Hajottavat suuntaukset, olemmeko nielleet valtavan valheen?

eli Yun (taivaallinen mies/veli taivaallinen) kertoo elämänkerrassaan siitä kun ulkomaalaiset uskovat antavat avustuksia kiinan kotiseurakunnille. Alkuun homma on siunaukseksi, raamatut tulivat tarpeeseen. Mutta ongelmat alkoivat, kun ulkomaiset veljet alkoivat laittaa raamattujen mukana myös muuta "kristilistä kirjallisuutta". Aiemmin yhteen hiileen puhaltaneet kotiseurakunnat alkoivat omaksua erillaisia painotuksia/suuntauksia uskonelämäänsä, joka lopulta jakoi seurakunnan erillisiin opinsuuntiin ja kiistelemään keskenään kenen sanantulkinta on oikein ja kenen ei.

Yun yhdessä muiden johtajien kanssa onnistui myöhemmin elvyttää yhteyden seurakuntien välille (ainakin osittain) mutta Yunin mukaan heillä oli noin 15v jakso, jolloin yhteyden kokemisen/yhdessä tekemisen sijaan eriydyttiin ja omaksuttiin pelastuksen ja kristinuskon ytimen ulkopuolelle jääviä opetuksia jotka tekivät suurta tuhoa kiinan kotiseurakunnille.

Kysymykseni kuuluu, Olemmeko suomen lintukodossamme samassa tilanteessa (mutta huomattavasti syvemmällä) opinsuuntiemme kanssa?

Kauaa ei tarvitse tätäkään palstaa lukea kun törmää "oikeassa oleviin" uskoviin, jotka tuomitesevat toisten uudestisyntyneiden Jumalanlasten opinsuunnan alimpaan helvettiin ja uskovat siinä samalla.
Onko luterilasuus/helluntailaisuus/vapaakirkolliset ym lohkot ja lahkot yksi paholaisen onnistuneimpia suunnitelmia riisua uskovat yhteydenaseesta jonka Jeesus meille antoi. "Että he olisivat yhtä"

Jos joku pyrkii näitä (ei pelastuksen kannalta välttämättömiä) rajaaitoja purkamaan niin alta aikayksikön täällä (ja muualla) tarjotaan tälle henkilölle rauhantekijänviitan sijasta harhaoppisyytöksiä ja eksyttäjänmainetta.

NYT RIITTÄÄ, sisaret ja Veljet, on viimein aika lopettaa toissijaisista asioista kiisteleminen ja sen sijaan etsiä yhdessä Herran kasvoja ja Hänen tahtoaan niin lapsiaan kuin koko suomenkansaa kohtaan.
Lopetetaan arvostelu ja kiistely, luovutaan oikeaopisuudestamme ja siunataan toinen toisiamme.
Meidän Jumalamme ON Rakkaus,

0

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
        Tampere
        133
        2374
      2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
        Maailman menoa
        345
        1865
      3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
        Puolanka
        40
        1547
      4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
        Puolanka
        31
        1363
      5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
        Ikävä
        28
        1300
      6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
        Ikävä
        94
        1183
      7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
        Ikävä
        54
        1153
      8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
        Hindulaisuus
        327
        897
      9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
        Ikävä
        104
        840
      10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
        Ikävä
        53
        752
      Aihe