Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.

Anonyymi

KR 1933/-38 Ap.t. 3:19-23
Tehkää siis parannus ja kääntykää,
että teidän syntinne pyyhittäisiin pois.
että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista
ja hän lähettäisi hänet,
joka on teille edeltä määrätty,
Kristuksen Jeesuksen.
Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti,
jolloin kaikki jälleen kohdalleen asetetaan,
mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
Sillä Mooses on sanonut:
'Profeetan,
minun kaltaiseni,
Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta;
häntä
kuulkaa
kaikessa,
mitä hän teille puhuu.
Ja on tapahtuva,
että jokainen,
joka ei sitä profeettaa kuule,
hävitetään kansasta.'

Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Outoa että jumala puhuu vain vajaamielisille, miksi ei normaalit kelpaa.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38 Job 33:14
        Sillä Jumala puhuu tavalla
        ja puhuu toisella;
        sitä vain ei huomata.


      • Anonyymi

        KR 1933/-38 Hebr. 1:2
        on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta,
        jonka hän on pannut kaiken perilliseksi,
        jonka kautta hän myös on maailman luonut

        Hebrealaiskirje:
        1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
        1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut >> Jakeen lisätiedot
        1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
        1:4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
        1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."
        1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
        1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
        1:10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
        1:11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
        1:12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."
        1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
        1:14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?


      • Anonyymi

      • Ei puhu vajaa mielisille,sen enempää kuin viisailekaan,on puhunut sanasa kautta,joka toteutuu niinkuin on kirjoitettu.


      • paju4 kirjoitti:

        Ei puhu vajaa mielisille,sen enempää kuin viisailekaan,on puhunut sanasa kautta,joka toteutuu niinkuin on kirjoitettu.

        Valitettavasti tulet karvaasti pettymään epäjumalaa palvottuasi jos oikea jumala on olemassa.


      • he-ma kirjoitti:

        Valitettavasti tulet karvaasti pettymään epäjumalaa palvottuasi jos oikea jumala on olemassa.

        Oikea on ja se on myön mun jumalani,Jeesuskiristus on se henkilö jolla on valta tässä maailmassa.


      • paju4 kirjoitti:

        Oikea on ja se on myön mun jumalani,Jeesuskiristus on se henkilö jolla on valta tässä maailmassa.

        Vai valtaa?

        Kokeiles saada se epäjumaljeesuksesi poistamaan minut pelistä?

        Seliseliselityksiä lienee vain taas tarjolla, koska epäjumalallasi ei todellakaan ole mitään valtaa mihinkään ja epäjumalanpalvojana sinua tulisi hiukan jännittää tulevaisuus.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Vai valtaa?

        Kokeiles saada se epäjumaljeesuksesi poistamaan minut pelistä?

        Seliseliselityksiä lienee vain taas tarjolla, koska epäjumalallasi ei todellakaan ole mitään valtaa mihinkään ja epäjumalanpalvojana sinua tulisi hiukan jännittää tulevaisuus.

        " Kokeiles saada se epäjumaljeesuksesi poistamaan minut pelistä? "

        Älä mene asioiden edelle, kyllä se Jumala lopulta poistaa kaikki vääryydentekijät pelistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Kokeiles saada se epäjumaljeesuksesi poistamaan minut pelistä? "

        Älä mene asioiden edelle, kyllä se Jumala lopulta poistaa kaikki vääryydentekijät pelistä.

        Ja taas surkea epäonnistuminen!

        Täällä yhä nauran räkäisesti epäjumalkolmikollenne ja erityisesti jesusianisteille.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ja taas surkea epäonnistuminen!

        Täällä yhä nauran räkäisesti epäjumalkolmikollenne ja erityisesti jesusianisteille.

        Ei Herra Jeesus sellaista tee, vaan nauraa ja odottaa; muista hän on henkien Isä, ja sinä olet vain ihminen. Ja eihän siihen mene kauaakaan kun olet,/tai kun olemme ilman ruumista Hänen edessä. Jumalallamme on aikaa ja muista hän osaa myös nauraa.

        KR 1933/-38 Sananl. 3:34
        Pilkkaajille hänkin on pilkallinen,
        mutta nöyrille hän antaa armon.

        Ps. 37:13 mutta Herra nauraa hänelle,
        sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan.

        Ps. 59:9 Mutta sinä,
        Herra,
        naurat heille,
        sinä pidät kaikkia pakanoita pilkkanasi.

        Sananl. 1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne,
        pilkkaan,
        kun tulee se,
        mitä te kauhistutte;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38 Job 33:14
        Sillä Jumala puhuu tavalla
        ja puhuu toisella;
        sitä vain ei huomata.

        ja että jokainen, joka uskoo, tulee hänessä vanhurskaaksi, vapaaksi kaikesta, mistä te ette voineet Mooseksen lain kautta vanhurskaiksi tulla.


      • Anonyymi
        paju4 kirjoitti:

        Ei puhu vajaa mielisille,sen enempää kuin viisailekaan,on puhunut sanasa kautta,joka toteutuu niinkuin on kirjoitettu.

        Juuri niin.


    • Anonyymi

      Flunssasta on tehty parannusta ja käännyn mielelläni ahteri Jeesusta päin.

    • Anonyymi

      1 Mooeksen kirja 6:11 ->
      Mutta maa turmeltui Jumalan edessä, ja maa tuli täyteen väkivaltaa.
      6:12 Niin Jumala näki, että maa oli turmeltunut; sillä kaikki liha oli turmellut vaelluksensa maan päällä.

      6:13 Silloin Jumala sanoi Nooalle: "Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta lihasta, sillä maa on heidän tähtensä täynnä väkivaltaa; katso, minä hävitän heidät ynnä maan.
      6:14 Tee itsellesi arkki honkapuista, rakenna arkki täyteen kammioita, ja tervaa se sisältä ja ulkoa.
      6:15 Ja näin on sinun se rakennettava: kolmesataa kyynärää olkoon arkin pituus, viisikymmentä kyynärää sen leveys ja kolmekymmentä kyynärää sen korkeus.
      6:16 Tee arkkiin valoaukko, ja tee se kyynärän korkuiseksi, ja sijoita arkin ovi sen kylkeen; rakenna siihen kolme kerrosta, alimmainen, keskimmäinen ja ylimmäinen.
      6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta kaiken lihan, kaiken, jossa on elämän henki; kaikki, mikä on maan päällä, on hukkuva.

      Ja nykyiselle sivilisaatio kulttuurille käy näin:
      2 Pietari 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
      3:4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
      3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
      3:6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
      3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
      3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä." >> Jakeen lisätiedot
      3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
      3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

    • Anonyymi

      Parannuksen tekeminen ja syntien anteeksisaaminen ei välttämättä tarkoita pelastusta, eikä ole pelastuksen synonyymi. Toisaalta saattaa olla uskovia, jotka pelastuvat siitä huolimatta, ettei joku ihminen koskaan antanut heille jotain anteeksi.

      Ratkaisukristilliset kuitenkin iloisesti sotkevat asioita, ja lukevat pelastuksen siihen kohtaan, missä sitä ei ole. Esim. Apt 2 puhuu parannuksen tekemisestä kyllä, ja syntien anteeksisaamisesta kyllä, mutta ei siinä kohdassa pelastusta mainita, eikä varsinkaan sanota pelastusta saatavan teoilla.

      Muualla Raamatussa anotaan varsin selkeästi, että pelastusta ei saada teoilla. Ef 2.

      Joten miksi ette ratkaisukristilliset lue ja tulkitse Raamattua sen mukaisesti? Koska usko teiltä puuttuu.

      • Anonyymi

        Oletko todella noin ymmärtämätön vai pelleiletkö vain!

        ...joku ihminen antanut anteeksi.... siis mitä oikein höpötät, kujkaan ihminen ei anna mitään syntejä anteeksi tässä kontekstissa.

        Jeesus antaa apuaan sitä tarvitsevalle, mutta ei väkisin.

        Kuka sinun puolestasi ratkaisee sen haluatko kulkea Jeesuksen perässä, kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko todella noin ymmärtämätön vai pelleiletkö vain!

        ...joku ihminen antanut anteeksi.... siis mitä oikein höpötät, kujkaan ihminen ei anna mitään syntejä anteeksi tässä kontekstissa.

        Jeesus antaa apuaan sitä tarvitsevalle, mutta ei väkisin.

        Kuka sinun puolestasi ratkaisee sen haluatko kulkea Jeesuksen perässä, kerro?

        Te ratkaisukristilliset tappelette Ef 2 -luvun periaatteita vastaan. Se juuri todistaa, että te olette niitä ymmärtämättömiä, tai pelleilijöitä, tai kapinallisia, tai uskomattomia.

        Mitä syytä kellään uskovalla olisi tapella ansaitsematonta armoa vastaan? Mutta te ratkaisukristilliset tappelette, koska ette ole uskovia, vaan yritätte todistella pääsevänne omilla teoilla taivaaseen. Kun ei se oikea usko kelpaa teille. Te ette evankeliumia ymmärrä, judaistit. Room 9-11 kertoo judaisteista.

        Room
        9:30 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta;
        9:31 mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut.
        9:32 Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen,


    • Anonyymi

      Ehdotan ratkaisuna nykypäivän sekavaan tilanteeseen kaikista kirkoista ja kaikkien kirkkojen tavoista ja kaikkien kirkkojen periaatteista seuraavaa.

      Ratkaisu. Uskon teko. Parannuksen teko.
      Ratkaisu koskee kaikki protestanttisia kirkkoja ja kirkko-nimeä kantavia kirkkoja. Käytetään Meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että Me itse perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Jumalan oppi- uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja Oman ylöstempauksemme tähden! Matt. 15:13….Matt. 15:8-9…kyse on tuossa Suomen kansasta. Kirkkoteiltä ei ketään ylöstemmata!
      Protestanttisia suuntauksia ovat wikipedian mukaan:

      Reformoituja (ml. reformoidut kirkot, presbyteerikirkko, puritanismi, yhdistyneet kirkot).
      Anglikaaneja
      Adventistit
      Anabaptistit (hutteriitit, mennoniitat ja amishit)
      Anglikaanit
      Baptistit
      Helluntailaiset
      Hugenotit
      Luterilaiset
      Metodistit
      Pelastusarmeija
      Reformoidut (kalvinismi)

      Tuossa on listassa iso joukko kirkkoja ja suuntauksia joita kirjoitukseni koskee. Älkää missään tapauksessa tuohon joukkoon menkö, vaan ensin on ykkösasiat: oppikaa uskomaan, tehkää parannus ja ottakaa Elämällenne uusi suunta Jumalan valtatielle.

      Uusi suunta Jumalan Valtatiellä. Uudestisyntyminen ja Uusi luomus ja Uusi elämä.
      Menkää uskovien kasteelle apostolien opetuksen mukaan ”Jeesuksen Kristuksen nimeen” ja täyttykää Jumalan hengellä ja Jumala alkaa ohjata Sinua Meitä Jes. 30:18, 20-22, Jes.41:10, Ps. 37:23, Jes. 42:16, Ps. 32:8, Snl. 3:5-6, Ps. 25:9. Room. 12.

      Jumalan antama lupaus Sinulle!
      ”Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon” Jer. 29:11-13

      ”Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle!” Matt. 4:17

    • Anonyymi

      KR 1933/-38 Paavalin 1 Tessalonikalaiskirje
      4:1 Sitten vielä, veljet,
      me pyydämme teitä
      ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa,
      että te,
      niinkuin olette meiltä oppineet,
      miten teidän tulee vaeltaa
      ja olla Jumalalle otolliset,
      niinkuin vaellattekin,
      siinä yhä enemmän varttuisitte.
      4:2 Tiedättehän,
      mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.
      4:3 Sillä tämä on Jumalan tahto,
      teidän pyhityksenne,
      että kartatte haureutta,
      4:4 että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä
      ja kunniassa,
      4:5 ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, (Oulun raiskaajat)
      jotka eivät Jumalaa tunne;
      4:6 ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa,
      sillä Herra on kaiken tämän kostaja,
      niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.
      4:7 Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen,
      vaan pyhitykseen.
      4:8 Sentähden,
      joka nämä hylkää,
      ei hylkää ihmistä,
      vaan Jumalan,
      joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.

      Ps. 79:6 Vuodata vihasi pakanain ylitse,
      jotka eivät sinua tunne,
      ja valtakuntien ylitse,
      jotka eivät sinun nimeäsi avukseen huuda. > Siirry

      1Kor. 15:34 Raitistukaa oikealla tavalla,
      älkääkä syntiä tehkö;
      sillä niitä on,
      joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta.
      Teidän häpeäksenne minä tämän sanon. > Siirry

      Ef. 4:17 Sen minä siis sanon
      ja varoitan Herrassa:
      älkää enää vaeltako,
      niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa, > Siirry
      Ef. 4:18 nuo,
      jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään
      ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden
      ja sydämensä paatumuksen tähden, > Siirry
      Kol. 3:5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne:
      haureus,
      saastaisuus,
      kiihko,
      paha himo
      ja ahneus,
      joka on epäjumalanpalvelusta, > Siirry

      Biblia (1776)
      1Tess. 4:5 Ei himoin halauksissa niinkuin pakanat,
      jotka ei Jumalasta mitään tiedä,
      Vastaa alkuperäisee

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2032
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1569
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      150
      1505
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      127
      1007
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      112
      988
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      818
    Aihe