Nyt pitäsi nopeasti alkaa toimimaan sairaksia vastaa,n, eli osioida joet, tehdä niihin samalla voimalaistoksia, lohet ei siten pääse saastuttaa koko jokea.
Kemijoki nyt hyvä kun on osioitu voimalaitoksilla.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/32451682-4de5-40ce-ada9-d1418da4551d
Vuotos, Kollaja alkaa rakentamaan myös. Puhdasta kalaa, kunhan työn jäljet kirkastuneet.
Lohet sairastaa
8
74
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä malli tuo jokien osiointi, ei taudit tule.
Ilmeisesti Norja vuotaa tauteja runsaista kasvatus lohista. - Anonyymi
apulannat ja gylofosfaatti valuu jokeen ja lomakeskuksien päästöt
- Anonyymi
Lohinuha pelastaa lajin. Siinä missä ihmiseltä voi katketa kylkiluu kun yskäsee rajusti, lohinuhan runtelema kojamo voi levitä tuhannen lohipillun päreiksi. Nämä kappaleet ovat likimain ruodottomia ja sellaisenaankin hyvää ravintoa niin ihmisen kuin eläimenkin nauttia. Pointtini on kuitenkin se, että kappaleet kokevat myrskyisän metamorfoosin jokien alajuoksuilla ja syntyvät uudestaan lohenpoikasina, terveinä sellaisina. Algot Niska oli pirtukeisari mutta kuinka käy kepulta rock and roll ?
Minäkö hullu... Nyt en oikein ymmärrä...- Anonyymi
Entä jos kuratilla, ei kestä yskästä. Onko
sinulla Martti siihen kansanparantajana konstia ?
Ennen kylkiluun katkeamaista tulee housuun ns
" nimismies niistää nenunsa ".
Jos kylkiluu lähtee paikaltaan Nätti-jussin mukaan se menee
paikoilleen kun syö lujasti. Oliko vielä niin että piti kataja vanteet laittaa ympärille, ja sitten syödä niin saamaristi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos kuratilla, ei kestä yskästä. Onko
sinulla Martti siihen kansanparantajana konstia ?
Ennen kylkiluun katkeamaista tulee housuun ns
" nimismies niistää nenunsa ".
Jos kylkiluu lähtee paikaltaan Nätti-jussin mukaan se menee
paikoilleen kun syö lujasti. Oliko vielä niin että piti kataja vanteet laittaa ympärille, ja sitten syödä niin saamaristi.Kylkiluu, kansanparannus ja sammen kevätkutu Tonavan yläjuoksulla
Jos kylkiluu pamahtaapi poikki, on se yleensä ihan oma vika; kuka käski yskäistä niin kovaa tai kuka käski toimia muutoin harkitsemattomasti. Mitä kansanparannukseen tulee, pitää ensin olla kopeekka tahi pari inspiroimaan velhoa. Kevätkudusta en tohdi täällä mainita halaistua sanaa, saattaapi hyvinkin olla alle 24 vuotiaita lukijoita.
Mutta ne katajavanteet, ne katajavanteet, hmmm. Anonyymi kirjoitti:
Kylkiluu, kansanparannus ja sammen kevätkutu Tonavan yläjuoksulla
Jos kylkiluu pamahtaapi poikki, on se yleensä ihan oma vika; kuka käski yskäistä niin kovaa tai kuka käski toimia muutoin harkitsemattomasti. Mitä kansanparannukseen tulee, pitää ensin olla kopeekka tahi pari inspiroimaan velhoa. Kevätkudusta en tohdi täällä mainita halaistua sanaa, saattaapi hyvinkin olla alle 24 vuotiaita lukijoita.
Mutta ne katajavanteet, ne katajavanteet, hmmm.Nythän mää hokasin :-)
Lohien terveyden avainsana on kalanpesu ! Niin se täytyy olla. Vrt. Airiston Helmi ja rahanpesu.
Siltikin... Kahta en vaihda... sukat.- Anonyymi
Environment kirjoitti:
Nythän mää hokasin :-)
Lohien terveyden avainsana on kalanpesu ! Niin se täytyy olla. Vrt. Airiston Helmi ja rahanpesu.
Siltikin... Kahta en vaihda... sukat.Entä lakana tja tyynynpäällinen ?
Ei kannata enne vaihtaa, kun menee lakanasta jalat kulumareiästä läpi, ja sama tyynynpäällisessäkin, kun alkaa tyyny (kalju) näkymään sitten vaihdettava. ps tyynynpäällistä käännelty tottakai, jota tosimies tekee.
Lohista viis, mutta ne linnut, ne linnut...
muut saa selittää...
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15618428/pienkeskusta-ja-ruisraakan-talvipesinta#comment-97228910
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482