Raamattu ei puhu mitään teologiasta. Jumala on antanut Sanansa seurakunnille ja on käskenyt julistaa evankeliumia ihmisille. Saatana on keksinyt teologian.
Saatana on mielissään, kun hän saa teologioiden avulla usutetua ihmiset toistensa kimppuun.Suomessakin luterilaiset ovat jopa tappaneet helluntailaisia, koska helluntailaiset ovat loukanneet heidän teologiaansa kieltäytymällä kastamasta lapsia pakanallisella luterilaisella kasteella.
Teologiat rakennetaan aina jonkin seurakunnallisen harhan ympärille ja sen pönkittämiseksi. Menestysteologia on rakennettu mammonanpalvonnan ympärille, luterilainen teologia on rakennettu lapsikasteen ympärille. Teologioiden tarkoitus ei ole etsiä totuutta tai miellyttää Jumalaa. Ne miellyttävät Saatanaa.
Jumala antoi Sanansa, Saatana keksi teologian
53
106
Vastaukset
- Anonyymi
Saatana on kristinuskon tärkein jumala.
1. Jos Saatana jumalaa ei olisi, niin Jumala niminen jumala olisi kovin toisenlainen.
2. Saatana on niin tärkeä jumala kristitylle, että hän uhmaa Jumalaa ja Jumalan tärkeintä käskyä olla pitämästä muita jumalia.Saatana on antiikin aikainen ja sitä vanhemman ajan hahmo ja taikauskoa. Silloinhan kuviteltiin kaikki onnettomuudet jonkin hahmon teoiksi.
Sinullakin on teologiasi. Esität sen kirjoituksessasi.
Pyhä Henki on lukemani mukaan kolmesti maskuliininen, eli se on yhtä kuin Hermes, Hermes Trismegistos.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hermes_Trismegistos"Tutkielma kahdeksannesta ja yhdeksännestä on hermeettiseen traditioon kuuluva tutkielma, joka tunnetaan Nag Hammadin kirjastosta (koodeksi VI, kirja 6). Se on kirjoitettu alun perin kreikaksi todennäköisesti Egyptissä ja ajoitettu noin vuosiin 150-255. Kirjoituksen opetukset on laitettu Hermes Trismegistoksen nimiin. Kirjoituksessa on yhtäläisyyksiä keskiplatonistisen Albinoksen, Galenoksen opettajan, ajatteluun.
Tutkielma on kirjoitettu vuoropuheluksi opettajan ja oppilaan välillä. Opettaja, jota oppilas kutsuu nimellä "Isä Trismegistos", opastaa oppilasta nousemaan korkeampaan henkiseen tietämykseen löytämällä tietämys ja voima sisältä itsestään. Tutkielman nimi viittaa taivaan kahdeksanteen ja yhdeksänteen kehään, jotka opettaja ja oppilas rukoilevat oppilaan saavuttavan seuraavaksi."- Anonyymi
Mihin linkki on tuohon laittamaasi tekstiin - tuo, joho laitoit linkin kertoo näin:
<<Hermes Trismegistos (m.kreik. Ἑρμῆς ὁ Τρισμέγιστος, Hermēs ho Trismegistos, ”Hermes kolmesti-suurin”) oli synkretistinen jumala, jossa yhdistyivät kreikkalaisen taruston Hermes ja egyptiläisen taruston Thot.[1] Molemmat olivat omissa mytologioissaan kirjoituksen ja taikuuden jumalia, jotka ohjasivat sieluja tuonpuoleiseen. Heidät rinnastettiin samaksi jumalaksi erityisesti hellenistisessä Egyptissä.
Samaa nimeä käytetään myös pseudepigrafisesta kirjoittajasta, joka on kirjoittanut 42 kirjaa käsittävän teoksen nimeltä Hermetica. Kyseessä ei ole historiallinen henkilö vaan joukko egyptiläisiä kirjoittajia. Teos on kirjoitettu joskus vuosien 300 eaa. ja 100 jaa. välillä, ja se on tullut tunnetuksi vuosina 100–200, mutta myöhemmin sen yleisesti uskottiin olevan peräisin Mooseksen ajan Egyptistä.[1][2] Teoksesta on jäljellä 17 kreikankielistä osaa, niin sanottu Corpus Hermeticum.
1500-luvun lopulla kiinnostus teokseen heräsi uudelleen Italiassa, ja tuolloin syntyi hermetismin nimellä kulkenut okkultistinen liike. Suuri osa keskiajan ja nykyajan magiasta perustuu hermeettisiin teoksiin.<<
Saatanaa tuskin on olemassa, mutta tässä perusasiat teologiasta, kun tuntuvat olevan tavattoman epäselviä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Teologia- Anonyymi
Ateistien mielipiteet Saatanan tai Jumalankaan olemassaolosta ova t kyllä tulleet ilmi jo miljoona kertaa tällä palstalla. Minua kiinnostaisi enemmän luterilaisten uskovaisten mielipiteet.
- Anonyymi
Ei heitä ole tällä palstalla koska heitä ei taida olla olemassakaan.....
- Anonyymi
Älkää epäilkö kristitylle Saatanaa.
Saatana on kristitylle tärkein jumala.
Jumalakin kieltää käskyistään tärkeimmässä pitämästä muita jumalia, mutta kristitty pitää kuitenkin Saatanaa jumalanaan ja kiroaa mahtavan Saatanansa nimiin eri tavalla ajattelevat.
Kristityn viha on suurempi kuin Jumalan käskyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei heitä ole tällä palstalla koska heitä ei taida olla olemassakaan.....
Ovatko ateistit sitten luterilaisen kirkon korkeinta aatelia.
- Anonyymi
"Raamattu ei puhu mitään teologiasta. Jumala on antanut Sanansa seurakunnille ja on käskenyt julistaa evankeliumia ihmisille. Saatana on keksinyt teologian."
Jumalan kirjoitettua Sanaa on vain yksi!
Tulkintoja eli teologioita on miljoonia!- Anonyymi
Niin on miljoonia tulkintoja joka makuun ja ne kaikki ovat Saatanan lahja teologeille.
- Anonyymi
Niin... Kyllähän esimerkiksi Patmos on äärimmäisen epäilyttävä... Ymmärrän avaajaa.
- Anonyymi
Niin mutta ymmärrätkö avausta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta ymmärrätkö avausta?
"Raamattu ei puhu mitään teologiasta. Jumala on antanut Sanansa seurakunnille ja on käskenyt julistaa evankeliumia ihmisille." Avauksen ensimmäinen lause on täysin epäymmärrettävä, käsittämätön, koskapa jo juutalaisuudessa on ollut teologia, oppi Jumalasta. Kirjanoppineet olivat sen ajan jumaluusoppineita, teologeja, joten ei mitään uutta. Jo alkukirkosta lähtien kristityt alkoivat tarkentaa oppiaan eli loivat sitä teologiaa käytännön tasolla ja kirkon teologia tarkentui 200- 300 luvuilla. Luterilaisessa teologiassa on viisi tieteenalaa (eksegetiikka, kirkkohistoria, käytännöllinen teologia, systemaattinen teologia sekä uskontotiede. Jopa ns. vapailla suunnilla on teologiansa, vaikka siitä ei puhuta eikä sitä juurikaan käsitetä samalla tasolla kuin kirkkomme tekevät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Raamattu ei puhu mitään teologiasta. Jumala on antanut Sanansa seurakunnille ja on käskenyt julistaa evankeliumia ihmisille." Avauksen ensimmäinen lause on täysin epäymmärrettävä, käsittämätön, koskapa jo juutalaisuudessa on ollut teologia, oppi Jumalasta. Kirjanoppineet olivat sen ajan jumaluusoppineita, teologeja, joten ei mitään uutta. Jo alkukirkosta lähtien kristityt alkoivat tarkentaa oppiaan eli loivat sitä teologiaa käytännön tasolla ja kirkon teologia tarkentui 200- 300 luvuilla. Luterilaisessa teologiassa on viisi tieteenalaa (eksegetiikka, kirkkohistoria, käytännöllinen teologia, systemaattinen teologia sekä uskontotiede. Jopa ns. vapailla suunnilla on teologiansa, vaikka siitä ei puhuta eikä sitä juurikaan käsitetä samalla tasolla kuin kirkkomme tekevät.
Sinä olet ymmärtänyt asiat täysin väärin. Juutalaisilla oli Jumala mutta heillä ei ollut oppia Jumalasta. Vanha Testamentti ei puhu kirjanoppineista ollenkaan. Eikä fariseuksista.
Vaikka juutalaisilla olisi ollut mitä tahansa teologiaa, ei se ole puolustus teologialle. Juutalaiset tekivät vain saman virheen kuin nykyajan teologit.
Jumala ei missään vaiheessa määrännyt juutalaisia harrastamaan teologiaa. Teologiaa syntyi vasta sitten, kun juurtalaiset olivat hyljänneet Jumalan ja lähteneet omille teilleen, joita he puolustivat sitten teologiansa avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet ymmärtänyt asiat täysin väärin. Juutalaisilla oli Jumala mutta heillä ei ollut oppia Jumalasta. Vanha Testamentti ei puhu kirjanoppineista ollenkaan. Eikä fariseuksista.
Vaikka juutalaisilla olisi ollut mitä tahansa teologiaa, ei se ole puolustus teologialle. Juutalaiset tekivät vain saman virheen kuin nykyajan teologit.
Jumala ei missään vaiheessa määrännyt juutalaisia harrastamaan teologiaa. Teologiaa syntyi vasta sitten, kun juurtalaiset olivat hyljänneet Jumalan ja lähteneet omille teilleen, joita he puolustivat sitten teologiansa avulla.Ihan selvyyden vuoksi kysyn, mitä sinä ymmärrät sanalla teologia? Jokaisella uskonnolla kun on teologiansa, käsitys uskontonsa jumaluudesta eli jollakin tavalla järjestelmällistä jumalan ja jumalaan liittyvien aiheiden tutkimusta, tiedon hakemista siitä, mikä ja millainen jumalansa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan selvyyden vuoksi kysyn, mitä sinä ymmärrät sanalla teologia? Jokaisella uskonnolla kun on teologiansa, käsitys uskontonsa jumaluudesta eli jollakin tavalla järjestelmällistä jumalan ja jumalaan liittyvien aiheiden tutkimusta, tiedon hakemista siitä, mikä ja millainen jumalansa on.
Oleellista ei nyt ole se, miten minä ymmärrän teologian vaan se on oleellista, pitääkö Jumala tärkeänä teologiaa seurakunnalle ja pitääkö seurakunnan muodostaa itselleen ihmisopeista koostuva oppi-ja sääntökokoelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oleellista ei nyt ole se, miten minä ymmärrän teologian vaan se on oleellista, pitääkö Jumala tärkeänä teologiaa seurakunnalle ja pitääkö seurakunnan muodostaa itselleen ihmisopeista koostuva oppi-ja sääntökokoelma.
Jumala ei tarvitsekaan teologiaa. Mutta jokainen ryhmä muodostaa oman teologiansa, halusi tai ei. Teologia ei ole uskomista, vaan sen uskon tarkastelua sisältä ja ulkoapäin. Jo se, että ryhmä ei halua ihmisopeista koostuvaa oppi-ja sääntökokoelmaa, on ryhmän teologiaa. Teologiaan ei voi uskoa. Teologia ei ole uskomusjärjestelmä, vaan sen otsikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei tarvitsekaan teologiaa. Mutta jokainen ryhmä muodostaa oman teologiansa, halusi tai ei. Teologia ei ole uskomista, vaan sen uskon tarkastelua sisältä ja ulkoapäin. Jo se, että ryhmä ei halua ihmisopeista koostuvaa oppi-ja sääntökokoelmaa, on ryhmän teologiaa. Teologiaan ei voi uskoa. Teologia ei ole uskomusjärjestelmä, vaan sen otsikko.
"Teologia ei ole uskomista, vaan sen uskon tarkastelua sisältä ja ulkoapäin."
Eli paholaisen palvontaa on teologia! Anonyymi kirjoitti:
"Teologia ei ole uskomista, vaan sen uskon tarkastelua sisältä ja ulkoapäin."
Eli paholaisen palvontaa on teologia!"Eli paholaisen palvontaa on teologia! "
Myös tuo lauseesi on teologiaa. Se on sinun teologiaasi.
Tietysti kannattaisi syventää sitä, jotta syntyisi teologinen keskustelu aiheesta, eikä pelkkiä tokaisuja.- Anonyymi
Teologia oli määritelty kyllä tutkimukseksi, mutta jos tarkoitetaan uskontoa, jota teologia tutkii, ja edellä on väite, että se on paholaisen palvontaa, niin määritelmä on oikea, koska oppirakennelmaltaan tehtynä palvontamenoin ja riitein uskonnossa on kyse okkultisesta mystiikasta. Myös Ilmestyskirjan 12. luku määrittelee sen olevan Saatanasta lähtöisin (sota taivaassa, jossa Saatana on Jumalan kasvojen edess
ä). Samaa näkemystä edustaa katolinen kirkko - katolisen kirkon Raamatun tulkinta (periaatteessa sama kuin luterilaisenkin) perustuu Tuomas Akvinolaiseen, joka oli alkemisti, ja kirkko on itse tuominut alkemian saatananpalvonnaksi.
Kreikklaista..
Theo on nimi jumalalle, Theo on siis jumala.
Theodoros on mies, miehen nimi, jossa Theo on jumala ja doron on lahja.
Theodoros nimisten luettelo täällä
https://fi.wikipedia.org/wiki/Theodoros- Anonyymi
Sinä et ole ymmärtänyt, että nyt puhutaan Israelin Jumalasta ja kristittyjen Jumalasta eikä mistä tahansa jumalasta.
- Anonyymi
Eiköhän kyse ole siitä, että uskovaisten piireissä ei katsota hyvällä sitä, kun uskontoja tutkitaan analyyttisesti. Se oma usko on aina ainutkertainen, erikoinen, kritiikin ulkopuolella ja ainoa oikea. Kun loukkaa uskovaa, loukkaa Jumalaakin.
Mikään ei tietenkään ole niin inhottavaa kuin törmätä omiin harhaluuloihinsa.Moni taitaa laittaa yhtäläisyysmerkit sanojen "teologia" ja "liberaaliteologia" välille.
Jos ei tahdo ottaa asioista selvää, niin kannattaa kehittää päänsä ympärille niin iso kupla, ettei harhaluuloihin vahingossakaan tule mustelmia.- Anonyymi
Teologian kautta ihminen voi törmätä vain Saatanan valheisiin.
Anonyymi kirjoitti:
Teologian kautta ihminen voi törmätä vain Saatanan valheisiin.
Mihin tuo teologiasi perustuu? Pystytkö teologiseen keskusteluun aiheesta?
- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Mihin tuo teologiasi perustuu? Pystytkö teologiseen keskusteluun aiheesta?
Miksi niistä Saatanan kehittämistä miljoonista teologioista pitäisi uskovaisen keskustella? Siinä menee lyhyt elämä vain hukkaan.
- Anonyymi
Mikä on uskovainen ilman teologiaa? Se on kuin tieteellinen ajattelu ilman tiedettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on uskovainen ilman teologiaa? Se on kuin tieteellinen ajattelu ilman tiedettä.
Uskovainen ilman teologiaa on Jeesuksen palvelija. Kristus hänessä - kirkkauden toivo. Amen
- Anonyymi
Mooseksella ja profeetoilla ei ollut mitään teologiaa. Mooseksella oli elävä Jumala, jonka kanssa hän keskusteli kasvoista kasvoihin. Mooses ei myöskään kysynyt Jumalalta, pitäisikö hänen alkaa kirjoittaa teologisia kirjoja Jumalasta.
- Anonyymi
Mooseksen teologia on tietysti Jumalan oppia, jonka kanssa ovi keskutella kasvokkain, ja uskonasiaksi jää muille, että uskoako tähän teologiaan, että Jumalan kanssa kasvokkain keskustelu on mahdollista, joka Jumala antaa tällä tavalla Mooseksen kautta lait ja määräykset. Hyvänen aika.
<<Teologia (m.kreik. θεολογία) tarkoittaa alun perin jumaluusoppia eli järjestelmällistä jumalan ja jumalaan liittyvien aiheiden tutkimusta (θεος, theos, ”jumala”, λογος, logos, ”sana”, ”järki”, ”keskustelu”, ”oppi”).[1] Nykyisin teologia voidaan sanana jakaa kahteen merkitysluokkaan. Tieteenalana teologia ei ole uskonnon harjoittamista, vaan uskontoa, erityisesti kristinuskoa, uskomuksia ja uskonnollisuutta tutkiva oppiala.[2][3] Uskonnollinen teologia puolestaan on jonkun tietyn uskonnon opillista järjestelmää tai ajattelua koskevaa, uskonnollisen yhteisön itsensä harjoittamaa tutkimusta.<<
Lähde: wikipedia
- Anonyymi
Apostolitkaan eivät suunnitelleet omien teologisten koulukuntien perustamista. Apostoleille oli tärkeää vain välittää se sana ja opetus, jonka he olivat Jeesukselta kuulleet.
- Anonyymi
Teologia on tutkimusta. Mutta tarkoittanet jotakin usonnollista yhdyskuntaa, ettei Jeesus perustanut sellaista, ja silloin kyseessä on filosofia, metafysiikka tai muu tieteen alaan sopiva kokonaisuus, jota Jeesus opetti, eikä uskonto, koska sillä ei ole kristinuskon tyyppistä oppirakennelmaa.
Ja - totta - ei Jeesus opettanutkaan uskontoa, vaan pikemminkin juuri vastusti sen normirakennelmaa (lakioppia ja uhrikulttia). Jeesus opetti sielutiedettä ja metafysiikkaa, ja niihin perustuvia näkemyksiä, joista väitti hänellä olevan tietoa ja totuutta.
<<Metafysiikka (m.kreik. μετά φυσικά, meta- fysika, ”fysiikan jälkeen”) on olevaisen olemusta ja perussyitä tutkiva filosofian haara.[1][2][3]
Erään näkemyksen mukaan nykyaikana esiintyvä metafysiikan muoto on ontologia eli oppi olemassaolosta. Ontologia tutkii sellaisia kysymyksiä kuten mitä olemassaolo on ja mitä on olemassa.[4]
Metafysiikka on kuitenkin perinteisesti ollut ontologiaa laajempi käsite, ja ontologiset väitteet muodostavat tällöin metafysiikan ytimen, niin sanotun yleisen metafysiikan. Lisäksi on erotettu erityinen metafysiikka, joka tutkii perinteisen metafysiikan erityiskysymyksiä ja eri filosofian aloista nousevia metafyysisiä kysymyksiä, kuten ajan luonnetta; mielen luonnetta ja mielen ja aineen dualismia; tahdonvapautta tai Jumalan olemassaoloa.[3][5] Useita perinteisen erityisen metafysiikan kysymyksiä tutkitaan nykyisin omilla tieteenaloilla – esimerkkinä kosmologia eli tutkimus kaikkeuden kehityksestä ja rakenteesta, josta on tullut osa fysiikkaa.[6]<<
Lähde: wikipedia
Aivan kuten fyysikko Michio Kaku tekee oman tieteensä perusteella metafyysisen johtopäätöksen Jumalan olemassaolosta ilman uskonnollista oppinormistoa:
<<Ja tämän päivän tiedemies puhuu: "Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä."
Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia ” ja jatkaa "”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".<< - Anonyymi
Ja vielä, että miten metafysiikka eroaa uskonnosta:
<<Uskonto tarkoittaa uskoa ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta, joka on muotoutunut oppijärjestelmäksi ja ilmenee erilaisina (yhteisöllisinä) tapoina ja (palvonta)menoina.[1]<<
Mooseksen Jumalalla - kuten kristinuskossakin - oli palvontamenonsa ja riittinsä ja uhrikulttinsa.
Ja tässä eroaa juuri okkultinen mystiikka ja vain mystiikka. Uskonto oppijärjestelmänä on okkultista mystiikkaa, kun taas jonkin suuremman jumalallinen metafyysinen kokeminen ilman oppijärjestelmää on mystiikkaa.
Jeesus edustaa jälkimmäistä - mystiikkaa - kun taas Paavali kristinuskoineen okkultista mystiikkaa, joiden eroamista kuvaa Ilmestyskirjan 12. luvun sota taivaassa.
- Anonyymi
Täällä ovat teologit riehuneet yön aikana.
- Anonyymi
Joku on yöllä pilaillut ja kopioinut wiki-"tietoa" tänne mystiikasta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku on yöllä pilaillut ja kopioinut wiki-"tietoa" tänne mystiikasta!
Niinpä, ei tietenkään ole mahdollista, että teologit ymmärtäisivät tämän aloituksen.
- Anonyymi
>>luterilaiset ovat jopa tappaneet helluntailaisia>>
Ja helluntailaiset luterilaisia.- Anonyymi
Voi hyvä tavaton, kuka teille noin kertoi ja löytyykö dokumentteja.
- Anonyymi
Toisessa maailmansodassa palveli myös helluntailaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi hyvä tavaton, kuka teille noin kertoi ja löytyykö dokumentteja.
Siitä on kirjakin kirjoitettu mutta en muista nimeä. Olen lukenut sen kirjan.
- Anonyymi
Aloittaja syyllisty epäjumalanpalvelukseen korottaessaan Raamatun Jeesuksen Kristuksen rinnalle ja ylikin arvovallassa ja erehtymättömyydessä.
- Anonyymi
No nyt sinä olet käsittänyt jotain pahasti väärin.
- Anonyymi
Silleenkin väittävät, että ei tarvi kuin uskoa Jeesukseen, ja peli on sillä selvä. Taivaspaikka on sillä varmistettu.
Kaikki vänkääminen Raamatun nyansseista on siis paitsi äärimmäisen turhaa, niin myös vahingollista. Verenpainekin voi kohota liiaksi.- Anonyymi
Mitähän seurakuntaa sinäkin edistat? Jehovia vai adventisteja.
- Anonyymi
Totta on se, että Jeesus pelastaa mutta peli ei ole sillä selvä. Vielä pitää pysyä uskossa, vastustaa Saatanaa ja palvella Jumalaa sen mukaan, kun Herra tehtäviä jakelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta on se, että Jeesus pelastaa mutta peli ei ole sillä selvä. Vielä pitää pysyä uskossa, vastustaa Saatanaa ja palvella Jumalaa sen mukaan, kun Herra tehtäviä jakelee.
Jaahas. Uskossa pysyminen on selkeä vaatimus, mutta Saatanan vastustaminen ja vaatimus Herran antamien tehtävien hoidosta kaataa korttitalon. On nimittäin rajaton määrä tapoja toteuttaa näitä kahta viimeistä vaatimusta. Senpä takia koko kristillinen usko onkin pirstaloitunut lukemattomiin isompiin ja pienempiin kuppikuntiin. Itse aiheutettu hallitsematon kaaos on ollut väistämätön seuraus, kun ihminen on itsenäisesti alkanut tulkitsemaan Raamatun ohjeita ja käskyjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas. Uskossa pysyminen on selkeä vaatimus, mutta Saatanan vastustaminen ja vaatimus Herran antamien tehtävien hoidosta kaataa korttitalon. On nimittäin rajaton määrä tapoja toteuttaa näitä kahta viimeistä vaatimusta. Senpä takia koko kristillinen usko onkin pirstaloitunut lukemattomiin isompiin ja pienempiin kuppikuntiin. Itse aiheutettu hallitsematon kaaos on ollut väistämätön seuraus, kun ihminen on itsenäisesti alkanut tulkitsemaan Raamatun ohjeita ja käskyjä.
Ei niitä käskyjä itsenäisesti tulkita, sinä ateisti et ymmärrä, että Jumala on mukana kaikissa uskovaisen ihmisen päätöksissä Sanansa ja Henkensä kautta.
Kristillinen usko on pirstaloitunut Saatanan toiminnan tuloksena, koska sitä ei ole tarpeeksi vastustettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta on se, että Jeesus pelastaa mutta peli ei ole sillä selvä. Vielä pitää pysyä uskossa, vastustaa Saatanaa ja palvella Jumalaa sen mukaan, kun Herra tehtäviä jakelee.
Niin just, pitää, pitää ja pitää sitä ja tätä ja välillä sitten taas ei pidä mitään muuta kuin uskoa.
Kyllä siis kuitenkin pitää paljon TEHDÄ itse? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin just, pitää, pitää ja pitää sitä ja tätä ja välillä sitten taas ei pidä mitään muuta kuin uskoa.
Kyllä siis kuitenkin pitää paljon TEHDÄ itse?Niin mutta ei tarvitse tehdä pelastuakseen, sillä Jeesus kyllä pelastaa, tekoja tehdään Jumalaa ja lähimmäisiä palvellakseen. Tottakai uskoon tullut ihminen haluaa, että muutkin pelastuisivat ja Jumala puolestaan haluaa käyttää kaikkia uskovaisia pelastaakseen vielä muitakin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3146781Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss653829- 2073096
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242787- 741922
- 1461682
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101672Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891408