Nukkumatti meni ohi...

Tämä on sarjassa tyhmät aloitukset se tyhmin.
Kello on 4.56 ja mietin, että vieläkö kokeilisi sitä unta etsiä. Makkarin ikkuna ainakin pitää mennä laittamaan kiinni ennen kuin päivän öttiäiset heräävät, etteivät tunge sisälle, kun ikkuna on auki. Ehkä minä samalla oikaisen siihen petille...

19

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi minä tulin tänne? Miksi istun täällä yötä päivää ja juttelen joka ketjussa?
      Minäpä kerron...
      Viime joulukuussa, 12 päivä, pikkusisareni kuoli.
      Olin kaksi viikkoa hänen luonaan saattohoitokodissa yötä päivää. Kolme viimeistä yötä nukuin nojatuolissa ja pidin häntä kädestä.
      12.12.2019 vähän ennen kymmentä illalla hänen miesystävänsä kysyi minulta hengittääkö hän vielä. Minä sanoin, ettei ole hengittänyt enää muutamaan minuuttiin.Pikkusisareni oli siinä vuoteella, eikä kuitenkaan ollut.

      En näytä pääsevän siitä yli ja yksi syy on varmasti se, että hänelle minä olisin soittanut ja purkanut mieltäni. Nyt se ei ole mahdollista.
      En saa otetta oikein mistään, kunhan vain olen.....

      Siksi minä istun täällä yökaudet...

      • Anonyymi

        Huomenta, läheisen ihmisen menettäminen koskettaa aika syvältä. Ikään kuin meistä otettaisiin pieniä palasia pois ja emme olisi enää kokonaisia. Menee aikaa kunnes voimme mieltää muuttuneen elämän taas täysin omaksi.

        Ei se elämä valvomalla korjaannu. Väsyneenä syyllistyy vielä enemmän rasittamaan itseään niin henkisesti kuin myös fyysisesti. Jos et voi nukkua kannattaa käydä lääkärissä ja kertoa rehellisesti missä tilanteessa nyt olet.

        Ensimmäiseksi sinun tulisi saada kunnon unet, muutama vuorokausi. Jos tuo onnistuisi mielentilakin alkaisi kohota. Nyt voit olla kierteessä jota on muuten aika hankala hallita. Puoliväsyneenä elämä on yhtä puuroa.

        AsianVierestä


      • Anonyymi

        Jos kauan aiheuttaa sumumaista puuromaista... mössöoloa, ei ole oikein virkeä ollenkaan, ajatukset hitaita.

        Sitten jos valvoo useampia vuorokausia, jo yli 72 tuntia tulee aistien yliherkkyyttä koska aistit yrittävät paikata sitä oloa joka on mömmömäinen tahmea, aistit terävöityvät yliteräviksi, säpsähtää helposti joistain vaikka kiiltävistä esineistä yllättäen.

        Sydämen syke kiihtyy.... lopulta kun valvoo tarpeeksi kauan niin kuolee, elimistö ei enää kestä.


      • Anonyymi

        Ammattiapua, saathan? Puhu tunteista, tuntemuksista, ajatuksista jollekin ulkopuoliselle. Se auttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta, läheisen ihmisen menettäminen koskettaa aika syvältä. Ikään kuin meistä otettaisiin pieniä palasia pois ja emme olisi enää kokonaisia. Menee aikaa kunnes voimme mieltää muuttuneen elämän taas täysin omaksi.

        Ei se elämä valvomalla korjaannu. Väsyneenä syyllistyy vielä enemmän rasittamaan itseään niin henkisesti kuin myös fyysisesti. Jos et voi nukkua kannattaa käydä lääkärissä ja kertoa rehellisesti missä tilanteessa nyt olet.

        Ensimmäiseksi sinun tulisi saada kunnon unet, muutama vuorokausi. Jos tuo onnistuisi mielentilakin alkaisi kohota. Nyt voit olla kierteessä jota on muuten aika hankala hallita. Puoliväsyneenä elämä on yhtä puuroa.

        AsianVierestä

        Kiitos AV .

        Viisaita sanoja....uni on kyllä niin perusasia ravinnon lisäksi elämässä. Jos jonpi kumpi tai molemmat prakaa, ollaan kaltevalla pohjalla.
        Kyllä minä nukun, vähemmän kyllä kuin ennen tätä elämänvaihetta. Ja kyllähän sen monesta asiasta huomaa.

        Kyllä minä suunnan tiedän, mihin mennä, kun en enää omin avuin jaksa.
        Siskoni oli minulle, monelle muulle meidän suvussa kivijalka ja kuitenkin herkkä ja aina valmis auttamaan. Ja koska hän oli myös minulle ja minä hänelle "terapeutti", se läheisin ja merkittävin, on menetys suuren suuri, vaikka läheisen menettäminen on aina suuri suru.
        Kestää varmasti aikansa, ennen kuin löydän uuden suunnan. Ja pystyn muistelemaan häntä ilman jatkuvaa itkua ja järjetöntä kipua. Tiedän kuitenkin, että sellainenkin aika tulee.

        Mietin tässä sitä onko tämä minun paikkani. Jos päätän lähteä, minä kiitän sinua . On ollut mielenkiintoista "tutustua" sinuun. Olen saanut kauttasi kaikenlaista :) Olet hyvä tyyppi, tykkään sinusta :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos kauan aiheuttaa sumumaista puuromaista... mössöoloa, ei ole oikein virkeä ollenkaan, ajatukset hitaita.

        Sitten jos valvoo useampia vuorokausia, jo yli 72 tuntia tulee aistien yliherkkyyttä koska aistit yrittävät paikata sitä oloa joka on mömmömäinen tahmea, aistit terävöityvät yliteräviksi, säpsähtää helposti joistain vaikka kiiltävistä esineistä yllättäen.

        Sydämen syke kiihtyy.... lopulta kun valvoo tarpeeksi kauan niin kuolee, elimistö ei enää kestä.

        Uni on kyllä tosi tärkeää ihmiselle. Sanotaanhan sitä, että unettomuus vastaa jo humalaa.
        Eikä todellakaan unettomuuella ole mitään hyviä seurauksia meidän kropallemme.


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kiitos AV .

        Viisaita sanoja....uni on kyllä niin perusasia ravinnon lisäksi elämässä. Jos jonpi kumpi tai molemmat prakaa, ollaan kaltevalla pohjalla.
        Kyllä minä nukun, vähemmän kyllä kuin ennen tätä elämänvaihetta. Ja kyllähän sen monesta asiasta huomaa.

        Kyllä minä suunnan tiedän, mihin mennä, kun en enää omin avuin jaksa.
        Siskoni oli minulle, monelle muulle meidän suvussa kivijalka ja kuitenkin herkkä ja aina valmis auttamaan. Ja koska hän oli myös minulle ja minä hänelle "terapeutti", se läheisin ja merkittävin, on menetys suuren suuri, vaikka läheisen menettäminen on aina suuri suru.
        Kestää varmasti aikansa, ennen kuin löydän uuden suunnan. Ja pystyn muistelemaan häntä ilman jatkuvaa itkua ja järjetöntä kipua. Tiedän kuitenkin, että sellainenkin aika tulee.

        Mietin tässä sitä onko tämä minun paikkani. Jos päätän lähteä, minä kiitän sinua . On ollut mielenkiintoista "tutustua" sinuun. Olen saanut kauttasi kaikenlaista :) Olet hyvä tyyppi, tykkään sinusta :)

        Kiitos, tunnut viisaalta ihmiseltä, hyvin sinun elämä tulee menemään, valoisa tulevaisuus.

        Meidän paikka on kaikkialla, on vain kysymys siitä kuinka paljon aikaamme annamme eri asioille. Joskus jokainen priorisoi omaa aikaansa väärin, silloin pitää tehdä korjausliikkeitä jos siltä henkilökohtaisesti tuntuu.

        AsianVierestä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ammattiapua, saathan? Puhu tunteista, tuntemuksista, ajatuksista jollekin ulkopuoliselle. Se auttaa.

        Kiitos huolenpidosta.
        En minä nyt saa ammattiapua, tiedän kyllä tien sinne, jos näyttää ettei tästä yksin tule mitään. Minulla on myös muistisairas äiti, jonka kanssa on omat haasteensa, jotka vievät voimia.
        Sisareni oli se , jonka kanssa paljon puhuimme ja jaoimme asioita. Meillä oli tosi läheiset välit ja hän sanoi siinä viime metreillä, että hän haluaa minut siihen viereensä, koska hän luotti minuun. Ja kun sitten selailin hänen jäämistöään, siellä oli yksi paperi, jossa oli kyselty kaikkea yhtä kurssia varten ja sinne hän oli parhaaksi ystäväkseen merkinnyt minut.
        Nyt jotenkin ymmärrän paremmin näitä surun vaiheita. Ennen ei mikään läheisen kuolema ole mennyt niin syvälle kuin siskoni kuolema. En ennen ole tajunnut miten lamauttavaa ja kaikki voimat vievää suru on.
        Minun on ollut aina vaikea itkeä . Itku on pelottavaa , enkä ole sitä kestänyt, omaa itkua siis. Nyt olen itkenyt paljon ihan yhtäkkiä. Eikä se tunnu pahalta tai pelottavalta, voimat se kyllä vie. Myös suhde kuolemaan ja kuolemiseen muuttui.

        Anteeksi, että vuodatin sinulle tuntojani :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, tunnut viisaalta ihmiseltä, hyvin sinun elämä tulee menemään, valoisa tulevaisuus.

        Meidän paikka on kaikkialla, on vain kysymys siitä kuinka paljon aikaamme annamme eri asioille. Joskus jokainen priorisoi omaa aikaansa väärin, silloin pitää tehdä korjausliikkeitä jos siltä henkilökohtaisesti tuntuu.

        AsianVierestä

        Sinulla on kyllä niin viisaita ajatuksia :) Ilmaiset välillä niin hienosti jonkun ajatuksen, että sitä jää pohtimaan...


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kiitos huolenpidosta.
        En minä nyt saa ammattiapua, tiedän kyllä tien sinne, jos näyttää ettei tästä yksin tule mitään. Minulla on myös muistisairas äiti, jonka kanssa on omat haasteensa, jotka vievät voimia.
        Sisareni oli se , jonka kanssa paljon puhuimme ja jaoimme asioita. Meillä oli tosi läheiset välit ja hän sanoi siinä viime metreillä, että hän haluaa minut siihen viereensä, koska hän luotti minuun. Ja kun sitten selailin hänen jäämistöään, siellä oli yksi paperi, jossa oli kyselty kaikkea yhtä kurssia varten ja sinne hän oli parhaaksi ystäväkseen merkinnyt minut.
        Nyt jotenkin ymmärrän paremmin näitä surun vaiheita. Ennen ei mikään läheisen kuolema ole mennyt niin syvälle kuin siskoni kuolema. En ennen ole tajunnut miten lamauttavaa ja kaikki voimat vievää suru on.
        Minun on ollut aina vaikea itkeä . Itku on pelottavaa , enkä ole sitä kestänyt, omaa itkua siis. Nyt olen itkenyt paljon ihan yhtäkkiä. Eikä se tunnu pahalta tai pelottavalta, voimat se kyllä vie. Myös suhde kuolemaan ja kuolemiseen muuttui.

        Anteeksi, että vuodatin sinulle tuntojani :)

        Suru ei lähde pois itkemättä.
        Joskus mietin miten ihminen on kemiallinen eläin tunteineen ja rakenteineen. Minun mielestä ihminen myrkyttää itseään surulla ja se myrkky tulee ihmisestä ulos vain kyynelten kautta.
        Anna valua vaan:)

        https://www.youtube.com/watch?v=Fuv-rFCrThI

        AsianVierestä


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Kiitos huolenpidosta.
        En minä nyt saa ammattiapua, tiedän kyllä tien sinne, jos näyttää ettei tästä yksin tule mitään. Minulla on myös muistisairas äiti, jonka kanssa on omat haasteensa, jotka vievät voimia.
        Sisareni oli se , jonka kanssa paljon puhuimme ja jaoimme asioita. Meillä oli tosi läheiset välit ja hän sanoi siinä viime metreillä, että hän haluaa minut siihen viereensä, koska hän luotti minuun. Ja kun sitten selailin hänen jäämistöään, siellä oli yksi paperi, jossa oli kyselty kaikkea yhtä kurssia varten ja sinne hän oli parhaaksi ystäväkseen merkinnyt minut.
        Nyt jotenkin ymmärrän paremmin näitä surun vaiheita. Ennen ei mikään läheisen kuolema ole mennyt niin syvälle kuin siskoni kuolema. En ennen ole tajunnut miten lamauttavaa ja kaikki voimat vievää suru on.
        Minun on ollut aina vaikea itkeä . Itku on pelottavaa , enkä ole sitä kestänyt, omaa itkua siis. Nyt olen itkenyt paljon ihan yhtäkkiä. Eikä se tunnu pahalta tai pelottavalta, voimat se kyllä vie. Myös suhde kuolemaan ja kuolemiseen muuttui.

        Anteeksi, että vuodatin sinulle tuntojani :)

        Niitä tuntoja nimenomaan pitäisi vuodattaa! Ja kun ammattilaisia on ihan tätä varten, niin voisi sitä käyttää jo ennen kuin tuntuu, että itse ei enää jaksa.
        Voin yhtyä ajatuksiisi, koska itse menetin parhaan ystäväni kaksi viikkoa sitten. Kaikki vielä.... jotenkin sekaisin. Enempää en pysty avautumaan tässä itse.
        Kiitos, että kerroit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suru ei lähde pois itkemättä.
        Joskus mietin miten ihminen on kemiallinen eläin tunteineen ja rakenteineen. Minun mielestä ihminen myrkyttää itseään surulla ja se myrkky tulee ihmisestä ulos vain kyynelten kautta.
        Anna valua vaan:)

        https://www.youtube.com/watch?v=Fuv-rFCrThI

        AsianVierestä

        En tiedä mien olen ansainnut niin paljon ihania ihmisiä elämääni.
        En ajattele elämää sattumien jatkumona. Tuo viimeöinen tappelu tuolla toisaalla sai minut kirjoittamaan tämän avauksen. Tuntuu, että jokin pato murtui ja vaikka minulla on nyt aivan hervoton päänsärky, luulen että kyynelten kautta on myös tullut ulos jotain sellaista, joka oli lukkojen takana.
        Itken täällä yksin, enkä kuitenkaan ole yksin, kanssani olet sinä ja muut tähänkin aloitukseen kirjoittaneet ihmiset. Se antaa turvan tunteen. Jakamisessa on se jokin ihmisyyden ydin. Jakamisessa ja välittämisessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niitä tuntoja nimenomaan pitäisi vuodattaa! Ja kun ammattilaisia on ihan tätä varten, niin voisi sitä käyttää jo ennen kuin tuntuu, että itse ei enää jaksa.
        Voin yhtyä ajatuksiisi, koska itse menetin parhaan ystäväni kaksi viikkoa sitten. Kaikki vielä.... jotenkin sekaisin. Enempää en pysty avautumaan tässä itse.
        Kiitos, että kerroit.

        Otan osaa suruusi.
        Kiitos sinulle, että välität, vaikka oma surusi varmasti vie voimat.
        Ei sinun tarvitse avautua, olethan siinä, se riittää.

        Minullakin meni pari kuukautta jotenkin aivan shokissa, sumussa...kunnes se suru sitten liikahti eteenpäin. Ja nyt luulen, että liikahti jälleen. Olen ollut jotenkin voimaton, vai ollut.

        Minulla on hyvät kanavat ammattiapuun, kun teen sellaista vapaaehtoistyötä. Voin olla yhteydessä milloin vain ihmisiin, jotka pysähtyvät äärelleni, joihin luotan ja joiden tiedän seisovan tukenani.

        Voimia sinulle tähän surun matkaan. Niin haluaisin osata sanoa jotain, joka tietäsi helpottaisi.
        Sanon vain ..kiitos


    • Anonyymi

      Huonosti nukuin koska olin niin kuuma ja tässä talossa tuuletusta ei juuri ole vaikka ikkunat ja parveke auki niin kun ei tuule ulkona niin ilman eei vaihdu sisällä. Kävin yällä kolme kertaa kylmässä suihkussa kun hikoilin niin paljon. Nyt onneksi on vaan 20 tänään

      • Onneksi helteet taitavat olla ohi tältä erää. On tosiaan vaikea nukkua, kun on kuuma, eikä illallakaan viilennyt niin, että saisi huoneet viilenemään. Kylmä suihku viilentää hetkeksi.
        Ensi yö onkin varmasti jo helpompi.


    • Anonyymi

      Kannattaa laittaa ikkunoihin hyönteisverkot. Voi olla ikkunat huoletta auki yötä päivää kesällä ja alkusyksyn. Ei tule höttiäiset sisälle! :)

      • Olen hankkinut koko kesä niitä verkkoja ja taaskaan en muistanut kun olin kaupolla :)


      • Anonyymi
        Kaskenpolttaja kirjoitti:

        Olen hankkinut koko kesä niitä verkkoja ja taaskaan en muistanut kun olin kaupolla :)

        Niitä kehikkoja saa ostettua niiltä ikkunoiden myyjiltä, jos on vielä tiedossa tai hiljattain ikkunat vaihdettu tai talo rakennettu. Usein ne tilataan siinä samalla, jos on ollut ikkunoiden vaihto talossa tai uusi talo rakennettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niitä kehikkoja saa ostettua niiltä ikkunoiden myyjiltä, jos on vielä tiedossa tai hiljattain ikkunat vaihdettu tai talo rakennettu. Usein ne tilataan siinä samalla, jos on ollut ikkunoiden vaihto talossa tai uusi talo rakennettu.

        Asun vanhassa vuokrakerrostalossa. Suunnittelin osataa verkkoa ja laittaa sen noihin keittiön ja makkarin ikkunoihin. Ne ovat onneksi sellaiset ihan kunnon ikkuna, missä ei ole sitä metallihäkkyrää takana, joka estää kyllä ilman sisään tulon.
        Sellainen kehikko on kyllä kätevä, helppo laittaa paikalleen ja ottaa pois, kun tarvetta on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      95
      2028
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1561
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1313
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1106
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1062
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1025
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      989
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      940
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe