Mikä vitsi?

aino

Mikä pottuilupalsta tämä oikein on, Nummela vastaan Lohja?
Muutin viime vuonna Lohjalle Espoosta, jossa vietin myös lapsuuteni, koska se paikka on niin muuttunut epäviihtyisäksi. Lohja on minusta selkeä ja paikoin idyllisen kaunis pikkukaupunki. Tykkään historiallisista juurista, ne kuuluvat kaupunkiin.
Kaupunki-identiteetin puuttuminen oli Espoossa se kaikkein traumaattisin asia asukkaille - ettei olla mistään kotoisin, ja kodin sijainti mitataan matkana Helsingin keskustasta. Nummelassa on paljon samaa ongelmaa, ja lisäksi se, ettei ole oma kaupunki, eikä edes kunta, tuntuu tuottavan alemmuuskomplekseja joillekin. itse en hetkeäkänharkinut muuttoa Nummelaan, muualta Vihdistä kyllä käytiin katomassa paria taloa. Mitä ideaa on muuttaa Nummelaan ja sitten olla kateellinen kun toiset asuu Lohjalla? Lopettakaa!

14

2607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertsa

Minusta taas tuntuu että jotkut Lohjalaiset ovat myös kateellisia Vihtiläisille/Nummelalaisille kun ollaan aina ilkkumassa sitä miten pieni "kylä" se on ja surkee paikka.

Asun Helsingissä mutta olen asunut nuoruuteni 19-vuotiaaksi saakka Vihdissä. Itse olen viihtynyt hyvin Vihdissä ja Espookin on taatusti ihan kiva paikka asua, samoin Kirkkonummet yms. Lohjalle taas en muuttaisi sen pikkukaupunkimaisuuden takia. Espoossa ja Vihdissäkin tuntee vielä olevan suur Helsingin asukas.

Meitä ihmisiä on monenlaisia ja toiset tykkää toisesta kuin toiset. Itse viihdyn mielelläni alueella (Espoo, Vihti) missä ei ole välttämättä mitään kunnon kaupunkirakennetta, varsinkin taajamien pientaloalueet ovat aivan ihania asua.

• hej hej

Joo, sitä en kyllä ymmärrä, miksi tästä palstasta on tullut pottuilupalsta, Lohjan ja Vihdin välillä. Kaikilla pitäisi vissiin olla ikioma palsta, ettei tällaista syntyisi.

Mutta nyt kyllä taidat haukkua väärää puuta. Tuntuu kovasti siltä, että lohjalaiset mollaa Vihtiä. Oon lueskellut monia tapauksia, mutta yleensä jätän ihan oman arvoonsa. Jos lohjalaiset tykkäävät asua Lohjalla, niin olkaa sitten tyytyväisiä, ei tarvitse alkaa naapuripaikkakuntaa haukkumaan.

Itse tykkään asua Nummelassa, enkä haluaisi edes muuttaa Lohjalle. Nummela on tosi hyvä paikka asua. Varmasti myös Lohja, sitä en väitä.
      Nummela kuuluu Vihtiin, vaikkakin on hieman vilkkaampi paikka. Vihti on kunta, joten samalla Nummelakin.

"Mitä ideaa on muuttaa Nummelaan ja sitten olla kateellinen kun toiset asuu Lohjalla? Lopettakaa!"
      Mistäs toi tuli? Onko joku sitten muuttanu Nummelaan ja alkanut haukkumaan Lohjaa? Minä en ainakaan ole huomannut.

Olen asunut koko ikäni Nummelassa, ja täältä en ihan heti lähde, koska olen vieläkin erittäin tyytyväinen kaikkeen täällä. Olkaa myös te siellä! Olisi oikein kiva lopettaa kähinät Vihti - Lohja - välillä, mutta en usko että se ihan helposti hoituu. Taitaa olla kaikilla paikkakunnilla sama tilanne!

• yks vaan

Olen siinä tilanteessa nyt et äitini kanssa aiomme muuttaa pois täältä (Hanko) ja olemme pohtineet helsinkiä,lohjaa ja nummelaa.

Ollaan ennenki asuttu lohjalla.. muttei ikinä nummelassa. Eli siis olis kiva jos vähän vaivautuisit kertomaan nummelasta,jos oot viel koko ikäsikin asunut siel.. :) onko helppoo päästä sieltä helsinkiin? onks kovin pieni paikka yms?
        kiitti etukäteen. :)

• Pertsa
        yks vaan kirjoitti:

Olen siinä tilanteessa nyt et äitini kanssa aiomme muuttaa pois täältä (Hanko) ja olemme pohtineet helsinkiä,lohjaa ja nummelaa.

Ollaan ennenki asuttu lohjalla.. muttei ikinä nummelassa. Eli siis olis kiva jos vähän vaivautuisit kertomaan nummelasta,jos oot viel koko ikäsikin asunut siel.. :) onko helppoo päästä sieltä helsinkiin? onks kovin pieni paikka yms?

Nummela on noin 12 000 asukkaan taajama, ei siis ihan pieni paikka. Nummelasta on noin 40 km Helsinkiin jonne on hyvät bussiyhteydet. Ruuhka-aikoina pääsee vartin välein ja muulloin noin puolen tunnin välein joten busseja kyllä kulkee. matka kestää 45 minuuttia, autolla noin 35-40 minuuttia, ruuhka-aikoina saa tosin varautua siihen että liikenne saattaa ruuhkautua jo Nummelassakin.

Hyvät palvelut täällä myös on, Prisma ja Citymarket sekä paljon erikoisliikkeitä. Tosin ostoksille kannattaa silti lähteä Espooseen tai Helsinkiin jos haluaa monipuolisempaa valikoimaa.

Ihan kiva paikka Vihti/Nummela on asua, asuntojen hinnat ovat jonkin verran halvempia kuin Helsingissä mutta kuitenkin kalliimpia mitä Lohjalla. Asuinympäristönä melko rauhallinen ja pientalovaltainen, kerrostaloasutus on siinä keskustassa pisteen ympärillä. Itse suosittelen lämpimästi!

• tyttönen
        yks vaan kirjoitti:

Mä voisin vaikka kertoa Nummelasta, kun oon tääl koko ikäni asustanut. Ja saat myös nuoremman tytsin näkökulmasta vähän tietoa...

No siis on tää aika pieni paikka, joka siis kuuluu Vihtiin (26 000 asukasta), mutta ihmisiä kyllä riittää täällä paikan kokoon verrattuna. Kasvaa vaan kasvamistaan tää paikka...

Oot ilmeisesti koulussa... Ylä-asteella tai lukiossa? Nummelasta löytyy tietenkin ne, ja Vihdistä kans. Nii ja ammattikoulu myös. Ala-asteita on myös monia! Mukavia ihmisiä täällä on, ja aivan varmasti löytyy kavereita uusillekin tyypeille!

Nuorille, ylä-asteikäisille löytyy tekemistä (nuorisokeskus).. Niin kun varmaan joka paikasta! Juhlapäivinä joko tori tai "ramppis" (mäen päällä oleva "aukio") täyttyy nuorista..

Kauppoja on ihan sopivasti, kuten myös ravintoloita.

Helsinkiin tosiaan ajaa autolla puolisen tuntia ja bussilla 45 minuuttia. Ja siellä tuleekin käytyä aika usein...

Mun mielestä kaikin puolin viihtyisä, nätti ja kiva paikka :) Mukava asua...

Siinä nyt oli vähän tietoa... Kysy lisää, jos kiinnostaa tai jäi joku juttu epäselväks.
        Jos päätätte tänne muuttaa, niin tervetuloa vaan!
        :)

• Malla
        yks vaan kirjoitti:

Mä olen asunut melkein aina Nummelassa, mutta muutin viime syksynä opiskelemaan Lohjalle korkeakouluun. Nummelassa olisi ollut amiska, mutta sinne en halunnut.

Yhteyksistä Helsinkiin: Nummelasta pääsee Helsinkiin n. 45 minuutissa, mutta busseja menee harvemmin kuin Lohjalle, jonne matka kestää tunnin.

Hassua, että Lohjalta ei tule lähdetyksi Helsinkiin ollenkaan niin usein kuin Numemlasta. Ei ole samalla laila tervetta, koska kaupunki on keskustamaisempi ja palveluja kuitenkin monipuolisemmin.

Nykyään käyn Nummelassa tietysti vanhempieni luona melkein joka lauantaina päivällä, mutta kyllä Lohjan iltaelämä houkuttaa palaamaan ilaksi takaisin.

• Pertsa
        Malla kirjoitti:

Mä olen asunut melkein aina Nummelassa, mutta muutin viime syksynä opiskelemaan Lohjalle korkeakouluun. Nummelassa olisi ollut amiska, mutta sinne en halunnut.

Yhteyksistä Helsinkiin: Nummelasta pääsee Helsinkiin n. 45 minuutissa, mutta busseja menee harvemmin kuin Lohjalle, jonne matka kestää tunnin.

Hassua, että Lohjalta ei tule lähdetyksi Helsinkiin ollenkaan niin usein kuin Numemlasta. Ei ole samalla laila tervetta, koska kaupunki on keskustamaisempi ja palveluja kuitenkin monipuolisemmin.

Nykyään käyn Nummelassa tietysti vanhempieni luona melkein joka lauantaina päivällä, mutta kyllä Lohjan iltaelämä houkuttaa palaamaan ilaksi takaisin.

Aikatauluhaun mukaan sinne Lohjalle näyttää menevän ihan saman verran busseja kuin Nummelaan, tai no Nummelaan 4 bussia enemmän vuorokaudessa jos laittaa viikkohaun eli näyttää vuorot joka päivältä eli ihan yhtä hyvin bussit ajaa kumpaankin paikkaan, tosin Nummelasta sen 15-25 minuuttia nopeammin.

Totta on että Lohjalla on kyllä enemmän erikoisliikkeitä joten jos siellä asuu niin varmaan ei kannata Helsinkiin juuri lähteä. Ruokakaupat on mielestäni Nummelassa paremmat. Lohjan iltaelämästä en tiedä mutta eipä se Nummelassa kovin hääviä ole, Tres Amigos on kyllä mielestäni ihan hyvä paikka jos jaksaa katsella osin samoja naamoja siellä baarissa, tosin eipä sitä paikallista "yöelämän" tarjontaa kannata ihmetellä kun bussilla pääsee Helsinkiin ja neljältä aamulla takaisin Nummelaan (ja Lohjallekin) jos viihteelle lähtee.

Onhan Lohja ihan kaupunki mutta en ole koskaan tykännyt Lohjan liikennejärjestelyistä, hakkaa hirveydellään jopa Helsingin keskustan. Jo tämänkin takia mielummin autoilee Nummelasta Espoon kauppakeskuksiin jonne on selkeämpi päästä.

• Lanttttu
        Pertsa kirjoitti:

Aikatauluhaun mukaan sinne Lohjalle näyttää menevän ihan saman verran busseja kuin Nummelaan, tai no Nummelaan 4 bussia enemmän vuorokaudessa jos laittaa viikkohaun eli näyttää vuorot joka päivältä eli ihan yhtä hyvin bussit ajaa kumpaankin paikkaan, tosin Nummelasta sen 15-25 minuuttia nopeammin.

Totta on että Lohjalla on kyllä enemmän erikoisliikkeitä joten jos siellä asuu niin varmaan ei kannata Helsinkiin juuri lähteä. Ruokakaupat on mielestäni Nummelassa paremmat. Lohjan iltaelämästä en tiedä mutta eipä se Nummelassa kovin hääviä ole, Tres Amigos on kyllä mielestäni ihan hyvä paikka jos jaksaa katsella osin samoja naamoja siellä baarissa, tosin eipä sitä paikallista "yöelämän" tarjontaa kannata ihmetellä kun bussilla pääsee Helsinkiin ja neljältä aamulla takaisin Nummelaan (ja Lohjallekin) jos viihteelle lähtee.

Onhan Lohja ihan kaupunki mutta en ole koskaan tykännyt Lohjan liikennejärjestelyistä, hakkaa hirveydellään jopa Helsingin keskustan. Jo tämänkin takia mielummin autoilee Nummelasta Espoon kauppakeskuksiin jonne on selkeämpi päästä.

Nummelaaaaaaaa

• Mikä tarkoitus

Tuolla viestilläsi oli, kirjoitettu vissiin änkyräkännissä, koska paljon ajatusta siinä ei ollut. Vähemmän nyt Nummelalaiset kyllä Lohjaa haukkuu, miksi ihmeessä pitäisi haukkua kummankaan. Lohjalta käydään Nummelassa ja toisinpäin. Kyllä nuo haukkujat ovat aika junioreja (kuten myös sinä?), ei aikuisilla ole mitään pahaa sanottavaa kumminkaanpäin. Aika köyhää elämää, jos pitää yrittää herättää tuollaisella provolla keskustelua, aikuistuhan vähän.

• AINO!!!

Kirjoitat täyttä totta!! Lohja on todella ihana idyllinen pikkukaupunki järven rannalla!!! Meitä harmittaa, että muutimme aikanaan nummelaan :( tämä paikka on ihan perseestä!!!

Lohja on kaupuni kultturin, historian ja luonnon tiiviissä tuntumassa! Toisin kuin vihti, missä ihmiset ovat täysin sisäänpäin kääntyneitä ja aikoinaan keskenään sikiäneitä!

Itse stadi-espoo akselilta tulleena TODELLA KÄRSIN täsät junttien paratiisista!!!

• Aino2

Nopeasti

• EDES
        Aino2 kirjoitti:

Nopeasti

päässyt hoitoon!!! Joten teeppäs jotain muuta fiksua!!! ;)

• Hoitoon
        EDES kirjoitti:

päässyt hoitoon!!! Joten teeppäs jotain muuta fiksua!!! ;)

Koska sä taisit viedä viimeisen paikan

• Loponen

Muutakaa kaikki sammattiin, siellä rulettaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53