Lohet sairastaa

Anonyymi

Nyt pitäsi nopeasti alkaa toimimaan sairaksia vastaa,n, eli osioida joet, tehdä niihin samalla voimalaistoksia, lohet ei siten pääse saastuttaa koko jokea.
Kemijoki nyt hyvä kun on osioitu voimalaitoksilla.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/32451682-4de5-40ce-ada9-d1418da4551d

Vuotos, Kollaja alkaa rakentamaan myös. Puhdasta kalaa, kunhan työn jäljet kirkastuneet.

8

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä malli tuo jokien osiointi, ei taudit tule.
      Ilmeisesti Norja vuotaa tauteja runsaista kasvatus lohista.

    • Anonyymi

      apulannat ja gylofosfaatti valuu jokeen ja lomakeskuksien päästöt

    • Anonyymi

      Lohinuha pelastaa lajin. Siinä missä ihmiseltä voi katketa kylkiluu kun yskäsee rajusti, lohinuhan runtelema kojamo voi levitä tuhannen lohipillun päreiksi. Nämä kappaleet ovat likimain ruodottomia ja sellaisenaankin hyvää ravintoa niin ihmisen kuin eläimenkin nauttia. Pointtini on kuitenkin se, että kappaleet kokevat myrskyisän metamorfoosin jokien alajuoksuilla ja syntyvät uudestaan lohenpoikasina, terveinä sellaisina. Algot Niska oli pirtukeisari mutta kuinka käy kepulta rock and roll ?

      Minäkö hullu... Nyt en oikein ymmärrä...

      • Anonyymi

        Entä jos kuratilla, ei kestä yskästä. Onko
        sinulla Martti siihen kansanparantajana konstia ?
        Ennen kylkiluun katkeamaista tulee housuun ns
        " nimismies niistää nenunsa ".

        Jos kylkiluu lähtee paikaltaan Nätti-jussin mukaan se menee
        paikoilleen kun syö lujasti. Oliko vielä niin että piti kataja vanteet laittaa ympärille, ja sitten syödä niin saamaristi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos kuratilla, ei kestä yskästä. Onko
        sinulla Martti siihen kansanparantajana konstia ?
        Ennen kylkiluun katkeamaista tulee housuun ns
        " nimismies niistää nenunsa ".

        Jos kylkiluu lähtee paikaltaan Nätti-jussin mukaan se menee
        paikoilleen kun syö lujasti. Oliko vielä niin että piti kataja vanteet laittaa ympärille, ja sitten syödä niin saamaristi.

        Kylkiluu, kansanparannus ja sammen kevätkutu Tonavan yläjuoksulla

        Jos kylkiluu pamahtaapi poikki, on se yleensä ihan oma vika; kuka käski yskäistä niin kovaa tai kuka käski toimia muutoin harkitsemattomasti. Mitä kansanparannukseen tulee, pitää ensin olla kopeekka tahi pari inspiroimaan velhoa. Kevätkudusta en tohdi täällä mainita halaistua sanaa, saattaapi hyvinkin olla alle 24 vuotiaita lukijoita.

        Mutta ne katajavanteet, ne katajavanteet, hmmm.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kylkiluu, kansanparannus ja sammen kevätkutu Tonavan yläjuoksulla

        Jos kylkiluu pamahtaapi poikki, on se yleensä ihan oma vika; kuka käski yskäistä niin kovaa tai kuka käski toimia muutoin harkitsemattomasti. Mitä kansanparannukseen tulee, pitää ensin olla kopeekka tahi pari inspiroimaan velhoa. Kevätkudusta en tohdi täällä mainita halaistua sanaa, saattaapi hyvinkin olla alle 24 vuotiaita lukijoita.

        Mutta ne katajavanteet, ne katajavanteet, hmmm.

        Nythän mää hokasin :-)
        Lohien terveyden avainsana on kalanpesu ! Niin se täytyy olla. Vrt. Airiston Helmi ja rahanpesu.
        Siltikin... Kahta en vaihda... sukat.


      • Anonyymi
        Environment kirjoitti:

        Nythän mää hokasin :-)
        Lohien terveyden avainsana on kalanpesu ! Niin se täytyy olla. Vrt. Airiston Helmi ja rahanpesu.
        Siltikin... Kahta en vaihda... sukat.

        Entä lakana tja tyynynpäällinen ?
        Ei kannata enne vaihtaa, kun menee lakanasta jalat kulumareiästä läpi, ja sama tyynynpäällisessäkin, kun alkaa tyyny (kalju) näkymään sitten vaihdettava. ps tyynynpäällistä käännelty tottakai, jota tosimies tekee.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe