Kylmettyminen johtuu kuumasta!

Anonyymi

Jo lähes neljä vuosikymmentä sitten opin erään tärkeän asian, ja tuo tieto muutti terveyteni myönteiseen suuntaan.
Olin saanut kurkkuni kipeäksi keskikesällä. Luulin että lämpö auttaisi, ja lämmitin kaulaani lämpötuulettimella. Se teki hyvää niin kauan kuin lämmitin, mutta kun en lämmittänyt, en pystynyt edes nielemään sylkeä tai puhumaan. Sain lääkäriltä diagnoosin angiina ja penissiliinikuurin. Parin päivän päästä pystyin jo syömään pehmeää banaania, ja tulin kuntoon.
Seuraavalla kerralla kun tunsin hiukan kaulakipuja, aloitin lämpöhoidon heti. Seurauksena oli että muutaman tunnin kuluttua oli kaula niin turvoksissa että en voinut niellä mitään.

No tajusin lopulta, että lämpö ei ollut hyväksi. Seuraavalla kerralla tein päinvastoin: olin kyllä ensin saunassa, mutta sitten suihkutin jääkylmää vettä kaulalleni, ja ajoin sitten talvisaikaan ikkuna auki töihin parinkymmenen kilometrin päähän. Kun tulin perille, kukaan ei voinut havaita mitään käheyttä äänessäni, kaulakipu oli täysin poissa.

Myöhemmin olen kokeillut hyvin tuloksin kylmää jos on tuntunut oireita kaulasta tai korvista, ja seurauksena on ollut että olen aamuun mennessä tullut kuntoon.
Yöllä pidän ikkunaa auki ja jos korvaan on koskenut, olen pitänyt sen ylöspäin nukkuessani. Ja ei peitettä koskaan kaulan päällä.
Olin sairaskirjoilla viimeksi 1982, sitten tein työtä kolme vuosikymmentä ilman sairaslomia, olen nyt eläkkeellä. Yhä käytän samaa periaatetta: kaulakivut poistuu kylmällä, ja pahenee lämmössä.
En juo kuumaa jos tunnen vähänkin oireita.

Paras keino vilustua on ottaa aurinkoa makuulla jalat aurinkoa kohti. Aurinko kuumentaa kaulaa ja aiheuttaa sen että kudokset laajenevat ja kaula tulehtuu.
Samalla iho palaa hiukan ja aiheuttaa hikoilua vaikka olisi kylmä yöllä, josta seurauksena tulee lämmönvajausta aamuyöstä. Varmasti vilustuu ja ääni tulee käheäksi.

4

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siksiköhän yksi ja toinen valittaa kaulakipuja nyt kun on ollut lämmintä!

Ja aina lomalla rannalla aurinkoa ottaessa tulee flunssa seuraavaksi päiväksi.

• Anonyymi

Siksiköhän on niin vaikea päästä eroon flunssasta kesäaikaan?

• Anonyymi

Tuo sinun kokemuksesi selittää kyllä miksi monella on jatkuvasti nuha, vaikka käyttävät kaulahuivia ja suojaavat korviaan.

• Anonyymi

Kokeilin teoriaa käytännössä, kun tunsin taas flunssan olevan tulossa ja kurkkua alkoi kutittaa niin että piti yskiä.
      Kylmensin kaulaani ulkona kylmällä vedellä, en juonut mitään lämpimää, hengitin suun kautta kun tuntui ryvittävän, ajelin autolla ilman lämpöä sivuruutu alhaalla. Nukuin ilman peitettä kaulalla, ikkuna auki.

Tulos: vilustus hävisi yhden vuorokauden aikana. Tavallinen yskäkausi jäi pois melkein kokonaan, ryvin kai kymmenkunta kertaa, vaikka alussa kurkkua kutittikin, mutta kylmä auttoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe