Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

En meinaa jaksaa enää...

Anonyymi

Hei! Minulla on vähän vaikeuksia jaksaa... Välillä tuntuu, että mikään ei pidä enää kasassa käyn kyllä töissä, mutta sielläkään minua ei arvosteta yhtään ja kouluun pääsin, mutta ne asiat eivät tunnu miltään... Vanhemmat eronnut 10 vuotta sitten, olen eronnut exästä puoli vuotta sitten ja menetin kaksi hyvää ystävää... Tiedän, että olen vielä nuori ja, että paljon kivoja asioita voi tapahtua, mutta minusta tuntuu silti että kaikki toivo on menetetty ja menneitä ei saa tietenkään takaisin... En ole itsetuhoinen, mutta jotenki toivoisin kaiken tuskan päättyvän, koska en vain jaksa enään. Minulla ei ole paljon kavereita, joten en tiedä minne muuallekkaan olisin avautunut... Voitte ehkä tekstin tyylistänikin huomata, että olen ns "aikuistunut nopeammin" ja, että olen alkanut ottaa vastuuta aikuisten tasolla paljon aikasemmin... Yksinkertaisesti minua ei kiinnosta enää mikään ja tuntuu että minun lapsuus on mennyt hukkaan ja puolet ainakin nuoruudesta... Näen itseni viiden vuoden kuluttua kadulla asuvana leipäjonossa kulkevana pummina, joka on menettänyt kaiken... Yksinkertaisesti en vain jaksa enään...

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Oletko ajatellut, että voisit keskustella tilanteestasi jonkin ulkopuolisen tahon kanssa? Ulkopuolinen tuki voisi auttaa jäsentämään ajatuksia ja myös helpottaa jaksamista.

      On olemassa monenlaisia erilaisia auttavia tahoja, joihin voit olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Tässä muutamia vaihtoehtoja:

      - Tukinet - tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa (09) 4135 0510 arkisin klo 9-07 ja viikonloppuisin sekä juhlapyhinä klo 15-07.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Niiden yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    • Ja vielä korjauksena edelliseen viestiini:

      Valtakunnallisen kriisipuhelimen oikea numero on: 09 252 5010

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe