Pseudotieteen vaarallisuus

Rokoitevastaisuus joka on jo aiheuttanut kuolemia ympäri maailmaa juontaa juurensa pseudotieteelliseen tutkimukseen jonka takana oli lopulta halu tehdä rahaa patentoidulla rokotteella:

https://tieku.fi/laaketiede/laakkeet/tutkimusvilppi-pilasi-rokotteiden-maineen

Siksi kreationistien kuten ROTin harjoittama pseudotieteellisyys, tiedevastaisuus ja valheiden levitys on vähintään haitallisia.

24

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Muka tieteeseen perustuu myös rokotteiden turvallisuus, sitä ei pysty kukaan takaamaan eikä toteen näyttämään. Pitkän aikavälin tutkimusta niistä ei ole eikä voi olla, koska rokotteiden sisältö muuttuu vähintäänkin vuosittain. Rokotteiden sisältämät aineet ovat "liikesalaisuus" joten niissä voi olla myös sellaisia osasia jotka eivät liity mitenkään rokotteen pääkohteeseen, vaan niillä on muita tarkoitusperiä. En tuommoisia "sekoituksia" suoneeni laittaisi mistään hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muka tieteeseen perustuu myös rokotteiden turvallisuus, sitä ei pysty kukaan takaamaan eikä toteen näyttämään. Pitkän aikavälin tutkimusta niistä ei ole eikä voi olla, koska rokotteiden sisältö muuttuu vähintäänkin vuosittain. Rokotteiden sisältämät aineet ovat "liikesalaisuus" joten niissä voi olla myös sellaisia osasia jotka eivät liity mitenkään rokotteen pääkohteeseen, vaan niillä on muita tarkoitusperiä. En tuommoisia "sekoituksia" suoneeni laittaisi mistään hinnasta.

        Tyypillistä tietämätöntä salaliittohömppää. Eli jos nyt vaikka alkaisi levitä tappava pandemia johon olisi tehokas rokote, et ottaisi sitä "sekoitusta" mistään hinnasta eli kuolisitkin mieluummin? No, luonnonvalinta toimisi tuossakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muka tieteeseen perustuu myös rokotteiden turvallisuus, sitä ei pysty kukaan takaamaan eikä toteen näyttämään. Pitkän aikavälin tutkimusta niistä ei ole eikä voi olla, koska rokotteiden sisältö muuttuu vähintäänkin vuosittain. Rokotteiden sisältämät aineet ovat "liikesalaisuus" joten niissä voi olla myös sellaisia osasia jotka eivät liity mitenkään rokotteen pääkohteeseen, vaan niillä on muita tarkoitusperiä. En tuommoisia "sekoituksia" suoneeni laittaisi mistään hinnasta.

        Muutama virhe kommentissasi:
        -Ei rokotteita suoneen laiteta.
        -Rokotteiden turvallisuus on varsin hyvin toteen näytetty. Hyödyt ovat useita kertaluokkia haittoja suurempia.
        -Sikainfluensarokotteen sivuoire oli niin harvinainen, ettei se olisi tullut esiin millään muulla kuin massarokotuksilla. Sekin rokote pelasti paljon enemmän ihmishenkiä kuin mitä ihmisiä sairastui.
        -Influenssarokotteiden sisältö muuttuu vuosittain, koska kyseiset virukset mutatoituvat vuoden aikana. Kansallisen rokoteohjelman rokotteet eivät juurikaan muutu.
        -Ne "muut tarkoitusperät" ( kuten väitetty väestön laajamittainen sterilisaatio tai jopa väestön keinotekoinen vähentäminen sairastuttamalla) olisi paljon helpompi saada aikaan sekoittamalla niihin tähtääviä kemikaaleja esimerkiksi juomaveteen.

        Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Asenteesi vaarantaisi heidän turvallisuutensa. Rokotteet ovat olleet ylittämätön menestystarina lääketieteen historiassa. Täytyy olla melkoisen tietämätön vastustaessaan rokotuksia.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Muutama virhe kommentissasi:
        -Ei rokotteita suoneen laiteta.
        -Rokotteiden turvallisuus on varsin hyvin toteen näytetty. Hyödyt ovat useita kertaluokkia haittoja suurempia.
        -Sikainfluensarokotteen sivuoire oli niin harvinainen, ettei se olisi tullut esiin millään muulla kuin massarokotuksilla. Sekin rokote pelasti paljon enemmän ihmishenkiä kuin mitä ihmisiä sairastui.
        -Influenssarokotteiden sisältö muuttuu vuosittain, koska kyseiset virukset mutatoituvat vuoden aikana. Kansallisen rokoteohjelman rokotteet eivät juurikaan muutu.
        -Ne "muut tarkoitusperät" ( kuten väitetty väestön laajamittainen sterilisaatio tai jopa väestön keinotekoinen vähentäminen sairastuttamalla) olisi paljon helpompi saada aikaan sekoittamalla niihin tähtääviä kemikaaleja esimerkiksi juomaveteen.

        Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Asenteesi vaarantaisi heidän turvallisuutensa. Rokotteet ovat olleet ylittämätön menestystarina lääketieteen historiassa. Täytyy olla melkoisen tietämätön vastustaessaan rokotuksia.

        "-Influenssarokotteiden sisältö muuttuu vuosittain, koska kyseiset virukset mutatoituvat vuoden aikana. Kansallisen rokoteohjelman rokotteet eivät juurikaan muutu. "

        Tähän lisäisin, että jos jokainen viitsisi tuonkin rokotteen ottaa tuokaan virus ei pääsisi muuttumaan sairastuneissa henkilöissä vaan se saataisiin hävitettyä.


      • Anonyymi

        sama koskee myös psykiatria-vastaisuutta. tunnen montakin työtöntä jotka pitää psykiatriaa pseudo-tieteenä. myös eräs datanomi jonka tunnen oli hourahtanut tähän psykiatriavastaisuuteen

        tieteellinen fakta kuitenkin on että ilman psykiatriaa moni esim menehtyy itsemurhiin. neuronien toiminta on nykyään selitetty tieteellisesti, joten siinäkään ei mitään Raamattua tarvita


      • Anonyymi kirjoitti:

        sama koskee myös psykiatria-vastaisuutta. tunnen montakin työtöntä jotka pitää psykiatriaa pseudo-tieteenä. myös eräs datanomi jonka tunnen oli hourahtanut tähän psykiatriavastaisuuteen

        tieteellinen fakta kuitenkin on että ilman psykiatriaa moni esim menehtyy itsemurhiin. neuronien toiminta on nykyään selitetty tieteellisesti, joten siinäkään ei mitään Raamattua tarvita

        Psykiatriset potilaat taitavat olla kaikkein hoitovastaisimpia. Useat kieltävät hoidon tarpeen kokonaan, vaikka psyykkinen sairaus on jopa maallikolle ilmeinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama koskee myös psykiatria-vastaisuutta. tunnen montakin työtöntä jotka pitää psykiatriaa pseudo-tieteenä. myös eräs datanomi jonka tunnen oli hourahtanut tähän psykiatriavastaisuuteen

        tieteellinen fakta kuitenkin on että ilman psykiatriaa moni esim menehtyy itsemurhiin. neuronien toiminta on nykyään selitetty tieteellisesti, joten siinäkään ei mitään Raamattua tarvita

        datanomi ei ole pätevä arvostelemaan psykiatriaa ja tieteen ihmiskuvaa


    • Vaikka rokotteet onkin mm. ihmisen kannalta enimmäkseen hyödyllisiä, on flunssarokotteet enimmäkseen turhia.

      Varmasti löytyisi paljonkin merkittävämpiä ja elämänlaatua kohottavampia rokotteita kehitettäväksi.

      Itsellä tulee ensimmäiseksi mieleen hammasmätärokote. Hampaitten kunto kun on yhteydessä yleiskuntoon muutenkin.

      Voihan ollakin että hammaslääkärisalaliitto ankarasti vastustaisi hammasmätärokotetta, kuka tietää, siinähän menisi leipäpuu monelta.

      • Kyse ei ole flunssarokotteista, vaan inluessarokotteista joiden on todettu etenkin vanhuksille ja riskiryhmille olevan hyvinkin tarpeellisia. Taidan tässäkin luottaa enemmän lääketieteeseen kuin maallikkoihin. Itse olen muutamana viime vuotena hakenut rokoteen ja niin hakee suurin osa tuntemistani senioreista.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Kyse ei ole flunssarokotteista, vaan inluessarokotteista joiden on todettu etenkin vanhuksille ja riskiryhmille olevan hyvinkin tarpeellisia. Taidan tässäkin luottaa enemmän lääketieteeseen kuin maallikkoihin. Itse olen muutamana viime vuotena hakenut rokoteen ja niin hakee suurin osa tuntemistani senioreista.

        Flunssa = influenssa lyhemmin ilmaistuna. Sitten on muitakin hengitystietauteja aiheuttavia viruksia.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Flunssa = influenssa lyhemmin ilmaistuna. Sitten on muitakin hengitystietauteja aiheuttavia viruksia.

        Vetelet vähän liikaa mutkia suoraksi. Flunssa ei ole influenssa lyhyemmin ilmaistuna. Influenssaviruksia tunnetaan vain muodot A ja B , jotka kiertävät maailmalla palaten suunnilleen samoihin aikoihin vuodesta. Palatessaan ne ovat muuntuneet vuoden takaisista niin, että rokotetta joudutaan usein viilaamaan.
        Flunssaa aiheuttaa sen sijaan parisataa eri virusta, eikä sitä vastaan ole rokotetta.

        Duodecim:
        "Influenssa on influenssavirusten aiheuttama hengitystietulehdus. ...Influenssan oireet ovat hyvin samankaltaiset kuin flunssien eli nuhakuumeiden (ks. «Nuhakuume, flunssa»1), joita aiheuttaa pari sataa eri virusta. Influenssassa oireet, erityisesti kuume ja lihassäryt, ovat keskimäärin kuitenkin ankarammat. ..
        Vuosittaisen kausi-influenssan aallossa todetaan Suomessa kuitenkin noin 500 "ylimääräistä" kuolemaa "


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Flunssa = influenssa lyhemmin ilmaistuna. Sitten on muitakin hengitystietauteja aiheuttavia viruksia.

        Flunssa ja influenssa ovat aivan eri asioita ...


      • kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Flunssa ja influenssa ovat aivan eri asioita ...

        Teidän murteessa voivat ollakin.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Teidän murteessa voivat ollakin.

        ... Joo, ja lääketieteessä.


    • Lääkärikeskus Aava:

      "Kausi-influenssa on helposti ihmisestä toiseen tarttuva tauti. Influenssaa vastaan on käytössä rokote, jonka koostumusta vaihdellaan vuosittain virustyyppien mukaan...Influenssan hoitoon on olemassa viruslääkkeitä, jotka helpottavat taudin oireita ja lyhentävät taudin kestoa, jos hoito päästään aloittamaan 1-2 päivän kuluessa ensioireista. Flunssan voi aiheuttaa noin 200 eri virusta eikä siihen ole “täsmälääkettä”, vaan hoito on edelleenkin vain oireita lievittävää.”

    • https://en.wikipedia.org/wiki/Caries_vaccine

      "Intrinsic difficulties in developing it, coupled with lack of strong economic interests, are the reasons why no such vaccine is commercially available as of 2018."

      Aivan uskomatonta ettei muka olisi taloudellista merkitystä hammasmätärokotteella.

      Kyllä nyt täytyy olla hammasharjateollisuudella yms. joku salaliitto tässä.

      • Anonyymi

        Joo asukaa vaan "suur kaupungeissa" ja pelätkää pandemiaa. Ensimmäisenä kuolevat suurkaupunkien asukkaat ja kenties pienempienkien kaupunkien, missä vaan on tarpeeksi populaa lähekkäin. Kaupungistumisen ongelma tämäkin, mutta onneksi se vaikuttaa myös nopeiten liikakansoituksen oikaisemiseen eli on ihmiskunnalla vielä toivoa.


      • "Aivan uskomatonta ettei muka olisi taloudellista merkitystä hammasmätärokotteella."

        Reikiintyneet hampaat eivät aiheuta kovinkaan suurta määrää sairauspoissaoloja. Sen sijaan niiden hoitaminen tuo monille leipää pöytään.


    • Anonyymi

      Jos oletettu pandemia joskus pääsee valloilleen, niin silloin on turha odotella rokotteita. Niitä ei ole eikä tule, ellei tartunnan aiheuttaja ole ollut tiedossa vähintään viisi vuotta. "Uusi pandemian aiheuttaja" joka "vahingossa" karkaa jostain laboratoriosta.....miten siihen voi varautua rokottein?

      • Anonyymi

        Eivät pandemiat tähänkään asti ole labroista karanneet, jos et sitten pidä luontoa labrana. Liikaa salalittosivustoja ja liian vähän asiaa.

        Kyse ei tarvitse olla uudesta tartunnan aiheuttajasta, vaan esimerkisi vanha kunnon lintuinfluenssa, joka mutatoituu niin, että se tarttuu ärhäkkäästi pisaratartuntana.
        Myös kausi-influenssa voi kehittyä tappavaksi, kuten kävi Espaniantaudin kohdalla. Kyse oli A tyypin alatyyppi H1N1, joka oli mutantoitunut erittäin tarttuvaksi ja jopa 3% tartunnan saaneista kuoli. Suomessa tauti vaati n. 25 000 kuolonuhria ja maailmalla kymmeniä miljoonia.
        Nykyään sille saataisiin nopeasti rokote.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät pandemiat tähänkään asti ole labroista karanneet, jos et sitten pidä luontoa labrana. Liikaa salalittosivustoja ja liian vähän asiaa.

        Kyse ei tarvitse olla uudesta tartunnan aiheuttajasta, vaan esimerkisi vanha kunnon lintuinfluenssa, joka mutatoituu niin, että se tarttuu ärhäkkäästi pisaratartuntana.
        Myös kausi-influenssa voi kehittyä tappavaksi, kuten kävi Espaniantaudin kohdalla. Kyse oli A tyypin alatyyppi H1N1, joka oli mutantoitunut erittäin tarttuvaksi ja jopa 3% tartunnan saaneista kuoli. Suomessa tauti vaati n. 25 000 kuolonuhria ja maailmalla kymmeniä miljoonia.
        Nykyään sille saataisiin nopeasti rokote.

        On sellaistakin tietoa ettei itse influenssa tappanut vaan hoito - aspiriini, joka nykyään on ehdottomasti kielletty influenssan hoidossa.

        https://www.nytimes.com/2009/10/13/health/13aspirin.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät pandemiat tähänkään asti ole labroista karanneet, jos et sitten pidä luontoa labrana. Liikaa salalittosivustoja ja liian vähän asiaa.

        Kyse ei tarvitse olla uudesta tartunnan aiheuttajasta, vaan esimerkisi vanha kunnon lintuinfluenssa, joka mutatoituu niin, että se tarttuu ärhäkkäästi pisaratartuntana.
        Myös kausi-influenssa voi kehittyä tappavaksi, kuten kävi Espaniantaudin kohdalla. Kyse oli A tyypin alatyyppi H1N1, joka oli mutantoitunut erittäin tarttuvaksi ja jopa 3% tartunnan saaneista kuoli. Suomessa tauti vaati n. 25 000 kuolonuhria ja maailmalla kymmeniä miljoonia.
        Nykyään sille saataisiin nopeasti rokote.

        Lisää aspiriinista, tuosta kamalasta myrkystä.

        https://academic.oup.com/cid/article/49/9/1405/301441



    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      78
      2287
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      136
      1464
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      152
      1169
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1003
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      372
      921
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe