Pseudotieteen vaarallisuus

Rokoitevastaisuus joka on jo aiheuttanut kuolemia ympäri maailmaa juontaa juurensa pseudotieteelliseen tutkimukseen jonka takana oli lopulta halu tehdä rahaa patentoidulla rokotteella:

https://tieku.fi/laaketiede/laakkeet/tutkimusvilppi-pilasi-rokotteiden-maineen

Siksi kreationistien kuten ROTin harjoittama pseudotieteellisyys, tiedevastaisuus ja valheiden levitys on vähintään haitallisia.

24

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Muka tieteeseen perustuu myös rokotteiden turvallisuus, sitä ei pysty kukaan takaamaan eikä toteen näyttämään. Pitkän aikavälin tutkimusta niistä ei ole eikä voi olla, koska rokotteiden sisältö muuttuu vähintäänkin vuosittain. Rokotteiden sisältämät aineet ovat "liikesalaisuus" joten niissä voi olla myös sellaisia osasia jotka eivät liity mitenkään rokotteen pääkohteeseen, vaan niillä on muita tarkoitusperiä. En tuommoisia "sekoituksia" suoneeni laittaisi mistään hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muka tieteeseen perustuu myös rokotteiden turvallisuus, sitä ei pysty kukaan takaamaan eikä toteen näyttämään. Pitkän aikavälin tutkimusta niistä ei ole eikä voi olla, koska rokotteiden sisältö muuttuu vähintäänkin vuosittain. Rokotteiden sisältämät aineet ovat "liikesalaisuus" joten niissä voi olla myös sellaisia osasia jotka eivät liity mitenkään rokotteen pääkohteeseen, vaan niillä on muita tarkoitusperiä. En tuommoisia "sekoituksia" suoneeni laittaisi mistään hinnasta.

        Tyypillistä tietämätöntä salaliittohömppää. Eli jos nyt vaikka alkaisi levitä tappava pandemia johon olisi tehokas rokote, et ottaisi sitä "sekoitusta" mistään hinnasta eli kuolisitkin mieluummin? No, luonnonvalinta toimisi tuossakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muka tieteeseen perustuu myös rokotteiden turvallisuus, sitä ei pysty kukaan takaamaan eikä toteen näyttämään. Pitkän aikavälin tutkimusta niistä ei ole eikä voi olla, koska rokotteiden sisältö muuttuu vähintäänkin vuosittain. Rokotteiden sisältämät aineet ovat "liikesalaisuus" joten niissä voi olla myös sellaisia osasia jotka eivät liity mitenkään rokotteen pääkohteeseen, vaan niillä on muita tarkoitusperiä. En tuommoisia "sekoituksia" suoneeni laittaisi mistään hinnasta.

        Muutama virhe kommentissasi:
        -Ei rokotteita suoneen laiteta.
        -Rokotteiden turvallisuus on varsin hyvin toteen näytetty. Hyödyt ovat useita kertaluokkia haittoja suurempia.
        -Sikainfluensarokotteen sivuoire oli niin harvinainen, ettei se olisi tullut esiin millään muulla kuin massarokotuksilla. Sekin rokote pelasti paljon enemmän ihmishenkiä kuin mitä ihmisiä sairastui.
        -Influenssarokotteiden sisältö muuttuu vuosittain, koska kyseiset virukset mutatoituvat vuoden aikana. Kansallisen rokoteohjelman rokotteet eivät juurikaan muutu.
        -Ne "muut tarkoitusperät" ( kuten väitetty väestön laajamittainen sterilisaatio tai jopa väestön keinotekoinen vähentäminen sairastuttamalla) olisi paljon helpompi saada aikaan sekoittamalla niihin tähtääviä kemikaaleja esimerkiksi juomaveteen.

        Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Asenteesi vaarantaisi heidän turvallisuutensa. Rokotteet ovat olleet ylittämätön menestystarina lääketieteen historiassa. Täytyy olla melkoisen tietämätön vastustaessaan rokotuksia.


      • Anonyymi
        agnoskepo kirjoitti:

        Muutama virhe kommentissasi:
        -Ei rokotteita suoneen laiteta.
        -Rokotteiden turvallisuus on varsin hyvin toteen näytetty. Hyödyt ovat useita kertaluokkia haittoja suurempia.
        -Sikainfluensarokotteen sivuoire oli niin harvinainen, ettei se olisi tullut esiin millään muulla kuin massarokotuksilla. Sekin rokote pelasti paljon enemmän ihmishenkiä kuin mitä ihmisiä sairastui.
        -Influenssarokotteiden sisältö muuttuu vuosittain, koska kyseiset virukset mutatoituvat vuoden aikana. Kansallisen rokoteohjelman rokotteet eivät juurikaan muutu.
        -Ne "muut tarkoitusperät" ( kuten väitetty väestön laajamittainen sterilisaatio tai jopa väestön keinotekoinen vähentäminen sairastuttamalla) olisi paljon helpompi saada aikaan sekoittamalla niihin tähtääviä kemikaaleja esimerkiksi juomaveteen.

        Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Asenteesi vaarantaisi heidän turvallisuutensa. Rokotteet ovat olleet ylittämätön menestystarina lääketieteen historiassa. Täytyy olla melkoisen tietämätön vastustaessaan rokotuksia.

        "-Influenssarokotteiden sisältö muuttuu vuosittain, koska kyseiset virukset mutatoituvat vuoden aikana. Kansallisen rokoteohjelman rokotteet eivät juurikaan muutu. "

        Tähän lisäisin, että jos jokainen viitsisi tuonkin rokotteen ottaa tuokaan virus ei pääsisi muuttumaan sairastuneissa henkilöissä vaan se saataisiin hävitettyä.


      • Anonyymi

        sama koskee myös psykiatria-vastaisuutta. tunnen montakin työtöntä jotka pitää psykiatriaa pseudo-tieteenä. myös eräs datanomi jonka tunnen oli hourahtanut tähän psykiatriavastaisuuteen

        tieteellinen fakta kuitenkin on että ilman psykiatriaa moni esim menehtyy itsemurhiin. neuronien toiminta on nykyään selitetty tieteellisesti, joten siinäkään ei mitään Raamattua tarvita


      • Anonyymi kirjoitti:

        sama koskee myös psykiatria-vastaisuutta. tunnen montakin työtöntä jotka pitää psykiatriaa pseudo-tieteenä. myös eräs datanomi jonka tunnen oli hourahtanut tähän psykiatriavastaisuuteen

        tieteellinen fakta kuitenkin on että ilman psykiatriaa moni esim menehtyy itsemurhiin. neuronien toiminta on nykyään selitetty tieteellisesti, joten siinäkään ei mitään Raamattua tarvita

        Psykiatriset potilaat taitavat olla kaikkein hoitovastaisimpia. Useat kieltävät hoidon tarpeen kokonaan, vaikka psyykkinen sairaus on jopa maallikolle ilmeinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sama koskee myös psykiatria-vastaisuutta. tunnen montakin työtöntä jotka pitää psykiatriaa pseudo-tieteenä. myös eräs datanomi jonka tunnen oli hourahtanut tähän psykiatriavastaisuuteen

        tieteellinen fakta kuitenkin on että ilman psykiatriaa moni esim menehtyy itsemurhiin. neuronien toiminta on nykyään selitetty tieteellisesti, joten siinäkään ei mitään Raamattua tarvita

        datanomi ei ole pätevä arvostelemaan psykiatriaa ja tieteen ihmiskuvaa


    • Vaikka rokotteet onkin mm. ihmisen kannalta enimmäkseen hyödyllisiä, on flunssarokotteet enimmäkseen turhia.

      Varmasti löytyisi paljonkin merkittävämpiä ja elämänlaatua kohottavampia rokotteita kehitettäväksi.

      Itsellä tulee ensimmäiseksi mieleen hammasmätärokote. Hampaitten kunto kun on yhteydessä yleiskuntoon muutenkin.

      Voihan ollakin että hammaslääkärisalaliitto ankarasti vastustaisi hammasmätärokotetta, kuka tietää, siinähän menisi leipäpuu monelta.

      • Kyse ei ole flunssarokotteista, vaan inluessarokotteista joiden on todettu etenkin vanhuksille ja riskiryhmille olevan hyvinkin tarpeellisia. Taidan tässäkin luottaa enemmän lääketieteeseen kuin maallikkoihin. Itse olen muutamana viime vuotena hakenut rokoteen ja niin hakee suurin osa tuntemistani senioreista.


      • agnoskepo kirjoitti:

        Kyse ei ole flunssarokotteista, vaan inluessarokotteista joiden on todettu etenkin vanhuksille ja riskiryhmille olevan hyvinkin tarpeellisia. Taidan tässäkin luottaa enemmän lääketieteeseen kuin maallikkoihin. Itse olen muutamana viime vuotena hakenut rokoteen ja niin hakee suurin osa tuntemistani senioreista.

        Flunssa = influenssa lyhemmin ilmaistuna. Sitten on muitakin hengitystietauteja aiheuttavia viruksia.


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Flunssa = influenssa lyhemmin ilmaistuna. Sitten on muitakin hengitystietauteja aiheuttavia viruksia.

        Vetelet vähän liikaa mutkia suoraksi. Flunssa ei ole influenssa lyhyemmin ilmaistuna. Influenssaviruksia tunnetaan vain muodot A ja B , jotka kiertävät maailmalla palaten suunnilleen samoihin aikoihin vuodesta. Palatessaan ne ovat muuntuneet vuoden takaisista niin, että rokotetta joudutaan usein viilaamaan.
        Flunssaa aiheuttaa sen sijaan parisataa eri virusta, eikä sitä vastaan ole rokotetta.

        Duodecim:
        "Influenssa on influenssavirusten aiheuttama hengitystietulehdus. ...Influenssan oireet ovat hyvin samankaltaiset kuin flunssien eli nuhakuumeiden (ks. «Nuhakuume, flunssa»1), joita aiheuttaa pari sataa eri virusta. Influenssassa oireet, erityisesti kuume ja lihassäryt, ovat keskimäärin kuitenkin ankarammat. ..
        Vuosittaisen kausi-influenssan aallossa todetaan Suomessa kuitenkin noin 500 "ylimääräistä" kuolemaa "


      • kekek-kekek kirjoitti:

        Flunssa = influenssa lyhemmin ilmaistuna. Sitten on muitakin hengitystietauteja aiheuttavia viruksia.

        Flunssa ja influenssa ovat aivan eri asioita ...


      • kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Flunssa ja influenssa ovat aivan eri asioita ...

        Teidän murteessa voivat ollakin.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Teidän murteessa voivat ollakin.

        ... Joo, ja lääketieteessä.


    • Lääkärikeskus Aava:

      "Kausi-influenssa on helposti ihmisestä toiseen tarttuva tauti. Influenssaa vastaan on käytössä rokote, jonka koostumusta vaihdellaan vuosittain virustyyppien mukaan...Influenssan hoitoon on olemassa viruslääkkeitä, jotka helpottavat taudin oireita ja lyhentävät taudin kestoa, jos hoito päästään aloittamaan 1-2 päivän kuluessa ensioireista. Flunssan voi aiheuttaa noin 200 eri virusta eikä siihen ole “täsmälääkettä”, vaan hoito on edelleenkin vain oireita lievittävää.”

    • https://en.wikipedia.org/wiki/Caries_vaccine

      "Intrinsic difficulties in developing it, coupled with lack of strong economic interests, are the reasons why no such vaccine is commercially available as of 2018."

      Aivan uskomatonta ettei muka olisi taloudellista merkitystä hammasmätärokotteella.

      Kyllä nyt täytyy olla hammasharjateollisuudella yms. joku salaliitto tässä.

      • Anonyymi

        Joo asukaa vaan "suur kaupungeissa" ja pelätkää pandemiaa. Ensimmäisenä kuolevat suurkaupunkien asukkaat ja kenties pienempienkien kaupunkien, missä vaan on tarpeeksi populaa lähekkäin. Kaupungistumisen ongelma tämäkin, mutta onneksi se vaikuttaa myös nopeiten liikakansoituksen oikaisemiseen eli on ihmiskunnalla vielä toivoa.


      • "Aivan uskomatonta ettei muka olisi taloudellista merkitystä hammasmätärokotteella."

        Reikiintyneet hampaat eivät aiheuta kovinkaan suurta määrää sairauspoissaoloja. Sen sijaan niiden hoitaminen tuo monille leipää pöytään.


    • Anonyymi

      Jos oletettu pandemia joskus pääsee valloilleen, niin silloin on turha odotella rokotteita. Niitä ei ole eikä tule, ellei tartunnan aiheuttaja ole ollut tiedossa vähintään viisi vuotta. "Uusi pandemian aiheuttaja" joka "vahingossa" karkaa jostain laboratoriosta.....miten siihen voi varautua rokottein?

      • Anonyymi

        Eivät pandemiat tähänkään asti ole labroista karanneet, jos et sitten pidä luontoa labrana. Liikaa salalittosivustoja ja liian vähän asiaa.

        Kyse ei tarvitse olla uudesta tartunnan aiheuttajasta, vaan esimerkisi vanha kunnon lintuinfluenssa, joka mutatoituu niin, että se tarttuu ärhäkkäästi pisaratartuntana.
        Myös kausi-influenssa voi kehittyä tappavaksi, kuten kävi Espaniantaudin kohdalla. Kyse oli A tyypin alatyyppi H1N1, joka oli mutantoitunut erittäin tarttuvaksi ja jopa 3% tartunnan saaneista kuoli. Suomessa tauti vaati n. 25 000 kuolonuhria ja maailmalla kymmeniä miljoonia.
        Nykyään sille saataisiin nopeasti rokote.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät pandemiat tähänkään asti ole labroista karanneet, jos et sitten pidä luontoa labrana. Liikaa salalittosivustoja ja liian vähän asiaa.

        Kyse ei tarvitse olla uudesta tartunnan aiheuttajasta, vaan esimerkisi vanha kunnon lintuinfluenssa, joka mutatoituu niin, että se tarttuu ärhäkkäästi pisaratartuntana.
        Myös kausi-influenssa voi kehittyä tappavaksi, kuten kävi Espaniantaudin kohdalla. Kyse oli A tyypin alatyyppi H1N1, joka oli mutantoitunut erittäin tarttuvaksi ja jopa 3% tartunnan saaneista kuoli. Suomessa tauti vaati n. 25 000 kuolonuhria ja maailmalla kymmeniä miljoonia.
        Nykyään sille saataisiin nopeasti rokote.

        On sellaistakin tietoa ettei itse influenssa tappanut vaan hoito - aspiriini, joka nykyään on ehdottomasti kielletty influenssan hoidossa.

        https://www.nytimes.com/2009/10/13/health/13aspirin.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät pandemiat tähänkään asti ole labroista karanneet, jos et sitten pidä luontoa labrana. Liikaa salalittosivustoja ja liian vähän asiaa.

        Kyse ei tarvitse olla uudesta tartunnan aiheuttajasta, vaan esimerkisi vanha kunnon lintuinfluenssa, joka mutatoituu niin, että se tarttuu ärhäkkäästi pisaratartuntana.
        Myös kausi-influenssa voi kehittyä tappavaksi, kuten kävi Espaniantaudin kohdalla. Kyse oli A tyypin alatyyppi H1N1, joka oli mutantoitunut erittäin tarttuvaksi ja jopa 3% tartunnan saaneista kuoli. Suomessa tauti vaati n. 25 000 kuolonuhria ja maailmalla kymmeniä miljoonia.
        Nykyään sille saataisiin nopeasti rokote.

        Lisää aspiriinista, tuosta kamalasta myrkystä.

        https://academic.oup.com/cid/article/49/9/1405/301441



    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe