähnyt todellista kurjuutta, et todellista alkoholismia. Ehkä jonain päivänä näet ja koet. Se ei kuitenkaan kuulu meille muille. Itse valitsit tiesi.

      • Anonyymi

        Äläs nyt , kaveri on aloittanut perusteellisen ja pelottoman moraalisen itsetukiskelun pitämällä päiväkirjaa


      • Anonyymi

        en juo enään mutta tulen olemaan lopun ikääni ALKOHOLISTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en juo enään mutta tulen olemaan lopun ikääni ALKOHOLISTI

        Hmmm. Tuokin on tietynlainen uskonasia. Tunnen kyllä tuon aatesuunnan.

        Olet alkoholisti niin kauan kun uskot ja tunnustat olevasi alkoholisti.
        "Olen X ja alkoholisti" on uskontunnustus, jolla tunnustat alkoholin herraksesi.

        Kerran tapahtui näin: Olin kauan ollut raittiina ja istuin juovan alkoholistin seurassa. Meillä oli samannäköiset juomalasit, sillä erotuksella, että hänen lasissaan oli myös kossua, minun lasissani ei.

        Kävi sitten niin hassusti, että kun istahdin nojatuoliin, otin edessäni olevasta lasista, jota luulin omakseni, oikein mojovan nielaisun. Samalla sekunnilla kun juoma valui alas kurkustani, tajusin erehdyksen ja samalla sekunnilla raivostuin. Koin kuin Kuningas alkoholi / Perkele olisi tehnyt minulle oikein pirullisen kujeen.

        Halusin olla raitis. Tiesin, että kuluisi lyhyt tovi, kunnes aine alkaisi vaikuttaa. Istuin tuolissa ja täynnä vihaa tuijotin hiljaa eteeni. Päätin tappaa Kuningas alkoholin, AA:n opit ja alkoholismin sillä sekunnilla, omalla tahdonvoimallani, kuristaa sen omin käsin, kieltää sen herruus elämässäni. Sanoin sille ajatuksissani: "Ja nyt sinä lähdet minusta, kuningas alkoholismi! Antaa välittömästi heittää ulos tuosta ikkunasta, juokse kun vielä ehdit, tai tapan sinut ominkäsin!"

        Päätin olla tulematta humalaan. Tämä vaati tahdonvoimaa. Aloin toimittaa ruuanlaittoa, käänsin aivoni ikäänkuin muistikatkolle jolloin en tietäisi mahd. "olevani humalassa", päätin olla täysin selvä. Päätin voittaa Alkoholin sillä lattialla.

        Näin tapahtuikin. Toimitin asiani hellalla ja n. vajaa tunti myöhemmin muistin asian. Tunnustelin itseäni, ajatuksiani, henkistä tilaani ja koin itseni täysin selväksi.

        Se oli viimehyvästini Kuningas alkoholismille. Tästä tapahtumasta on pitkästi päälle 10 vuotta.

        Inhoan alkoholia, humaltumista, en kertakaikkiaan pidä sen vaikutuksesta. Enkä ota.


    • Anonyymi

      Kysyin miten aloittajalla nyt menee ja se poistettiin sääntöjen vastaisena... häh?

      • Anonyymi

        En tiedä miksi poistettiin, mutta älä kuule ala pohtimaan aloittajan asioita. Hän on sadisti ja toivoo juuri sitä, että joku muu, kuin hän itse, alkaisi "huolehtia" hänestä.

        Jos alat osoittamaan empatiaa tuon lajin miehelle, hän henkisesti repii sinut kappaleiksi. Seuraavaksi alkaa ehkä uhkailla itsemurhalla.

        Jätä hänet omaan rauhaansa ryyppäämään. Hän tekee omat valintansa.

        Löisinpä vetoa, että hänellä ei (vielä) "mene" ollenkaan huonosti.

        Juovaa alkoholistia ei saa alkaa tukemaan. Alkoholistin on itse löydettävä nk. oma pohjansa. Pohjanoteeraus, jonka alemmas hän ei itse enää halua mennä. Hänen on itse herättävä tilanteeseensa, tehtävä itse ratkaisunsa miten pitkälle = alas hän haluaa mennä.

        Tällä aloituksen tyypillä pyyhkii vielä hyvin. Hänellä on "varaa" leikkiä muiden ihmisten tunteilla. Hän herää nopeammin kun hänet jätetään yksin rypemään, itse petaamaansa sikolättiinsä. Älä sekaannu hänen asioihinsa.


      • Anonyymi

        Mistä tiedät että kyseessä on mies? En minä ole aikonut lähteä asiaan tunteella mukaan, vaan olla realisti. En tiedä voinko auttaa tuota kyseistä ihmistä, mutta haluan ottaa hänen hätänsä todesta, jos sellaista on.

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat menneet sinne pohjalle alkoholin kanssa, ja vaikea on enää silloin auttaa, parempi olisi ennen kuin päivä toisensa jälkeen menee vain viinaa juoden, alkoholi voi tuhota ihmisestä asioita pysyvästi, hermostollisesti, aivosolujen mekanismia ajatellen... vanhan kansan mukaan, niitä alkkiksia, ne asuu oikeasti kusessa ja paskassa ja ovat verille hakattuja toisten samanlaisten toimesta... ja haluaako joku todella että sinne pohjanoteeraukseen pitäisi joutua... luulen, että sieltä on vaikea tulla takaisin normaaliin, jos ei siellä ole vielä ja päivät kuuluu silti ryypätessä, on korkea aika laittaa se korkki kiinni.

        terveisin, huolestunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät että kyseessä on mies? En minä ole aikonut lähteä asiaan tunteella mukaan, vaan olla realisti. En tiedä voinko auttaa tuota kyseistä ihmistä, mutta haluan ottaa hänen hätänsä todesta, jos sellaista on.

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat menneet sinne pohjalle alkoholin kanssa, ja vaikea on enää silloin auttaa, parempi olisi ennen kuin päivä toisensa jälkeen menee vain viinaa juoden, alkoholi voi tuhota ihmisestä asioita pysyvästi, hermostollisesti, aivosolujen mekanismia ajatellen... vanhan kansan mukaan, niitä alkkiksia, ne asuu oikeasti kusessa ja paskassa ja ovat verille hakattuja toisten samanlaisten toimesta... ja haluaako joku todella että sinne pohjanoteeraukseen pitäisi joutua... luulen, että sieltä on vaikea tulla takaisin normaaliin, jos ei siellä ole vielä ja päivät kuuluu silti ryypätessä, on korkea aika laittaa se korkki kiinni.

        terveisin, huolestunut.

        Tuo on sinun oma valintasi.
        Ainakaan et voi koskaan sanoa: "Minä en tiennyt."

        Kirjoitin mielipiteeni, enkä ota tähän enempää kantaa.


      • Anonyymi

        Oma valinta? Mitä en tiennyt? Tässähän ollaan keskustelupalstalla. Jos minulla olisi paha olla ja kaikki vain sanoisivat, että oma valintasi ja kääntävät selkänsä....
        minulla on tietyt arvopohjat ja niiden arvojen mukaan elän ja toimin.

        En ketään voi auttaa pois tuollaisista asioista, jokaisen on tehtävä itse se työ loppuviimen, mutta voin osoittaa edes sitä empatiaa.


      • Anonyymi

        Jo uskon kannalta on tosi suuri merkitys sillä, että ne uskovaiset, joilta apua tarvitseva odottaa saavansa apua, myös elävät niiden arvojen mukaan, joihin uskovat. Minulla on itselläkin ollut joskus äärettömän paha olla, ja... minulle on osoitettu joskus myös empatiaa, en ehkä ole aina siinä hetkessä osannut sitä arvostaa... mutta kun myöhemmin kokee asioiden olevan paremmin muistaa, jos joku uskova ihminen on osoittanut edes sitä myötätuntoa ja pyrkinyt auttamaan.
        Se jättää jäljen, sydämeen, tiesitkös sitä, että saa kokea olevansa arvostettu ihmisten toimesta, eikä vain hyljeksitty.


      • Anonyymi

        Ja sekin jo riittää, että näkee edes jonkun joka murtaa jäätä, joku joka toimii toisin kuin muut... joku joka ei pyri hallitsemaan ja tietämään paremmin, joku joka arvostaa sinua ihmisenä ja lähimmäisenä, juuri sinua ja on valmis näkemään, että olet arvokas, vaikka... se on siellä ehkä jossain piilossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma valinta? Mitä en tiennyt? Tässähän ollaan keskustelupalstalla. Jos minulla olisi paha olla ja kaikki vain sanoisivat, että oma valintasi ja kääntävät selkänsä....
        minulla on tietyt arvopohjat ja niiden arvojen mukaan elän ja toimin.

        En ketään voi auttaa pois tuollaisista asioista, jokaisen on tehtävä itse se työ loppuviimen, mutta voin osoittaa edes sitä empatiaa.

        "mutta voin osoittaa edes sitä empatiaa."

        Mihin empatiaa tarvitaan, kun aloittaja kehui nauttivansa juomisesta.!!!


      • Anonyymi

        Hän myös kertoi pakenevansa totuutta juomalla.

        Toki aloittaja saisi itse kommentoida sitä, onko se juominen oikeasti mukavaa, jos se jatkuu päivä toisensa jälkeen. Yleensä ainakin, jos jotain asiaa häpeää, tulee morkkis tai jos jonkin asian kokee,, ettei se ole hyväksi, tulee morkkis.


    • Itsekun päättää ja vastaa elämästää, oli sitten hellari tai ei.

      • Ja miksi pitää kirjoitella toisille juomisistaan kuin jonain sankaritekona. Meneekö homma mielestä hukkaan jos itsekseen ryyppää. Älä kerjää ainakaan halpaa sääliä, en tuhlaa aikaani enempää.


      • Anonyymi

        Tuskin se sankariteko on. Ajattelen, että oli millä tahansa mielellä kirjoitettu, mutta jos juominen on todellinen ongelma... se voi olla "hätähuuto"... mielestäni aika usein kannattaa suhtautua kuitenkin vakavasti asiaan, eikä sivuuttaa, koska ei voi tietää kuka tarvitsee apua ja kuka ei. Tietenkin on muistettava, ettei aseta itseään vaaraan auttaessa... siis tarpeettomasti. En tiedä tosin miten tällaisella palstalla voisi auttaa, muuten kuin kysellä ja auttaa jotenkin rohkaistumaan, avun hakuun tai asioiden selvittelyyn.

        Uskon, että voi olla niinkin, että ihminen ei yksinkertaisesti kykene itse ja kipuilee asioiden kanssa ja tarvitsee tukea ja apua.


    • Anonyymi

      helluntailaiset on just tommosia. . .kun niitten kommentteja lukee.

      p.s. hellareissa siihen alkoholiin hyviin tutustuu, kun enemmistö "entisiä sellaisia" !

      • Anonyymi

        Tunnen entisiä raitistuneita juoppoja, uskovaisia ja uskomattomia. Jokainen kuiville päässyt sen sanoo, että itse on ongelma ymmärrettä, ja päätettävä että tahtoo tehdä asialle jotain. Hyysääminen ei auta. Ei toista voi raitistaa! Ei auta väkisin Jumalakaan!


    • Anonyymi

      Laitan vielä, etten ole naivi ja ettenkö tietäisi, että on ihmisiä, jotka eivät ehkä oikeasti ansaitse avun antoa. On tapauksia, että on haluttu auttaa ja se auttaja on jopa tapettu eli avun antamisessa on omat vaaransa aina. Se on hieman kaksipiippuinen asia.

      Olen aika kiltti ihminen todellisesti, mutta se millä tavoin uskovaisten kanssa toimiminen, se on usein saanut myös esiin negatiivisia puolia tai ne on tulleet näkyviin kait... aika moni on kääntänyt selkänsä ihan totaalisesti vaikka olisi ollut paha olla... niin sitä asiaa vasten peilaten... niin...

    • Anonyymi

      Ainakin siis tiedän mitä on paeta totuutta ja miltä paha olo tuntuu. Luulen, ettei moni todellisesti tiedä, miltä tuntuu oikea paha olo ja ahdistus. Ainakin vähintään sen tiedän ja uskon, että silloin ihmisen on helpompi valita asioita, jotka turruttaisi tuntemasta sitä pahaa oloa.

    • Kyllähän se niin on, kuten muutamat ovat jo maininneet, että ei synnistä voi pakottaa vapaaksi kun ei sitä tee edes itse Jumala. Jos aloittaja tulee synnintuntoon ja tahtoo tehdä parannuksen niin kehotan aloittamaan kiireellä ja hakemaan apua sekä Jumalalta, että seurakunnalta. Jos olet jo paatunut niin että sinulla ei ole synnintuntoa, kehotan sinua: pyydä Jumalaa poistamaan paatumuksesi ja vetämään sinua jälleen puoleensa. Jumala kuulee sinua, muista Hänen lupaustaan, "Jumala palkitsee ne, jotka Häntä etsivät"!

      Vielä kirjoitan varalta toisille tätä lukeville, ettei kukaan eksyisi kuvittelemaan pelastuvansa syntielämässä ilman parannusta. Raamattu sanoo selkeästi ettei synnissä elävä pelastu. Muista, että tämäkin Korinttilaiskirjeen varoitus on kirjoitettu kastetuille uskoville:

      "Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa."
      1. Korinttilaisille 6:9‭-‬10 FINRK
      https://bible.com/bible/1745/1co.6.9-10.FINRK

      • Anonyymi

        Osasitpa saatanallisen nerokkaasti katkaista tuon raamatunpaikan farisealaiselle opillesi sopivassa kohdassa.

        Paavalihan jatkaa välittömästi:

        "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

        Toisaalla UT:ssa kirjoitetaan, että Jumala puhdisti ihmisten sydämen USKOLLA. Jokainen, joka uskoo Jeesuksen Kristuksen ylösnousemukseen, uskoo Pyhän Hengen aikaansaamana, eikä Pyhä Henki koskaan lahjoita uskoa puhdistamatta samala ihmisen sydäntä. Sinä kierrät sokeudessasi tämän Tosiasian.

        Kuinka Paavali jatkaa?

        "KAIKKI on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; KAIKKI on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita." Tämä on oivallinen elämänohje, ja soveltakoon kukin sitä itseensä siinä määrin kuinpystyy, mutta älä sinä tule tänne selittämään asioita, joista et mitään ymmärrä. Senkin lakihenkinen fariseus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osasitpa saatanallisen nerokkaasti katkaista tuon raamatunpaikan farisealaiselle opillesi sopivassa kohdassa.

        Paavalihan jatkaa välittömästi:

        "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

        Toisaalla UT:ssa kirjoitetaan, että Jumala puhdisti ihmisten sydämen USKOLLA. Jokainen, joka uskoo Jeesuksen Kristuksen ylösnousemukseen, uskoo Pyhän Hengen aikaansaamana, eikä Pyhä Henki koskaan lahjoita uskoa puhdistamatta samala ihmisen sydäntä. Sinä kierrät sokeudessasi tämän Tosiasian.

        Kuinka Paavali jatkaa?

        "KAIKKI on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; KAIKKI on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita." Tämä on oivallinen elämänohje, ja soveltakoon kukin sitä itseensä siinä määrin kuinpystyy, mutta älä sinä tule tänne selittämään asioita, joista et mitään ymmärrä. Senkin lakihenkinen fariseus.

        Alkoholistia "vallitsee" Kuningas Alkoholi.

        Pelkkä "seurakunta" ei tässä asiassa auta. Alkoholismi on fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen ja hengellinen tunne-elämän sairaus, joka tarvitsee myös ulkopuolista, ammattimaista, mahd. myös nk. lääketieteellistä auttamista.

        Juoppous on eri asia kuin varsinainen alkoholismi-sairaus. Aloittaja kuulostaa enemmänkin "juopolta" kuin "alkoholistilta", mutta minä en sitä päätä.

        Alkoholisti, joka sairastaa tätä psyykkistä, tunne-elämän sairautta on monien juonten mestari, eikä hänen manipuloivaan käyttäytymiseensä pidä lähteä mukaan, ettei itse syyllistyisi hänen sairautensa lietsontaan eli nk. "juomisen mahdollistamiseen".

        Alkoholisti tulee jättää yksin. Hän itse hakee kunnollista apua, sitten kun kokee sitä tarvitsevansa.

        Jos puoskari-auttajat todella ajattelisivat alkoholistin omaa parasta, he jättäisivät hänen asioidensa hoitamiset. "Auttajilla" onkin yleensä omat, muut, itsekkäät motiivinsa. Alkoholistin on itse alettava hoitaa omia asioitaan.

        Jos joku ei tätä vielä "tiennyt", NYT TIETÄÄ: Tämä "oppi" on aivan alkoholistien omasta toipumisohjelmasta otettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholistia "vallitsee" Kuningas Alkoholi.

        Pelkkä "seurakunta" ei tässä asiassa auta. Alkoholismi on fyysinen, psyykkinen, sosiaalinen ja hengellinen tunne-elämän sairaus, joka tarvitsee myös ulkopuolista, ammattimaista, mahd. myös nk. lääketieteellistä auttamista.

        Juoppous on eri asia kuin varsinainen alkoholismi-sairaus. Aloittaja kuulostaa enemmänkin "juopolta" kuin "alkoholistilta", mutta minä en sitä päätä.

        Alkoholisti, joka sairastaa tätä psyykkistä, tunne-elämän sairautta on monien juonten mestari, eikä hänen manipuloivaan käyttäytymiseensä pidä lähteä mukaan, ettei itse syyllistyisi hänen sairautensa lietsontaan eli nk. "juomisen mahdollistamiseen".

        Alkoholisti tulee jättää yksin. Hän itse hakee kunnollista apua, sitten kun kokee sitä tarvitsevansa.

        Jos puoskari-auttajat todella ajattelisivat alkoholistin omaa parasta, he jättäisivät hänen asioidensa hoitamiset. "Auttajilla" onkin yleensä omat, muut, itsekkäät motiivinsa. Alkoholistin on itse alettava hoitaa omia asioitaan.

        Jos joku ei tätä vielä "tiennyt", NYT TIETÄÄ: Tämä "oppi" on aivan alkoholistien omasta toipumisohjelmasta otettua.

        Tämä pitää paikkansa. Allekirjoitan tuon kaiken, koska olen itse toipunut alkoholimista juui noin. Mutta ruveta nyt lyömään toista vielä Raamatulla päähän, sehän on mieletöntä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osasitpa saatanallisen nerokkaasti katkaista tuon raamatunpaikan farisealaiselle opillesi sopivassa kohdassa.

        Paavalihan jatkaa välittömästi:

        "Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä."

        Toisaalla UT:ssa kirjoitetaan, että Jumala puhdisti ihmisten sydämen USKOLLA. Jokainen, joka uskoo Jeesuksen Kristuksen ylösnousemukseen, uskoo Pyhän Hengen aikaansaamana, eikä Pyhä Henki koskaan lahjoita uskoa puhdistamatta samala ihmisen sydäntä. Sinä kierrät sokeudessasi tämän Tosiasian.

        Kuinka Paavali jatkaa?

        "KAIKKI on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; KAIKKI on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita." Tämä on oivallinen elämänohje, ja soveltakoon kukin sitä itseensä siinä määrin kuinpystyy, mutta älä sinä tule tänne selittämään asioita, joista et mitään ymmärrä. Senkin lakihenkinen fariseus.

        "Tuommoisia te olitte..." viittaa tietenkin menneessä aikamuodossa aiemmin tapahtuneeseen. Vanhassa elämässä, ennen uskoontuloa ja parannusta, monet ovat tänäkin päivänä olleet vaikka ja mitä.

        Samoin aviorikoksesta tavattu nainen oli avionrikkoja, jonka Jeesus armahti. Ei Jeesus hänellekään sanonut "usko ainoastaan" vaan "mene, äläkä enää tee syntiä". Ihminen tulee syyttömäksi julistetuksi yksin uskosta, muttei pysy pelastettujen joukossa jatkaen syntielämää. Tämän todistaa Jumalan sana, mm. Jaakobin kirjeessä:
        "Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin uskovat sen ja vapisevat. ... Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin ilman tekoja kuollut."
        Jaakob 2:19‭, ‬26 FINRK
        https://bible.com/bible/1745/jas.2.19-26.FINRK (Asiaa tutkivan kannattaa lukea kirje, ainakin luku kokonaan)

        Arvoisa anonyymi, jospa voisin kehottaa sinua ottamaan oman nimimerkkisi, että tietäisimme jatkaako henkilö keskustelua. Totean kuitenkin, että sillä kuinka moni ottaa sanan vastaan tai on samaa mieltä, ei ole merkitystä. Samoin ei sillä ole merkitystä, kuinka vaikkapa minuun nyt suhtaudutaan
        Merkitystä on sillä, onko jaettu sana Jumalan Sanan mukainen. Valitkoon jokainen itse, tahtooko Sanan ymmärtää vai ei. Minä en kuitenkaan näitä ajatuksia ole keksinyt vaan totean yksinkertaisesti yksinkertaisena miehenä sen, minkä Jumala on jo edeltä ilmoittanut: Älkää antako pettää itseänne vaan pysykää Herrassa ja iloitkaa, totisesti, aamen!


    • Anonyymi

      Miten tämä päivä on mennyt?
      Kaikki hyvin?
      Eihän alkoholistin päiväkirja saa enempää jatkoa, viimeinen sivu päiväkirjalle vai mitä?

    • Anonyymi

      Olet siis sekakäyttäjä. Todellisuuspakoon uskontoa ja päihteitä sekaisin. Kummastakohan saa muuten pahemmat vieroitusoireet.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe